Tiger Dragon Gate

Skägg.
10 Chambers
Tiger Dragon Gate

Som du kanske kommer ihåg höll vi för ett tag sedan en tävling där 200 biobiljetter och ett graffekort låg i prispotten. Igår var det dags för visningen i Stockholm och en handfull redaktionsmedlemmar och ett par hundra besökare möttes i lobbyn på biograf Sture.

Den senaste sparka-o-slå-filmen jag såg var mästerliga Ong-Bak med nya favoriten Tony Jaa. Hög tid för en ny dos ultravåld alltså och Dragon Tiger Gate levererade, alla de klassiska ingredienserna för en underhållande Hongkong-rulle fanns med.

  • Två bröder skiljs som unga, en blir god och en blir ond

  • En kaxig nykomling som blir ödmjuk efter pisk av mästaren

  • Asiatisk mysticism

  • Kamp mellan den goda och onda mästaren där den onda segrar, hämnd smakar ju bäst varm

  • Härligt kass översättning - "elektrisk drakskruv" gör ont

  • Trashtalk av varandras Kung Fu

  • Salt, i form av tårar

  • Peppar, i form av styrka

Att slagsmålsscenerna är välregisserade behöver nog inte nämnas, fastän jag själv föredrar de enkla bitarna utan överdrivna effekter. Dyker filmen upp på din lokala biograf så rekommenderar jag dig att se den, så länge du inte bär prettobasker lär du inte bli besviken.

#blogg


signatur
Medlem
Tiger Dragon Gate

Tycker exakt samma som dig! Mycket underhållande film! Hade klarat sig bra utan alla "anime-effekter" dock.

Medlem

Var ingen tokfan av OngBak precis, men kanske blir att hyra när det kommer till DVD. Däremot Zatoichi... den filmen är fin.

Medlem

Ja, Zatoichi är skön, äger den på DVD.

Skribent
Skrivet av iOWa:

Ja, Zatoichi är skön, äger den på DVD.

Zatoichi - filmen med världens bisarraste slut

Inaktiv

Jag tyckte filmen var helt okej. Skulle dock inte rekommendera den för någon
Men jag kanske bara var pantad som inte fattade hela historien. I och för sig så kanske man måste veta om serien för att fatta filmen. Vad vet jag. När jag fick historian berättad för mig så blev det lite bättre. Plus att jag blev sugen på att börja träna Kung Fu igen... och det är ju ett gott tecken på en bra och galen film ^^


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

1
Skriv svar