Inlägg av chrisragnar

Inlägg som chrisragnar har skrivit i forumet

Mmhm halvbakade spelmekanismer, så Todd.

Det han menar är att det är press på att se till att leverera en bra upplevelse på konsol. Alltså börja tänka på vad man behöver klippa och kompromissa på för att det ska fungera på konsoler. Kanske till och med de gamla konsolerna om de misstänker att försäljning av de nya går ner mer den höga inflationen.
Så mer eller mindre Cyberpunk igen..

Rainbow 6 seige 1700h

Fungerar inte för mig när karaktärerna ser ut som bäbisar.

Jag är nog den enda som skulle vilja se en mer linjärt spel som tvåan. Jag hoppades på att cyberpunk skulle antagligen övertala folk att öppen värld inte är bra.

Önskar de kunde gå tillbaka till hur tvåan var strukturerad med mer fokus på story och interaktioner. Två eller tre major paths. Massor av små och stora Side quest med mycket reactivity och svåra val istället. Fokusera på att kanske göra något unikt och mer underhållande med Combat, potions och signs.

Det känns i synnerhet som att Combat, potions och oils etc. Var bristfälligt i Witcher 3.

Så det är typ vermintide fast med mindre atmosfär.

Är det oculus exclusive som allt annat just nu?

Huh, kul. Kan tänka mig att ge det en chans. Dock inte mycket tid över med jobb, EVE online och BF1. Lär väl komma en expansion till BF1 snart så försvinner alla servrar med grundbanorna, kanske man kan spela lite titanfall ist.

Skrivet av FejkFejksson:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Witchfinder:

Jag blir så sönderstressad då jag ser en fiende på nära håll att det blir fruktansvärt svårt att sansa sig och försöka sig på huvudskott. Jag bränner av halvautomatiska salvor i brösthöjd lika snabbt som om det vore en k-pist jag höll i, i ren panik. "Enemy hit 32, 14, 22" osv, men för honom – pang, ett skott, död. Oavsett om han skjuter med BF1s motsvarighet till Klobb eller med nån .22-kaliberpistol så är det ett skott – godnatt.

Och jag förstår heller inte hur man ska tänka för att kunna ha fördel mot fienden. Det känns som att varje situation jag hamnar i, så är det fördel fienden. Dom som har järnkoll på var jag befinner mig. Jag helt i blindo.

Undrar om fienden också tycker att man ser ut som en proffsmördare de få gånger man kommer och skjuter dem, när de efteråt får se ens röda silhuett, eller om de kan se på en att man är ett lallande rådjur som bara har tur. Medan de å andra sidan alltid framstår som experter som bara går och skövlar.

Du upplever det som att du dör lite snabbare pga hur det fungerar med information mellan spelare och server etc, ett enkelt sätt att tänka på det är att när en fiende kommer runt ett hörn och du ser honom, då har han på sin skärm redan kommit runt hörnet några delar av en sekund innan och står redan och skjuter på dig. Man kan säga att du ser skuggan av din fienden.

Att man inte kan planera eller göra något alls för att ha en fördel mer än att få massa headshots beror på att spelet är totalt kaos, alla spawna överallt och sprintar som usam bolt och det enda man kan göra igentligen är att försöka reagara på vad som händer exakt från sekund till sekund, ingen mening att försöka planera något.

Vill du spela något som belönar dig för att planera och tänka samtidigt som du spelar så får du vända dig till insurgency eller Arma.

Jävligt långt inlägg för att säga "jag är dålig på spelet, jag borde spela något där folk är dåliga på fps"

Yep för alla vet ju att BF är FPS spelet som andas taktik, skill och pro gameplay ;D;D;D;D;D

Skrivet av Witchfinder:

Jag blir så sönderstressad då jag ser en fiende på nära håll att det blir fruktansvärt svårt att sansa sig och försöka sig på huvudskott. Jag bränner av halvautomatiska salvor i brösthöjd lika snabbt som om det vore en k-pist jag höll i, i ren panik. "Enemy hit 32, 14, 22" osv, men för honom – pang, ett skott, död. Oavsett om han skjuter med BF1s motsvarighet till Klobb eller med nån .22-kaliberpistol så är det ett skott – godnatt.

Och jag förstår heller inte hur man ska tänka för att kunna ha fördel mot fienden. Det känns som att varje situation jag hamnar i, så är det fördel fienden. Dom som har järnkoll på var jag befinner mig. Jag helt i blindo.

Undrar om fienden också tycker att man ser ut som en proffsmördare de få gånger man kommer och skjuter dem, när de efteråt får se ens röda silhuett, eller om de kan se på en att man är ett lallande rådjur som bara har tur. Medan de å andra sidan alltid framstår som experter som bara går och skövlar.

Du upplever det som att du dör lite snabbare pga hur det fungerar med information mellan spelare och server etc, ett enkelt sätt att tänka på det är att när en fiende kommer runt ett hörn och du ser honom, då har han på sin skärm redan kommit runt hörnet några delar av en sekund innan och står redan och skjuter på dig. Man kan säga att du ser skuggan av din fienden.

Att man inte kan planera eller göra något alls för att ha en fördel mer än att få massa headshots beror på att spelet är totalt kaos, alla spawna överallt och sprintar som usam bolt och det enda man kan göra igentligen är att försöka reagara på vad som händer exakt från sekund till sekund, ingen mening att försöka planera något.

Vill du spela något som belönar dig för att planera och tänka samtidigt som du spelar så får du vända dig till insurgency eller Arma.

Skrivet av philgapin:

Ni som spelat det ett tag nu, är det värt ett köp? Även om man endast har någon timme att lägga på det kanske 3 dagar i veckan?

Multiplayer är full kaos hela tiden, single player är bara en cringe worthy power fantasy.
Om det är din grej eller över ribban när det gäller FPS för dig så go for it.

Antagligen inte ens värt 50 kr, antagligen inte ens värt 50 minuter. För mig.

Skrivet av Gen:
Skrivet av damageinc:
Skrivet av Gen:
Skrivet av RaXha:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Korken:

Bra att det blir f2p, jobbigt att behöva betala månadsvis när det tar en månad att forska fram en skill.

Du kommer inte kunna träna alls skills på ett f2p konto. Och är begränsad i storleken på skepp till cruiser eller mindre.

Hon säger ju i videon att skill training fungerar som vanligt men "at a slower rate". Men sedan säger hon att skills man tränat i "Omega-state" inte är tillgängliga om man går tillbaka till F2P modellen. Lite rörigt där tycker jag.

Jag, som inte spelat spelet eller kan något om det, förstod det som att alla som inte betalar har sina gubbar i Alpha State som bara har tillgång till ett visst antal skills, för nya spelar innebär det någon sorts "trial period" och för veteraner som slutat spela innebär det att alla skills är låsta förutom de få som är tillgängliga i Alpha State. Börjar man däremot betala får man tillgång till rubbet.

För att ta ett exempel : Jag startar ett sprillans nytt konto och börjar lära mig skills, det tar lite längre tid än om jag hade haft ett betalkonto. Sen tar det stopp, jag kan inte lära mig nya skills utan att gå över till betalmodellen dvs Omega State.

Har jag fattat rätt?

Yes, det låter så. Det finns ett antal skills man inte kan lära sig med ett Trial-konto och det är dessa skills man bara kan lära sig med ett betal-konto. Dvs alla roliga skills

Spelat eve i 10 år snart och det är nog det största och mest givande spel jag spelat. Finns inget som går upp mot när Fleetcommandern säger "Ok, on the other side of this gate there are 400 people waiting for our 200 ships. Good luck guys, JUMP!"

Ok bra att det stämde

Ska nog testa det när det blir F2P bara för att se om det går att förstå sig på det Som sagt är inlärningskurvan 90 grader brant har jag hört. Sen kommer man ju aldrig kunna komma ikapp personer som dig som spelat i 10 år just pga att skillsen tar sådan fruktansvärd lång tid att lära sig (?)

Det kommer nog vara ett stort inflöde av nya spelare och comunityn vet detta och kommer troligvis starta nya corporationer för att ta sig an och lära upp desssa. Så försök sträcka ut en hand till den etablerade comunityn och gå med i ett corp som vill "lära" nya spelare. Det är guld värt för båda parter.

Fick spelet gratis med grafikkortet har jag för mig. Har inte testat än dock.

Haha, visste att det här skulle röra upp känslor. Tycker inte man stöter på fuskare tillräckligt ofta för att det ska vara värt att ens bli så upprörd. Tror dessutom många uppfattar det som mer fuskare än vad det verkligen är. Är nog mer dålig nätkod, folk som spelar för mycket etc. Än något.

Skrivet av mrpijey:

"Spelarna bygger själva världens innehåll: rymdskepp, städer, rymdstationer och världen ska kunna ändras och redigeras utan större begränsningar. "

Så hur länge kommer detta spelet leva tills det blir totalt förstört av griefers och folk som bara kommer skapa en massa strunt? Se vilken okontrollerad MC-server som helst t.ex...

Man måste våga leta efter en sweetspot av frihet och kontroll, det behövs fler spel med mer "emergent gameplay". Och jag tror den lutar mot mer frihet än kontroll, och att folk kommer över sin rädsla för "greifers". Ser ofta till EVE när det gäller detta, det är en del av spelet att spela runt gankers, scammers etc. och det är väldigt kul och framförallt spännande.

Skrivet av SoL:
Skrivet av Preed:

Väntar spänt på första "riktiga" AAA VR-spelet. Som inte är som en tech-demo eller ett "novelty game". Höftar att vi har ~3 år kvar tills dess dock.

Resident evil 7 som släpps i januari kommer vi ju kunna spela i psvr

Men det är playstation exclusive.

Skrivet av VeZZLaN88:

Efter No Man's Sky har jag lärt mig att inte ha för stora förhoppningar om något alls i spelvärlden. Pausar VR hypen lite och väntar på några "riktiga" spel till headsetet känns som det man fått se hittills bara mest är grafiska/tekniska demos, förutom rigs och Eve förstås

Säger det inte för att kritisera men, var det först nu folk lärde sig det?

Skrivet av Thane:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av beltet:

Är det så att man behöver köpa det på nytt nu? Jag är sugen att spela skyrim igen men vill vänta på det här.
Är det alla DLC med också?

Om man äger alla DLCs till Skyrim så får man Special Edition gratis på Steam när det kommer ut. Och ja, det innehåller all DLC.

Om man bara äger grundspelet då?

Då får du köpa den nya versionen om du vill ha den. Inte säker på om jag har alla DLC, kankse värt att kolla upp.

Skrivet av maucau:
Skrivet av Svinfet:

Jag brukar kolla vad TotalBiscuit har att säga. Utan tvekan den mest träffsäkra recensenten.

Och /facepalm på er som säger att ni först kollar recensioner och sedan går på magkänsla...

Jag tycker TB har sina poänger, vissa av hans recensioner har vart givande, men i de flesta fall är hans inställningsfetisch dödligt tråkig.

Han brukar väl lägga in en "skip to gameplay".
Gillar TB, synd att han börjar se risigare ut senaste tiden :/