Half-life 2: Episode One släppt

Robot
Medlem
Half-life 2: Episode One släppt

Precis varvat det. Väldigt bra, många frågor besvarade men dock många nya obesvarade. När man har varvat det kommer det en film som visar lite av nya Episode 2, snacka om att man vill ha det nu

Inaktiv

Fundar på att köpa det när tentorna är klara... Är systemkraven som hl2 eller har de höjts?

Medlem

Nja, skulle nog säga som HL2: Lost Cost
Då dom använder HDR ganska friskt. Dock så går det ju att slå av funktionen "HDR" och då blir väll systemkraven samma som i HL2

Inaktiv

mmm ana det... a nu e man sugen... om en vecka får det bli!

Medlem
Skrivet av Light:

Nja, skulle nog säga som HL2: Lost Cost
Då dom använder HDR ganska friskt. Dock så går det ju att slå av funktionen "HDR" och då blir väll systemkraven samma som i HL2

Dom hade nog inte optimerat Lost coast ordentligt för Ep 1 flyter mycket bättre för mig än Lost coast....

Medlem

Hur många speltimmar fick man ut av spelet ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

uhm, läst nyheten?

Medlem

tog mig en kväll o klara det... ca 4-5 timmar alltså.

Kul, rätt svårt. men hade gärna sett det en aning längre

Medlem

Var det värt pengarna tycker du??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

mja, beror väl lite på hur din ekonomi ser ut. Gillade man HL2 så lär man gilla detta ännu bättre.

Jag tyckte det var värt pengarna. men då hade jag ju oxå 10% rabatt.

Medlem

Jävligt läckert spel. Helt klart värt pengarna. Jag gillar det här episodupplägget på expansionen.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Helt klart värt det om du har 200:- liggandes. Jag tycker denna är mycket bättre gjord än ettan. De verkar ha lyssnat mycket på spelarna och vad vi vill ha. Fin design och story och grädden på moset är att det flyter på väldigt bra med mitt nvidia kort.

Inaktiv

Underbart! Gillade de många konversationerna man hade med Alyx, hon har fan lite humor oxo. Klart snyggare än HL2, förmodar att det är HDR som gör det. Diggade "bollen" grymt, påminde mycket om den man fick se i slutet av FEAR. Ascoolt slut också med tåget, man vill ju inget annat än att spela Episode Two. Undrar när man får ta del av den...


signatur

Shit happens, then you die

Medlem

Var bara tvungen att regga mig för att ge synpunkter på HL2-tillägget.

Man kan säga så här, grafiken är helt underbar men det är väl det enda.

Fantasin har verkligen nått botten i detta tillägg. Så fruktansvärt stelt och linjärt upplägg. Man är som ett litet barn som leds genom spelet på totalt upptrampade stigar, det finns egentligen bara en väg att gå hela tiden.

Tyvärr så tror jag att denna typ av spel är på väg bort. Det finns ingen känsla av mystik eller spänning för du vet hela tiden vad som händer. AI är fruktansvärt korkad, spelade på högsta svårighetsgraden men gubbarna är så tafatta.

I jmf med oblivion, trots att det är olika typ av spel suger detta kraftigt. Ärligt talat så föredrar jag spel med lite mer innehåll än små enkla uppgifter man ska lösa. Uppgifterna i HL2 är på en apas nivå. Typ: Boll i stora hålet eller ska jag kasta den utanför, jippi jag lyckades.

jag gav det iallafall en chans........

Medlem

Men du kan väl inte på fullaste alvar jämföra Oblivion med HL2? hehe. Det är ju två helt olika saker. Men visst. HL2 i oblivion miljö. haha, ja. skulle nog inte funka tror jag. Men roligt o fantisera med idén.

Medlem

värt VARENDA krona! världens bästa spel visar återigen vart skåpet ska stå. Grym spelkänsla blandat med bra grafik, animationer, röster och story. 10/10 får det av mig.

Inaktiv

MrFreeze, du kan säga upp ditt reg igen så vi slipper Oblivion i HL2-trådar!!


signatur

Shit happens, then you die

Medlem

Var och köpte det idag, ligger bakom mig på bordet fortfarande inslaget i plast. Väntar med att sista rapporten innan sommaren är färdigskriven och inlämnad innan det blir spela av.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

200 spänn för 4-5 timmar spelglädje? Kanske är det värt om man har gott med pengar.

Dom delade upp en expansion och tjänar nu dubbelt så mycket... Smart drag av Valve, börjar nästan likna Microsoft.

Inaktiv

Går det att köpa den via Steam, för nerladdning alltså om man bor i "sverige" eller gäller det bara för usa ?

Medlem

HL2 och nu denna expansion är fortfarande i mitt tycke OEHÖRT överskattade. Precis som många andra säger så finns det ingen mystik och det är VÄLDIGT linjärt. Försämra grafken så blir det likadan korridorkänsla som i doom1. Kom igen alla CS fanatiker, sluta vara fan boys för guds skull. men men, smaken är som baken.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Medlem

Är det värt att skaffa?

Medlem

Spelet är helt klart mycket välgjort och snyggt. Om du tyckte om HL2 när det kom så är detta ett givet köp.

Jag tycker ändå att man kunnat gjort mer. Spelupplägget är mer demonstrativt, att visa source-motorns funktionalitet och överlägsna prestanda.

Folk säger att det är en bra handling och det kan man ju hålla med om. Problemet är dock att spelaren inte kommer åt denna känsla för att allt är så styrt. Går du genom en dörr kan du knappast återvända det är bara fortsätta framåt mot nästa zombie som attackerar.

Detta är som sagt en smaksak men utvecklingen borde gå mot en mera fri spelkänsla som ex. OBLIVION, dvs att kunna interagera med omgivningen.

Medlem

HDR-tekniken är fulkomligt underbart, och texturerna riktigt bra. Tyvärr är nivådesignen usel till större delen genom spelet. Som någon skrev leds man hela tiden framåt och det finns aldrig tvivel om vad man ska göra. Detta behöver inte vara negativt, men just designen på hur nivåerna spelas är verkligen usel.

Man springer på och stöter på samma typsika utseende gång på gång. Ofta förekommande är de små gångarna med ett "force field" där fiender på led kommer ut. Bara trycka febrilt på skjut knappen, det är allt. Det är inte rolig action vi snackar om.

Spelet känns verkligen inte roligt att köra, tyvärr. Några intressanta och roliga effekter/händelser har dom lagt med vilket dom gärna får göra flera av. Men annars är det som vanliga puzzel på barn-nivå. Vad jag verkligen retar mig på är att jag aldrig riktigt fattar vad jag gör för någ. Jag bara fortsätter och så klarar jag något och alla är glada. Blir nått i stil med "ahhh vi måste ta oss till x ..... "jaha hur fan gör man det", tänker jag. Jag vet inte hur x ser ut, vad x finns, men vafan jag bara följer vägen utvecklarna lagt upp för mig att följa så blir allt bra" .... och det blir det.

Sedan retar jag mig på att Gordon har sån jävla "tur" hela tiden. Det finns en lucka precis där, vilket tur, det finns tre hål som pruttar ut fiender och precis tre bilar att proppa igen skiten med. Man ser på en sekund vad man ska göra för att allt är så upplagt, det känns inte spontant alls, man får inte använda huvet för en sekund.

Fiender är precis som i Half-Life 2, vilket jag inte hurrar för, vapnena precis som i Half-Life 2, miljöerna nästan exakt samma med små små nyheter.

Jag rekommenderar denna om man gillar HDR, annars vet jag fan inte allså. Episode 2 verkar fräckare, men jag vet inte om jag vågar bli besviken igen.

Ska dock sägas att jag som bäst tyckte Half-Life 2 var bra på sina ställen så jag är inget stort fan. Ni andra som verkar gilla HL2 kommer nog uppskatta detta mera, vad ni nu ser i det.

Jo, missade nästan det bästa. Scriptningen är verkligen jätte bra, animationerna under, vad man får kalla "scriptade-animations-sekvenser", är jätte snyggt och proffsigt gjorda och en fröjd att kolla på.

Föresten, jag fattar fan inte storyn, vad är det man försöker göra just nu? Vad går allt ut på? Vem är den "onde", vem ska dö för att allt ska bli bra igen?

Medlem

Tja, tanken var väl att man skulle ta sig från City17 och det gjorde man inte helt oväntat till slut. Men det kändes som en förrätt, jag hann precis bli hungrig och sen var det slut. Särskilt prisvärt var det inte, när eftertexterna började rulla trodde jag att det var ett skämt, kortare spel får man leta efter. Det var emellertid underhållande så länge det varade. Slutet är precis lika frustrerande som i HL2, man vill väldigt gärna veta mer.

När kommer nästa del, det borde ju gå snabbt att fixa, motor och karaktärer är ju klart...


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

Jo, jag köpte ep1 genom steam. Själv tycker jag spelet hålde mig välldigt inne i storyn, mycket mer än hl2, jag kunde inte sluta spela det, så jag spelade till slutet, 04.00, fastän jag hade skola och var tvungen att stiga up kl 7.00. Men jag vart jävligt nöjd iallafall, men spelet var alldeles förkort :(. Nå kunde dom lagt till några mer banor iaf. Men ni som klarat ut spelet, gå på play game, sen tar ni sista episode: hl2 ep2 teaser, kolla den. Själv fick man rysningar, detta lär bli hur bra som helst!

Avstängd

Piratebay is teh shit!

1
Skriv svar