Inlägg av Piigge

Inlägg som Piigge har skrivit i forumet

Spelet flyter tyvärr fortfarande dåligt, Bättre än vid launch, men fortfarande ej acceptabelt till min smak. Men om man inte är så känslig för stutters så är det nog en bra deal att spela på gamepass.

Nog ett bra initiativ, och det speglas på aktien.

Tror omstruktureringen har skapat utmärkta förhållanden för att lyckas nu, ångrar nästan att jag sålde av alla mina aktier.

100%ade spelet vid start och var överlag nöjd med det, men det har betydligt mycket mer potentiall med moddande, hoppas bara att det ljummna mottagandet inte skrämmer iväg moddare. Med tid och talang så kan man nog tom göra att bara en planet har nog med intressant innehåll för många timmar.

Känns som rätt beslut, KCD var ett fantastiskt spel med ett dåligt combat system, Man kunde bli bättre på det med träning men det känndes aldrig för min del iaf som att det vart roligare. efter ett tag så fann man bara vad som var mest OP och spammade det.

Vilken shit-show detta har varit.

Satan vad det flyter på dåligt för mig, och jag måste säga att dessa rabattkoder via streamers/influencers är både genialiskt och ondskefullt, konsumenten får ett vad dom upplever som ett bättre pris, fast rabatten är så utspridd så det är i praktiken det faktiska priset för produkten, samtidigt så går köpet via deras hemsida och man kan inte nyttja sig av steams refund. tror ideén var att hindra folk att refunda spelet.

Warhorse vart uppköpta av Koch media ett år efter släppet av första spelet, får hoppas att det inte ändrat något i företagskulturen, då första spelet var så uppfriskande i hur icke-corporate dom var.

Jag har ingen aning om vad jag snackar om, men min gut-feeling är att om man är ung programmerare nu så borde man söka jobb i en annan bransch än spelutveckling. Det känns som att många av de företagen utnyttjar unga människors dröm att vara spelutvecklare. Om det är deras drömjobb så är de villiga att göra mer för mindre. Om någon ung person läser detta och funderar på att bli spelutvecklare, så bör de rikta sig mot fintech eller säkerhet istället.

Jag ogillar att när man flyttar ifrån 1080 till 1440 så blir skärmen större, vill bibehålla mina 24 tum och få högre pixeldensitet istället.

Förstår att man inte kan ha servrar igång för evigt, men det borde vara olagligt att sälja en licens för att sedan när som helst stänga ner spelet.

En lag borde skapas där det krävs att man, när man köper spelet, garanterar X antal års tjänst. Jag har inget emot att köpa ett nytt onlinespel om det står på lådan "online services guaranteed until 2032 but may persist longer", då baserar jag mitt köpbeslut på det.

Var ett tag sedan jag spelade 1:an, men har för mig att det hade ett rikoschettsystem också. Av vad jag ser på trailern så ser det ut som Steam world heist 1, fast i ny miljö. Är dock inget dåligt, gillade första spelet och kommer nog spela detta också.

Live-service-spel är unika eftersom de konkurrerar på marknaden på ett annorlunda sätt jämfört med traditionella spel. Medan spelare ofta kan engagera sig i flera olika traditionella spel samtidigt, tenderar live-service-spel att utesluta andra spel av samma typ. Det finns de som spelar många live-service-spel, men de kan sällan hålla ett långvarigt engagemang med flera av dem samtidigt (långvarigt engagemang är målet för business modeln). Till skillnad från traditionella spel där spelare kan byta mellan flera olika titlar, kräver live-service-spel vanligtvis en mer dedikerad och konstant närvaro för att utnyttja dem fullt ut.

Detta oroar både spelutvecklare och spelare. För utvecklarna innebär det att skapa nya live-service-spel blir en risky investering, eftersom de större spelens dominans gör det svårt för nya spel att ta sig in på marknaden. Och spelare oroade över att investera tid och pengar i nya spel, av rädsla för att de inte kommer att stödjas under en längre tid eller till och med riskera nedläggning. Detta skapar en känsla av osäkerhet och begränsning både för utvecklare och spelare.

Denna situation skapar en ond cirkel där de större spelen bara ökar i storlek medan de mindre krymper samt nya floppar.
Detta är vad jag har upplevt som spelare, och på många sätt gäller det även för icke live-service-spel, fast på en annan skala.

P.S. Dessutom verkar det som om folk överlag vill vara där alla andra är, på grund av hype, grupptryck och marknadsföring mm.
Detta förvärrar allt det tidigare nämnda

det absolut mest prioriterade är svarstid, för är den fel så är hela skiten fel. Ser jag ghosting på min skärm så är skärmen helt enkelt inte funktionell över huvud taget.

Köpte en skärm för ett år sedan och så fort man rörde musen så vart det ghosting och svarta streck som följde alla objekt, vart returnerat direkt.

Får inte riktigt svar när jag läser runt på internet, vet någon ifall detta kommer ha ett endgame?, är det tänkt att man spelar det i säsonger osv som PoE och skapar builds? eller är det bara ett narrativt spel som har ett definitivt slut?

Vart taggad när jag såg det, men trodde först att det var nått diablo/PoE liknande spel, när det vart tydligt att det var ett single player "one and done" spel så tappade jag intresse.

testade en snabbis, art-stylen är för min smak en flopp, och gillade inte att jag bara kunde röra mig på räls, kanske ändras senare men vart en refund för min del. har för mycket annat att göra/spela.

Första spelet var så underskattat. Hoppas 2:an kan behålla magin men förfina lite. Kanske är hädelse men vill gärna dra ner lite på simulationen när det kommer till rörelse/strid/interaktion, Känns ofta som man kontrollerar en pansarvagn och striderna var otympliga. realism för realismens skull var överdriven just i motorik och strid.

Tightare controls fast samma simulation av system, värld och folk så är jag väldigt nöjd.

Skrivet av Meurik:

Att spelet inte fick en enda ny "Portal" karta, är nog det sämsta val de gjort sen spelet släpptes. Portal remakesen var nog bland de mest populära, och hade gärna sett att de faktiskt följt vad de lovat med att de skulle komma nya Portal kartor "varje säsong" utöver den enstaka kartan man fick i All Out Warfare-läget.

Gör om, gör rätt nästa gång DICE! Men inte ett öre i förbokning får de från mig (och jag har vart med sen 1942...)

Var själv hypead på Portal, när dom deaktiverade XP gain i Portal tidigt dock så dog det omedelbart och har inte återhämtats sen dess, otroligt dumt beslut.

Nemesis skulle fungera så bra i så många olika sammanhang, och det verkar som att det kommer att användas i deras nästa Wonder Woman-spel. Jag skulle dock vilja se andra försöka sig på det också. Jag förstår inte riktigt hur upphovsrätten fungerar, men det känns lite fel att de kan hindra andra från att ens återskapa Nemesis-systemet i sina spel.

Det är möjligt att skapa liknande mekanismer som låter fiender utvecklas och komma ihåg spelarens tidigare interaktioner utan att direkt kopiera Nemesis-systemet. Att skapa något liknande är vanligt inom spelutveckling för nästan alla system någonsin, undrar vad i detta fall har låtit dom låsa ner systemet så effektivt lagligt.

Shadow of mordor och shadow of war är såna mysiga spel för mig, hade gärna sett ett batman lir också, men är nog glad att det vart LOTR istället.

Har spelat igenom Shadow of war nu typ 4a gånger, är något som klickar i min hjärna med det spelet, progression är helt korrekt och på svåraste svårighetsgraden så måste man alltid planera frammåt och inte bara kötta.