Kör Jeep i Medal of Honor: Airborne

Robot
Inaktiv
Kör Jeep i Medal of Honor: Airborne

Åh nej, korkarna är sponsrade av Jeep!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Känns ju inte så unikt att kunna få köra ett fordon i ett spel, eller för den delen bemanna dess vapen.


signatur
Medlem

Är detta det första spelet man kan köra fordon i eller vad? Fantastisk marknadsföring!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

men snyggt var det


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Snuskigt snyggt jue!!

Medlem

"Allt" är snyggt idag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Airborne verkar gå i varenda WW2-klyscha som existerar. Varför kan inte utvecklarna/utgivarna satsa på något annat än mod, svett och ära? Varför framställs tysken alltid som ansiktslösa män när ens kamrater får namn och halvfärdiga personligheter?

Saker för WW2-spelutvecklare för lägga in för att jag ska bry mig:

- Tyska soldater som ifall de känner att läget är hopplöst (och sergeanten möjligen död) slänger sina vapen och ger sig, givandes spelaren möjlighet att spara deras liv eller skjuta dem. Valet man gör ger givetvis konsekvenser senare i spelet. Att ha möjligheten att lösa bara ett fåtal strider (dessa situationer behöver inte uppstå ofta) på fredlig väg skulle tillföra otroligt mycket.
- Egna soldater som bär liknande egenskaper, moral och så vidare. Ifall man som "ledare" för gruppen (börjar ju bli populärt nu att man leder grupperna) gjort ett riktigt dåligt jobb sitter man plötsligt med en grupp soldater som inte vågar sticka fram skallen, medan Tysken avancerar.
- Tar du ett skott, dör du. Samma sak för fienden och dina kamrater. Ja, det är fullt möjligt att lyckas med ett sådant spelupplägg, se bara på Op. Flashpoint. Gör en RÄDD för att bli skjuten, RÄDD för att strida.
- Blod! Inälvor! Våld! Skulle öppningsscenen i Saving Private Ryan varit ens i närheten lika intensiv och vidrig om man inte fick se hur allvarligt och vidrigt kriget var? Krig ska INTE vara något barn spelar.
- Skippa gråtonerna inne i städerna. Ja, krig var hemskt men nog ska väl skådeplatserna kunna vara vackra för det? Trevlig kontrast blir det i alla fall, att blanda vidrigt med vackert.
- Jag vill spela som TYSK, tack.

Det första WW2-spel som fixar ens ett par av dessa grejor kommer att bli det första som får mina pengar sedan Call of Duty. Sluta stöp spelen i samma, fantasilösa, mall!

Medlem
Skrivet av peak_performance:

För långt för att citeras...

Du har en hel del bra punkter där, måste jag säga.
Det hade kunnat vara hur tillfredställande som helst, att kunna lösa ut en konflikt på fredlig väg.
Det måste belönas på något vis, som du säger, annars skiter man nog i det...

Och det där att man ska bli rädd för att bli skjuten, kan bli hur bra som helst...
Jag kände likadant i DOD:Source, när jag prövade det första gången, när man stod där ensam mot en MG42, eller en skicklig sniper.
Eller numera i Ghost Recon: AW.

No more Rambo-fasoner!


signatur
Medlem

Fans en WW2 mod till OPF, hur jädra bra som helst, Invasion42 eller nåt hette den. De första banorna var som fallskärms hoppare i italien, mitt i natten bland fientliga linjer. Där vart man verkligen skiträdd för allt som rörde sig, de första gångerna skjöt jag nog fler allierade än fiender. Senare spelade man tysk och skulle lägga bakhåll för allierade transporter, så snuskigt kul... fast det kom bara typ en tidig beta men det kändes som krig inte ett run n' gun som som MoH och CoD är...

Kan ju alltid hoppas på en port till Armed Assault. Så ja oneshot kills funkar hur bra som helst, Delta Force, Ghost Recon, Rainbow Six och OPF har gjort det tidigare, det svåra är bara att AI'n inte får ha laser siktens om dem ibland hadde i Ghost Recon.

Skulle gärna se fler WW2 spel, tycker det är en trevlig tidsperiod för shoot em ups då man slipper allt hightech tjafs, men minde klyshor tack

Och ja "allt" är snyggt nuförtiden, det räcker inte, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Om dom skall ha med Jeep tycker jag dom även skall ha med
Dodge WC som var ett också mycket vanligt fordon.

Tar sig fram lätt där en jeep fastnar, klarar ta mer personal och vapenlast.

bild på Dodge WC


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Tycker Brothers In Arms lyckades väldigt bra med att ha med realism men ändå förbli ett roligt spel. Men jag håller med de ni har skrivit, idébrist är det minsta man kan säga om utvecklarna.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Tycker Brothers In Arms lyckades väldigt bra med att ha med realism men ändå förbli ett roligt spel. Men jag håller med de ni har skrivit, idébrist är det minsta man kan säga om utvecklarna.

Nja, tycker inte BiA var särskilt realistiskt egentligen, dina lagkamrater kan ibalnd vara hur korkade som helst och springa rakt i de andra killarnas belägringseld.

Sedan påstod ju utvecklarna att det skulle vara så pass fritt så att man kunde välja sina egna vägar, men så var ju inte fallet. Man var ju fortfarande bunden till korridorsystemet som nästan alla FPS-spel har drabbats av.

Visst, det finns en hel del grejer som kan prisas i BiA, men det är fortfarande inget jättebra spel.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

willy var la ett eget företag, rätt stor del av bilarna licensproducerades dock av jeep om jag inte missminner mig

Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep#The_origin_of_the_term_jeep

American Bantam (Austin) tog fram Bantam BRC till amerikanska armen. Men fick inte kontraktet pga att dom var ett för litet företag.
Willy var företaget som vann kontrakten ifrån US army. Dom kunde dock inte
producera tillräckligt så Ford fick hjälpa dom.
Jeep namnet kommer igentligen ifrån ett missförstånd, men blev sen synonymt med bilen.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Ska lätt köpa en Willys Jeep när jag tar körkort.

1
Skriv svar