Inlägg av Syrfid

Inlägg som Syrfid har skrivit i forumet

Det är såklart för att öka på försäljningen inför jul. Att det nu är spelbart och redan har patchats tre gånger är ju för att det ska fungera till jul. Jag har för övrigt väldigt roligt i spelet. Det är inte perfekt men jag har inte haft så här roligt sen Battlefield 4 och jag har lirat samtliga Battlefield sen 1942.

Skrivet av anon_119148:

Bara för mig det inte går att spela just nu?

Funkar inte för mig heller

Vi i Serious Rabarbersquad SRS är fortfarande aktiva om någon är sugen på att joina oss. Kravlöst sen BF2.

Jag kan hålla med dig om att det är tufft att köra solo på world tier 5 i varje fall på challening mode. Något jag gjorde mycket i första spelet.

Men det går, dock kräver det balans av gear sets och planering. Användning av terrängen på smart vis osv.
Dock hjälper inte det alltid när ett uppdrag drar in random gangsters från gatan eller om en två fi med hagelbrakare spawnar bakom en, där finns det mycket att jobba på. Spelet är inte "rättvist" på det sättet och roligast är nog tycker i varje fall jag att spela ihop med en kompis och båda har var sin resurrection hive. Då klarar man allt som spelet slänger på en.

Skrivet av Pholiage:

Nog första gången jag måste säga att en recension inte säger allt om ett spel. Först innan jag fortsätter måste det nämnas, spelet är jättebra. Att vara i eldstrid i ett underjordiskt garage är toppen speciellt om man har datorn som pallar ultra. Kontroll,ljud, osv allt är 5/5 där

Nu till problemen. Skillpower systemen är "broken" på det vis att ingen använder de mer än att de finns en knapp. Anledningen är att inget skalar med gear, utan mods som i sig kostar alldeles för mycket för att vara värt att försöka "låsa upp" med skillpower som finns på vissa delar loot.

Ai:n är totalt järndöd. Även på Tier 5 med hard+ så är standard att bara springa fram till spelaren. Detta blir ett problem då de oftast har runt 5 ggr mer hälsa än dig själv och du tål knappt 2 skott. Och det hjälper inte att de är alla skarpskyttar oavsett vapen. En hagelbössa på 300m missar de inte med heller. Detta är med maxad gear av 500+

Det leder även till sista stora problemet som är att spela solo är bara att glömma. Det är på tok för obalanserat och gruppspel ökar successivt svårigheten.

Allt detta har Massive sagt de ska se över men som fortfarande är i spelet.

Skrivet av oscarstegland:

Jag har kört BF sedan BF1942, och snittar 2.5 i kdr genom att PTFO, och förstår inte riktigt logiken i vad du eller Dice försöker säga. Om det med nya TTK:n tar ca. 20-30% längre tid att döda någon och inget har ändrats i form av rekyl, så innebär ju det att skilltaket för att döda en motståndare precis gått upp. Det är ju inte bara svårare att döda någon för BF-veteraner som oss, utan även för nybörjarna. I min värld låter det som att de spelarna som kört sedan release och lärt sig rekylmönster och fått in en känsla för vapnena kommer ha ännu större försprång mot nybörjare. Sedan var det ju dessutom näst intill omöjligt att flanka och plocka 4-5 pers med nya TTK:n då det helt enkelt tar för lång tid att döda en motståndare.

Att folk som kört ett spel ett tag, och lärt sig både vapnen och kartor i form av genvägar och choke points, kommer krossa spelare som kört en halvtimme totalt är väl ganska sjävförklarligt. Det kommer ju inte ändras av att det går snabbare eller långsammare för ALLA SPELARE att döda en motståndare. Det enda man kan göra är ju att lära sig kartorna och vapnena och ta revansch. Min KDR har inte påverkats nämnvärt av TTK-ändringen och det tror jag gäller majoriteten. Jag får mina kills genom att sikta, flanka, och vara allmänt vaksam, och de flesta får jag inte genom att göra mig själv sårbar. Däremot blev spelet väldigt mycket tråkigare och en av de få egenskaperna som spelet fått genomgående positiv kritik för, blev som en kopia av BF1. Med det sagt, så innebär mitt snitt med 2.5 i KDR fortfarande rundor som ligger runt 4-11 (ovanligt men händer absolut) upp till 82-6, beroende på hur jag spelar en viss runda. Min score/min gick ned med 100 poäng i minuten när jag skulle spela färdigt Recon klassen. Inte ovanligt att skaer och ting går upp och ned.

Sedan är väl kanske den viktigaste biten av hela den här diskussionen att vi vet inte alls att nya spelare hoppar av BFV pga att det går så fort att dö. Det är något som EA sagt, men de har inte visat något belägg för varför det skulle stämma på något sätt. Jag tror personligen att alla buggar i spelet som stundtals gör att det känns helt trasigt, att gameplay-progression är sönder, etc. är något som bidrar mycket mer men EA skulle ju aldrig officiellt gå ut och säga "Våran produkt är så trasig att nya spelare inte stannar kvar, vi håller just nu på att fundera på hur vi kan göra så att produkten inte är helt sönder".

KD är verkligen helt vid sidan om hur Battlefield serien alltid spelas. Du kan vara bästa på servern med 0-20 utan problem. JackFrags råkar ju vara en väldigt duktig spelare som får mycket kills. Han är duktig på shooters helt enkelt. Men i näst intill alla hans videos så kör han public servers och kör PTFO, så det är ett väldigt dåligt exempel på vad du vill säga. Det är därför han hamnar där han gör på listorna. De videos han lägger upp där han kör med polare i squad och chatt så brukar de ju fullkomligt köra över andra laget.

Jag har återigen fel och någon jätteduktig spelare som du har rätt. Grattis!

Jag har slutat spela, för min del är det en stor skillnad med nya och gamla ttk men det är givetvis min upplevelse det är fel på.
Hoppas du kommer att ha fortsatt roligt och att du får många kills nu när julnoobarna kommer.

Skrivet av Zenox:

Varför inte bara ha ett gäng servers för nybörjare som har upp till viss level eller xp? Då kommer inte jag och andra rävar in och förstör

Det är kanske ingen dum idé

Skrivet av trickeh2k:

@Syrfid: Egyersom du inte verkar intresserad av det eller verkar kunna hantera krtitik så tror jag inte vi kommer någon vart. Jag önskar dig en trevlig kväll ändå och hoppas du kommer ha fortsatt kul i BF5 :>

Att du tycker jag spelar fel är väl inte så mycket att diskutera, du tycker även att jag har fel i mina åsikter och det är också helt ok med mig. Att jag inte orkar tjafsa emot i vad du tycker om mig är mest för att jag inte orkar. Vi tycker väldigt olika i vad som är roligt och jag tror ingen av oss kommer att ändra sig.

Diskutera på du.
Jag tar upp problem, du skriver att mitt spelsätt är fel således är jag problemet slut på diskussionen. Nöjd?

Skrivet av trickeh2k:

Ah, okey så du klagar på massa saker och när jag bemöter den kritiken så är det då "helt irrelevant" och tydligen någon form av livsval? Du får spela precis som du vill och uppenbarligen är det ju ett problem för dig själv, eller det är ju lite oklart eftersom du har svårt att hålla positiv k/d och vinna, för att nu helt plötsligt vinna det mesta och inte har några problem alls med k/d.

"Tråkigt att du inte kan sätta dig in i andra människors olika sätt att spela ett spel och se på världen"

Okey, men du behöver alltså inte göra det motsatta? Jag har aldrig sagt att jag är ett proffs, jag delar med mig av mina erfarenheter som har gjort att jag haft roligare och dessutom hjälpt mitt lag att spela bättre. På ett diskussionsforum hade jag för mig att man diskuterade saker, jag hade visst fel.

Vad du tycker om mig och mitt sätt att spela är irrelevant i sammanhanget. Jag gör mina livsval och du gör dina. Om du anser att mitt sätt att spela ett spel är ett problem så är det ditt problem mer än mitt. Vi gör precis som du beskriver och med den återinförda ttk blir man lättare nedmejjad en hel squad till och med. Jag är glad at du är ett proffs och aldrig har några sådana problem. Tråkigt att du inte kan sätta dig in i andra människors olika sätt att spela ett spel och se på världen, för återgår du till min orginalpost ser du att jag relativiserar och belyser problem, jag säger inte att det ena är bättre än det andra. Sen så vinner jag majoriteten av matcherna jag deltar i och jag har ett positivt kd vilket för mig förhöjer min upplevelse av BFV.
Återgå gärna till diksussionen om ttk.

Skrivet av trickeh2k:

Jo, det är jättekonstigt eftersom du verkar basera hela spelidén på en YouTubers K/D, dessutom en person som spelat BF hela sitt liv och dessutom är duktig på det. Jag har sett massvis med klipp från bla JF där de spelar som en squad och pga. det tar över objectives helt själva. Givetvis får en spelare som är duktig och har en bra squad bättre K/D eftersom de skyddar varandra och inte får minus på K/D om de blir återupplivade.

När det handlar om JF eller annan kreatör så klipps flertalet matcher och sekvenser ihop, att ha ett klipp som är längre än 10-15min kommer innebära rejält mycket färre views. Vill du se mer lagspel så följ samma personer på Twitch istället när de spelar tillsammans.

Du baserar fortfarande allt på K/D vilket igen är helt ointressant, jag vet inte ens om du förstår spelidén när du dessutom skriver att det är "ensamt att åka runt och ta flaggor för att sedan bli nedmejad av en campare". Hur kan du vara ensam? Camparen i det här fallet gjorde dock precis det som var tänkt, försvarade flaggan.

Enligt min erfaranhet så räcker det med att spela objective tillsammans med sin squad så kommer automatiskt 1, 2 och 3. Dör ni som flugor på ett objetive är det bara att avbryta och ta ett annat, troligtvis är det för många på aktuell plats och det är meningslöst att stånga sig blodig mot en vägg.

Släpp K/D. Du kommer aldrig bli en bra lagspelare om du fokuserar på K/D, tro mig.

Jag håller med dig. jag ser ingen motsättning i våra två synsätt och jag skriver ju själv att det är tudelat men att jag ser problem för nybörjare.

Skrivet av Eldarion:

To be fair, högre TTK kanske löser det delvis - men det är fortfarande problematisk TTD och det medger DICE själva. Om du fortfarande kan dö av automateld från 100hp inom en eller två frames spelar liksom TTK föga roll. Då är det något annat fel, och jag kan bara se att frustrationen intensifieras när du vet med dig att du ska tåla mer.

Inte för att jag vill förta från din upplevelse, men jag tror inte TTK ger hela svaret för vad som underlättar för nybörjare. Det finns upplevelser från nybörjare som menar på motsatsen - att de upplevt att det gått sämre och att de har sämre K/D-ratio på grund av den nya TTKn. Jag tror mycket hänger ihop med spelstil, för oavsett om man är nybörjare har man nog en benägenhet att spela på ett visst sätt och då gynnas man eller missgynnas beroende på TTK. Utöver det faktum att det liksom inte är någon selektiv förändring - med ny TTK blir också duktiga spelare svårare att döda. Om något torde det gynna de bästa för att de förmodligen har bättre aim. Får jag spekulera fritt tror jag att många av dessa spelat Conquest Core i dagarna.

Jag tror fortfarande att någon form av matchmaking hade varit en önskvärd lösning för alla spelare.

Det kommer alltid vara en inlärningskurva för nya spelare. Dessutom är många vapen man börjar med väldigt bra, det är bara frågan om att spela litegrann och låsa upp några specializations till dessa.

Det är väl inte konstigt alls.
Kollar du på Jackfrags etc på youtube visar de i princip bara videos på hur de radar upp KD och var de ligger i listan.
Det är sällan du ser videor med duktigt squadplay och hur du ska göra för att vinna matchen. Allt handlar om KD.
KD är viktigt för många, för mig är det viktigt att: 1 ha roligt, 2: vinna matcher och 3 ha ett långsiktigt på över 1.0 (du kan ha andra anledningar till att spela). Nu lirar jag med SRS sen BF2 och vi duktiga och spelar på the objective konstant men det kan vara rätt så ensamt att åka runt och ta flaggor för att bli nermejjade av en enskild campare. Det blir inte 1, det hjälper inte laget att uppnå 2 och jag känner mig otillfredställd 3.

Skrivet av trickeh2k:

Märkligt att du som veteran enbart pratar om K/D, vilket är helt ointressant när man PTFO:ar på kartlägen som inte är TDM eller liknande. Det handlar om att vinna uppdrag och spela som en squad, det är snarare problemet med nybörjarna. De skiter högaktningsfullt i order eller att springa tillsammans med sin squad.

Jag tycker DICE borde åtgärda detta rätt enkelt genom att ge mer poäng för att spela just objective och att följa squad-leaderns order. Sen är det ju ingen skillnad mot hur det varit varje jul med valfritt fps-spel. Det tillkommer många nya och de blir kanonmat av duktigare spelare. Däremot minskar det hela avsevärt genom att bara åtminstone försöka samarbeta.

Det är väl ett rätt så kluvet beslut. Spelet har problem och att nya oerfarna spelare blir fullkomligt mosade i BFV med den TTK som nu återinförs. Detta har gjort att de slutar spela och EA vill såklart ha så mycket spelare som möjligt som kan köpa deras skins etc för riktiga pengar.

Jag är en gammal BF räv som varit med sen 1942 tiden och BFV känns för mig som ett CoD, det är helt enkelt ett väldigt snabbt spel och jag balanserar runt ett kd på 1 med något fler vunna matcher än förlorade. Jag spelar the objective (vad heter det på svenska?) vilket gör att det blir massor med insta death. Jag ser inte vem som skjuter på mig, inte varifrån och hinner inte göra mycket åt det.

Den lägre ttk löste delvis detta, mitt kd gick upp de här dagarna och jag våga spela lite aggresivare då jag ofta hann i skydd vid beskjutning och kunde kontra (detta är då endast min upplevelse).

Nya spelare som ansluter nu i jul kommer att få ett varmt välkomnande, vi som kört ett tag har bra upplåsningar på vapen som vi spelat in oss med, vi känner till de flesta choke points och de kommer att dö som flugor. De kommer inte att ptfo eftersom de inte känner till flera av spellägena och de kommer att börja campa för att ha en chans att över huvudtaget döda någon. Sen tror jag de tröttnar.

Vad åtterställningen nu gör är att vi kommer ha eliten som sitter med KD på 2.0 till 4.0 per match mot idag 1.5-3.0. Vi kommer att få noobsen som blir kanonmat och inte ens kan drömma om ett KD på över 1 å så kommer säkert vi gamla rävar att harva runt ett tag till med våra kd runt 1-1.5 som vi får enbart på erfarenhet av spel.
Men jag ser inte riktigt hur EA ska lyckas attrahera både eliten och nybörjarna samtidigt så som spelet är utformat idag.

Fallet kan definitivt inte ha varit lätt. Från det här 2014: https://www.di.se/di/artiklar/2014/8/16/spelutvecklare-rika-p...

Till dagens position.

Försäljningen av Sebastians aktier kan ha varit den utlösande faktorn till att banken blev tvugna att försälja Bos aktier. Han måste verkligen ha trott på sitt eget projekt om han belånat sina aktier för att satsa mer i egna företaget.

I Expressenintervjun säger han att han fick sparken.

Jo huset är till försäljning: https://www.hemnet.se/bostad/villa-9rum-ingaro-himmelriket-va...

Skrivet av ClockWise:

Jag vill tycka om Bo, men det blir svårare och svårare. Väljer dock nu att tro att han är oskyldig, tro på historian om att banken tvångsutlöste honom. Annars kan jag tycka att han borde sålt långt tidigare, och mer. Han avgick på egen begäran, slängt upp huset på hemnet (tror jag). Man borde komma ihåg att han har inte "tjänat" massa pengar här, han har förlorat enormt mycket pengar. Bolaget värderades till 7 miljarder på toppen, och är nu under 200 miljoner. Känslan jag får är att han stuckit utomlands pga att han inte orkar med det som sker över finanstwitter, media, och dylikt nu. Efter två succébolag har han nu kört båda framgångssagorna i botten.

Samtidigt har tusentals småsparare förlorat pengar pga bolagets helt värdelösa rapportering. Man säger att prognosen för Q4, och även 2019, inte kommer förändras. Att man har intäkter på gång. Men man nämner INTE att man har akut likviditetsbrist. 3 dagar senare (fredag till måndag) så går man ut med detta, slopar alla prognoser, och går in i rekonstruktion. Detta "visste" man tydligen inte om på fredagen, men på måndagen då jävlar.

Värdelöst. Bolaget borde bli stämt av småsparare eller granskas i sig självt av ekobrottsmyndigheten. Men jag avvaktar kring vad jag tror om Bo tills vidare...i hans läge hade jag också dragit utomlands och stängt av telefonen, och tyckt synd om mig själv.

Fast att hans hus kommer ut till försäljning i samma veva som hans aktier tvångsförsäljs pga belånade talar för att han själv var all in och trodde på företaget och planen.

Skrivet av Maysay:

Säg inte det. De har väl mer skulder än tillgångar. Allt beror på om de som har lånat ut pengarna skriver av skulderna. Detta kommer ju påverka deras ägare. Så de vill förmodligen ha in så mycket som de kan. Om de inte går. Då får skattebetalarna stå för lekstugan.

VD:n verkade bo fint https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/stockholm/varmdo/ingaro-h...

Så går det när man släpper halvfärdiga spel och vill att de som köper dem ska fixa allt.

@Mirage: Nä, att ha olika åsikt i en fråga är knappast att betrakta som identitetspolitik.

@Mirage: No deal.

@Bojkott: Mest smuggling och sabotage. Lite som i operations när jag tänker efter alltid i co-op.

@Mirage: likväl var motståndsrörelsen i strid. 32 vs 32 är knappast en hel armé.

@Mirage: Min mormor kämpade med modiga kvinnor och män i norska motståndsrörelsen. I krig spelar insats större roll än kön. Sen att historieskrivning är gjord av män tenderar att missgynna kvinnorna.

Nej inte Day Z men survival i The Division