Inlägg av Disturbedcows

Inlägg som Disturbedcows har skrivit i forumet

Kliv åt sidan, Ouya

Skrivet av MaxWarp:

Om du insåg att jag kunde varit sarkastisk, varför skrev du resten av ditt svar som om du tog mig på 100% allvar? Hade du utelämnat parentes-meningen så hade jag kunnat tolka det som att du var totalt oförmögen att uppfatta sarkasm, men nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro om dig...

Problemet kan ju ligga i att sarkasm främst ligger i ton, som inte framgår i text. Oj vad högst underligt att det kunde bli som det blev.

Skrivet av MaxWarp:

Jamen det fattar du väl. Spelet har ju kvinnliga karaktärer som dessutom inte är bevisat heterosexuella. Självklart är det PK-smörja.

(Inser att du kan vara tungt sarkastisk)

Det luktar edgelord, skapligt bakåtsträvande inställning. Att störa sig så hårt på PK:ighet alltså, är mer en fråga om medmänsklighet och "live and let live".

Mest snedvridna och lama åsikten, flytta till Polen. Ska man bevisa att alla kvinnor i ett spel vill ha penis för att såna som du ska kunna simpa över virtuella karaktärer?

Skrivet av McRaoul:

Deathloop är PK smörja, jag orkar inte.

Det är inte att spelet kan kännas väldigt inramat och opolerat m.m som kan vara problemet, nej nej. Det är helt enkelt bara PK-smörja, garbage take. Varför ens vädra såpass okonstruktiv negativitet? Hur är det ens relaterat till ämnet?

Skrivet av Ruffles:

Fast... spelen är ju inte alls skit.

Tolkar det dock som att det inte är hur spelen i sig körs som är skit, utan hur det är gjort/konstruerat. Andra citatet syftar iaf på det.

Det är skillnad på Rockstars aim-assist och aim-assists i multiplayer-FPS. Med andra ord så är det skillnad på aim-assist och aim-assist.

Aim-assist är knappt till någon hjälp för någon som inte har "finliret" med joysticks, talar från egen erfarenhet. Det har tagit bra tid att kunna sikta någorlunda bra på konsol, jämfört med det betydligt mer intuitiva, precisa och dynamiska medlet som är mus och tangentbord.

Om man kan köra med mus och tangentbord på konsol så är det ren BS, då har man ett klart övertag bara konsolspelare emellan. Sen smackar man på assist på det.

I denna tråd vadar vi i meningslösa "diskussioner".

Det är verkligen ett väldigt tungt läge du hamnat i och jag beklagar sorgen. Har själv inga barn så jag kan inte förstå bredden av hur det påverkar dig, men däremot har jag mycket erfarenhet av väldigt dåligt mående.

Spel kan vara oerhört bra att distrahera hjärnan med i detta läge, men det gäller ändå att vara försiktig med att det inte blir något som tillåter för mycket eskapism. Då blir risken stor att "bagaget" ligger kvar och ruvar oprocesserat, så det jag egentligen säger är densamma som Calle att det är oerhört viktigt att gå igenom det med närstående också.

På något sätt så lyckas man ändå ta sig igenom de mörkaste prövningarna med spel som hjälp, du grejar detta. Balansen mellan att kommunicera om ens plågoandar och att spela, det är kanske där nyckeln finns? Detta vet du bäst själv såklart, ta hand om dig!

Skrivet av Meurik:

Förutom att ditt argument håller mindre än mitt, om man inte är insatt mycket i historia så vet man säkerligen inte att 100-årskriget kom före 2:a Världskriget. 100 är ju större än 2, så 100 måste vara *efter* 2 eller hur?

Men där har du ju en siffra som antyder på tidsrymden kriget pågick och inte ordningen det förekom? För helt plötsligt blir storleksordning viktigt så som om man talar om dagar, veckor eller år. Det är skillnad på siffror och siffror, kontext är relevant.

Nu talar du alltså om siffror som syftar på hur länge något pågått, fungerar konsolers namngivning så? Eller t.ex. filmer med 2 eller 3 i titeln?

You make no sense, underhållande argument dock!

Skrivet av Meurik:

Återigen så är väl problemet att man ska vet att den förra hade siffran lägre än den nuvarande? En oinsatt person kan ju tro att Playstation 5 är det senaste, medans det faktiska är Playstation 10!

Fast finns t.o.m 10 så lär ju det vara den senaste om de är namngivna som "konsolserie"-"siffra"? Återigen detta med att endast räkna, argumentet står inte särskilt stark haha.

Att tro att någon skulle se playstation 7 som den senaste jämfört med t.ex. 9, så börjar man dra dåliga argument lite väl långt.

"Finns många som skulle kunna tro att andra världskriget kom före det första" är samma logik tillämpad till något annat numrerat. Du lär märka hur urdumt de låter haha.

Skrivet av PelvisPresley:

Han är känd för att göra bort sig offentligt, så jag kunde inte bry mig mindre om vad han har att säga : https://youtu.be/Qlwvfj0AxeI?t=11

Gjorde bort sig? Närdå? När han använde sig av ruggiga ajja-bajja-svordomar?

Skrivet av Meurik:

Det argumentet skulle lika gärna funka för Playstation. Om du inte hade vetat det på förhand, hur skulle du veta att Playstation 5 är den nyaste?

Är det svårt att räkna och förstå vilken siffra som är större än en annan? Majoriteten finner det säkerligen rätt så intuitivt i jämförelse.

Skrivet av Sapiens:

Ta valfritt AAA-action-adventure-lir, exempel senaste Assassin's Creed spelen, Uncharted, Gears of War, Division, Anthem, Rage, Horizon, Batman Arkham-spelen, Tomb raider osv. Spel man kan lira halvsovandes, som spelar spelet åt dig, visar exakt vart du ska gå, siktar åt dig, man kan besegra en hord fienden genom att spamma X, markerar vart fienden och dina objekt är, hur mycket skada du gjort, x-ray vision, item-shimmer etc...

Visst sen kan hjärndöda lir också vara kul, tex första Serious Sam spelen som erbjuder lite intensiva strider, eller som de tidigare Gears of War spelen som har lite tyngd och intensitet i spelet. Men de flesta utav dagens spel har ju inte ens det längre...

De flesta utav dagens AAA-spel kräver mindre fokus än vad NES/SNES liren gjorde, har story sämre än sämsta B-film, har våld och action som känns helt tam och viktlös, saknar utmaning och kräven typ ingen tankeverksamhet. Noll stimulants, jag känner fan inget när jag spelar dessa spel.

Jag håller fullkomligt med ditt resonemang alltså, det är i princip när tillgänglighet går för långt i grova drag...
Kan absolut tycka att det blir alltmer vanligt med spel som känns lite som tomma "skal".

Samtidigt känns detta också lite som en "different strokes for different folks"-fråga, men i stort har jag problem med ungefär samma saker.

Combaten i Batman-spelen kan dock ha lite av en schysst tyngd just i fysiken i combaten (och ljuden!), men själva systemet combaten grundar sig i som är typ densamma som Assassins Creeds (och asmånga andra titlar) är så jäääkla übertråkigt och ostimulerande.

Skrivet av Sapiens:

Processorkraften ökar markant, som möjligör avsevärt bättre fysik, AI och generellt mer avancerade och komplexa spel. Om sedan den extra kraften nyttjas för det är en annan femma. Risken är dock att vi bara få se ännu fler ytlig och lama grafikwankspel och hjärndöda soffpotatislir.

Av ren nyfikenhet, vad är några exempel på hjärndöda soffpotatislir?

Underbar tråd!

Mandelkubbens förbannelse är ju som det redan sagts, att de blir tööörr väldigt fort. Bortsett från det så är de ultra-magisk i sitt ultimata tillstånd! Besitter även samma nivå av krav som kulor i julgranen hos samtliga pensionärer.

Meeen det är chocolate-chip som gäller, alla dar i veckan. Slår de någonsin fel?

Vampyr är ett rätt så unikt spel som är riktigt schysst när det kommer till interageringen med folket i de olika "stadsdelarna".

Den likstela combaten är det som drar ner spelet ordentligt imo, känns som ännu ett spel som försöker vara lite souls-aktigt.

Hade det endast vart dialoger och beslutsfattande kring sin blodtörst så hade det vart bättre, för den biten är jäääkligt fin, ljuden och musiken när man tar beslutet att dricka någons blod är underbart.

Skrivet av anon_328494:

Härligt att vi inte är Nordkorea, då kommer jag somna gott inatt också

Öh, jaha?

Skrivet av Karmak:

Beordrad övertid ska inte behöva finnas, oavsett om den är betald eller inte?????

Har du haft något jobb alls i ditt liv?

Jag känner ingen som inte haft beordrad övertid.. ibland händer saker och man behöver jobba över i alla branchers och man får såklart betalt för det

^^^ This, det är såhär det är ute i världen.

Finns yrken där man i perioder behöver jobba 12-timmars pass fem dagar i veckan, som t.ex. en svetsare under industristopp.

Om de jobbar 8h per dag på CDPR plus en dag extra i ca. 6 veckor så är det endast 48h i veckan.

En arbetsvecka för en svetsare är då 60h, som KAN förlängas till en helg. Och då får man dessutom inte ett dugg utav företagets vinster, så inte f*n skulle jag klaga iaf.

Den nästan exakta motsvarigheten till att stoppa den i en låda/tv-bänk, hamstern representerar den stackars hårdvaran.