Premiärbilder från Arkham City

Robot
Premiärbilder från Arkham City

Läckta bilder ger oss de första läckra pixlarna från Rocksteadys andra läderlappslir.

#batman-arkham-city, #batman-arkham-asylum


Medlem
Premiärbilder från Arkham City

Two Face rånade väl en bank i slutet av ettan

. Han kanske är huvudskurken i tvåan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Harley Quinn ser väldigt... Annorlunda ut mot vad hon gjorde i första spelet. Om de där nu ska vara Harley vill säga.

Och jag fattar fortfarande inte varför dom valde att döpa det till Arkham City. Produktassociationer (puuh!) i all ära men hade de inte varit bättre att döpa de till Gotham City? Eller så kanske man bara kommer att vara på The Burrows hela spelet, då förstår man ju lite vara dom valde att döpa de som de gjorde...

Edit: Neatherblade,

att gå rån att råna en bank till att vara uppföljarens "main villian" är ett lite väl stort kliv tycker jag. Sen är de redan bekräftat att jokern kommer att vara med i tvåan om man ska så efter announcement trailern. Så jag gissar på att han har en ännu större plan i kikaren den här gången.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Skägg.
10 Chambers

Eftersom bilderna inte är "officiella" finns det ju en minimal risk att de inte är äkta men vi skulle bli bra förvånade.


signatur
Medlem

Usch! Detta såg verkligen inte bra ut.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Usch! Detta såg verkligen inte bra ut.

Tycker att de ser i stort sett lika bra ut som ettan, och den rullar väll UT3 motorn om jag inte minns fel?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Crazy Cat Lady och Tve Fejjan, whohoo!

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av kebbe:

Usch! Detta såg verkligen inte bra ut.

Tycker att de ser i stort sett lika bra ut som ettan, och den rullar väll UT3 motorn om jag inte minns fel?

Tycker allt att det ser sämre ut än ettan. Catwoman ser ju t.ex. ut att vara urklippt ur ett tidigt PS2-spel (DOA).

Inaktiv

Har inte riktigt fattat varför dom döper spelet till Arkham City? Trodde Arkham var ett dårhus. Det har bara varit en stad i H.P. Lovecrafts noveller som inte alls är associerat med DC Universe. Bra jobbat liksom

Medlem
Skrivet av Katten_Gustaf:

Har inte riktigt fattat varför dom döper spelet till Arkham City? Trodde Arkham var ett dårhus.

Arkham Asylum var att dårhus..

Ser fram emot spelet men hoppas på mer frihet så att det inte är lika linjärt att spela igenom det igen som Arkham Asylum

F.ö. så ser catwoman för snäll ut.

Medlem

shit va coolt! jag kommer att köpa direkt! älskade första spelet, ett av de spel med bäst atmosvär jag någonsin spelat

Medlem

Can't wait! Roligt med Two-Face.

Medlem

Va ni gnäller, ser ju fet soft ut ju för tusan.

Moderator | Testpilot

Från en PS2? PS2 har långt ifrån en sådan kapacitet. Helst inte när du spanar in på nära håll. USCH!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fattar inte varför alla gnäller så mycket...
Det finns tonvis av grymma spel med dålig grafik.
Sluta klaga på spel som inte har släppts än!!

Jag tycker att screenshotsen ser hyffsade ut, Catwoman ser dock lite..slampig.. ut
Fan sån där urringning har ju inte ens min röv
Men den kanske finns där för att förvirra fienden

Catwomans special attack: *hopp**hopp* *jiggle* *jiggle*
Joker gubbarna: *drool*

Inaktiv

Mmmm....


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Mmmm....


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Mmmm....


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

TwoFAce är grym

Inaktiv

Mmmm....


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

AW8
Medlem
Skrivet av Thumba:

Och jag fattar fortfarande inte varför dom valde att döpa det till Arkham City. Produktassociationer (puuh!) i all ära men hade de inte varit bättre att döpa de till Gotham City? Eller så kanske man bara kommer att vara på The Burrows hela spelet, då förstår man ju lite vara dom valde att döpa de som de gjorde...

Spelet kommer ju utspela sig i fängelsestaden Arkham City, så det är väl passande? Dessutom är det ju som du säger, om det inte har Arkham i titeln så hänger inte titlarna ihop så bra.

På Arkhamcity.co.uk läste jag att det enligt Official Playstation Magazine kommer att finnas multiplayer i Arkham City.
Låt oss hoppas att de håller sig till co-op Predator-challenges och co-op slagsmål-challenges.


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv

Blah, sorry, Spam! :/


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Fasen vad mycke gnäll. Om det håller samma klass som 1:an så är det en given vinnare och ett givet köp för min del.

Värt att köpa enbart för att få se Katt-tjejens kurvor mmmmmmmysigt. Hade gärna klappat den kisekatten. :P:up:


signatur
Medlem

UT3-engine börjar kännas gammal. Men skit samma! Tror det kommer blir ett grymt spel. Första lyckades verkligen fånga den rätta Batman-känslan. Bara man slipper de löjliga bossfighterna....


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Katten_Gustaf:

Har inte riktigt fattat varför dom döper spelet till Arkham City? Trodde Arkham var ett dårhus.

Arkham Asylum var att dårhus..

Besvarade inte riktigt min fråga men jag formulerade den väl dåligt. Arkham i DC Universe har aldrig varit en stad utan bara ett dårhus såvitt jag vet så jag tycker det är konstigt hur man döper spelet till Arkham City. Varför inte Arkham Asylum 2?

Medlem

Fattar inte heller vad vissa gnäller över. Ser ju riktigt lovande ut!

Medlem
Skrivet av Katten_Gustaf:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Katten_Gustaf:

Har inte riktigt fattat varför dom döper spelet till Arkham City? Trodde Arkham var ett dårhus.

Arkham Asylum var att dårhus..

Besvarade inte riktigt min fråga men jag formulerade den väl dåligt. Arkham i DC Universe har aldrig varit en stad utan bara ett dårhus såvitt jag vet så jag tycker det är konstigt hur man döper spelet till Arkham City. Varför inte Arkham Asylum 2?

Därför Arkham City är en förlängning av Arkham Asylum ut till fastlandet, man ser byggnadsplanen av den i direktörens hemliga kontor om man kollar upp det påskägget på youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=ZNJ9gilJxjg (1.14 in i klippet)

Är nog också en bra brygga för ett potentiellt Gotham City på en trea då eftersom man kan knyta City till det tidigare spelet osv.

Medlem

Hade skitskoj med ettan och ser verkligen fram emot 2:an!

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Thumba:
Skrivet av kebbe:

Usch! Detta såg verkligen inte bra ut.

Tycker att de ser i stort sett lika bra ut som ettan, och den rullar väll UT3 motorn om jag inte minns fel?

Tycker allt att det ser sämre ut än ettan. Catwoman ser ju t.ex. ut att vara urklippt ur ett tidigt PS2-spel (DOA).

Du har uppenbarligen aldrig varit i närheten av en PS2a... dummaste jag hört.

12
Skriv svar