Nyheterna i Football Manager 2011

Robot
Medlem
Nyheterna i Football Manager 2011

Mycket välkommna nyheter. Presskonferenserna nu är mest irriterande och tjatiga så större variation där är ju helt klart ett plus. Att dom gör om ungdomslagen är också väldigt roligt då det i dom flesta klubbar känns hopplöst att utveckla unga talanger (14-17) om man inte spelar dom i A-Laget.

För er som gillar att ha många lag under samma klubbnamn kan jag rekommendera Atletico Madrid som spelar i spanska högstaligan. Dom har A,B och C lag. B-Laget spelar i 3:e divisionen och efter lite förstärkningar till B-Laget har jag nu fått upp dom i 2:a divisionen. Inget ovanligt för spanska ligan förvisso men det som skiljer från andra lag är att spelare flyttas av din manager från B-Laget mellan B och C beroende på form och utveckling. Och eftersom 2:a divisionen erbjuder tillräckligt bra motstånd har jag nu nästan en hel elva med underbarn och talanger som spås bli tidigare legendarer. Och flera av dessa har hoppat mellan B och C för att sedan bli ordinarie i B-Laget och utvecklat sina attribut. Och samtliga spelare är dessutom väldigt nöjda med att vara ordinarie i 2:a divisionen. Känns nästan som fusk dock, lite för lätt. Räcker ju med att 1 av 3 talanger lyckas, resten harvar utan större klagomål i B/C-Laget tills kontraktet löper ut.

1
Skriv svar