Tanks i Red Orchestra: Heroes of Stalingrad
Om du läst hela intervjun så hade du sett att det som är fascinerande är inte just att det finns stridsvagnar utan att de är mycket mer detaljerade än tidigare.
Hela interiören är modellerad och du kan använda alla titthål och periskop som finns tillgängliga. Du kan även skada många små delar av vagnen så som optiken, svängmekaniken för tornet osv. Du kan också döda individuella besättningsmän utan att slå ut själva stridsvagnen.
Plus att vagnarna alltid kommer vara fullt bemannade med antingen AI (förhoppningsvis smartare AI än tidigare) eller andra spelare.
Allt detta påminner mer om en stridsvagnssimulator än tidigare då det varit mycket arkad över stridsvagnsstriderna.
http://www.gametrailers.com/video/pax-10-red-orchestra/703872
Trailer
Ser juh smek bra ut!
Hittade direkt ett historiskt faktafel. MP44 (som man ser i videon) fanns inte i bruk 1942.
Faktafelet är i ditt inlägg. Det är inte en MP-44 utan en Mkb-42 (Maschinenkarabiner 42).
Se på fan. I stand corrected. Jag skyller på dålig grafik då
"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty
Och tanks fanns ju redan i gamla Red Orchestra, så det här är ju inte extremt fascinerande.
Som att säga att vapen fanns i Wolfenstein 3d och därav är det inte fascinerande i några mer spel..
Tank simulationen i RO2 kommer vara enormt mycket förbättrad mot ettan med skademodeller, fysik, animationer m.m