Omröstning: hur är nya Starcraft 2-patchen?

Robot
Skägg.
10 Chambers
Omröstning: hur är nya Starcraft 2-patchen?

Har inte hunnit spela sedan uppdateringen men tycker att folk har blivit duktigare på att kontra tidigare reapers så inte kört det så mycket. Däremot ska tank-nerfrn bli spännande.


signatur
Medlem

De kunde gett mig alla enheter man får använda i singel player så hade jag varit nöjd.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

De kunde gett mig alla enheter man får använda i singel player så hade jag varit nöjd.

du tror inte att Terran skulle bli LITE OP ifal dem fick alla enheter som finns i singleplayern?

patchen derämot, Ultraliskt, som redan var sämst av Thor, collosus och ultralisk har blivit skit dålig, den är inte värt pengarna längre, det är ju typ den enda enheten som borde fått en stor boost ( iform av mkt mer hp enligt mig, så man kan använda dem lite som tanks för ens mindre gubbar.) reapers har blivit bra dem 5 sekunderna göre lite lättare, bunkrarna fattar man inte vitsen med? vrf göra dem söligare att bygga???? aja. Zealots också bra balancerat, normalt sätt när man blir zealot ruchad måste man ta massa scvs som repairar supply depotsen/barrackerna som skyddar rampen.
men en sak ja inte fattar, som jag verkligen undrar vad blizzard tänkte med, Voidrays, dem är så kraftigt op. ( extrem skadda o skapligt mkt liv, relativt billiga, och går ganska lätt att massproducera.) Även en stor skalla av fullt uppgraderade Vikings har det svårt att möta en Medium arme av Ouppgraderade voidrays.


signatur

Rwa?

Medlem

Word on void rays, tycker även mass mutas är svåra som as att kontra mot om man lirar som zerg, terran har sina thors, protoss, ja, blink stalkers fungerar väl väldans bra.

Mass mutas vs mass hydras, hydras blir totalt slaktade, svårt och göra micro också när mutas behöver inte göra någonting...

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Mass mutas vs mass hydras, hydras blir totalt slaktade, svårt och göra micro också när mutas behöver inte göra någonting...

Och enligt mina erfarenheter så får Mutas smisk 10/10 om man a-movar två lika stora arméer av Hydras och Mutas. Hydras försprång ökar också när arméerna blir större.

Men visst, det kan bli problem vid riktigt stora armeér när Hydras får problem att få till en duglig arc.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av InsaneSharky:

De kunde gett mig alla enheter man får använda i singel player så hade jag varit nöjd.

du tror inte att Terran skulle bli LITE OP ifal dem fick alla enheter som finns i singleplayern?

patchen derämot, Ultraliskt, som redan var sämst av Thor, collosus och ultralisk har blivit skit dålig, den är inte värt pengarna längre, det är ju typ den enda enheten som borde fått en stor boost ( iform av mkt mer hp enligt mig, så man kan använda dem lite som tanks för ens mindre gubbar.) reapers har blivit bra dem 5 sekunderna göre lite lättare, bunkrarna fattar man inte vitsen med? vrf göra dem söligare att bygga???? aja. Zealots också bra balancerat, normalt sätt när man blir zealot ruchad måste man ta massa scvs som repairar supply depotsen/barrackerna som skyddar rampen.
men en sak ja inte fattar, som jag verkligen undrar vad blizzard tänkte med, Voidrays, dem är så kraftigt op. ( extrem skadda o skapligt mkt liv, relativt billiga, och går ganska lätt att massproducera.) Även en stor skalla av fullt uppgraderade Vikings har det svårt att möta en Medium arme av Ouppgraderade voidrays.

http://www.youtube.com/watch?v=EZwEnz_QijQ

Medlem

Haha Typ
1-3 Terran
2-4 Protoss
3-5 Zerg

Medlem
Skrivet av Annanaz:

...bunkrarna fattar man inte vitsen med? vrf göra dem söligare att bygga????

Eftersom många får för sig att bygga dem utanför fiendebaser väldigt tidigt och stationera en marine eller nåt. Nu blir den strategin lite svårare att genomföra vilket Zerg-spelare främst lär uppskatta.

Inaktiv

för lite, för sent. skönt som zerg att reapers och bunkrar blev lite långsammare, samma med zealots, men dom gjorde ingenting åt mechanics eller marauders, zerg scounting, tidiga counters för z, det som folk klagar absolut mest på. jag fortsätter iaf spela terran även efter denna patch, zerg är otroligt mkt svårare att bli riktigt bra på.

Medlem

tyckte att terran blev lite mycket nerfade, speciellt tank,s men det var en en grymt bra balansering. reapers är nog de jobbigaste som finns

Medlem

man ska alltså nu ha gametimer igång och lära sig spela på klockan? det verkar ju jättedumt.... ska man sitta o lära sig de olika tiderna och vinna matcher på det sättet...?

Medlem

Stödet för stereoskopisk 3D var iaf kick-ass. SC2 blev helt plötsligt ett av de bättre spelen i S3D.

Medlem

Gillar förändringarna, ang kontra mutas som protos är det bara att göra phoenix dem krossar mutas och som terran mass marine dem krossar också mutas eller thor

Inaktiv

Det enda jag faktiskt är lite förvånad över är att marauders inte blev nerfade på något sätt.


signatur

You must construct additional pylons.

Inaktiv
Citat:

ltraliskt, som redan var sämst av Thor, collosus och ultralisk har blivit skit dålig, den är inte värt pengarna längre, det är ju typ den enda enheten som borde fått en stor boost

Märks att du snackar mer än spelar. Hade du spelar hade du vetat att ultrans splash blivit hel galen när den attackerar byggnader vilket gör den helt sinnesjukt bra. Bugg kanske men just nu äger dem.

Och snälla sluta prata om voidrays. Ända gången dem är nåt att ha är ju i 3v3 eller 4v4.

Bra patch då mass reaper och proxy zealot var helt obalanserat.

Men Z behöver fortfarande lite love på infestorn och kanske på roachen. För just nu tvingas man nästan alltid in i muta ling/(bling) -> ultra och det är lite tradigt

Fortfarande inga Playmates


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Void rays är op. När dom är fullt uppladdade med sin laser så är dom osårbara. Jag brukar när jag blir Protoss till och med void ruscha. Bara för att dom är op. Vinner alltid. Om dom inte vet vad jag gör och dom gör 10 stalkers eller 20 marines.

Ultralisker är helt cpiga mot byggnader.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Void rays är op. När dom är fullt uppladdade med sin laser så är dom osårbara. Jag brukar när jag blir Protoss till och med void ruscha. Bara för att dom är op. Vinner alltid. Om dom inte vet vad jag gör och dom gör 10 stalkers eller 20 marines.

Ultralisker är helt cpiga mot byggnader.

Att folk inte kan scouta eller har BOs som hanterar sådant all in spel får man ju skylla sig själv.

Har inget med att void rays är OP att göra.

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Void rays är op. När dom är fullt uppladdade med sin laser så är dom osårbara. Jag brukar när jag blir Protoss till och med void ruscha. Bara för att dom är op. Vinner alltid. Om dom inte vet vad jag gör och dom gör 10 stalkers eller 20 marines.

Ultralisker är helt cpiga mot byggnader.

Marines äger void rays vilken dag som helst. Samma med queens, hydras och mutas.

Lär dig scouta istället.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Riktigt feg och dålig patch ur balanseringssynpunkt. Huvudproblemet är fortfarande Terran och dess larvigt starka ekonomi. MULE är ett stort problem och en tier1-uppgradering i ConcShots på 50/50 som gör deras marauders till slaktmaskiner mot protoss. Höj energikostnaden på MULE och gör Concussive svårare att få tag på, kräv Engineering Bay åtminstone, och höj kostnaden ett snäpp. Då har ni i alla fall försökt...

Medlem

Alltså uhm, hur når detta som vi diskuterar här Blizzard?

Anyway, det är den första patchen och de har väl inte vågat göra allt för stora förändringar. Min oplockade gås är väl med Terrans M/M/M (marines/marauders/medivacs) som kanske är lite väl bra mot det mesta.
Kör mycket team och mass mutas vid ens worker line är ganska förödande. Jag vet inte om det behöver nerf dock, handlar ju om scouting etc men jag kan ibland tycka Spore Crawlers och Missile Turrets inte alltid hjälper.

Medlem

Ja reapers behövde göras någonting åt... klockan är praktisk.
Ultrans "splash" är rätt maxxad... lol


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar