Inlägg av RedEyeJoe

Inlägg som RedEyeJoe har skrivit i forumet

Ett bra spel får uppdateringar som kanske gör det bättre.
Och så intressant att folk gnäller på nytt material i ett spel, det brukar ju aldrig hända i spelvärlden att det kommer tillägg...

Att detta ens är en issue för gamers...

Hallå, det är en sångtävling som dog för flera år sedan, varför ens bry sig?

Skrivet av Alienshade:

Tröttnade snabbt på spelet och brukar spela 5 tim dag. Även fast jag hade kompisar som spelar så var det svårt att hålla samma level. Även om man börjar på nya karaktärer mm. Spelet funkar inte alltid så bra. Tänk dig att du har level 15 och ska göra ett uppdrag. Du kommer dit du ska och upptäckter att fienderna är level 40-45. Uppdraget blir i det närmaste omöjligt/tråkigt. Bara för att någon med högre level redan är på plats. Jag var med om det många gånger och mina kompisar är av den inställningen att finns det ett hinder så ska det nötas ner till varje pris. Så tycker jag inte att ett spel ska vara att man ska behöva dö 30+ gånger. Så för mig var det en plåga. Sen finns det ytterligare mycket annat som är rätt dåligt med spelet såklart....

Det stöter man på lite nu och då. Antar att du försökte dig på Whitesprings?
Jag hade det problemet i början jag med men nu när speedlevlarna och legendary farmarna är borta så går det att klara av alla uppdrag.

Skrivet av Ravenknight:

Det är väl å andra sidan inget vidare betyg på ett fungerande multiplayer-spel?

Det är inte spelet som det är fel på, det är spelarna

Spelar 76 fortfarande och tycker fortfarande att det är värt pengarna.
Har inte lidit nämnvärt av alla de buggar som folk påstår sig hitta överallt.

Det är sant att antalet spelare droppat men det är bara bra att dessa som speedlevlat lägger ner. Att uppnå lvl 200 på några veckor bara för att är ju rätt meningslöst i längden.
Man missar mycket av spelet på det sättet.
Synd bara att dessa gnällspikar är de som hörs mest av när det gäller recensioner och tyckande.

Och när man sitter och helt plötsligt blir snudd på den enda som spelar på servern, blir spelet mycket mer spelbart.

TBS är ett sorgligt outnyttjat spelsätt numera. Finns massor av områden ett TBS skulle kunna göra värde av, mer än RTS kan.
Synd bara att majoriteten av dagens spelare är så insnöade på maffig grafik, snabba strider och korta spelrundor.
Att sitta i en vecka bara för att göra en perfekt civilisation i Civ eller klara av den största kartan i AoW slår att spela CS eller WoWS...

Har spelat sedan start och hade inte tänkt lägga av nu.
F76 har aldrig varit dåligt och buggar finns i alla spel. Vilket tydligen många har stora problem att minnas...

Provade nått spel i serien i typ 15 min, blev fett less och avinstallerade.

Självklart spelar jag om spel flera gånger, om det även kan gå en tid mellan gångerna.
Civ 1, Dungeon Siege, Fallout 3 & 4, Sid Meiers Pirates är några som jag spelar om än idag.
Mest för att det är få spel idag som ger samma känsla.

Hade en skum grej igår när jag spelade.
De enda monster som fanns var scorched och robotar, oavsett location.
Alla quests var också borta, även events.
Och jag behövde inte försvara min junkyard en enda gång på ca 3 timmars spelande...

Var jag ensam om detta lr vad?

Frågan är väl egentligen hur funtad man är om man lägger pengar på ett skin till en pistol eller kniv?

Skrivet av Witchfinder:

Det har varit en enda förändring som gjort skillnad för mig och det är stash limiten. I kommande patchen så är det väl förmågan att bygga C.A.M.P-objekt trots bråte i vägen som kommer vara bra.

Kommer de alltså inte att fixa buggen med carry weight i den här patchen? Det torde ju påverka 8 av 10 spelare på ett väldigt påtagligt sätt nästan varenda spelsession. I sessionen jag körde nyss (som jag bara körde för att en kompis sa att det var en blast zone, skulle egentligen lägga mig, men vi åkte till blast zonen (som vanligt vid golfklubben) och så fort vi kom fram till "hotspoten" så hängde det sig och vi blev utkastade från servern och kom aldrig tillbaka till blast zone-instansen) så skulle jag kliva ur min power armor för att jag inte skulle drabbas av carry weight-buggen vid nästa inloggning. Jag hade ingen rustning på mig under. När jag klev ur power armorn så dök det upp tio ghouls från ingenstans och fick ner mig på knä. Som tur var var min kompis kvar i sessionen och kunde återuppliva mig. Annars hade jag tappat de komponenter som jag trots allt hade lyckats snappa upp under den där farsen till blast zone-besök. Men det blev väl inte nog med komponenter för att kunna bygga ihop någon flux-grej. Så det blir väl att vid nästa session stå där och låta de radioaktiva blommorna spridas för vinden innan de ruttnar och tjänar som en slag i ansiktet-påminnelse om antiklimaxet. Älskar, älskar inte ...

Fy fan så less jag är förresten på fiendespawningarna, ibland springer jag in i ett hus kanske för femte gången för att jag glömt att göra klart nån daily quest innan jag loggade ut och sen får börja om från början igen, vill bara springa till den där terminalen/holotapen och vill INTE slåss med alla fiender igen, ibland tror man att man har tur och byggnaden faktiskt är tom, men nej då är det bara systemet som inte hunnit med att spawna fienderna, och vad gör systemet då? Jo, spawnar alla fiender 1 cm ifrån en, "nu har du sprungit för långt min gode spelare, nu ska du få allt i ansiktet på en gång". Extra kul om det är pestsmittade mole rats eller nåt som trots sin level 1-het är ett större bekymmer än level 68-tvåbenta fiender.

Håller med om att det kan vara störande att fiender hoppar fram lite när dom själva vill.
Igår hade jag den värsta inloggningen hittills, när jag kom in på servern så surrande 3 scorchbeasts över huvudet på mig.
Dom totalrensade allt jag hade byggt och fortsatte med att försöka grilla mig.
Tur bara att man har hög A och mycket sneak perks... 😁

Buggen med att bära obegränsat med vikt är borta. Ställde till det lite för mig, kånkade runt på över 650lbs...

Men nu är det iaf stabilare rent spelmässigt utan låsningar eller att man blir disconnected.

Såsom med många andra spel så kommer det fixar och nog för att dom är tunga så är det ingen nyhet med patchar.
Blir lite fascinerad över folk som gnäller på sådant.

Lustigt hur fort folk glömmer andra spel som hade liknande problem...

Antar att det är för lätt att gnälla

Märks att många inte klarar av att se ett spel för vad det är och kan vara.
Eller ser det i ett större sammanhang i relation till föregående spel.

Lite som en kamrat som inte orkade spela FNW eftersom "man måste ju springa mellan olika platser och det är ju jättelångt mellan dom. Jag vill ha action hela tiden."
Dvs, fel person för fel spel.

76 är inte så dåligt som många grymtar.
Det är i stil med gamla Fallout, med skillnader i miljö, lvl system och spelsätt.
Detta kan även sägas om alla spelen från 1:an.

Jag ser inte vad folk gnäller på och för övrigt, vilket online spel har inte haft problem i början? Eller behövt patchas?

Nä, spelet som det är idag är en stark 4:a i betyg.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sitt ner i bussen. Jag sa inte korrekhet, utan kontext. Det vi ser i Battlefield är en fri tolkning av WW2, så har det varit från första spelet. Och i BFV tog man det ett steg längre, vilket vissa menar är långt utanför för de tidigare ramarna Dice hållt sig inom. Det gäller såväl kvinnor som möjligheten att springa runt med en guldpläterad Stg44, ansiktsmålning och ammobälten dragna över kläderna.

Att kalla det kvinnohat, eller som du, att det är vita CIS-män som gnäller, hjälper inte diskussionen framåt.

Märk väl att jag personligen inte har några som helst problem med detta. Jag har dock ett problem med att båda sidor sitter och kallar varandra feminazis och manbabies istället för att diskutera saken som vuxna.

Att det inte för diskussionen framåt låter lite konstigt, eftersom man måste identifiera problemet innan man vet vad som är fel.
Och med tanke på ramaskriet från män som dels tycker att kvinnan inte har plats i ett spel under brinnande krig samt att den även handlar om afrikaner, säger inte lite om dom som skriker.
För hur du än hackar och skär det, så är majoriteten som skriker just män.

Skrivet av Sillgam:

Du anser att kritiken hade varit mer berättigad om en svart person uttryckt sig? Konstigt resonemang du har måste jag säga.

Inte alls. För kritiken kommer från män som inte kan hantera att en kvinna får ta en framträdande roll.
För att inte tala om att den andra delen i spelet handlar om afrikaner som slåss på kolonialmaktens sida.
Verkar som att många inte vet hur mångfacetterat WW2 egentligen var.

Skrivet av Mirage:

1. Du hänger upp dig för mycket på hudfärg.
2. De gnäller för de anser att de vill ha mer historisk korrekthet, sen försöker vissa vinkla det till misogyni men det är att bygga en halmgubbe. Att kalla de som protesterar för patetiska gör inget för debatten, utan snarare häller bensin på elden.
3. Visst, RYSKA armén hade gott om kvinnor, jämfört med de andra arméerna. Fast nu var det inte ryska armén på trailern utan brittiska, där de inte hade kvinnor i stridande förband alls, om jag minns rätt.

1. Inte jag men vissa av kritikerna
2. Historisk korrekthet kan man inte införa till sista stavelsen. I alla WW2 spel tar sig utvecklarna friheter.
3. Britterna hade det, som agenter.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Den stora kritiken kring just detta har väl med den historiska kontexten att göra. Och det där där jag tycker att till exempel SVT gör fel, att man ser kritiken mot detta som ett direkt "kvinnohat" vilket bara blir polariserande.

Vadå historisk korrekthet? Fanns många kvinnor inom motståndsrörelsen som kämpade mot tyskarna.
Sen hur det exakt gick till är svårt att få in i ett spel.

Vita CIS-män som gnäller över att en kvinna fått huvudrollen i ett spel som utspelar sig i historiens största krig är bara patetiskt att se. Visst dog det många vita män men varför ska inte de kvinnor som kämpade få en plats?
Fanns ju många kvinnor inom ryska armen t.ex som gjorde sig ett namn, både som piloter och krypskyttar.