Inlägg av Marcus Grönskog
Inlägg som Marcus Grönskog har skrivit i forumet
Jag har en digital över ifall någon vill ha. Bor i närheten av Jönköping för eventuell avhämtning
Gärna!
Handlingen i id software spel har generellt inte varit något oskarsmaterial i någon av deras spel, men har alltid gett mersmak avseende gameplay. Spelet ska ju få mer innehåll, men 15 timmar låter ganska lite. Vilken svårighetsgrad körde recensenten på? Får man vara så fräck och fråga vilka andra id software spel som recensenten har spelat? Körde du med day one patch?
Verkar också konstigt att de inte tagit åt sig avseende handlingen från rage 1 som inte var någon höjdare. De hade väl lite för roligt så att de glömde bort.
Jag har kört både med och utan patch. Spelade ungefär hälften på normal innan jag bytte till hard och jag skulle nog rekommendera att man höjer svårighetsgraden direkt om man är veteran. Överlag är det ett mycket lättare spel än exempelvis Doom 2016, men sedan hänger det ju såklart på hur mycket man uppgraderar. De 15 timmarna jag nämner inkluderar en hel del samlande och uppgraderande. Att bara springa igenom kampanjen skulle vara möjligt på mycket kortare tid än så.
Inte ett ord om de tekniska aspekterna - betyder det att allt flöt på utan problem? Några nämnvärda buggar? Spelet körs ju dessvärre inte på den utmärkta idTech6 motorn utan Avalances egna Apex motor och ni minns väl hur dåligt och ooptimerat JC4 är.
Där var någon enstaka replik som försvann och jag lyckades fastna med bilen i geometrin någon gång, annars var min tur genom Rage 2 fri från nämnvärda buggar. Reagerade inte heller över laddningstiderna. Har du någon annan fråga är det bara hojta. : )
Det abrupta slutet på kampanjen? Ni måste skämta
Någonting du undrar över?
Sent omsider skaffade jag Thimbleweed till Switch och började spela för några dagar sedan. Otroligt mysigt att avverka lite pussel i sängen innan det är dags att blunda. Tyvärr tror jag inte att jag hinner spela klart innan månaden är över, men jag har haft ögonen på spelet ända sedan release och är glad att tråden inspirerade mig att äntligen få tummen ur.
Rockin´Kats till NES
Rätt! Din tur.
JA Var lite orolig att det skulle vara för svårt, är ju ändå en svensk PC-titel, men jag tror de flesta känner igen Findus och kan lista ut spelet.
Din tur!
Yes! Kan det till och med ha delats ut av Hemglass? Jag vill minnas att jag hade en hög av svenska pc-spel från dem när det begav sig.
Här kommer nästa!

Yeii... fast ingen PC version?
Skybound har twittrat ut att de sista avsnitten även kommer till pc, men att releaseplanerna inte är konkretiserade ännu.
Slutet till MGS3 sparkade igång tårkanalerna rätt så rejält vill jag minnas.
På andraplats hamnar introt till The Last of Us.
Enligt Steam har jag spelat Dark Souls: Prepare to Die Edition 305 timmar och på den tiden har jag nog kommit till N+6 kanske till och med är på N+7 (hade varit bra om man kunde se detta på något sätt). Trots att jag spelat Dark Souls så mycket så tröttnar jag inte, DS 1 är som en drog och det blir inte bättre när jag inte har långt kvar till att nå "Dark Souls" achievementen=).
Men jag hade inte lagt ner så mycket tid om det inte varit för att Durante "fixade" spelet på PC, han gjorde vad From Software/Namco Bandai inte klarade av själva och han borde få ett enormt tack från dem om han inte redan fått det. Men som sagt när Dark Souls funkar som det ska så är det ett mycket beroendeframkallande spel. Hade jag ägt en Switch så hade det nog varit enklare för mig personligen att motivera ett köp av Remaster versionen, inte lika intresserad av den i nuläget på PC.
Nä, man vill ju minnas att pc-versionen av Dark Souls var rätt bedrövlig innan Durante fixade till den. Smart av utvecklare som Xseed att samarbeta direkt med honom på pc-portar av exempelvis Little King's Story och Cold Steel 2.
Svår fråga. Jag försöker komma på något spel som sticker ut lite. Troligtvis God of War. Jag spelade genom det två gånger. Spelade även igenom Horizon för andra gången. Har nog åtminstone investerat runt 60 timmar vardera i de spelet. Sen är det nog mest 20-30 timmar i ett gäng andra spel. Red Dead Redemption 2 kommer troligtvis att krossa det.
Horizon var en riktig tidsslukare för mig i år. (Omkring 70 timmar.) Inte ofta jag finkammar allt i ett spel, men med Horizon var det bra nära. Antagligen kommer jag gå tillbaka till det vid tillfälle, om inte annat för att köra igenom Frozen Wilds-expansionen.
Förra året hade mitt svar tveklöst varit The Legend of Zelda: Breath of the Wild som jag totalt lade över 140 timmar på. I år har jag spritt ut min speltid över betydligt fler titlar, men Red Dead Redemption 2 kan nog komma att utklassa samtliga under vintern.
Vilket spel har du lagt flest timmar på 2018?
Hösten är här och det är dags att bekänna färg! Vilket spel har fått mest uppmärksamhet av dig hittills under 2018? (Spelet behöver inte ha släppts under 2018 för att räknas.)
Självklart ett stort plus om du vågar avslöja antalet speltimmar.
*gasp* då vettefan om jag kommer att spela det. engelsk voice-over känns så himla, himla fel
Kolla gärna in lite klipp på Youtube så att du får höra hur det låter. En massa roliga (och breda) dialekter och skådespelaren som gör rösten till Rab är särskilt mysig. : )
Här är ett klipp jag hittade utan spoilers, i huvudsak visas invånare från första byn i spelet:
Hörde att kontroll knapparna inte går att ändra på ps4, stämmer det?
Jag har inte märkt om det går att ändra knapparna direkt i spelet, men tekniskt sett går det att ändra vilka knappar du vill i PS4:ans systeminställningar. Ändringarna kommer inte att reflekteras i gränssnittet, men det kanske ändå kan vara värt det.
Du lägger ett plus på röstskådespeleri, men missar det mest vitala - är det engelska eller japanska du syftar till och finns valet som i förra att använda japanska (vilket är ett måste!)?
Köpte förra men kom aldrig riktigt in i det, får se till att köra igenom det och sedan kanske ge mig i kast med detta. Verkar mysigt
Det är engelska jag syftar på. Kanske hade varit värt att förtydliga, men det finns bara engelska som val. När spelet släpptes i Japan spelades aldrig några röster in.
Med tanke på att online-tjänsten kommer att dra igång på allvar inom kort lär det nog bli lite info kring det. Men jag hoppas att de fortsätter hålla samma snabba tempo från tidigare Directs så att vi hinner med ett gäng spännande utannonseringar också.