Inlägg av Kranium6000

Inlägg som Kranium6000 har skrivit i forumet

Jag blev då aldrig inbjuden, har heller inte hört om någon som blivit inbjuden. Vill man skriva rubriker så är ju ett slutet event ett lysande tillfälle.

Skrivet av Lolflakes:

Trevligt! Men jag tycker arma-utvecklarna ska få en del av kakan då det är dom som gjort spelmotorn etc.

det har dom ju redan fått genom en enormt ökad försäljning.

när ska vi sluta mäta prestanda i %?

Trololololol. Schofield är ett så lätt byte ibland.

Skrivet av Remus:

Dao 12! AWESOME!

Type-88 hade ju samma ljud som M249an ju.... Inte bra! Dom kan inte låta lika!

Hoppas betan drar igång snart, speciellt om det är 64 spelare. Och en NY bana, tråkigt om jag måste spela Metro igen.

http://www.youtube.com/watch?v=G-ukxgldpOo&feature=player_det...
http://www.youtube.com/watch?v=tKijRcT2eV8&feature=player_det...

nej, det är inte samma ljud.

steam tar 30%. TRETTIO PROCENT!

har det jobbat en heltidsanställd ljuddesigner på projektet så är det ganska pinsamt att det låter som det gör.

junkboy är grym

Skrivet av GooGeL:

Hm, har dom kopierat CoD ljuden eller? Granaten t ex lät ju nästan identisk när den blev cookad och hoppade efter backen.

Bara gameplay blir riktigt bra och roligt som i orginalet. Med 2010 teknologier och finesser.
Ser ju ganska intressant ut i filmen iaf.

tjecker och ryssar har ingen gedigen tradition för ljuddesign tyvärr, så allt för ofta så lånas det från höger och vänster istället för att lägga tid på att skapa något unikt.

nu kan det vara placeholders som fortfarande ligger kvar, och det är ju tragiskt om det faktiskt finns placeholders kvar såhär sent i utvecklingen.

jag känner att det bara blivit intressantare. det finns så många open world-spel ute, och få känns unika. Alan wake tror jag kommer till sin fulla rätt genom ett tight narrativ som inte går att genomföra på samma sätt i en öppen värld, ett tight narrativ är precis vad remedy är mästare på, och har genom åren bara bevisat sin briljans inom området.
jag har länge varit emot pre-release DLC planer, men jag har insett att om man planerar att göra DLC redan innan spelet så finns det redan manskap reserverade till detta vilket innebär att det blir klart snabbare samt att det får en betydligt högre kvalité. som jag förstått DLCplanerna för alan wake så kommer det bli stora episoder, nästan som fler säsonger, vilket är otroligt mycket speltid.

HOR!

det enda i dagsläget som Activision bör få beröm för är att dom öppet gått ut med att dom endast är ute efter att tjäna pengar. detta är väl mer eller mindre en klar bekräftelse på detta.

Red Steel 2 spänner musklerna

detta såg ju verkligen inte coolt ut nånstans.

Hurra för oss! och tack för alla fina kommentarer

Behemoth aviserar BattleBlock Theater

jag hade hoppats på något med det polska dödsmetallbandet behemoth. :/

man tackar

Det kommer att bli awesome

Skrivet av burkmopp:

Bra ljud, var mysig "umf" i basen. Har inte mycket intresse av sådana här spel, men släpper dom en demo så lär det prövas iaf!

man tackar!

hur kan dom misslyckas så fatalt med ljudet? kalashnikoven låter ju som.. vettefan, inte som ett vapen iaf.

ryssarna verkar lägga mest tid och resurser på grafikprogrammering och mindre på animationer och ljud.

köpte min 360 bara nån månad efter release. har fungerat felfritt fram tills för nån vecka sedan. då garantin gått ut så lämnade jag in den lokalt där GPUkylningen tightades till. har fungerat bra sedan dess.

dock är min DVDläsare på sista snurren. den avger märkliga ljud när man spelar spel direkt från hårddisken. precis som om den förväntat sig att det sitter en skiva i och spinner lös tills den fattar att den ska ladda från HDDn istället.

I övrigt är jag mycket nöjd, men det går ju inte att motsäga att MS gjort en riktigt usel prioritering.