Peter Jackson producerar Halo-filmen

Medlem

Oj! Kanske slutar med att jag ser den iallafall då

Inaktiv
Skrivet av [cp:

Billen"]Jag hoppas filmen innehåller lika underbara moment som Sagan om Ringen filmerna. Jag menar, surfa med en sköld, åka elefantsnabelskidor eller kasta dvärgar etc. Det är ju mästerligt!

Master Chief kanske kan vara med om en romans, ha en tonårsson med kärlekstrubbel eller vara transvestit? Varför inte alltihop. Detta samtidigt som han åker sköld utför ett rymdskepps snabel?

jag hoppas att du är ironisk när du säger detta då detta var något av det sämsta med lotr trilogi-filmerna

Inaktiv
Skrivet av zaphiren:

Synd att Halo-spelen suger så mycket bara

Synd att Peter Jacksons filmer suger så mycket.

Medlem

Vette fasen hur många timmar jag spenderat med bröder och kompisar och lirat Halo spelen i coop, men sjukt kul har det varit. :). Bara ta och hoppas på att filmen inte floppar och blir skit. ><.

Medlem

hum men han är ju inte ens producer av Halo utan bara executive producer...

"An executive producer of a motion picture is typically a producer who is not necessarily involved in any creative or technical aspects of production. They generally handle business issues, and may even be a financier of the film"

Inaktiv

Rätt så gammal nyhet, men dock en bra nyhet, det känns ju tryggt att Halo ligger i Jackson's händer


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

Inte nått Halofan direkt men jag kan inte under några omständigheter föreställa mig att detta kan bli en bra film. King Kong var ju rena skämtet tex.

Inaktiv

Alltså...PJ ska inte skriva manus, inte regissera, inte casta, på sin höjd kommer det innebära att Weta finns med i bilden. Att jämföra med hans tidigare filmer är som att påstå att Bert Karlsson skrev, komponerade och framförde "Främling"

Medlem

Halo är ett bra SPEL! Det finns inte material nog för en film med bra manus och karaktärer. Hur mycket av Halo är dialog och story? Majoriteten av tiden ska du ta dig från A till B och skjuta färgglada rymdvarelser, hårt draget men i stort sant. VARFÖR envisas de med att vilja göra film av actionspel? Actionspel ska SPELAS inte betraktas! Fixa spectator i Halo istället och skippa filmandet. Det är ju knäppt...

Gör filmer på spel med fantastisk bakgrundsstory istället, oftast RPG eller äventyrsspel som är bäst på det. En film baserad på Oblivion skulle t.ex. fungera utmärkt då det finns sådana otroliga mängder story att ta ifrån. Longest Journey/Dreamfall kanske?


signatur

- r4z0r -

Medlem

det här verkar spännande..är ett halo fan, så hoppas verkligen att de blir något bra


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Medlem

Vemsom utom Owe.

Men med tanke på jackson och weta kan man ju iaf anta att man får se lite ögongodis. Hoppas bara manuset och resten blir bra också.

Medlem
Skrivet av r4z0r:

Halo är ett bra SPEL! Det finns inte material nog för en film med bra manus och karaktärer. Hur mycket av Halo är dialog och story? Majoriteten av tiden ska du ta dig från A till B och skjuta färgglada rymdvarelser, hårt draget men i stort sant. VARFÖR envisas de med att vilja göra film av actionspel? Actionspel ska SPELAS inte betraktas! Fixa spectator i Halo istället och skippa filmandet. Det är ju knäppt...

Gör filmer på spel med fantastisk bakgrundsstory istället, oftast RPG eller äventyrsspel som är bäst på det. En film baserad på Oblivion skulle t.ex. fungera utmärkt då det finns sådana otroliga mängder story att ta ifrån. Longest Journey/Dreamfall kanske?

Varför folk envisas med att göra actionspel till film är att folk vill gärna se action där dom dödar mye och har tuffa kommentarer, Och Halo har väldigt mycket story. Första Halo var enormt bra det var storyn som gjorde hela spelet, och karaktärer som Captain Jacob Keyes (hört att Ed Harris ska spela honom) Cortana, och Echo 419 sen har vi marines som är några st. Även så har vi the Covernants (Lär nog bli tuffa på film) och dom hungriga The Flood.

Finns massor med just dessa karaktärer som man kan göra film av.

Men jag kan hålla med dig om att man skulle nog lätt kunna göra Longest journey/dreamfall till filmer dock vet jag inte hur många efterföljare den blir tvungen att ha..

Medlem

Fy fan vad tur att det inte var Uwe Boll(skalle) som skulle göra filmen, han är fan inte bra.

Roligare är det iaf. att OM Jackson regisserar denna rulle så lär den ju bli 3 timmar lång, och det är ungefär det jag verkligen skulle se fram imot. 3 timmar ren gosig sci-fi i äkta peter jackson anda! GRYMMMMMT!

Inaktiv
Skrivet av LeaD:

Fy fan vad tur att det inte var Uwe Boll(skalle) som skulle göra filmen, han är fan inte bra.

Roligare är det iaf. att OM Jackson regisserar denna rulle så lär den ju bli 3 timmar lång, och det är ungefär det jag verkligen skulle se fram imot. 3 timmar ren gosig sci-fi i äkta peter jackson anda! GRYMMMMMT!

ahem, det står att Peter Jackson ska producera filmen inte att han ska regissera(sp).

Medlem
Skrivet av wobbler:
Skrivet av LeaD:

Fy fan vad tur att det inte var Uwe Boll(skalle) som skulle göra filmen, han är fan inte bra.

Roligare är det iaf. att OM Jackson regisserar denna rulle så lär den ju bli 3 timmar lång, och det är ungefär det jag verkligen skulle se fram imot. 3 timmar ren gosig sci-fi i äkta peter jackson anda! GRYMMMMMT!

ahem, det står att Peter Jackson ska producera filmen inte att han ska regissera(sp).

Aja, skrev fel, menade ju givetvis det du skrev.
Man kan inte alltid vara korrekt när man talar ur nattmössan
Men tack så hjärtligt att du skriver ett svar för att rätta lilla mig.

Inaktiv
Skrivet av LeaD:
Skrivet av wobbler:
Skrivet av LeaD:

Fy fan vad tur att det inte var Uwe Boll(skalle) som skulle göra filmen, han är fan inte bra.

Roligare är det iaf. att OM Jackson regisserar denna rulle så lär den ju bli 3 timmar lång, och det är ungefär det jag verkligen skulle se fram imot. 3 timmar ren gosig sci-fi i äkta peter jackson anda! GRYMMMMMT!

ahem, det står att Peter Jackson ska producera filmen inte att han ska regissera(sp).

Aja, skrev fel, menade ju givetvis det du skrev.
Man kan inte alltid vara korrekt när man talar ur nattmössan
Men tack så hjärtligt att du skriver ett svar för att rätta lilla mig.

Inga problem

Medlem

Tror denna film kommer bli bra, men just nu håller jag mest tummarna för silent hill!

Medlem

Lika bra att sätta uwe boll som regissör med en gång så slipper folk bli besvikna. Då vet man iaf vad man får

Medlem

Nån som vet, eller har hört nåt om vem som kan komma att bli regissör?

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]Jag hoppas filmen innehåller lika underbara moment som Sagan om Ringen filmerna. Jag menar, surfa med en sköld, åka elefantsnabelskidor eller kasta dvärgar etc. Det är ju mästerligt!

Master Chief kanske kan vara med om en romans, ha en tonårsson med kärlekstrubbel eller vara transvestit? Varför inte alltihop. Detta samtidigt som han åker sköld utför ett rymdskepps snabel?

Wahaha! Roligaste jag läst på länge

12
Skriv svar