Inlägg av knoxudg

Inlägg som knoxudg har skrivit i forumet

Skrivet av Shadee:

Det finns skribenter som inte skriver nyheter eller har annan påverkan på sidan utan bidrar med annat.

Nu har jag inte ens reflekterat över det du skriver, att det kan tolkas på det sättet får jag ta med mig. Det kan gå lite snabbt ibland när man skriver i affektion, något man inte ska göra men jag kan erkänna att jag gjorde det i den här tråden och möjligtvis använde lite fel ord.

Jag ser mig själv som en vanlig medlem som skriver testpiloter åt FZ och en del CS-trådar och annat på min fritid, men du har helt rätt att det kanske ser konstigt ut utåt.

Bra feedback, tack.

Måste säga att jag håller med. Ser fruktansvärt oproffsigt ut. Ifrån vårat håll ser det ut som en skribent öppet i en forumtråd pissar på den andre. Det var för mig ett lågvattenmärke jag inte tidigare upplevt. Den kritiken du riktade skulle ALDRIG ha tagits upp här bland publika kommentarer.

Skrivet av Anton Q:

kändes mer som 'en animé' än det kändes som 'The Witcher'.

När jag först vart peppad på animé så var det mycket att det var miljöer och stories kändes jävligt unika ofta... Unika världar - det behövde inte bara vara superhjältar lixom...

Nu känns det som animé bara är animé och det handlar om och ser ut som animé shit...

Intresset för det hos mig har iaf försvunnit för länge sen.

- Kika på Hellsing, Akira, Naruto (fast räcker med typ 30 avsnitt) och allt Studio Ghibli så kan man väl typ packa ihop animé efter det och gå vidare till annat?

Åh jag älskar Studio Ghibli! Dags att se Spirited Away igen!

Skrivet av Lilagröt:

Nu är jag inte insatt eftersom jag inte bryr mig. Men varför ens ha en turnering på en plats, kan inte spelarna sitta hemma och spela?

Jag tycker det är bra att det stoppas fram till coronan är bättre kontrollerad.

Eftersom det handlar om så mkt pengar tror jag inte man vågar riskera att det spelas online. kan vara en anledning bland många.
Vi snackar ju trots allt om ett event som säljer ut arenor pre-covid och som förra gången hade 340 miljoner i potten och som i år ligger över 400 om jag inte har helt fel.

(edit)

40 miljoner dollar i år, så ca 339 miljoner sek.

Här är en bild på hur det ser ut i mörkret hos mig

Skrivet av MuminPappan:

Är det steamlink du syftar på? Isåfall måste man väl ha hårdvaran själv?

Den lilla fysiska lådan finns inte länge, ersattes av en gratis app för ios och android.

Skrivet av Solidtamam:

Om exempel ea accesses hade spel tillagt utan att fråga devs. Så är vi överänns om att det är fel. Så varför tycker folk det är konstigt? Förstår inte. Du betalar en summa i månaden för att streama en pool av spel du inte köpt. Självklart måste en deal med spelskaparen göras först. Eller?

Nej så funkar det inte alls, du måste köpa spelen först, precis som vanligt.

Skrivet av Sisyr:

Kan vara värt att säga att inledningen på Exodus är den sämsta delen av spelet. Citerar mig själv från "bästa första speltimmen-tråden";

Nu kanske du spelade klart längre än så och ändå inte gillade det. Tänkte mest på att du skrev "en stund".

La nog ner ca 3-4h innan jag kände att det inte passade mig. Var inte vad jag hoppats på. Betyder ju inte att det är ett dålogt spel i sig, utan mer att det inte vsr det spelet jag trodde det skulle vara.

Skrivet av Pappa Zappa:

Det saknas ett svarsalternativ. Nämligen:
Har du köpt spelet på Microsoft Store eller spelat det via Gamepass?
Det har jag i alla fall gjort och kan dessvärre säga att det inte hade varit värt att vänta på.

Håller med, lirade det en stund via gamepass, absolut den sämsta delen i serien. Blir inget köp på steam heller när det kommer.

o7

Skrivet av Bojkott:

Det du missar är väl att Epic inte bara säljer AAA-spel för 60 dollar. Det var därför jag räknade på 30 dollar, vilket förmodligen inte stämmer helt och hållet. Men jag tvivlar på att spel som ligger under 10 dollar är några storsäljare. Det är ju mest spel mellan 20-60 dollar som säljer bäst, men då har det å andra sidan varit reor. Dock kan man lätt konstatera att de inte har sålt stora volymer om de "bara" har dragit in 250 miljoner dollar på försäljning av spel. Jämför man med Steam så omsatte Valve tio gånger mer. Och då ligger ändå antalet aktiva användare på ungefär samma nivå. Men då är nog också större delen av Epics användare bara där för Fortnite.

Det tror jag med, större delen av användarbasen de skryter med är ju fortnite spelare som aldrig någonsin kommer bry sig om de andra spelen de erbjuder. Anledningen till att jag använde 60 dollar i mitt exempel var för alla de stora exklusiva nya titlarna som de flesta säljs för fullpris, som skulle vara de stora dragplåstrena. I slutändan är jag övertygad om att det "giriga" alternativet i steam, fortfarande genererar mycket mer pengar till utgivarna än det "generösa" alternativet hos epic, pga mkt högre omsättning och sålda kopior, om du är en stor studio med redan etablerade IP'n. Att man som en liten, eller rent av ny studio/indie studio tar säkra pengar om väljer epic förstår jag helt och hållet.

Skrivet av Bojkott:

Vad de omsätter säger ju ingenting om hur stor vinst de gjorde. Jag menar, bara exklusiviteten av Control kostade dem $10 miljoner. 2/3 av omsättningen kommer ju dessutom från Fortnite. Så jag tvivlar på att exklusiviteten har varit gynnsam för dem. Utgår man från att snittpriset på Epic Store är $30 så har de sammanlagt sålt 8.3 miljoner spel under 2019, vilket är jävligt lite med tanke på att de har haft ensamrätt på ganska många stora titlar, som Metro Exodus, Borderlands 3, Detroit: Become Human osv. För att inte tala om semi-exclusives som The Division 2 och försprånget man hade med Red Dead Redemption 2. Man undrar ju om ett enda spel har sålt mer än en miljon exemplar.

Satt precis och funderade på samma sak. Räknar man med fullpris på de stora AAA spelen (60 dollar) så blir det ju bara 4 miljoner sålda ex? Känns ju som rent usla siffror. Eller missar jag något?

Skrivet av Gurkburk92:

Du tjänar inget på att göra det. Jag tror det var så för väldigt länge sedan, men när jag lirade för ett år sedan ungefär så blev slutsumman samma gör monterad/demonterat vapen.

Du tjänar ganska mkt på det, då massor med delar sälker till skier istället för prapor.

Disco elysium

Skrivet av Freakon:

Om man betalar 1229 per år och kan bjuda in 7 polare, då kan man dela kostnaden.

1229 / 8 = ~153 kr per gubbe och år

153 / 12 = ~12.80 = 13 kr per gubbe och månad

Om man spelar regelbundet med ett kompisgäng, är det en orimlig summa då?

Förutom att om den snubben som betalar alltid måste spela när nån av de andra vill, och om den betalande personens spel crashar, crashar det för de andra 7 med. Meeen fo76 har ju inga buggar och crashar aldrig så det är ju absolut inte ett recept på galen huvudvärk eller så...

Skrivet av Duke_Gamer:

@knoxudg: Jo helt klart och jag förstår folks ilska men börjar bli lite tröt på allt bara. känns som det bara är negativitet i spel världen idag. förutom när det kommer ett spel som folk hypar sönder som satan då jävlar e folk glad men 90% av tiden är dom sur o arg.

Det här året har varit flopp efter flopp ifrån AAA-gänget, så kan förstå folks genuina besvikelse. Men det finns ju helt klart guldkorn om man letar lite. Disco Elysium hade jag ingen aning om var det var för något tills jag såg nån förhandstitt typ veckan före release, kan vara bland det bästa jag spelet på bra länge!

Skrivet av Duke_Gamer:

Nä det sag jag alldrig Bethesda fucka upp rejält det jag menar med det finns snart inge poestift med spel indutrin det är bara lögner,grighet,gnäll,hat och massa annat skit. Känns som när jag går ut på nätet för kolla up om spel och sånt så är det alltid någon rabalder på någe sätt.

Men det värsta jag sätt idag var när jag kolla runt på reddit och folk kallar hyra F76 server för pay2win hur fan det nu går till.

Men jag ska citera en av dom bästa sakerna jag läste idag. To many people have opinions on things they know nothing about. And the more ignorant they are the more opinions they have.

Det som folk är sura över är väl stashen, det som man velat ha sen dag ett, som bethesda sa att man inte kunde göra för det skulle crasha allt, erbjuder de nu för 99 dollar extra. sjukaste jag varit med om.

Skrivet av Solidtamam:

Exakt! Och du tror det är gratis att hålla igång en sån server eller?
Gemför den kostnaden nu med bethsheda 130kr så ska vi se vad som är rimligt

Nej men inte i närheten av de summor du fantiserar om, det var gratis för alla att spela och de hostade servern själva och gick runt på lite donationer. inte 800 000x 150kr / månad.

Ingen här har ju sagt att servrarna inte kostar något alls, men att kostnaden att dela på serverns kraft på någotvis skapar ett svart hål där pengar skulle sugas in är ju befängt! en ökning med 3-5% pga tappade resurser pga overhead i virtualiseringen absolut, men inte mer.

blizzard hade en total kostnad (enligt dem själva) på 200 milj dollar ifrån 2004-2008, inkl lön för alla anställda. De hade då ca 10miljoner spelare. Så ca 40mille / år, 3,3 / månad. Så 3 300 000 / 10 000 000 = 0,33 dollar / spelare.

0,33dollar / spelare vs 12.99dollar / spelare. Vilket spel som är bäst låter jag vara osagt, men det ena anser jag vara mer prisvärt än det andra. Och då har jag inte ens brytt mig om skillnaden i dollarkursen idag jämfört med då.

Skrivet av Solidtamam:

Men om det inte kostar mer, enligt dig.
Varför erbjuder inte wow eller black desert privata instanser/servrar?

http://www.top100arena.com/wow-private-server/

nost hade 800 000 medlämmar när blizzard stänge ner dem. så nej det kostar inte miljoner om privatpersoner kan köra sina egna och gå runt på lite donationer.

Skrivet av Solidtamam:

Men då kan wow dela upp sin server med 10000 spelare så ett gäng vill köra privat, så har vi 20 på en server och 9980 på en annan server. Det är exakt samma sak enligt dig. Så inga problem enligt dig för det är samma antal spelare.

Men det funkar ju tydligen inte så eller hur? Så låt mig vända på frågan.

Om det är exakt samma pris för tillverkaren, varför erbjuder inte wow privata instanser?

Men de skulle kunna göra det, kostnaden för hårdvaran är EXAKT DEN SAMMA!!!! Och deras servers funkar precis så idag men sköts automatiskt av servern, alla delas upp i olika lager så det inte ska bli för trångt kring quest items osv.

Skrivet av Solidtamam:

Men då kan wow dela upp sin server med 10000 spelare så ett gäng vill köra privat, så har vi 20 på en server och 9980 på en annan server. Det är exakt samma sak enligt dig. Så inga problem enligt dig för det är samma antal spelare.

Men det funkar ju tydligen inte så eller hur? Så låt mig vända på frågan.

Om det är exakt samma pris för tillverkaren, varför erbjuder inte wow privata instanser?

varför i heeeeeela friden skulle någon vilja ha det?

men det roliga är ju att det är precis så servern funkar
dock i helt andra storlekar och du får inte bestämma själv, men det kostar ju inte mer eller mindre för det.