HL2: Episode One förkollat

Robot
Medlem
HL2: Episode One förkollat

Verkar riktigt bra faktiskt, hoppas och tror att de där 5 timmarna vägs upp av fantstiskt bra gameplay.


signatur

<3

Inaktiv

Jag tycker att det verkar vara helt värdelöst men smaken är som baken.

Medlem

Nu vill man verkligen ha en bättre dator:

http://www.gameinformer.com/NR/rdonlyres/F7B446FE-1FBF-4177-B...

Hur snyggt är inte det där?

Medlem
Skrivet av lapa:

Nu vill man verkligen ha en bättre dator:

http://www.gameinformer.com/NR/rdonlyres/F7B446FE-1FBF-4177-B...

Hur snyggt är inte det där?

Inte särskilt snyggt, nej.

Medlem
Skrivet av lapa:

Nu vill man verkligen ha en bättre dator:

http://www.gameinformer.com/NR/rdonlyres/F7B446FE-1FBF-4177-B...

Hur snyggt är inte det där?

Jepp, tyckte också att det där såg häftigt ut.

Medlem

Såg intervjun de gjorde också, såg lite film snuttar ifrån spelet, på ett ställe var det en combine zombie som kom springande emot Gordon med en laddad granat i handen, påminde lite om de huvudlösa kamikaze fienderna i serious sam spelen :).

Skrivet av lapa:

Nu vill man verkligen ha en bättre dator:

http://www.gameinformer.com/NR/rdonlyres/F7B446FE-1FBF-4177-B...

Hur snyggt är inte det där?

såg smasktigt ut :).


signatur

<3

Medlem

Är jag den enda som inte pallar vänta 5 månader för att en ny episod ska släppas? Jag ska skaffa dem när alla episoder har släppts.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Inte imponerad, det är fult och känns pasé men det är jag det. Är inte fast i valve träsket med alla andra cs nördar. FÅr hoppas Valve kan komma på något nytt annars börjar de likna EA med sin idé brist..


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av urken:

Såg intervjun de gjorde också, såg lite film snuttar ifrån spelet, på ett ställe var det en combine zombie som kom springande emot Gordon med en laddad granat i handen, påminde lite om de huvudlösa kamikaze fienderna i serious sam spelen :).

Det finns tydligen snuttar och film från spelet? Var får man tag på snuttarna och hur ser dem ut, bits dem?

Medlem

Meh, djäkla kräk som spoilar så där, borde de inte förstå att man vill uppleva såna saker när man väl spelar själv? :evil:

Citat:

The original Half-Life took two years to develop. Half-Life 2 took six years to develop. By Valve?s estimation it would take 18 years to complete the work on Half-Life 3.

Eller hur? Eller inte...Finns inget som säger att utvecklingen av ett nytt spel måste ta tre gånger så lång tid bara för att tvåan gjorde det.
Kanske det är valves förklaring på DNF!:O

Medlem

tycker mest episode one är som HL2 fast med nårga nya banor alltså kunde väl tillföra nåt nytt förutom banor ? ..

känns som Valve kommer bli som EA (BF serien sims serien) att släppa sålänge folk köper det typ ..

slår vad om att valve kommer släppa typ 100 episodes


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Nä, tre är bestämt. Varken mer eller mindre.

Sen hur det blir med H-L 3 är en annan femma.

Medlem

Var verkligen taggad på Episode One tidigare, men nu börjar jag trötta lite faktiskt. Tycker det verkar bli väldigt repetativt i förhållande till HL2.

Eg. ska jag ju inte kommentera här, men en sak i smygtitten som jag störde mig på var stycket om Alyx' AI:

Citat:

The AI for Alyx is quite intelligent, and when you encounter an obstacle she knows what you are trying to accomplish. In one area, you?re staged in a three story car garage where there?s antlions coming out of holes. She?ll cover for you while you plug up the holes.

Ehum, borde inte det där falla in under termen "skript" och inte AI? Kom igen, lite kritiskt tänkande är väl inte för svårt?

Annars verkar det helt okej. Inga fordon: bra. Den nya ljussättningen ser bättre ut än tidigare även om den fortfarande är lite gammal. Att man förlorar vapen under tidens gång låter också intressant, ifall det sköts på ett riktigt snyggt sätt. Blev faktiskt lite hypad av smygtitten även om den sög

Medlem

Kommer inte ens ihåg vad som hände i HL2 längre. Dålig på sånt. Speciellt med Hitman. Fattar inte vem snubben i rullstolen är.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Då spelar man igenom spelet igen?


signatur

Working as intended.

1
Skriv svar