Äntligen framme

Antikvitet
Äntligen framme

Det tog sin lilla tid, men till slut nådde Sacires på Kul Tiras hela vägen fram till level 70. Det är förstås World of Warcraft jag talar om. Mot slutet av levelstegen tröt tålamodet ibland och när jag äntrade Netherstorm kändes situationen hopplös när jag fyllde hela questloggen med helt nya quests. Men det gick till slut och den som tror att spelet är slut när 70 är dingat vet inte hur fel han har.

Spelet tar en helt annorlunda vändning vid level 70. Plötsligt behöver man inte tänka mer på att alltid logga ut i ett inn, eller att försöka döda ett par fiender extra medan man funderar för att det är xp-främjande. Efter varje strid kastar man bara fram sin fågel och beger sig högt upp i luften, för att blicka över situationen och undgå eventuella patruller. Sätt ner fågeln på ett torn eller något annat ställe där du sitter säkert och ta dig en vindruva - helt utom räckhåll för läskiga fiender.

Spelets fokus skiftades i ett ögonblick. Från att ha varit helt inriktat på att klättra i nivåerna handlar det nu om bättre utrustning, bättre faktionsrykte, instanser, raider och pengar. Pengar, pengar, pengar, pengar. Att köpa epic flying mount kostar någonstans runt 5 000 guld, en helt enkelt astronomisk summa. Men jag kan tänka mig lyckan den dagen jag nått ända dit.

#blogg

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skägg.
10 Chambers
Äntligen framme

Snart halvägs, fast ändå inte.

Din vänlige kvartersspindel - följ mig på Twitter

1
Skriv svar