Vad sjutton har vi gjort?!

Medlem

Lite funktioner jag saknar:

- Sätta (tex) nyhetssidan som startsida, dvs nyhetssidan visas direkt när man går till fz.se

- Att kunna tabort vissa "rutor" som tex sök- och prenumrutorna, för att få sidan mindre rörig.

- Möjlighet att ändra bredden på sidan

- Gå till sista sidan/inlägget när man klickar på länken till kommentarer.

Medlem

Mycket trevlig förändring... Förra versionen var aldelles för anstängande för ögonen (med svart bakgrund).

Medlem

Jaa äntligen lite nytt. Och det blev snyggt också


signatur

Hette förut :FRAGstealer

Medlem

Usch, ljusa färger funkar inte alls på min skärm. Gör ont i ögonen.

Men filtreringen av nyheter var en trevlig funktion. Anmäl-knappen har förhoppningsvis fått ett bättre läge nu.
Bra jobbat.

Medlem

Snyggt gjort gubbs!

Medlem

Svara på min fråga är ni snälla!

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=379&page=5


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Inaktiv
Medlem

Mycket fräscht, uppskattas enormt!

P.R
Medlem

Kalastjusigt!

Medlem

Gillar det inte alls lika mycket som den gamla designen. >_< Av någon anledning fick den mig att tänka på sommaren. :S Men inte nu längre. <.<

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Strogge:

Lite funktioner jag saknar:

- Sätta (tex) nyhetssidan som startsida, dvs nyhetssidan visas direkt när man går till fz.se

- Att kunna tabort vissa "rutor" som tex sök- och prenumrutorna, för att få sidan mindre rörig.

- Möjlighet att ändra bredden på sidan

- Gå till sista sidan/inlägget när man klickar på länken till kommentarer.

Fixa ett bokmärke mot www.fz.se/nyheter så är saken biff. Resten blir svårt i dagsläget, förutom det sista, ska kolla det.


signatur
Inaktiv

jättetrevligt och en kul överaskning

men vad hände med mitt konto? den verkar vara putsväck, kan inte hämta nytt lösenord eftersom kontot inte finns, men ska jag registrera ett nytt användarnamn så säger registreringen att epost-adressen redan används.

fd nick: huxflux

Bab
Medlem

Najs design på det stora hela. Gillar den ljusare stilen och adblock fungerar mycket fint. Men det faktiskt är en hel del skumma saker som får en att ana att utseende har fått gå före funktionalitet:

- Översikten över nyheterna klart försämrad. Varför dela upp nyheterna i två fält? Jag kör windos i 1280x1024 och jag ser TRE nyheter utan att behöva börja scrolla neråt. Känns lite dåligt faktiskt. Kommer inte bli lika smidigt längre att läsa eran förstasida.

- "Nyhetssökning" och "Prenumerera på FZ Nyhetsbrev" MITT på sidan? que? Är det några viktiga funktioner som ni tycker bör placeras centralt? Jag menar... hur många gånger per användare vill man använda rutan "Prenumerera på FZ Nyhetsbrev"? Svar: Max EN gång för all framtid. Efter det tar rutan bara upp irriterande plats.

- Var har rutan med omröstningar tagit vägen?

Sedan: Jag såg ni ändrat/lagt till titlar och jag har titeln "Hemmavan". Jag är från norra halvan av sverige. Jag läste "Hemavan" första gången jag såg det och tänkte "wtf...". Nu kan jag inte få ur det ur huvet heller och läser "Hemavan" hela tiden... Helt plötsligt tror jag massa folk i forumet bor i Hemavan... hehe...


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

sweet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Riktigt snyggt och cleant, bra jobbat!

Medlem

Gillar stilen, men det kunde gärna vara lite mörkare/mer svart... svart är Fragzone för mig, så att säga.
Ramlade ju in här för första gången 1996, 97 eller vad det var, så man har ju vant sig vid det

Inaktiv

Whoa, snyggt jobbat FZ


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

W2k
Medlem
Skrivet av optimuz:

Hur fasen får man på signaturerna, jag ser inga signaturer alls! :S Antar att inte min syns heller? Och förresten, kan man inte ändra antal inlägg som ska visas per sida i forumet? Det är ju det man vill ändra, inte hur många nyheter/företag/spel whatever som ska visas!

Välj "Lägg till min signatur" när du skriver inlägg (inte snabbsvar). Välj "Spara inställningarna" samtidigt så blir det alltid så i förtsättningen, även vid snabbsvar.

Man kan inte välja antal inlägg per sida just nu, det kommer nog senare.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

W2k
Medlem
Skrivet av Bab:

- Översikten över nyheterna klart försämrad. Varför dela upp nyheterna i två fält? Jag kör windos i 1280x1024 och jag ser TRE nyheter utan att behöva börja scrolla neråt. Känns lite dåligt faktiskt. Kommer inte bli lika smidigt längre att läsa eran förstasida.

Prova [http://www.fz.se/nyheter] istället.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

W2k: Och frågorna som jag skrev efter dom du besvarade...Vad säger du om dom?


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Inaktiv

Diggar inte smileysarna så mycket. Ni borde fråga om ni får använda den här killens smileys istället.

Inaktiv

Ser helt okej ut Kommer dock att ta en stund att vänja sig


signatur

War never changes.

Medlem

Fy farao va snyggt ni fått till det!
Blev lite nervig när det för nån timme sedan inte gick att komma åt favoritsiten #1


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

*Lägger till min signatur* :S

Inaktiv

Måste tyärr säga att gamla sidan ver betydligt snyggare och stilrenare, denna känns jobbig och omoderna färger. Den gamla mörka var betydligt mer modern om man tittar på trenden på hemsidor.

Visserligen lättläst men gamla sidan kunde blivit ännu mer lättläst med lite jobb. Denna gör bara ont i ögonen.

Medlem

Aotw: Nej, det är ju helt tvärtom. Förra såg 90-tal ut, och man fick ont i ögonen av den mörka bakgrunden. Nu är det mycket stilrenare, modernare, tydligare och man får inte ont i ögonen.

Medlem

Ser bra ut:up:

Medlem

Ja färgerna är lite dryga, vore skönt om man kunde välja ett annat färgtema, jag som många andra föredrar mörkare bakgrundsfärger med ljusare text... Och som sagt, betalalternativ vore mumma så man slipper maxat med reklambanners!


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem

Kommer ta ett tag innan man har vant sig, men det ser helt okey ut så har långt i alla fall


signatur

Sugen på att spela BF2 med ett glatt gäng?
I sådant fall kolla gärna in http://www.phd-gamers.se/

Inaktiv

Förstasidan är asjobbig, man hänger ju på FZ för det fantastiska nyhetsfödet och nu måste man scrolla det första man gör, tom i 1600x1200. Eller är filarkivet och testerna det som folk klickar på mest, eller vill ni att de ska göra det?
Sen är det alldeles för mycket rutor hit och dit, ramar och rutor i rutor. Inte särskilt lättläst.

Kunde ni inte kickat ut annonserna till höger om sidan (som aftonbladet). Sen fattar jag inte hur de olika färgerna på rubriker fungerar, grön, röd, grå.

På det hela tycker jag den var ganska jobbig. Sorry :/

Skriv svar