Inlägg av highspeed

Inlägg som highspeed har skrivit i forumet

Skrivet av Remus:

Jag vet inte... Inte så imponerad. Vart är alla stora slag? Vi ser typ 3-4 fordon. Och max 5 soldater i trailern. Vad i helvete?

Jag var med där allting började. Första Operation Flashpoint, Red Hammer och Resistance. Mästerverk. Bland de bästa spelen som gjorts. Definitivt top 10.

Gillar inte heller att alla städer är helt tomma. Visst, det är krig och regeringen/makten ber civilbefolkningen lämna sina bostäder men vad fan...
.

Har inte köpt det än så vet inte, men om du pratar SP så kommer den senare. Om du pratar MP så kommer stora slag typ direkt eller väldigt snart. Det är ju upp till moddarna och arma har ju bra mod community. Capture the island game modet kommer ha sjukt stora slag och med fullt med folk i städer och byar om du ställer in det i inställningar precis som i arma2.

Infantery scan går bort, rent fusk enligt mig. Man tar sig tid att gå runt en flank för att komma bakom fiende linjen för att sedan bli scannad och avslöjad innan man hinner göra något.

High value target gör inte hemma i ett FPS spel heller. Så man ska bli targetad för att man fragar bäst, absolut noll logik i det.

Skrivet av supersupra:

Köpte BF3 när det kom ut, lirade det 2-3 dagar totalt. Sen har jag aldrig rört spelet nån mer. BF2 lirade jag sjukt mycket. Vad jag saknar är dessa lite långsammare strider som kan ta flera timmar att klara av. I BF3 var det 10min och bara en massa köttande och knappt tid för lite planering av taktik med sin squad. BF3/BF4 är mer likt ett Quake spel... Jag har säkert missat jätte mycket nytt DLC till 3an, men första intrycket satte stopp för mig. Jag hoppas 4an är lite bättre på detta, gameplay kommer för grafik!...

Vill du ha taktik och långsamma fighter ska du lira Arma2/Arma3 CTI. Blir en helt annan spänning, då du inte har easy medics som kan instant ressa. Dör du och har inga spawnpoints kan du spawna typ 10-15min från där du var Om du spelat DayZ så kanske du vet hur stor Chernarus är, och Arma3 mapen är ännu större.
CTI = capture the island. 2 lag precis som BF3. Båda lagen har varsin commander som har ansvar för bas placering och byggandet av basen och dess uppgradering. Commandern är fortfarande dock en vanlig soldat och är med i strider precis som de övriga!
Sen finns det byar och städer som har AI gerilla. När man erövrar dessa så får laget och du in pengar som gör att Commandern kan utveckla och uppgradera ny tech. Samt du själv får pengar att köpa vapen och fordon för. Alla klasser kan ha alla vapen. Arsenalen i Arma är betydligt större än BF. Typ 15-20 helis och flyg, lika många olika tanks. Sen har du vanliga bilar/båtar/bussar och cyklar! Crosshojen gillar jag om man ska scouta, går fort på alla underlag.
Sen går det helt enkelt ut på att hitta och förstöra fiende basen, då har ena laget vunnit.

Det där är bullshit svar och han vet det säkert själv. Handlar om EA och pengar såklart.

PVP i detta spel borde bli coolt och mycket likt DOTA och LoL yes? Fast man är i en stad istället och har möjlighet till persuada personer osv. Sen ett objektiv som 2 lag tävlar om att erövra.

Blå filter verkar vara borta men färgerna fortfarande döda. Tog mig friheten och gjorde som jag vill ha dem(kanske skulle var lite mindre grönt gräs men ändå roligare så här):

Den där tumknappen är nice för fordon, då kan man viewa i olika riktningar samtidigt som man styr med musen. Av erfarenhet dock så brukar sådana här saker användas ett litet tag för att sedan samla damm.

Reklam som öppnar upp och täcker halva skärmen så man inte längre kan se det man läser går bort.

Skrivet av Eisenhart73:

Jag är själv gammal hardcore/old school quakeworld gamer. O vi vet alla hur såna e Surar så fort nåt förändras i fps-genrern. Jag vill verkligen vara skitgrinig o gnälla på EA/Dice över BF3. Men ärligt talat så kan jag inte. Jag hatade Battlelog i början, nu tycker jag alla spel ska ha det(snott från Quake Live?). Minns Steam när det var nytt, sällan har en lika episk samling av buggar skådats. Så när Origin kom börja man fläjma automatiskt. Tyvärr så har det aldrig märkts. Det ligger i bakgrunden o surrar på utan strul. O DLC brukar jag vanligtvis inte gilla. Men Premium erbjuder ju så pass mkt innehåll o håller sån hög kvalitet. I ett mentalt förvirrat tillstånd köpte jag MoH:W på Origin. Det spelet fick mig att inse hur bra bf3 verkligen e. Grym graffe, fysik, förstörbarhet, spelkänsla OCH LJUDET! Nu önskar man bara att Dice patchar bort de få sista buggarna, e-sport anpassar spelet mer. O får bort alla aimbottande ryssar.

Är gammal QW:are också och kan hitta lite saker att gnälla på: värdelöst crosshair(quakeworld hade typ 8 olika vid release), har aldrig förstått sig på varför man vill ha ett rörligt crosshair som visar spridningen, crosshairs funktion är att visa vart pipan siktar mot. Men det mest störiga är såklart klient side hit detection. Kan inte bli esport spel med det, aldrig. Att dö bakom en väg efter man tagit skydd är inte okej.
Men det sagt så kan man ju fortfarande ha as roligt i bf3, gillar speciellt destruction på byggnader.

Inte bara fulare, för mig som är närsynt är det mer besvärande för ögonen då allt grötar ihop mer.

Skrivet av Ziern:
Skrivet av onliner72:

Snyggt?? känns lite som ett wow på steroider inte vidare snyggt men med en egen stil.... men man vänjer sig snabbt och kommer in i atmosfären.....

http://www.penny-arcade.com/patv/episode/graphics-vs.-aesthet...

Ohh någon borde skicka den länken till DICE. Spot on vad BF3 misslyckades med:

Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av highspeed:
Skrivet av xLas:
Skrivet av Lolflakes:

Andra världskriget valde jag. Övriga önskemål:

- PC-exklusivt
- Dedicated servrar
- Möjlighet att modda
- Inget battlelog/origin
- Sänk tempot - mer taktik istället
- Ge oss en general för varje lag
- Fler banor
- Större banor
- Balansering av spelet tack

Ehm, Arma 2/3?

This.

Folk som vill ha nytt BF2 måste testa arma2 cti multiplayer. Som commander kan man göra mycket roliga saker som tex nuka:

http://www.youtube.com/watch?v=2eVvvZjEXmU

Cti? Är inte det mot datorn? Jag har både Arma free och Operation Arrowhead men det är svårt att hitta servrar där man krigar mot varandra.

Filtra på capture the island, då dyker det upp. Inte jätte många men det finns alltid mycket folk på några populära typ WASP bla. CTI är ju båda mot datorn och mot spelare. Datorn ersätter spelare om det inte finns tillräckligt med folk.

Michael Gill, var båda öar på samma map eller är det 2 olika maps? Alltså kan man åka båt mellan dem?

Skrivet av xLas:
Skrivet av Lolflakes:

Andra världskriget valde jag. Övriga önskemål:

- PC-exklusivt
- Dedicated servrar
- Möjlighet att modda
- Inget battlelog/origin
- Sänk tempot - mer taktik istället
- Ge oss en general för varje lag
- Fler banor
- Större banor
- Balansering av spelet tack

Ehm, Arma 2/3?

This.

Folk som vill ha nytt BF2 måste testa arma2 cti multiplayer. Som commander kan man göra mycket roliga saker som tex nuka:

http://www.youtube.com/watch?v=2eVvvZjEXmU

Ja att det finns så otroligt många olika builds är ju bullshit så fort man kommer till inferno. Jag kör WD och alla som kör den klassen kör darts med splinters eller zombie bears. Alla CC abilities på inferno mobs fungerar inte eller så är dem nerfade till bara några sekunder, vilket gör dem helt oanvändbara. Samma sak med barbs, hur många 2 hands whirlwind barbs kutar omkring på inferno? Noll!

Aja har fortfarande roligt men detta kommer inte hålla lika länge som andra spel för mig personligen.

3/5

Besviken, inte alls lika bra som D2. Det som förstör mig är att spells har CD. Detta är inte WoW, i diablo ska gameplayet vara snabbt och ösigt. Om jag vill lägga upp 5 wall of zombies ska jag kunna göra det tex. Detta är mini wow för mig.

Skrivet av Grumbledock:

1. Svårt?
Nja, det handlar nog bara om löjligt höga ststs för fienderna, HP och skada. Att se ett riktigt utmanande inferno, som krävde lite skicklighet och taktik från spelaren (tänk Dark/Demon Souls) är otänkbart så klart. Bullet sponges, here we go!

Tror dem sa i någon film att mobsen kommer ha annorlunda och fler attacker. Tex ska dem kunna walla in dig så du har svårare att kita. Och en annan ability dem nämde var att dem kommer ha en range attack som gör as mycket skada om du är för långt bort så du måste vara nära. Så det är inte nödvändigtvis bara HP och skada ökning på inferno mobs.

Skrivet av S.S. Viator:
Skrivet av highspeed:
Skrivet av Pada:
Skrivet av uffhund:
Skrivet av Hanga:

Haha, försöker de övertyga sig själva hur svårt deras spel är eller?

Det handlar nog mer om att det är en fråga som ställs hela tiden. Om och om igen. Det spelar ingen roll hur många gånger Blizzard säger att inferno kommer att vara SVÅRT, för folk tror de ändå inte.

Däremot kom det ju ut lite information häromdagen där det bevisades att inferno åtminstone kommer att vara märkbart svårare än hell. Eller, ganska mycket svårare

Source: http://diablo.incgamers.com/gallery/showphoto.php/photo/8336/...

Damage:
Hell 3075
Inferno 26k

Jäklar Den ökningen blir nog trevlig.

damn.. undrar hur bra en wd summon build klarar sig då, eller om sina pet kommer bli 2 shottade!?!?

Jag oroar mig mer för den här subben: 170K skada som rare. Det numret är ju fan bara sinnessjukt...

det är nästan 400 gånger mer skada än normal. XD

O shit !!! Nog meningen man ska kita den? Iförsig WD kan ju dra ner 40% mindre skada på mobsen, kanske gå få ner det ännu mer från andra klasser buffar?

Skrivet av Pada:
Skrivet av uffhund:
Skrivet av Hanga:

Haha, försöker de övertyga sig själva hur svårt deras spel är eller?

Det handlar nog mer om att det är en fråga som ställs hela tiden. Om och om igen. Det spelar ingen roll hur många gånger Blizzard säger att inferno kommer att vara SVÅRT, för folk tror de ändå inte.

Däremot kom det ju ut lite information häromdagen där det bevisades att inferno åtminstone kommer att vara märkbart svårare än hell. Eller, ganska mycket svårare

Source: http://diablo.incgamers.com/gallery/showphoto.php/photo/8336/...

Damage:
Hell 3075
Inferno 26k

Jäklar Den ökningen blir nog trevlig.

damn.. undrar hur bra en wd summon build klarar sig då, eller om sina pet kommer bli 2 shottade!?!?

Förstår mig inte på folk som klagar på svårighetsgraden när dem bara kört en liten del på normal. Speciellt gamla d2are som klagar, för jag har inte ett minne av någon svår encounter från d2. D2 var inte svårt spel i sig utan det som var svårt var att fixa perfekta gearen.

Ganska ironiskt att ett fps spel med klient side hit detection, äcklig blå hinna som förstör alla färger och många buggar kan hamna så högt upp. Å andra sidan säljer ju Justin Beiber skivor också så man är ju inte förvånad.