Inlägg av Davio
Inlägg som Davio har skrivit i forumet
Alltså en av de stora grejerna varför jag inte klarar av spela Inquisition är att alla karaktärer beter sig som du är bästa sen vitt bröd. ”Du är mördare! Vänta du kan stänga portaler, ska vi bli bästisar?!”. ”Här är mitt gäng med legosoldater som mördar och härjat pch jag är en stor snäll björn”
Att läsa beskrivningen om hur hon hjälper deras problem och är hennes vänner, känns som väldigt fel vinkel att designa karaktärer i ett narrativ. Jag vill ha karaktärer som är flawed, intressanta och har berättelse att utforska. Inte digitala låtsaskompisar.
Story trailer känns svårt att få känsla av hur spelupplevelsen kommer bli, men det som fick mig sucka lite var hur platt huvudkaraktären kändes. Det känns som hon ska vara en cool actionhjälte som osar iskall attityd och coolhet. Vilket min första reaktion att det kändes aningen forcerad än naturligt. Men det är bara handplock scener ur sitt koncept så håller mig objektiv positiv att storyn kommer vara intressant.
Kriminella världen i skuggan av imperiet tycker jag är coolt upplägg så hoppas dom gör något bra av det.
Per capita så fuskas det absolut mer. Sen tror jag då många spel har resurser för låsa upp lootboxes, cosmetics och sånt - så finns det större anledning att fuska för komma högt upp i matchen för tjäna mer ingame valuta/resurs.
Men förr i tiden fanns det inte anti-cheat och minns på slutet av 90 talet och början 2000 att fusk var i omlopp hela tiden och var mer synliga. Del fusk ändrade skin i spelet, eller gjorde huvuden större, gravitationen ändrades eller annat som man skrattade om. Men exempelvis i Diablo var folk odödliga, och det är ganska synligt ett fusk och hade idag blivit banade direkt eller ganska snart. Så fusk måste vara lite mer kreativa och flyga lite mer under radar.
Visst, voice acting är dyrt, plus de måste öva uttal och plus översätta till Sindarin krävs en specialist som inte lär vara billig.
Det jag ifrågasätter är den konstnärliga visionen, om man nu låser stor del av worldbuildingen i spelet bakom en betalvägg - vad är det dom säger världen och framför all spelarnas upplevelse i den, tas i omtanke annat än försöka sno pengar.
Nej tack, detta hade man kunna hanterat verkligen annorlunda och bättre
Tror detta var nog beviset att Blizzard är inte längre samma företag, med samma värderingar och visioner, som det en gång var.
Revealen skriker Clash Royale, vilket är inte några konstigheter. Blizzard har alltid tagit ett populärt spelgenre och gjort sin egen twist på det med otrolig finslipning på mekanik och gameplay. Genre som känns lite för hardcore eller onödigt komplicerat för göra det mer mainstream och lättare att spela.
Det som är skillnad denna gång är att de inte fokuserar på reklamen vad som är unikt med spelmekaniken utan fokus att man ska spela detta för att det är Warcraft och samla på hjältar samt singleplayer/coop/vs läge. Det är med andra ord ett fokus på nostalgi och hur de tänker tjäna pengar genom samlarbegär från sin fanbase. Inte ens Heartstones reveal trailer fokuserade något på samla kort utan att det var det skulle vara mindre seriösare projekt med fokus på att vara kul. För vara en Blizzard trailer så känns detta så otrolig smutsig för sin fanbase.
Menar, hela trailern öppnar med ett mynt som går i ett slot och vi ser chibi collectable figures av warcraft figurer byggas. Vet inte hur man som tittare ska annat än se det och submentalt tänka på, och känna, hur ens pengar försöker luras från en. Det känns verkligen så out of touch att jag är chockad.
Om det rådde något tvivel innan så är detta är inte längre samma Blizzard.

Om en timme börjar vi vårt öppet hus med fokus på mining. Vi kommer att gå över de olika mineralerna som man kan bryta ut i spelet idag och deras värde, samt hur man refinerar råprodukterna till slutgilltigt material som man kan sälja för stora pengar, tillsammans kommer vi bli stenrika.
Missa inte tillfället, vi träffas på Asgards discord
https://discord.gg/965rVH5NW8
Bättre absolut, men denna witcher produktion verkar ha något problem med rustning för låren alltså.
Jag skulle tro att det beror på att han vill kunna röra sig så snabbt och smidigt som möjligt. Något slags ringbrynjeliknande skydd vid skrevet borde han dock kunna kosta på sig.
Det finns flertalet sätt man kan bygga en rustning för skydda kronjuvelerna på olika sätt, eller benen för den saken skull, utan att riskera smidigheten.
Sen för film kan man alltid göra något för ge mer detaljer på nedre delen på kroppen. Remmar, strips, läderdetaljer, en övre ben läderbit med nitar eller vad som helst.
Inte stort fan av den rustningen. Känns inte lika genomtänkt som den coola blandningen mellan gambe, ringbrynja och läder som var i Witcher 3. Men inte vill inte gå för djupt på vad som är fel på den befintliga rustningen utan ta fram den viktigaste poängen...
.. varför vill Geralt aldrig skydda kronjuvelerna för? Tror han att han aldrig kommer bli träffad under midjan för alla monster följer boxningsregler?
To be fair. En berättelse i olika medier har olika styrkor och svagheter - precis som många nämnt. När en berättare utnyttjar mediats styrkor eller svagheter till sin fördel så blir det en unik upplevelse som kan hålla fast en väldigt länge. Ta exempelvis Brothers: A Tale of Two Sons, den upplevelsen går inte ha annat än i ett dataspel pågrund hur den är utformad.
Detsamma som ett brädspelsparti av Battlestar Galactica där vi försöker överleva vår rymdresa och blir attackerade av cylons, ber våran Admiral att skjuta nukes så vi har chans att överleva och vi får svaret: "Nej. Vår resa slutar här" för sen inse att spelaren är en cylon själv och vi är döda. Jag har aldrig gråtit och varit så tagen av att äntligen hitta Alice levande i one-shot rollspelet Alice is Missing.
Böcker, filmer, musik och allt sånt har sina styrkor som ett narrativt medium. Vilket som är det bästa kan jag inte säga. Det är jättesvårt, och dessutom är vissa medier väldigt unga så vi har inte sett än vad de kan hända om man experimenterar och leker.
Vi har det väldigt bra i Sverige i och med balansen mellan fackförbund och företag samt det sociala skyddsnätet. Sverige är ganska unikt i det avseendet. I många andra länder saknas denna balansen. så ja, det är lagligt, men hade aldrig gått i Sverige (med undantag från stölder på arbetsplatsen)
Njae inte helt sant. Kan inte tala för dataspelsbranschen men TV- och filmbranschen är det inte ovanligt med 80 timmars arbetsveckor ibland obetalt för dåligt planerande och i mina 14 år så finns det ingen facklig representation i branschen, så att vi i Sverige har det bra balans mellan fackförbund och företag är nog en generallisering. Pratat med del som jobbar i dataspelsbranschen om att de har förväntade crunch-tider där de tvingas jobba isolerad för komma ikapp deadlines och features. Ofta sker det i sorts good-will (iaf bland TV- och film) att man såklart ställer upp för projektet för att göra bättre produkt. För produkten är endast som räknas.
Problemet blir när ett företag går dåligt, förväntas en lika hög produkt fast för mindre pengar. Då brukar företag utnyttja sina anställda (för då slipper man betala för extra arbetare om folk jobbar gratis), köra huvudet i sanden och hoppas det löser sig. Något vi kan se ungefär vad Telltale verkar ha gjort.
Känslan som uppstår när man tänker "hah någon på FZ lär vara värre än mig! Jag har inga problem!"
3,874.44 dollar >_<
"Vi hoppades in i det sista på att 11-åriga Efi Oladele skulle bli den nya karaktären i Overwatch.."
Så man kan skjuta en 11-åring i ansiktet? =P
Nyfiken som man är så tittade man upp detta och hamnar på ett koreanskt par på en kvällsresturang som avslappnat diskuterar om livet med tittarna och äter.
Kanske är en åldersgrej men detta var mer underhållande än random CS stream där chatten består av P12or som skriker och gapar.
För er som vill ha kort insikt i TV-branschen.
Det är en stor lucka i målgrupp för folk under 30 och den ökas med varje år som går. Det, plus att färre tittar på TV, gör att det finns enorm behov i TV-branschen att försöka hitta på nya möjligheter att få in pengar.
Detta är intressant steg av MTG att försöka satsa på dataspel då kanalerna aldrig sett någon som helst idé att ens satsa på "smalare intressen". Dreamhack kommer nog fortsätta som de gör med sin verksamhet och MTG kommer försöka etablera sig som den dominanta marknaden inom TV-branschen där man tittar på E-sport och liknande.
Jeremy Irons, älskar honom! Fantastisk som Scar i lejonkungen, gjorde att Dungeons and Dragons filmen blev underhållande med sitt överskådespeleri. Han har många nyanser!
Det är det värsta man kan läsa. Som en trasig hipster skrivs det "jag visste om flyktingfrågorna innan det blev populärt!" och sen anklagar att folk är passiva och idioter som inte agerat innan.
Men nu vaknar Sverige och del av världen upp, istället för att anklaga folk för hycklare så ta tillfället till akt istället och få folk agera. Tragiska är snarare att troligen så kommer detta fokus dö och folk kommer återvända till sin vardag och distansera sig ifrån det fruktansvärda, fast det behöver uppmärksamhet.
100%, man känner sig gammal.
I det nuvarande format av spel som Telltale games gör så fungerar väl serietidningupplägget helt ypperligt. Man ser en story, gör lite val och sen väntar på nästa episod.
Ser inte grafiken snodd ut ifrån Super Star Wars (SNES) serien?