Sälja Wii - formatering nödvändig?

Medlem
Sälja Wii - formatering nödvändig?

Funderar på att sälja mitt wii och hade då tänkt att låta alla VC -och wiiware-spel ligga kvar för att ge lite mervärde så att säga.

Hittade lite info specifikt om detta i wiishop-kanalen där det stod att om man tänker sälja konsolen så måste man ta bort wiishop-kontot och därmed även alla spel som man laddat ner.

Frågan är varför? Ja alltså Nintendo vill ju självklart tjäna så mycket pengar som möjligt så de vill ju inte att nästa ägare ska få en massa spel "gratis".

Men för min egen del spelar det väl ingen roll? Spelen är ju låsta till konsolen och kontot, inte till mig personligen.

Det skulle isåfall vara att det finns uppgifter om mig registrerade nånstans; adress, e-mail etc.

Grejen är den att jag inte minns vilken info jag fyllde i när jag skapade kontot. Jag har ju inget kontokort knutet till det iallafall för det får jag fylla i varje gång jag vill ha lite nya wii-points.

Medlem

har du bara köpt dina spel från shopen med wii points så tror jag du inte har fyllt i några uppgifter alls. kan inte minnas att jag har gjort det iallafall (har bara handlat med wii points)

har du däremot använt kontokort för att handla så kan det vara värt att formatera.

Medlem
Skrivet av fzusr:

har du bara köpt dina spel från shopen med wii points så tror jag du inte har fyllt i några uppgifter alls. kan inte minnas att jag har gjort det iallafall (har bara handlat med wii points)

har du däremot använt kontokort för att handla så kan det vara värt att formatera.

Jag bara använt kontokort men det var mitt gamla kort, har fått ett nytt och det har jag aldrig använt på wii så det borde väl inte vara några problem?

1
Skriv svar