Nätrollspelet Tabula Rasa E3-filmat

Robot
Medlem
Nätrollspelet Tabula Rasa E3-filmat

.mov går bort.
Kan inte FZ börka konvertera filer till sånt som inte kräver tredjepartsprogram?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Ska FZ konvertera om filer för att du inte orkar lägga in en codec?

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Kan inte FZ börka konvertera filer till sånt som inte kräver tredjepartsprogram?

Tyvärr finns för tillfället inte de praktiska förutsättningarna att genomföra det du nämner. FZ:s utvecklingsavdelning känner dock till önskemålet.

I förekommande fall prioriteras vissa filformat dock bort om likvärdiga alternativ finns. Till dessa hör QuickTime.

Hälsningar,
Peter på FZ-red.


signatur

FZ | Load "Boulder Dash", 8, 1 : Run | Var är Brad S?

Antikvitet
Skrivet av Svartsmurfen:

Kan inte FZ börka konvertera filer till sånt som inte kräver tredjepartsprogram?

Vad menar du med tredjepartsprogram? Alla filmfiler kräver någon typ av läsare. Sen att Windows har stöd för vissa format som standard är en sak, jag kan lova dig att en mac inte behöver tredjepartsprogram för QuickTime-filmer.

För att svara på din fråga, att konvertera en film är ingen busenkel process, det involverar att komprimera om hela filmen och tar såväl datorkraft som tid. Vi väljer inte formaten som filmer släpps i, det gör utvecklingsföretagen och utgivarna. Don't hate the player, hate the game.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Deziban:

Ska FZ konvertera om filer för att du inte orkar lägga in en codec?

Ja?

Skrivet av perixon:
Skrivet av Svartsmurfen:

Kan inte FZ börka konvertera filer till sånt som inte kräver tredjepartsprogram?

Tyvärr finns för tillfället inte de praktiska förutsättningarna att genomföra det du nämner. FZ:s utvecklingsavdelning känner dock till önskemålet.

Ok, tack i alla fall.

Skrivet av Shock:

Don't hate the player, hate the game.

Jag hatar varken eller. I'm all about the lovin', baby.
Däremot ogillar jag att ha en massa saker som snurrar i bakgrunden och tar processorkraft. Dessutom ogillar jag saker som inte fungerar.
För min del så gäller detta QuickTime i bägge fallen, åtminstånde om det är baserat på QT7 eller uppåt. Det har en förmåga att krascha emellanåt. Tydligen ett känt problem som de ännu inte har lyckats klura ut hur de ska lösa ännu.

Tänkte mest att man i alla fall kan fråga.:)


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Testa Quicktime alternative. På denna siten finns även Real Alternative.

Inget som snurrar i bakgrunden.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Tack för tipset, men jag kör redan på quicktime alternative. Det är det som fungerar bäst för mig.

Den kvaddar dessvärre också under QT7. Dock fungerar QTA 1.56 jättebra så länge som filerna som ska ses inte är gjorda med sjuan.

Bra sida föresten :). Assmidigt att ha alla codecar på ett ställe. Bookmarkad inför framtida behov. Man tackar!


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Och som vanligt, så klarar VLC (httpL://www.videolan.org/vlc/) även dessa filer galant. Det är den enda mediaspelaren man behöver vanligtvis.

Förstår ärligt talat inte varför inte alla använder den. Den är så enastående strålande att allt annat bleknar Eller, iofs, jag kör även mplayer (http://www.mplayerhq.hu) rätt ofta, de är lite i samma liga.

Medlem

Det finns så många olika spelare, så det är svårt att hålla reda på alla. Kör på mediaplayer clasic för egen del. Testade VLC och det verkar ju fungera bra. Jag gillar när dom inte bloatar mjukvaran.
Tipstack


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

MPlayer och VLC här med jag har numera bytt bort allt annat crap och satt MPlayer som standard på alla filtyper jag kunde komma på som har med film att göra Tyvärr så fattar inte Firefox detta utan försöker starta filmer med någon inbyggd version av mediaspelaren, som förövrigt suger stenhårt.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Jag har liknande huvudvärk :\
Har du testat att sätta VLC som standard istället?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar