Vampire: The Masquerade-MMO av Eve Online-gänget

Medlem
Vampire: The Masquerade-MMO av Eve Online-gänget

Så, den skallige killen som skymmer filmen.. han är en Nosferatu antar jag?
Tror jag ska kolla runt på youtube om det finns fler och lite bättre klipp utan Skallepär,, min törst har väckts

Medlem

Förhoppningsvis dyker det upp en bättre rulle tidigt i veckan Men just nu verkar det inte finnas så mycket kärlek på den fronten.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

VtM: Bloodlines är ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna, synd bara att detta är ett MMO

Medlem

Flinten skapade en bättre bildkvalité

gnu
Medlem

jävla world of warcraft och twilight ripoff :evil:

Ish
Medlem

Nästa APB säkert.. Även om jag älskade bloodlines så har det gått för lång tid och det breda publiken finns nog inte kvar. Dålig timing också.. GW2 FTW!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Har ser fram emot det här spelet ända sedan White Wolf och CCP Gick samman 2006.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem
Skrivet av gnu:

jävla world of warcraft och twilight ripoff :evil:

eum ...

en liten snabb sökning på wikipedia så kom första vampire the masquerade redan 1991 medas twilight kom 2005

förövrigt så är inte wow det första mmot och wow är en ripoff på everquest om man ska vara på det sättet

Medlem
Skrivet av gnu:

jävla world of warcraft och twilight ripoff :evil:

Det där är väl lite fel.
Vampire: The Masquerade kom ut första gången redan 1991, långt innan WoW ens fanns i åtanke och Stephenie Meyer, som skrev Twilight, var bara 17 år.

WoD ska dessutom fokusera på det sociala och politiska i Vampire: The Masquerade, vilket är mycket långt ifrån WoW.

Inaktiv

Har sett framemot det utannonserade World of Darkness MMO spelet... Men Vampire the Masquerade? Det finns så mycket mer i World of Darkness än Vampire! Måste säga att jag är lite besviken på dess till synes smala fokus.

FM-guru
F.d. Sisyr

Det är väl ändå solklart att gnu bara trollar?

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

VtM: Bloodlines är ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna, synd bara att detta är ett MMO

+1

Exakt vad jag tänkte.

Medlem

CCP kan sin sak, tror nog de kan göra ett riktigt gött mmo ur The Masquerade med originellt gameplay

Medlem

Så länge jag får vara en fallen dödsängel i spelet så är allt lugnt, vampyrer är ju bara insekter i jämförelse med en demon som har ett par tillbedjare...

White Wolf lade ner varumärket "Vampire: the Masquerade" redan 2004 och släppte något helt nytt strax därefter. Med största sannolikhet kommer detta spelet inte att utspela i samma värld, som de tidigare datorspelen från White Wolf.

Dålig källundersökning där, FZ.

Medlem

Får man suga blod? Gå runt i gamla kråkslott? Jag vet! Bo på en kyrkogård?!! Bli en fladdermus?!! Skitbra, och så kan man väl slita ut inälvor på folk och skrämma skiten ur dom och känna sig asmäktig? Nähä, är det 2010 och vampyrer är gulliga emo-miffon och har på sig mer make-up än en thailändsk hora? Och kollar på Scrubs? Och spelar pissdåligt piano fast de har övat 700 år? Jaså...my bad.

Medlem

Gud vad jag har väntat på ett nytt Vampire: the Masquerade spel, lite förvånad över att det satsas på som ett MMO men är det CCP som har uppdraget så borde det bli bra, eller?

Snälla, skippa dessa dåliga "videos", what's the point.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det har ju varit känt ett ganska bra tag att spelet har varit under utveckling, men det är skönt att äntligen se lite media.

Medlem

GLÖRGH! Äntligen ett livstecken!

Medlem

Något sådan här har jag väntat på länge. Kan ju bli hur bra som helst.

Medlem

Jag ville se gameplay ju.

Medlem

Får jag inte vara hårig och slita fjantvampyrer i stycken så är det här inget intressant.

Medlem
Skrivet av rollspelosofen:

White Wolf lade ner varumärket "Vampire: the Masquerade" redan 2004 och släppte något helt nytt strax därefter. Med största sannolikhet kommer detta spelet inte att utspela i samma värld, som de tidigare datorspelen från White Wolf.

Dålig källundersökning där, FZ.

De sa faktiskt att detta kommer baseras på Vampire: The Masquerade och inte det nya Vampire: The Requiem.
Så FZ har helt rätt.

Medlem

Med tanke på att det är EvE online gänget så tror jag det skulle kunna bli riktigt bra, ska bli intressant att få se gameplay på det.

Skrivet av Uzza:

De sa faktiskt att detta kommer baseras på Vampire: The Masquerade och inte det nya Vampire: The Requiem.
Så FZ har helt rätt.

Vem sa det?

Medlem
Skrivet av rollspelosofen:

Vem sa det?

Skrivet av CCP Kepler:

The World of Darkness MMO will be based on Vampire: The Masquerade.

Läs själv här.

Skrivet av Uzza:
Skrivet av CCP Kepler:

The World of Darkness MMO will be based on Vampire: The Masquerade.

Läs själv här.

Tack!

Och... I stand corrected!

Medlem
12
Skriv svar