Möt nya League of Legends-hjälten Sona

Robot
Medlem
Möt nya League of Legends-hjälten Sona

League of Legends!!! ÄGER! Alla borde testa det <3
https://signup.leagueoflegends.com/?ref=4c8a7dd6aed0993909034...

Medlem

så jävla noobigt spel så det inte är sant och så jävla tråkigt jämnförelse med hon. finns så mycket obalancerade saker som måste fixas i spelet med.

Inaktiv

Ser otroligt långsamt ut.. Inte mycket action direkt.. Testade det lite för ett tag sen, men jag föredrar Heroes of Newearth.

Nice att det fanns gratis dock, eller var det bara för det var beta?

Medlem
Skrivet av FuzioN:

så jävla noobigt spel så det inte är sant och så jävla tråkigt jämnförelse med hon. finns så mycket obalancerade saker som måste fixas i spelet med.

Och jag säger detsamma om HoN...

Medlem

LoL är gratis, kostar bara om man vill köpa xp boost/ip boost (ip = ingame credits). Eftersom man får bygga masteries och runes efter vilka hjältar man gillar så blir det inte lika statiskt som dota/hon.
obalanserat är det verkligen inte även om det kanske känns så om man testar det första gången. Kör man ranked game också så får man banna "OP-hjältar" och så ser man vad de andra laget tar för hjältar så att man kan balanser laget och kontra dem.

De finns massa av dessa Champion spotlights om man vill se hur spelet fungerar.

Medlem

badpop så har dom impementerat utility support items?
Eller items use effect att användas vid rätt tillfäle. Nej precis där har du anledningen varför spelet är sjukt noobigt.
xp gainen är oxå löjlig du kan heller ej denia vilket är en stor faktor av skill.

Nejdu detta spelet är sjukt noobigt och går ej jämföra med en dota/hon spelare på hög nivå du kan låta en dota/hon spelare spela detta i 3 månader i sträck och dom lägger sig i toppen utan problem med 4 medspelare men sätter du 5 st LoL spelare(ja förkortningen på spelet säger en del så kommer dom inte ens komma in på semi elit nivå tro mig)

där är jävligt mycket i lol som gör det noobvänligt, Jag tyckte om lol i vissa saker men att du ej kan foga in i träd m.m eller vettigt sätt att clasha gör det sjukt noobigt. eller att support ens behöver spela sin support roll korrekt.
Gör det till ett skämt(och ja jag spelade lol ett tag 1-2 månader och såg verkligen hur värdelösa alla vart.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

badpop så har dom impementerat utility support items?
Eller items use effect att användas vid rätt tillfäle. Nej precis där har du anledningen varför spelet är sjukt noobigt.
xp gainen är oxå löjlig du kan heller ej denia vilket är en stor faktor av skill.

Nejdu detta spelet är sjukt noobigt och går ej jämföra med en dota/hon spelare på hög nivå du kan låta en dota/hon spelare spela detta i 3 månader i sträck och dom lägger sig i toppen utan problem med 4 medspelare men sätter du 5 st LoL spelare(ja förkortningen på spelet säger en del så kommer dom inte ens komma in på semi elit nivå tro mig)

där är jävligt mycket i lol som gör det noobvänligt, Jag tyckte om lol i vissa saker men att du ej kan foga in i träd m.m eller vettigt sätt att clasha gör det sjukt noobigt. eller att support ens behöver spela sin support roll korrekt.
Gör det till ett skämt(och ja jag spelade lol ett tag 1-2 månader och såg verkligen hur värdelösa alla vart.

Då får du ju börja spela igen nu då, när de har startat ranked.
Om jag har förstått det rätt så kan man ju tjäna pengar på att vara bra, och eftersom alla är så värdelösa så - easy cash, eh?


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

rant

Dom har utility support items...

Vad menar du med foga in i träd? Iz confucius.

Uhm, saken med LoL karaktärerna är att dom inte har sin specifika roll vilket gör spelet mer dynamiskt och tvingar dig till att anpassa dig, vilket då betyder att du faktiskt måste ha lite skill för att bygga/vinna.

1-2 månader, betyder level 10 eller nått? Spelade du solo eller spelade med ett helt lag? För LoL handlar om team work, spelar ingen roll hur bra DU tror du är, du klarar dig inte utan dina polare.

HoN är för två typer av människor, grafik horor och folk som inte gav LoL en chans.

Medlem

Så sjukt bra! 10x bättre än noob HoN som går så jävla slött och bara massa haters..

Medlem

"HoN är för två typer av människor, grafik horor och folk som inte gav LoL en chans."

lugn nu, tror du verkligen att folk spelar HoN pga dess grafik? det ser ju ut som skit om man jämför med relativt snygga spel.
visst, jag gav aldrig LoL en chans, men jag känner ändå att det inte skulle vara ett spel för mig. det finns ingen competitive scene att tala om, och spelet är alldeles för nybörjaranpassat. även den grafiska stilen är väldigt ful imo. sen att du kan köpa till dig bonusar i spelet tycker jag är riktigt dåligt. spelet är gratis, men vill du vara bland de bästa måste då köpa grejer ändå. nej, LoL är nog inget för mig helt enkelt.

Medlem
Skrivet av moberg:

"HoN är för två typer av människor, grafik horor och folk som inte gav LoL en chans."

lugn nu, tror du verkligen att folk spelar HoN pga dess grafik? det ser ju ut som skit om man jämför med relativt snygga spel.
visst, jag gav aldrig LoL en chans, men jag känner ändå att det inte skulle vara ett spel för mig. det finns ingen competitive scene att tala om, och spelet är alldeles för nybörjaranpassat. även den grafiska stilen är väldigt ful imo. sen att du kan köpa till dig bonusar i spelet tycker jag är riktigt dåligt. spelet är gratis, men vill du vara bland de bästa måste då köpa grejer ändå. nej, LoL är nog inget för mig helt enkelt.

jaja, trollade lite bara, men dessa grejer du köper tjänar du in via ip vilket du får av att spela, det är inte något du kan köpa med pengar. Du kan visserligen köpa champions+skins för pengar (går med ip också, men det är något kämpar för) men inget som ger dig ett övertag. Det där med grafiken, personligen så tycker jag att HoN grafiken är för brun, men men. Nybörjar anpassat, ja, fast inte när du börjar skaffa dig lite avstånd ifrån "noobsen", då är det riktigt nice, saken är den att om du inte har ett fullt lag på via Skype eller Ventrilo så går det inte, LoL handlar mer om ett slags taktiskt övertag, HoN är mer ett JAG är awesome, JAG vinner.

Medlem

Har båda spelen, men lirar faktiskt bara LoL(HoN blev för enformigt) Men, jag förstår inte varför ni ska jämföra spelen hela tiden.

LoLFanboy vs HoNfanboy, det kommer inte att leda någonvart.

Plommon har rätt om bonusarna, det enda du tjänar på att köpa dom är mer IP, vilket du kan köpa hjältar för, eller XP som bara gör att din "summoner" får mer exp efter avklarad match.

LoL = Teamgame

HoN = Dukantautettheltteammedenhjälte, yo.

1
Skriv svar