Inlägg av noodles

Inlägg som noodles har skrivit i forumet

Nice. Förhandsbeställde för några veckor sedan, får se om man vågar spela det mitt i natten med hörlurar.:)

En kul grej som inte fått så mycket uppmärksamhet är att det verkar komma med en level editor. Hittar ingen info om den på hemsidan men det finns en video som visar den här.

Skrivet av Ringo:

Älskar detta spel men blir så trött på det faktum att de ödslar tid på att bygga kampanjer som är oengagerande istället för att skapa mera Co-op innehåll eftersom det är däri den största behållningen ligger enligt mig.

De släppte ju nyligen DLC:t British Armed Forces som faktiskt har en grymt bra kampanj. Helt klart den bästa sedan OFP: Resistance. Lätt värt 90 spänn.

Kan rekommendera att köpa via Sprocket. Då går alla pengar direkt till BIS.

Hoppas verkligen att det blir troget originalet. Syndicate var ett av mina absoluta favoritspel på Amigan.

Men det lär väl bli nån tredjepersonsskjutare med coversystem likt GOW.

Gas can jumping ser oxå kul ut

Kul demo, blir nog ett köp.

Här är ett till sätt att ta bort tidsbegränsningen:

Citat:

Instructions:
Install Autoit.
Run the demo.
When you get to the main menu:
Launch Scite (autoit editor).
Paste this:

[info];;================================================================================
;; Includes
;;================================================================================
#include <GUIConstantsEx.au3>
#include <StaticConstants.au3>
#include <WindowsConstants.au3>
#RequireAdmin
#NoTrayIcon
;;================================================================================
;; Main
;;================================================================================
Opt("WinTitleMatchMode", 4)
SetPrivilege("SeDebugPrivilege", 1)
Global $ProcessID = WinGetProcess("Just Cause 2 Demo", "")
Dim $ProcessFound = 0
While $ProcessFound = 0
If $ProcessID = -1 Then
MsgBox(4096, "Error", "No process found.")
Exit(1)
EndIf
$ProcessFound = 1
WEnd[/info]

WinActivate("Just Cause 2 Demo")
$wc = WinGetPos("Just Cause 2 Demo")
$x = $wc[0] + ($wc[2] / 2) - 149/2
$y = $wc[1] + ($wc[3] / 2) - 42/2

GUICreate("BOLOPatch", 149, 42, $x, $y, BitOR($WS_SYSMENU,$WS_CAPTION,$WS_POPUP,$WS_POPUPWINDOW,$WS_BORDER))
GUICtrlCreateLabel("Status:", 0, 0, 37, 17, $SS_CENTER)
$status = GUICtrlCreateLabel("", 40, 0, 107, 17, $SS_CENTER, $WS_EX_CLIENTEDGE)
GUICtrlCreateLabel("Coding by G&H Productions", 0, 24, 148, 17, BitOR($SS_CENTER,$SS_NOPREFIX), $WS_EX_CLIENTEDGE)
GUISetState()

Patch()

While 1
$msg = GUIGetMsg()
Switch $msg
Case $GUI_EVENT_CLOSE
Exit
EndSwitch
WEnd
;;================================================================================
;; Patch
;;================================================================================
Func Patch()
$DLL = _MemoryOpen($ProcessID)

If @Error Then
GUICtrlSetData($status, "Patching failure.")
EndIf

_MemoryWrite(0x004FE17D, $DLL, 0x90, "byte");;;
_MemoryWrite(0x004FE17E, $DLL, 0x90, "byte");;; TIME LIMIT DISABLE
_MemoryWrite(0x004FE17F, $DLL, 0x90, "byte");;;

_MemoryWrite(0x007F2C95, $DLL, 0x90, "byte");;;
_MemoryWrite(0x007F2C96, $DLL, 0x90, "byte");;;
_MemoryWrite(0x007F2C97, $DLL, 0x90, "byte");;; MAP LIMIT DISABLE
_MemoryWrite(0x007F2C98, $DLL, 0x90, "byte");;;
_MemoryWrite(0x007F2C99, $DLL, 0x90, "byte");;;

_MemoryClose($DLL)

GUICtrlSetData($status, "Patching success!")
EndFunc

;;;
;; NOMADMEMORY EXTRACT
;;;

Func _MemoryOpen($iv_Pid, $iv_DesiredAccess = 0x1F0FFF, $iv_InheritHandle = 1)

If Not ProcessExists($iv_Pid) Then
SetError(1)
Return 0
EndIf

Local $ah_Handle[2] = [DllOpen('kernel32.dll')]

If @Error Then
SetError(2)
Return 0
EndIf

Local $av_OpenProcess = DllCall($ah_Handle[0], 'int', 'OpenProcess', 'int', $iv_DesiredAccess, 'int', $iv_InheritHandle, 'int', $iv_Pid)

If @Error Then
DllClose($ah_Handle[0])
SetError(3)
Return 0
EndIf

$ah_Handle[1] = $av_OpenProcess[0]

Return $ah_Handle

EndFunc

Func _MemoryWrite($iv_Address, $ah_Handle, $v_Data, $sv_Type = 'dword')

If Not IsArray($ah_Handle) Then
SetError(1)
Return 0
EndIf

Local $v_Buffer = DllStructCreate($sv_Type)

If @Error Then
SetError(@Error + 1)
Return 0
Else
DllStructSetData($v_Buffer, 1, $v_Data)
If @Error Then
SetError(6)
Return 0
EndIf
EndIf

DllCall($ah_Handle[0], 'int', 'WriteProcessMemory', 'int', $ah_Handle[1], 'int', $iv_Address, 'ptr', DllStructGetPtr($v_Buffer), 'int', DllStructGetSize($v_Buffer), 'int', '')

If Not @Error Then
Return 1
Else
SetError(7)
Return 0
EndIf

EndFunc

Func _MemoryClose($ah_Handle)

If Not IsArray($ah_Handle) Then
SetError(1)
Return 0
EndIf

DllCall($ah_Handle[0], 'int', 'CloseHandle', 'int', $ah_Handle[1])
If Not @Error Then
DllClose($ah_Handle[0])
Return 1
Else
DllClose($ah_Handle[0])
SetError(2)
Return 0
EndIf

EndFunc

Func SetPrivilege( $privilege, $bEnable )
Const $MY_TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES = 0x0020
Const $MY_TOKEN_QUERY = 0x0008
Const $MY_SE_PRIVILEGE_ENABLED = 0x0002
Local $hToken, $SP_auxret, $SP_ret, $hCurrProcess, $nTokens, $nTokenIndex, $priv
$nTokens = 1
$LUID = DLLStructCreate("dword;int")
If IsArray($privilege) Then $nTokens = UBound($privilege)
$TOKEN_PRIVILEGES = DLLStructCreate("dword;dword[" & (3 * $nTokens) & "]")
$NEWTOKEN_PRIVILEGES = DLLStructCreate("dword;dword[" & (3 * $nTokens) & "]")
$hCurrProcess = DLLCall("kernel32.dll","hwnd","GetCurrentProcess")
$SP_auxret = DLLCall("advapi32.dll","int","OpenProcessToken","hwnd",$hCurrProcess[0], _
"int",BitOR($MY_TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES,$MY_TOKEN_QUERY),"int*",0)
If $SP_auxret[0] Then
$hToken = $SP_auxret[3]
DLLStructSetData($TOKEN_PRIVILEGES,1,1)
$nTokenIndex = 1
While $nTokenIndex <= $nTokens
If IsArray($privilege) Then
$priv = $privilege[$nTokenIndex-1]
Else
$priv = $privilege
EndIf
$ret = DLLCall("advapi32.dll","int","LookupPrivilegeValue","str","","str",$priv, _
"ptr",DLLStructGetPtr($LUID))
If $ret[0] Then
If $bEnable Then
DLLStructSetData($TOKEN_PRIVILEGES,2,$MY_SE_PRIVILEGE_ENABLED,(3 * $nTokenIndex))
Else
DLLStructSetData($TOKEN_PRIVILEGES,2,0,(3 * $nTokenIndex))
EndIf
DLLStructSetData($TOKEN_PRIVILEGES,2,DllStructGetData($LUID,1),(3 * ($nTokenIndex-1)) + 1)
DLLStructSetData($TOKEN_PRIVILEGES,2,DllStructGetData($LUID,2),(3 * ($nTokenIndex-1)) + 2)
DLLStructSetData($LUID,1,0)
DLLStructSetData($LUID,2,0)
EndIf
$nTokenIndex += 1
WEnd
$ret = DLLCall("advapi32.dll","int","AdjustTokenPrivileges","hwnd",$hToken,"int",0, _
"ptr",DllStructGetPtr($TOKEN_PRIVILEGES),"int",DllStructGetSize($NEWTOKEN_PRIVILEGES), _
"ptr",DllStructGetPtr($NEWTOKEN_PRIVILEGES),"int*",0)
$f = DLLCall("kernel32.dll","int","GetLastError")
EndIf
$NEWTOKEN_PRIVILEGES=0
$TOKEN_PRIVILEGES=0
$LUID=0
If $SP_auxret[0] = 0 Then Return 0
$SP_auxret = DLLCall("kernel32.dll","int","CloseHandle","hwnd",$hToken)
If Not $ret[0] And Not $SP_auxret[0] Then Return 0
return $ret[0]
EndFunc

Save it as anyfilenameyouwant.au3
Press F5 to run the script.
Now you won't have the time / map limit.
Enjoy.

Köpte en sån här för 3990 hos Dustin nyligen och är riktigt nöjd. Den verkar vara slut där men finns för närvarande hos netonnet till samma pris.

Liten, smidig och relativt kraftfull. Bör kunna köra Sims 3 på låga grafik inställningar.

Har tyvärr Windows Vista och ingen DVD drive, men det går ju att installera från spel och program från en USB-sticka.

För 20 spänn är Stalker ett givet köp. Köpte det till nästan fullpris för länge sen och har inte ångrat det.

Själv ska jag nog köpa Defense Grid: The Awakening och Torchlight.

Annars kan jag tipsa om Harvest: Massive Encounter. Ett svenskutvecklat RTS för 1.99€ som är riktigt kul.

Även Alien/Zombie Shooter paketet för 3.62€ är ett bra köp. Är action RPGs som går ut på att springa omkring och kötta sönder aliens eller zombies med diverse vapen.

Håller med om att det ser ut som bf2 i nästan alla filmer som släppts. Däremot säger alla förhandstittar som jag läst att det är väldigt realistiskt och inte alls likt bf2 eller cod4.

Men vi får väl se. Tror nog att det kan bli ganska bra.

Tycker det var helt ok. Definitivt en förbättring från 2009. Verkar som om de gjort det svårare att kontrollera bollen vilket är bra. Det var alldeles för enkelt att stoppa och vrida och vända med boll i PES2009.

Och här är en liten patch som gör att man kan spela längre matcher:

[http://www.filefront.com/14551877/Demo-Tweak-2010-v1.0.rar/]

[http://downloads.moddingway.com/file/280.html]

Ett nytt X-Wing skulle inte vara fel, nej.

Fast de skrev så här på twittern:

Citat:

It doesn't have to do with any specific intellectual property...

så kanske en nedladdningstjänst för gamla Lucasarts spel?

Är faktiskt impad av demot, bättre än vad jag trodde det skulle vara. Mycket skönare känsla på nåt sätt jämfört med ArmA. Blir helt klart ett köp

(Om det nu bara gick att få tag på nånstans. :evil:)

Kan tipsa om att #Total Overdose är gratis att spela på GameTap. Gäller tydligen tom den 24/6.

Tror knappast det gör någon skillnad. De tidigare simsspelen har väl sålt närmare hundra miljoner ex tillsammans trots att de finns att ladda ner. Sims 3 kommer nog att sälja som smör ändå.

Skrivet av Exxo:

Hoppas att de satsar på en gedigen SinglePlayer-kampanj... och inte ger största delen till MultiPlayer bara. =/

Håller med. De bästa uppdragen i SP var ju helt klart det stealthiga sniperuppdraget i Pripyat och "death from above". Mer sånt tack.

Skrivet av Greger:

Om jag inte missminner mig helt så är tydligen Per Gessle ganska haj på det där då han piratkopierat en jävla massa musik och lagt på sin iPod, och sen delat med sig till sina bandkamrater.

Denna Per Gessle är väl också ganska arg på folk som piratkopierar? 8)

IIRC så var det väl så att han rippade en jävla massa musik från sin skivsamling som han sedan la ut på ett gäng ipods som han gav till sina kompisar.

torrent?!?!?!?!?

Det finns en preview hos Eurogamer.

Edit:
Och en till hos IGN

Jag tror och hoppas iallafall att OFP 2 kommer att bli ett grymt bra spel, även om videon kanske inte var helt övertygande.

Men det står ju faktist "Work in progress" så det kan ju bli bättre.

Sen vet jag väl inte om man kan kalla OFP/ArmA för simulatorer. De har ju väldigt förenklade flygmodeller, skademodeller och ganska basic fordonsfysik osv.

Säger inte att OFP 2 kommer att bli bättre men med tanke på GRID (som ju oxå använder ego-motorn) så kan skademodellen bli riktigt bra.

Fast den enda riktiga soldatsimulatorn som är under utveckling är nog ändå Ground Branch. :heart:

Ernst-Hugo som Darth Vader är ju helt klockren.

"Vilket förbannat slarv!" lol

Mafia II
GTA V
Alan Wake
Ground Branch
Operation Flashpoint 2