Inlägg av O-san

Inlägg som O-san har skrivit i forumet

Lät trevligt med FO1/2 remakes .. men det här tycker jag inte var så spännande. Jag spelade aldrig 2an när det begav sig.. bara ettan lite. Men av videon att dömma så kör jag nog hällre det högra spelet

Black Isle Studios

Ah, den sidan bör uppdateras med dessa event. Ska ta upp det med resten, jag har själv inte tillgång till siten.

Skrivet av FarbrorBarbr0:

Ett live-service-spel, helst av allt. Gärna något slags arena-combat där Indy är lite som en superhjälte och kan svinga sig runt banan och fäktas och skjuta och sånt - typ som kommande Suicide Squad-spelet. Sen har man andra spelbara karaktärer som man kan köpa till, som Mola Ram och Short Round. Och så har man map packs och sånt i en in-game-affär, så att man kan köpa till Temple of Doom och den där marknaden i Kairo för att kunna slåss på dem. Och så kan man skräddarsy alla vapen med skins och köpa olika piskor i olika färger, typ camouflage-färger, eller en röd laserpiska.

Tufft.

Hell yeah, skippa singleplayer campaign gärna. Bara online arena + matchmaker, inga dedikerade servar. Singleplayer kan man lägga till i tvåan, trean eller fyran... om det ens behövs.

Vilka minnen man har av dom laddskärmarna. Grymt video, gj +sub

Hej alla!

Jag har precis släppt en uppdatering av The Desperation of Benjamin Corbit, prologen till Devil Reef som kommer på nästa Steam Next Fest (oktober 9). Version 0.37 erbjuder:

  • Snabbknapp för omspel i co-op: Nu kan du som Host/Server med lätthet starta om spelet med en snabbknapp om hela partyt har dött.

  • Färgade spelartröjor: För att göra spelet mer överskådligt har varje spelare fått en unik färg på sin skjorta. Nu slipper man förväxla sin karaktär med andras.

  • Ammunitions-klick för vapen: Inga fler överraskningar mitt i striden! Vi har lagt till ett klick-ljud för att påminna dig om att skotten är slut och det är dags att byta till ett alternativt vapen.

  • Förbättrad bakgrundsmusik: Vi har fått synpunkter på att musiken var för repetitiv i förra versionen. Vi har därför jobbat med bakgrundsmusiken så att den känns mer varierad och atmosfärisk.

  • Navigationsindikatorer på dörrar: Med de nya indikatorerna på dörrarna blir det enklare att hålla koll på vart du ska.

Jag tar tacksamt emot feedback. Vi ses i korridorerna

Tack! Vi jobbar på att släppa en uppdatering som förhoppningsvis dyker in i eftermiddag. Kommer innehålla riktning till hittade dörrar, re-run utan att starta om servern med samma party, lite mindre störande game-play musik mm.

Lovecraft inspirerad pve action-rogue-like

The Desperation of Benjamin Corbit är en prolog till vårt kommande spel Devil Reef som är planerat att vara med i Steam Next Fest i oktober.

Prologen kan spelas både i solo-läge och online i co-op/pve-läge. Det fullständiga spelet kommer att inkludera en inbyggd nivåredigerare som ger dig möjligheten att skapa dina egna banor och länka ihop dem.

Prologen är under aktiv utveckling och är gratis. Prova den gärna och dela med dig om hur det gick!
Du kan ladda ner prologen här: https://the-fine-arc.itch.io/the-desperation-of-benjamin-corbit

Video snutt:

Spontant saknar jag pixel grafiken, det såg lite *meh* ut.
</butter-gammal-gubbe>

Kan säkert vara ett kul spel, ändå

Spelar ingen roll om det är woke eller inte. Har man inte fokus på att berätta en bra historia som leder till karaktärer man bryr sig om.. jaa då är det skräp. Finns tyvärr otaliga exempel på detta den senaste tiden

Han i filmen "Scanners"? ☺️

Var ordentlig trängsel 2019, sill och starkdricka i svenska båset var en höjdpunkt.

Det går att emulera 64bit floats mha 32bit floats. E:D gör en hybrid och använder 64bitars tal när de finns tillgängliga / är snabba och en kombination av 32bit floats när det inte finns tillgängligt. En del GPUer fixar inte 64bit vidare bra, så vill man ha ett brett stöd bland grafikkort så behövs en hybrid lösning.

https://80.lv/articles/generating-the-universe-in-elite-dange...

Skrivet av Hanzo:

Jag kom upp en våning till The Bridge, men kom aldrig ner till våningarna nedanför startvåningen. Alla datorer verkar visa exakt samma information oavsett vilken man interagerar med. När man åker ner till startvåningen igen finns det en annan hiss (längst ner till höger) som inte startar?

Ja, tiden tog slut så jag hann inte göra fler banor Är väldigt sugen på o göra resterande våningar.

Ang. Datorerna så visar dom mest lore. Det som kan vara intressant för det faktiska gameplayet är antalet droids kvar på banan.. syns under ”current deck”

Skrivet av Burresnurre:

Får man lägga till uppdateringar på sitt spel eller ska man vänta på att tävlingen är över?

Tänkte samma sak, jag resonerade att buggfixar borde vara ok? Annars är jag sugen på att göra mer content överlag till Para25 )

Har laddat upp en patchad version av Para25 som fixar buggen med "interact" - knappen.

Har missat att skriva en grej för Para25, för att använda datorer/hissar i spelet så måste man hålla inne "E" en liten stund. Räcker inte med att bara klicka.. ska fixa detta i en patch när jag får lite tid. Hade först tänkt att man skulle trycka skjuta knappen för att använda grejer, men då hålla ned den en liten stund extra... men så råkade det leva kvar när jag bytte knapp helt.

Grymt att se alla bidrag Jag fick ihop ett demo på två banor + en start & slutskärm, så jag är nöjd! Ska skriva ihop en innehållsrikare postmortem asap. Några screens så länge:

Skrivet av Joakim Bennet:

Lade till några extra timmar på Jam-deadlinen så att nattugglor får köra ända in i kaklet (06:00 imorgon bitti)!

Satt igår kväll och trodde att det var den 15:e kl 24 som var deadline.. men upptäckte sedan att jag tagit fel på datum. Så då satt jag till 2:30

Oavsett - nu har jag skickat in Para25, blev lite stressigt mot slutet. Kanske kommer en hot-fix patch om det är något vitalt som gått snett.