Inlägg av crazycat690

Inlägg som crazycat690 har skrivit i forumet

Skrivet av Mortaigne:

Nej det menar jag inte och det skrev jag inte heller. Läs artikeln, läs mitt inlägg och tänk ett varv till. Eller vänta, jag ska göra det tydligare:

Är det samma människor som precis blivit anklagade för att roa sig med sexistiska, rasistiska och nazistiska grejer med en chef som kallar sig "papa" som jobbar med det där spelet där en liten flicka blir pryglad med ett bälte?
Det ger i alla fall mig lite osmakliga vibbar.

Dehär kan komma som en shock för dig men utvecklarna brukar inte syssla med det de gör spel om. Såvida du inte tror att Naughty Dog's Neil Druckmann går omkring och slår sönder folks ansikten på sin fritid så är det väldigt långsökt att tänka sig att en fiktiv scen i ett spel betyder att utvecklaren tycker om att misshandla små flickor oavsett vad deras arbetsmiljö är beskylld för.

Jag förstår inte, vad var offensivt med dessa tweets? Hur löd kritiken?

Skrivet av Hoof hearted:

Fyfan va bra att det inte släpps till pc så man slipper spela den där skiten! Ser fett tråkigt ut och kommer vara nerskalat som fan vid release!

Vadå, köper du alla spel som kommer till PC eller? Om Horizon skulle fått PC släpp skulle du varit tvungen att köpa det mot din vilja?

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av Ronzem:

Blir väl som en blandning mellan MGS5 och Heavy Rain, massa cutscenes och QTE's. Samt låg FoV.
Positiv!

Kojima har aldrig använt sig av QTE's, men hoppas i alla fall att det har mer cutscenes än MGSV.

Hoppas det har färre. Helst noll.

Tyvärr är ju japanska utvecklare i allmänhet och Kojima i synnerhet knappast kända för att hålla antalet cutscenes nere, dock...

Noll? Du är inte en sån som tycker om story i spel, va? Personligen så var MGSV ganska ointressant just pga att det var bara vaga mål för att hålla spelet igång och lite story som "belöning" för fortsatt spel.

En bra story är väldigt viktigt, vad nu det har med cut scenes att göra. Spelar jag ett spel förväntar jag mig inte att få se på film. Bra storytelling i spel är interaktiv sådan, inte exposition som rabblas upp framför en.

Jag föreslår inte att Kojima går tillbaka till sitt gamla sätt o gör cutscenes som är upp till en timme långa eller mer, men det måste ju finnas någon mellanväg. T.ex. The Last of Us har utmärkt storytelling och använder sig av cutscenes, in-game konversationer och interaktiv miljö samt har plats för en massa gameplay.

Igen, jag säger inte att Kojima igen måste överdriva med cutscenes men lite mer story som blir berättad i spelet istället för att man lyssnar på kassetter i en meny skulle vara bra. MGSV var extremt torrt att spela tack vare att alla uppdrag känder mer som arcade-ish utmaningar utan något riktigt mål i åtanke.

Skrivet av kaealy:
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av Ronzem:

Blir väl som en blandning mellan MGS5 och Heavy Rain, massa cutscenes och QTE's. Samt låg FoV.
Positiv!

Kojima har aldrig använt sig av QTE's, men hoppas i alla fall att det har mer cutscenes än MGSV.

Hoppas det har färre. Helst noll.

Tyvärr är ju japanska utvecklare i allmänhet och Kojima i synnerhet knappast kända för att hålla antalet cutscenes nere, dock...

Noll? Du är inte en sån som tycker om story i spel, va? Personligen så var MGSV ganska ointressant just pga att det var bara vaga mål för att hålla spelet igång och lite story som "belöning" för fortsatt spel.

Half-life 1 & 2 berättar väl helt ok historier och har inga cut scenes?

Kan ju inte tala för alla men jag spelade inte HL2 (enda jag spelat från början till slut, bara början av ettan) pga den "spännande" storyn, var så längesen nu att jag minns inte alls vad det handlade om, utom att det hade med utomjordingar att göra.

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av crazycat690:
Skrivet av Ronzem:

Blir väl som en blandning mellan MGS5 och Heavy Rain, massa cutscenes och QTE's. Samt låg FoV.
Positiv!

Kojima har aldrig använt sig av QTE's, men hoppas i alla fall att det har mer cutscenes än MGSV.

Hoppas det har färre. Helst noll.

Tyvärr är ju japanska utvecklare i allmänhet och Kojima i synnerhet knappast kända för att hålla antalet cutscenes nere, dock...

Noll? Du är inte en sån som tycker om story i spel, va? Personligen så var MGSV ganska ointressant just pga att det var bara vaga mål för att hålla spelet igång och lite story som "belöning" för fortsatt spel.

Skrivet av Ronzem:

Blir väl som en blandning mellan MGS5 och Heavy Rain, massa cutscenes och QTE's. Samt låg FoV.
Positiv!

Kojima har aldrig använt sig av QTE's, men hoppas i alla fall att det har mer cutscenes än MGSV.

Säkerligen ett free to play multiplayer shooter. Helt säkert.

Vill bara ha något nytt från Rockstar, Gta V har varit kul nu att följa med i åratal nu men de börjar räcka.

Sony, sen Bethesda. Fallout 4 ser väldigt bra ut men det överraskande Horizon såg också väldigt bra ut samt Uncharted 4 som igen lyckades imponera. Bara för att nämna höjdpunkterna ur min synvinkel.

Skrivet av LPB:
Skrivet av Drama:

Fuck Xbox exlusive! När faan ska du sluta med sådan där dumheter.

Så Sony gör inte likadant ? Nya Streetfighter är väl ett bra exempel, det kommer bara till Playstation, så fuck Sony.

Aningen annorlunda då Capcom inte är i något sämre situation då spelet helt enkelt inte skulle kommit såhär "snabbt" om inte Sony skulle hjälpt. Tomb Raider var lyckat och skulle kommit även utan Microsofts hjälp, ännu en skillnad är ju att även PC blev uteblivit där.

Ursäktar inte Sony värst mycket, det var inte bättre men det är förståeligt att de kände att de var tvungna att tävla med MS som började detta. Att köpa multiplat spel är i slutändan de ruttnaste som jag sett, jag köpte Tomb Raider rebooten på Ps3 i hopp om att spela en uppföljare på Sony's platform, mina Playstation pengar stödde denna uppföljare och jag tyckte om spelet så klart att jag ännu är bitter för denna deal.

De säger ju att de är timed exclusive men det är ju knappast någon vinst att spela ett spel i mitten eller slutet av 2016 som lika bra kunde vara en 360 port (då de är cross-gen).

Skrivet av Propy:
Skrivet av HardRenaLine:
Skrivet av Propy:

Då var de ute i god tid. Skrevs om Canavero redan 2013

och MGSPP visades första gången 2012 om jag inte minns fel.

https://www.youtube.com/watch?v=L7PfWfw1Xao
Klipp med nissen i MGSPP

Men skulle de verkligen planerat det för så länge sen?

Vad är poängen med egentligen? Får någon sitt huvud utbyt i MGS?

När MGSV ännu var "nytt" så talade Kojima om hur kul de är att ge döda karaktärer nytt liv, eller något i den stilen. OM detta är MGSV PR så skulle det kunna passa in på en karaktär från Portable Ops, Python, som fått skador som hindrade hans kropp från att reglera temperatur normal, kunde inte leva utan en speciell utstyrsel.

Han var en boss som man dödade (eller så kunde han överleva om man besegrade honom utan dödliga medel). För att summera, han skulle kunna ges nytt liv med en ny kropp för att bota hans livshotande skada.

Se de gömda animationerna i Battlefield Hardline

Inte för att vara "that guy", men de är Visceral Games som gör spelet, inte Dice? Eller hur?

Enda jag tittar nuförtiden är GassyMexican, skön kille.

Förstår inte hypen bakom The Witcher 3, förstod att det var ett spel som PC gamers tyckte om men nu hypar alla det (alltså konsollspelare också) utan att många spelat de gamla spelen. Jag är aningen nyfiken själv och jag ska pröva 2:an men ser ändå lite tamt ut.

Bra, barnsliga cyber-terrorister är antagligen en av de större problemen i den moderna världen. Tittar på dig också, Nord Korea.

Undrar om filmen kommer ha ett definitivt slut eller... Nä, de är klart som sågspån att de blir cliffhanger.

Shadow of Mordor, här!

Nu kommer jag på va de kan vara först när tävlingen är avlsutad, måste ha haft hjärnsläpp hela veckan.

Bara på Steam?