Inlägg av antiflash

Inlägg som antiflash har skrivit i forumet

Skrivet av gorman:

kommer det inte till PC?

Vi alla hoppas och tror på det fortfarande. Än så länge är det bara bekräftat till PS3 och Xbox360.

Då vill man börja undra hur det kan komma att se ut på PC.

Det borde vara kriminellt att inte ge ut detta spel på en plattform som tillåter spelets fulla potential.

Sett till total speltid så ligger nog de andra AC spelen i lä mot det första.

Missförstå mig rätt, 2an och de övriga var riktigt underhållande, medan det första var mycket riktigt avskalat och tillåt mycket utforskande och egna äventyr i en stor lekplats. När många fokuserade och retade sig på att (sido-)uppdragen var repetitiva, så njöt jag av den stora öppna världen.

För varje nytt AC som jag spelat igenom har det blivit mer och mer content, som man spelat igenom med baktanken att man vill egentligen bara klara av för att kunna låsa upp en stor tom lekplats. Det har blivit mindre och mindre tid kvar efter man klarat allt i spelet, för varje ny iteration. Det är väl för visso kul med mycket innehåll, men likt ettan så är det mycket njutbart att bara själv springa runt i timtal.

Med erfarenhet av båda spelen kan jag konstatera följande:
1. SW:TOR är bättre än STO
2. STO's space missions är överlägnsa de i SW:TOR, mest pga de har större fokus i STO. I SW:TOR må det vara bitvis epic, men det är tröttsamt med de låsta "rälsarna".
3. STO's "away mission"-mekanik kan inte mäta sig med vare sig WoW eller SW:TOR i samma avseende.

Skrivet av dotque:

"Missiles should now miss more often" Va fan menar dom? Om en missil går rakt på ska det vara träff och därmed basta! ???

"Fixed so AT mines only live for 20 seconds after a player dies to prevent infinite mines." Blir ju förbannad, gör bara så att när du lagt 6 miner med din gubbe så ligger de där tills du lägger ut en ny, varpå den första du lade ut innan försvinner osv. Hur svårt ska det va?
Claymores är i princip meningslösa nu t.ex..

Claymores fungerar redan så vad jag har sett. Håller med om att ett max antal AT minor är att föredra istället.

Skrivet av dotque:

"Increased the Time to Live on sniper caliber rounds to allow extreme distance shots."
Kan någon förklara för mig? Gissar på att det är sådär korkat som när man skjuter iväg en raket och dör direkt efter så gör den ingen skada?

Fixen betyder att de har ökat på tiden innan sniperskotten tas bort ur spelvärlden. Alla projektiler (och liknande) i spelet har rimligtvis en maxtid de kan existera i spelvärlden för att det inte ska bli för mycket för klienter och servrar att hålla reda på (i onödan i de flesta fall).

Ni som tycker spelet ser dåligt ut kan jag rekommendera att ni laddar hem ett HD texture pack (google!). Det kräver dock en del RAM, men det blir lite mer uthärdigt för de som kör fullscreen på en 24"-are, samt mycket mysigare.

Det har varit mycket bättre med ett riktigt MMORTS, inte det här tramset. Cartoon-looken gör det inte bättre. *drömmer om ett AoE2-inspirerat MMORTS med en gigantisk spelvärld*

MW3 har inte en chans mot denna best.

I min mening var MW-serien underlägset BF-serien redan innan denna 3:e huvud-iteration.

Skrivet av Tybalt:

Var är matcherna med svenskarna?

Alla matcher som streamades finns i VOD-arkivet som nås direkt i spelaren som är inbäddad ovan, via knappen som ser ut som en lista. Värt att notera är då att alla svenskmatcher inte sändes, tyvärr, men de flesta.

Det finns även två olika parallella streams, red och blue, som också kan växlas mellan i gränssnittet.

Skrivet av Bjortab93:

Isåfall tycker jag att dom kan jobba på titan istället, för wow är så himla uttjatat imo. Dom skulle typ ha lika många subscribers med att ha servrarna uppe och sluta göra nya saker, för 90% av alla wowspelare står och häckar i städer ändå.

De har folk som jobbar på Titan ändå redan. Sen har du med all sannolik fel om att de skulle kunna upprätthålla prenumerant-antalet även om de slutade med patchar. Jag skulle vilja påstå att en stor del av WoWs användare är beroende av nya patchar för att de inte ska tröttna på innehållet. Vissa finner ju så klart stor glädje i att levla upp alternativa karaktärer etc, men det skulle bli rejält uttunnat spelarantal efter ett tag om inte nytt innehåll i form av patchar och expansioner flödade in.

Vore trevligt med lite andra städer denna gång, börjar bli lite repetitivt med samma gamla mainstream GTA-settings, även om grafiken har förbättrats för varje iteration.

En europeisk eller asiatisk storstad skulle kännas riktigt fräscht i min mening. Skulle väl dock dra ner försäljningen på USA-marknaden förstås, men ja man tackar ju inte nej till GTA5 i vilket fall. GTA:SA känns lite för färskt fortfarande för att LA ska locka direkt, men förhoppningsvis kan de vända oss tveksamma med lite nyskapande och bländande grafiska miljöer.

En klar majoritet av alla spel görs enbart rättvisa på PC. Tyvärr känns det som att utvekckla till PC är något som utvecklarna känner usch, låt oss göra detta snabbt så vi blir av med det.

Det borde vara tvärtom, släppa till PC först och sen porta till konsolerna. Men jag antar att Microsoft och Sony sitter och pumpar in pengar till utvecklarna för att de ska släppa till deras konsoler först och sen medvetet vänta med PC-versionen (GTA4, AC 1-2+B, m.m.) och i vissa fall hoppa över den helt (RDR, BF1943)...

Konsoler är som en gammal dator som du kopplar till TVn, som du inte kan uppgradera, och sen tvingas spela med en obskyr begränsande handkontroll som begränsar spelförmågan rejält i alla FPS, RTS, RPG och många andra speltyper.

Konsoler och hardcore? Vilket trams.

Den enda gången man ser ett hardcore-klassat lir på sin TV är om man kopplat den till datorn.

Konsol är ekvalent med casualspelande.

Börja med att släppa originalspelet till PC.

Finns ingen anledning att stanna kvar med XP numera, förutom brist på datorkraft. Och i de fallen så är nog faktumet att man inte kan spela BF3 på XP ett särskillt stort problem.

Konsoller är djävulens påfund. Det är som en instängd gammal gimpad PC där du inte får ändra hårdvaran tills en ny version kommer ut var x:e år.

I vilket fall så ska vi ge dem the benefit of the doubt, och faktiskt ge dem chansen att göra det BF3 vi, alla PC-fantaster, vill ha. BF2 var en pärla, och detta är tekniskt sett den egentliga uppföljaren.

Vad har de gjort...? De tog bort det som var AoE-franchisens stora charm: (Den historiska) realismen. Grafiken har nu tömts ut på detta och ersatts med något barnsligt kladd som hör hemma i något löjligt Facebook lir.

Får se om det kan prestera på innehålls-delen, och att de kanske tar åt sig av denna kritik, som förhoppningsvis uppenbarats sig på andra ställen också.

Den som är intresserad av de i vanlig ordning utelämnade ändringarna kan hitta en hyffsad, om än i skrivande stund ej färdigställd, lista över dessa här: http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=1548...

Vilken BS förklaring. Jävla PC hatare.

Fortfarande en i raden som upprätthåller den oroväckande trenden att kräva uppkoppling för icke direkt onlinebaserat spelinnehåll.

Jag hoppas innerligt att det slår tillbaka för de utgivare som försöker sig på detta förhatliga frihetsberövande skit.