Inlägg av Phireman

Inlägg som Phireman har skrivit i forumet

@Vileoxe:

Alla har olika djup i plånboken. Det är däremot inte twitch som bör lastas, utan de betalningsalternativ som finns. Detta är alltså pengar som aldrig rört twitch över huvud taget, vilket gör att det blir lite banalt att blanda in dem.

Streamen sänds på twitch.
Det finns en länk till extern sida för donationer där.

Den externa sidan borde kontaktats först, punkt slut.

Skrivet av employed:

Det är aldrig barnets fel. Om ditt barn blir slaget av ett annat barn så ska du inte säga till barnet utan gå över till dennas föräldrar och skälla på dem.

Edit: /s

Helvete vad curlad du är. Självklart kan något vara barnets fel. Självklart beror detta helt på hur gammal någon är. Är det en 15åring vi talar om så kan jag garantera dig att föräldrarnas effekt har slutat vara, man har redan gått in i en fas om man betér sig på detta viset. Det absolut bästa sättet är då när någon utifrån säger till.

Men, i övrigt kan jag ju bara nämna det att det är relativt vanligt att seriemördare skapas av föräldrar som inte gjort någonting olikt gentemot andra. Att allt skulle handla om uppfostran är således taget ifrån luften. Viss del kan man rå över, men ingen fakta backar upp vad du säger, alls.

Barnet har stulit ifrån sina föräldrar. Jag kan garantera att det inte är ett utlärt betéende. Det är barnets fel, helt och hållet. Och man skulle kunna debattera att nu när föräldrarna fått tillbaka pengarna så har ungen inte lärt sig av sitt misstag. Ren stöld, polis skulle fan kopplas in och skrämma lite vett i ungen.

@Monstertarzan: Klart att de kommer göra så att man kan bli fler, men Roberts har pratat om ett cap rätt många gånger som tyvärr gjorde att alla som hoppades på EVE 2.0 försvann. För ny generation spel behövs ny generations hårdvara.. bara att kolla på senaste årets utveckling i CPU och GPU för att inse att det inte sker så mycket där, tyvärr.

Banbrytande skit behöver hända.

Gällande den den "sömlösa upplevelsen" så är jag med på vad du menar, även om jag skulle kunna påstå att varje jump är en loadingscreen. Bättre finns inte, så är det. Men känner inget WOW över utvecklingen utan den hamnar tyvärr lite kortare än väntat. Hade dock riktigt höga förväntningar ska tilläggas, dock enbart baserade på devlogs och faktisk media och inte "drömmar" så att säga.

@Monstertarzan: Problemet som gör att det inte är next gen är att man fortfarande inte kan hantera många spelare i samma miljö. Först när den biten sker, då är vi i next gen. Sen kan jag väl hålla med om att Star Citizen är det mest tekniska rymdspel som finns än så länge med det lilla som finns, men rent tekniskt så har man egentligen inte gjort så mycket "nytänkande" om du förstår mig rätt. Det är som en mix av en massa spel som är specialiserade på vissa saker. Exempelvis DCS world när det gäller på vilken nivå skepp och så vidare är (Även om DCS är mer avancerat så är det ju för att man inte behöver tänka på aerodynamik på samma sätt). FPS delen är väl jämförbart med Crysis (Inte direkt någon älskad modul dock, lite för clunky om än mer "korrekt".) och sedan har vi ju de stora miljöerna som finns i lite annat.

Poängen är att man har använd pengarna väl och lyckats med saker som en massa andra har gjort separat, fast tillsammans. Det stora nästa steget handlar dock om att klara av hundratals spelare i samma del av världen utan att FPS går åt skogen och servrar crashar - Då är jag benägen att hålla med om Next Gen.

Skrivet av Sebastian V:

Clickbait!!! Du kan inte spela en story som Nazisternas perspektiv utav kriget men i multiplayer kan du.

#Clickbait.

Tror man måste vara hjärndöd för att inte förstå det...................................................................................

Kan någon förklara för mig hur detta inte är lagvidrigt? Censur. Ja, jag förstår att det är olagligt att ladda ned. Men om man nu ska förbjuda det till 100% får man nog ändra lagarna istället för att skapa rättspraxis på lagar som inte finns, annars kan censuren tyvärr ta sig rätt så långt. Fränt att vår hovrätt styrs av lobbyister från diverse företag.

Om ni nu ska skriva om Star Citizen kan ni väl skriva de intressanta bitarna iallafall. Det är som att byta från en Volvo standard till en volvo med soltak.. alltså samma grund.

I övrigt handlar det mycket om Amazons servrar, och att de täcker varje kontinent i världen.

Skrivet av Sille:
Skrivet av Phireman:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Phireman:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Frostmork:

Battleships är riktigt värdelösa. Skitstora, långsamma torpedtavlor som har värdelösa guns. Visst, de tar mer, per träff, men man träffar ett av fyra skott varje halvtimme ungefär... Även om de har mer armor så är det sjukt lätt att sätta eld på dem och det gör cruisers hela tiden då de spyr ur sig skott. Balansen ÄR helt kass. Iden är bra men alla skepp funkar som anti BB som det är nu...
Lite mer skepp och balansera spelet så kan det vara ok, inget revolutionerande för spelindustrin kanske men lätt att bara plocka upp och ta en runda ibland, som WoT.

Tirpitz och Kongo är riktigt bra skepp överlag annars, Iowa och North Carolina likaså.

De flesta som använder battleships skjuter oftast på maxrange vilket gör att spridningen på skotten blir rätt jäkla enorma. Battleships träffar bäst under 14-15km range.

Gäller även att veta vilken typ utav ammo man ska skjuta på respektive skepp, många gör fel och spammar High Explosive ammo på allt och undrar sen varför de aldrig får samma kritiska träffar som andra som skjuter armor piercing får.

Falskt. Men du har inte spelat tier 10 spec länge va?
Under hela closed och öppna betan var det 20km+ fighter mellan yamatos, och där satt majoriteten av skotten. På det avståndet är det dessutom sjukt enkelt att få citadel hits med AP. 14-15km brukar dock funka bra när man ska plocka cruizers, destroyers är dock småpotatis up close. Se till att han missar lite torps bara.

Mja, det är inte riktigt falskt. Slagskeppen är mest träffsäkra innanför maxrange och det är lätt att få citadel hits på nära avstånd med.

Kungen utav citadelhits på tier 10 är dock Zao och inte yamato eller Montana, bäst pen i hela spelet.

På ett skepp som har 27km maxrange så skulle jag vilja säga att 20km är innanför, korrekt? 14-15km blir du ägd av en cruizer som kan spela, även om man själv gör bra skada.

Zao är ev bäst, inget jag tänker använda oavsett dock. FUSO och NAGATO var förövrigt riktigt bra förr, Kongo, meh, helt ok. Tycker generellt sett att Jap är bättre än US när det gäller BBs.

Lagom med med bs, en bb kan förgöra en CA på ett salvo och det händer ofta.

Om du möter en dålig CA så visst.

Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Phireman:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Frostmork:

Battleships är riktigt värdelösa. Skitstora, långsamma torpedtavlor som har värdelösa guns. Visst, de tar mer, per träff, men man träffar ett av fyra skott varje halvtimme ungefär... Även om de har mer armor så är det sjukt lätt att sätta eld på dem och det gör cruisers hela tiden då de spyr ur sig skott. Balansen ÄR helt kass. Iden är bra men alla skepp funkar som anti BB som det är nu...
Lite mer skepp och balansera spelet så kan det vara ok, inget revolutionerande för spelindustrin kanske men lätt att bara plocka upp och ta en runda ibland, som WoT.

Tirpitz och Kongo är riktigt bra skepp överlag annars, Iowa och North Carolina likaså.

De flesta som använder battleships skjuter oftast på maxrange vilket gör att spridningen på skotten blir rätt jäkla enorma. Battleships träffar bäst under 14-15km range.

Gäller även att veta vilken typ utav ammo man ska skjuta på respektive skepp, många gör fel och spammar High Explosive ammo på allt och undrar sen varför de aldrig får samma kritiska träffar som andra som skjuter armor piercing får.

Falskt. Men du har inte spelat tier 10 spec länge va?
Under hela closed och öppna betan var det 20km+ fighter mellan yamatos, och där satt majoriteten av skotten. På det avståndet är det dessutom sjukt enkelt att få citadel hits med AP. 14-15km brukar dock funka bra när man ska plocka cruizers, destroyers är dock småpotatis up close. Se till att han missar lite torps bara.

Mja, det är inte riktigt falskt. Slagskeppen är mest träffsäkra innanför maxrange och det är lätt att få citadel hits på nära avstånd med.

Kungen utav citadelhits på tier 10 är dock Zao och inte yamato eller Montana, bäst pen i hela spelet.

På ett skepp som har 27km maxrange så skulle jag vilja säga att 20km är innanför, korrekt? 14-15km blir du ägd av en cruizer som kan spela, även om man själv gör bra skada.

Zao är ev bäst, inget jag tänker använda oavsett dock. FUSO och NAGATO var förövrigt riktigt bra förr, Kongo, meh, helt ok. Tycker generellt sett att Jap är bättre än US när det gäller BBs.

Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Frostmork:

Battleships är riktigt värdelösa. Skitstora, långsamma torpedtavlor som har värdelösa guns. Visst, de tar mer, per träff, men man träffar ett av fyra skott varje halvtimme ungefär... Även om de har mer armor så är det sjukt lätt att sätta eld på dem och det gör cruisers hela tiden då de spyr ur sig skott. Balansen ÄR helt kass. Iden är bra men alla skepp funkar som anti BB som det är nu...
Lite mer skepp och balansera spelet så kan det vara ok, inget revolutionerande för spelindustrin kanske men lätt att bara plocka upp och ta en runda ibland, som WoT.

Tirpitz och Kongo är riktigt bra skepp överlag annars, Iowa och North Carolina likaså.

De flesta som använder battleships skjuter oftast på maxrange vilket gör att spridningen på skotten blir rätt jäkla enorma. Battleships träffar bäst under 14-15km range.

Gäller även att veta vilken typ utav ammo man ska skjuta på respektive skepp, många gör fel och spammar High Explosive ammo på allt och undrar sen varför de aldrig får samma kritiska träffar som andra som skjuter armor piercing får.

Falskt. Men du har inte spelat tier 10 spec länge va?
Under hela closed och öppna betan var det 20km+ fighter mellan yamatos, och där satt majoriteten av skotten. På det avståndet är det dessutom sjukt enkelt att få citadel hits med AP. 14-15km brukar dock funka bra när man ska plocka cruizers, destroyers är dock småpotatis up close. Se till att han missar lite torps bara.

Kört lite till och från sedan Closed Beta. Rankat upp till tier 10 4 gånger nu och det är just levlandet som är det tråkiga kan jag tycka. Att spela med Yamato är det absolut roligaste i mitt tycke, och det har fan aldrig hänt att en destroyer tagit mig ensam. Den som inte förstår att paper-scissor spel fungerar såhär är lite efter...

Destroyers ska döda BBs på nära håll, BBs ska döda cruisers på långt håll. Crusers ska döda Destroyers lite här och var etc. Sen har vi ju carriers och sånt med. Men ja, detta är ett lagspel. Att spela ensam kommer du ingen vart med eftersom det krävs att ditt lag har lite koll för att det inte ska vara kaos. Taktiker osv.

Jag är inte frälst, tycker det är för lite content. Men, det går fort att köra en match då och då samt kostar inget. Pay to win är det inte heller eftersom allt som är premium suger, haha.

Skrivet av Foxmaner:

Gillade det skarpt under closed beta tills alla mina skepp försvann..........
Gråter fortfarande

När du rankat upp allt till max 2 gånger, då får du gråta.

Skrivet av zwete:
Skrivet av KeeperofMee:

Om du BYTER ett föremål till någon annan så blir detta föremål DERAS och är då INTE längre din ägodel.
Källa: Sunt förnuft och https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=9958-MJDG...

Om dem dock gjorde en uppgörelse att det var en utlåning så tror jag det går före i Svensk lag.

Och valve äger alla skins, period.

Mycket riktigt. Men du får ju valuta istället som går att trycka in på nytt, vilket innebär högre "pledge rank"?

Självfallet får du inte mindre än du gav.. Haha.

Skrivet av RobbinL:

Funderar på att byta in min Origin 315p, 325a och 350r mot en Constellation Taurus. Är det värt? LTI på samtliga Origin-skepp.

Om så är fallet så köper jag gärna allihopa, så får du ju mer spenderat på ditt konto med.

Tror helt ärligt inte att LTI kommer betyda ett skit vid launch då alla inte kommer ha det och folk kommer skrika NERF i så fall. Taurus hade jag tagit, du kan inte flyga alla 3 ändå. Mina småskepp går till giveaways, ska inte flyga själv, haha.

Homeworld 3!

Skrivet av neohasse:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Loltron:

Sounds real logical dude.

Japp.

Nej du är en egocentrisk människa som tror att alla har fel och bara du har rätt.

Ok. Din ursäkt är?

Sluta vara så retarderat dryg. Du har fel helt enkelt.

Haha, ooookej. Då tror jag jag slutar där, förstår inte alls vad du menar men det kör vi på.

Skrivet av neohasse:
Skrivet av Phireman:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av employed:
Skrivet av neohasse:

Tycker BF4 funkat rätt bra den senaste tiden, eller ja, sedan jag köpte det faktiskt

Kan slå vad om att hälften av alla som klagar här inne bara har spelat betan. Den andra har inte spelat någon kod av BF4 alls.

Tror att det mest sitter i att de lider av problemet att de måste ha nått att skylla på när de egentligen inte är sådär jättebra som de själva tror att de är.

De hittar nått youtubeklipp där någon analyserar sönder spelet och hittar fel som gör att saker och ting inte är i riktig realtid och det måste vara därför de dör hela tiden. Precis som om hela grejen skulle vara nått nytt bland onlinespel.

Herregud vad insnöade. Netcoden är den STÖRSTA anledningen till att det inte finns någon riktig competative scen i spelet. Vi försökte både i BFBC2 och BF3 men det gick fan aldrig att komma förbi den där skitdåliga netcoden. Då snackar vi att åka på lan och spela ladders varje dag på nätet.
Har inget med att man är dålig att göra, för detta klagade iprincip Alla team på när det spelades. De som kör BF i nuläget spelar för grafiken och för fordonen, fps delen är ren och skär skit jämtemot spel som har bra netcode.

All I hear is "Mimimimimimimimimimi" ^^

Väx upp. Du ser inte ordet "Jag" en enda gång i det där inlägget... Utöver det så är det helt sant, bara fråga de andra som försökt köra något spel, från deras serie, på en högre nivå.

Skrivet av neohasse:
Skrivet av employed:
Skrivet av neohasse:

Tycker BF4 funkat rätt bra den senaste tiden, eller ja, sedan jag köpte det faktiskt

Kan slå vad om att hälften av alla som klagar här inne bara har spelat betan. Den andra har inte spelat någon kod av BF4 alls.

Tror att det mest sitter i att de lider av problemet att de måste ha nått att skylla på när de egentligen inte är sådär jättebra som de själva tror att de är.

De hittar nått youtubeklipp där någon analyserar sönder spelet och hittar fel som gör att saker och ting inte är i riktig realtid och det måste vara därför de dör hela tiden. Precis som om hela grejen skulle vara nått nytt bland onlinespel.

Herregud vad insnöade. Netcoden är den STÖRSTA anledningen till att det inte finns någon riktig competative scen i spelet. Vi försökte både i BFBC2 och BF3 men det gick fan aldrig att komma förbi den där skitdåliga netcoden. Då snackar vi att åka på lan och spela ladders varje dag på nätet.
Har inget med att man är dålig att göra, för detta klagade iprincip Alla team på när det spelades. De som kör BF i nuläget spelar för grafiken och för fordonen, fps delen är ren och skär skit jämtemot spel som har bra netcode.