Starcraft 2 uppdaterat

Robot
Starcraft 2 uppdaterat

Version 1.1 är nu släppt och för med sig en rad optimeringar och balansändringar. Bra eller bakdel, undrar vi?

#starcraft-ii-wings-of-liberty, #blizzard


Medlem
Starcraft 2 uppdaterat

Sämst:down:

Medlem

Nån boss som sitter o lirar zerg/protoss o bestämmer vad som e jobbigt mot hans ras eller ?

Dåligt att bara nerfa ett lag.. dessutom kan man inte direkt reaper rusha en snubbe eftersom dom oftast får ut stalkers , queens osv innan.

Medlem

eh? skulle dom inte ändra på Voidrays också? Dom är fan imba så det skriker om det >_<

Medlem

om det är en obalans mellan lagen är det väl klart att man nerfar det laget som är mest obalanserat. nerfar man alla lika mycket kvarstår ju problemen. detta är en bra patch, förstår inte riktigt varför det tog sån tid bara. de borde ha kunnat skyffla ut balansändringarna mycket snabbare och fortsatt att pilla med det andra lite längre.

gnu
Medlem

inte släppt i EU än zzz

Medlem

Bra ändringar. Kanske får man se lite färre turneringar helt dominerade av Terran.

Medlem

Bra ändringar. Kanske får man se lite färre turneringar helt dominerade av Terran.

ewo
Medlem

var snäll och går ur silver league inan du ge ett åsikt om balans tack.

Inaktiv
Skrivet av ewo:

var snäll och går ur silver league inan du ge ett åsikt om balans tack.

Ens league och ranking betyder inte ett skit och en silver-spelare har lika stor rätt att ha åsikter om balansen som en högrankad diamond-spelare. Man behöver nödvändigtvis inte vara en bra spelare för att ha åsikter om spelbalansen. Tack.

Är själv förövrigt endast platinum-rankad nu pga brist på tid att spela men har kört ca 1200 matcher i betan.

Catch my drift?

On topic:

Över lag en bra patch. Jag gillar förändringarna trots att jag är en protoss-spelare som brukar 4 gate pusha så det står härliga till.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av Lerner:

Nån boss som sitter o lirar zerg/protoss o bestämmer vad som e jobbigt mot hans ras eller ?

Dåligt att bara nerfa ett lag.. dessutom kan man inte direkt reaper rusha en snubbe eftersom dom oftast får ut stalkers , queens osv innan.

Trollen är vakna fortfarande ser jag...

Att endast terran får en rejäl nerf är mer än väntat, med tanke på att det är en mycket klar majoritet av sådana i top 200 i både usa, eu och asien.

Zealot proxy-rusher var ganska farliga och svårkontrade om dom görs rätt och inte upptäcks i tid. Snabba reapers mot protoss var också löjligt farliga, det är ganska lätt att få in den första reapern i protossens minerallinje på en liten karta innan cybernetic core är färdigbyggd och antingen ha ihjäl flera probes eller tvinga dom att lämna mineralerna och således förlora inkomst, såvida inte protossen offrar ekonomi på att få fram coren och stalkern riktigt snabbt. Hursomhelst så kommer protossen att bli rejält lidande på ekonomin medans terranen inte behöver offra särskilt mycket.

Att siege tanks blir nerfade var lite oväntat, jag är förvisso bara i guldligan, men jag har aldrig tyckt att de har varit särskilt farliga jämfört med andra enheter på liknande tier och kostnad. I professionella spel har jag aldrig heller tyckt att siege tanks varit särskilt överbra, av döma av det jag sett.

Marauders dock borde dock få en nerf tycker jag, om det är någon enhet i spelet som är alltför effektiv så är det dom. Kanske ge dom några fler sekunders produktionstid och/eller dyrare concussive shells med längre forskningstid. Protoss har inga bra counters mot dessa på tier 1 / 1.5. Zealots kitas lätt med concussive shells (givet att det är en någorlunda bra terran) och stalkers dör i en direktkonfrontation med en lika stor armé marauders (och kan inte heller fly pga conc shells).

Zerg borde dock ses över rejält, de har överlag en lägre vinstprocent och finns knappt i de professionella turneringar, väldigt många professionella spelare som har spelat zerg sedan sc1 har nu gått över till terran, för det enda chansen för zerg att vinna på den nivån, är om terranen gör misstag.

Medlem

Blizzard är bäst!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Varför nerfa humans? Protos vinner lätt över dem så som det är nu.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Varför nerfa humans? Protos vinner lätt över dem så som det är nu.

Ja, för det är ju bara T och P i spelet. Det var ju inte ZvT som brukade räknas som den mest obalanserade match-up'en.

Medlem

Jag är glad för att de har sänkt skadan på enheterna istället för livet iallafall. Alla enheter dör för fort redan som det är. -_-

Medlem

Sämsta updaten:( De balanserar inte mycket, och nästan bara öka tid att bygga osv.

Medlem

"+ Marines trained at multiple Barracks will now prefer a Barracks with a Reactor over one with a Tech Lab or no attachment.
"?
Va?

Skönt med klocka! Snackade senast igår med min motspelare om det

Medlem

Zerg rush Zerg rush!

Medlem

För oss som spelar en match med mer än en barrack (eg längre matcher) så är det perfekt att den är selektiv när du har alla valda och pushar marines!

Medlem

För med 4 racks lär 5 sekunder knäcka reaper rush.
Vad jag fick höra så har terran vunnit 22 turneringar, protoss 12, och zerg 2... Vänta, varför är jag äns insatt i denna smörja? Jag sket ju i att köpa spelet.

Medlem

Tycker det är en bra patch. Hade dock velat sett något gjorts åt Maruders men jag vet också att Blizzard vet vad de håller på med. Så får spela ett 20-30 tal matcher och se om det blivit bättre!

Medlem

Edit: Hahahahha kolla den här buggen som blev, ultralisks gör nu splash på byggnader (2 range) + byggnades size, så se nu vad som händer när 3 st attackerar ett planetary fortress:
http://www.youtube.com/watch?v=Px0zB9_ePmI&feature=player_emb...

Medlem

Tycker om både Protoss- och Terran förändringen. Fast vad jag skulle vilja se är nog fortfarande en nerf åt Marauders. Vet inte riktigt om Marines skulle behöva -1 damage eller inte. Tror dock att Marauders är det största problemet. Fet defense, fet damage. Stimpack på det och du har en armé både bra mot Air som Ground, och till ett väldigt lågt pris. Tycker inte något känns riktigt rätt.

Menar inte nu att dom borde bli onödiga, absolut inte. De ska vara farliga, men de känns lite väl starka för deras pris. Det som krävs för att döda dom kostar betydligt mycket mer resurser, oerhört mycket mer.

Marauders skulle nog behöva antingen mindre defense, eller mindre firepower tror jag. Eller är det Stimpack som skulle nerfas? Jag är osäker...

Medlem

låter som en vettig patch

Medlem

Void Rays är fortfarande imba, ja.

Kör ofta dom när jag blir Protoss (kör random).

Skrivet av 2infinity:

Edit: Hahahahha kolla den här buggen som blev, ultralisks gör nu splash på byggnader (2 range) + byggnades size, så se nu vad som händer när 3 st attackerar ett planetary fortress:
http://www.youtube.com/watch?v=Px0zB9_ePmI&feature=player_emb...

Hahaha

Medlem

Void Rays blir imba när man inte kontrar dem, men eftersom de kan kontras så är de egentligen inte imba.
Men pretty much allt i SC2 blir imba om det inte kontras och man låter motståndaren bygga upp tillräckligt

Medlem

MEN FUCKS SAKE!!
WoW och SC2 har downtime samtidigt, så kan inte spela varken det ena eller det andra

Och när jag försöker spela SC2 så säger det att battle.net är nere, men att jag kan spela det offline, men när jag väljer offline får jag medelandet att jag måste logga in på battle.net först för att få spela offline.. WTF?

Medlem

bra! slipper zelot rush och nerfar sige tank o reapers behöves..


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

Den som är intresserad av de i vanlig ordning utelämnade ändringarna kan hitta en hyffsad, om än i skrivande stund ej färdigställd, lista över dessa här: http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=1548...

NIB
Medlem

Zealot ökar 5 sek, Siege Tank minskar 15 bla bla blah..

är det bara jag som förlorar 1vs1 mot datorn på Medium? Känns inte som om nån sekund hit eller dit spelar nån roll.

12
Skriv svar