Inlägg av gardis84

Inlägg som gardis84 har skrivit i forumet

Skrivet av noreason:

Skulle vara nice om dom kunde göra ett bra spel någon gång. Man tror efter ha gjort samma spel 6 gånger så borde dom lyckats men kanske 7e gången då!

Nu förutsätter jag att du är ironisk, för är väl en allmän sanning att Elden Ring, Bloodborne, Dark souls III är de tre bästa spelen som någonsin gjorts alla kategorier va?

Skrivet av Neverwild:

Br spel men överhypat som bara den.
Fixade platinum i det.
Senare delen av spelet kändes mer som utfyllnad än kvalitet.
Bossarna höll inte samma kvalitet som i tidigare spel.
Skulle rekommendera spelet för folk men det är inte så bra som folk vill få det till.

Jag håller med om bossarna, de var svagare än i tidigare spel. Sällan man kände den där hopplösa initiala känslan ”åh men satan i helvete” inför uppgiften.

Men förstår inte det där om överhype. Hype är för mig kopplat till förväntan, nu säger ju folk bara va de faktiskt tycker ok spelet. Sen kan man hålla med om det eller inte. Jag tycker tex Witcher 3 är ett högst mediokert spel. Stämningsfull värld men alltså, uselt gameplay, väldigt svag strids-mekanik och så repetitiva uppdrag. Men så känner jag för alla andra spel numera(Horiozon zero dawn tröttande jag på efter några timmar.).

Skrivet av stiivn:

Aldrig spelat tidigare spel från utgivaren och var osäker om detta skulle vara intressant. Köpte det och tänkte att jag ger det en chans.
Sen var jag fast. Längesen jag verkligen var så indragen i ett spel som Elden Ring. Så glad att jag tog steget.

sedan den dagen jag testade ett FromSoftware-spel har jag inte kunnat lira något annat. Alla deras spel är bara så mycket bättre än alla andra spel. Så kan verkligen rekommendera deras katalog, och är det motigt att spela de äldre spelen är remaken på Demons Souls magisk bra, och Dark Souls III, sekiro och kanske den bästa av dom alla Bloodborne är fortfarande väldigt vackra och aktuella. Sen tycker jag det enda Soulsborne-spelet som inte FromSoftware gjort som är uppe på den nivån är Niho2. Det saknar såklart mycket av djupet och stämningen, men gameplay-mässigt är det fenomenalt.

Skrivet av MyInsanity:

Skulle säga att det inte är sant, då alla spelen har en helt olika tidsfaktor osv, ok man jämför alla dem med vad de kunde med tidens teck är det vagt.

From gör alltid bra spel oavsett, och Elden Ring som är deras första open world så tycker jag nog att Elden ring toppar standard trots problem alla spel har. De gör det bara så mycket bättre och beroende på skalan. Repetition finns såklart samt copy paste..
Men det har alla open World och breath of the wild är 100 ggr värre där, särskilt i att bli belönad när du gör repetition.

Elden ring är nog det enda spelet jag skulle bryta av lite från souls och Sekiro.

De har något på G som kommer slå och häpna bli bättre som alltid. De kommer alltid leverera ett top spel med tiden dem har och därför är dem alltid en 10/10 Studio som inte bryr sig om ideal .

Åter igen lite fakta till alla som ger detta spel skit för att de köpte det på PC , spelar det på PS4an. Förstår frustrationen att fps'en inte lirar men ja det har den aldrig på PC, det är bara en bonus att det släpps där pga Bandai. ja From har hittils sen DS aldrig kunnat ge ett stabilt spel på PC.. Ge upp.. sluta gråt över något vi aldrig fått !! <3 Vi kanske får ett bättre spel nästa gång till PC.

Förstår inte vad du invänder mot

Inte så konstigt, är ju trots allt det bästa spelet som någonsin gjorts(Tätt följt av Bloodborne, Demon souls remake och Dark souls III).

Spelade nyligen om på PS5an. Hands down, ett av de bästa spele som gjorts. Och förvånande att inte fler tar inspiration. Just det där att skapa en ständigt stress och rädsla på sättet de gör, det är så elegant och väl utfört så det saknar motstycke.

Skrivet av robbis:

Själv tyckte jag shredders var riktigt dåligt. Lyssnade inte ens på musiken men karaktärerna gjorde att jag avinstallerade det. Vad får utvecklarna att tro att något sådant går hem hos folk. Pinsamt.

Oj, det överlägset bästa snowboard-spelet som gjorts. Alltså, by far. Men är ju en simulator, likt skater XL. Gillar man riktiga skitspel som Steep och Riders Republic kanske det inte faller en i smaken. Men vill man åt essensen är det bara ut och nöta och njut.

Jag är så sjukt trött på allt vad exotiska platser, gerilla och diktatorer heter. Så otroligt överanvänt sista tiden. Jag hoppas att de kommer gå åt motsats riktning. Jag vill ha ha snö, regn, mörker, höstvindar, ångest och totalt jävla mörker. Ozark är en intressant inspiration, men kanske ännu mer Fargo. Tycker det mest atmosfäriska och samtidigt mysigaste delen i GTA 5 var Snö-återblicken. Bara att åka på den där landsvägen medan snön piskade och vinden ven var fan den bästa delen i hela spelet. Det borde de bygga vidare på. Gärna en delstat i norra USA. Minnesota eller Montana typ. Tyckte serien "Maid" hade en fin och spännande setting med sjöarna, små samhällen och de stora skogarna. Twin Peaks är också en bra referens på samhälle. Sen en stor skitig mörk stad som tornar upp sig i horisonten.

Problemet när man går in i Soulsborne-spelen är att man inte kan gå tillbaka till nåt annat. I princip alla andra spel blir tråkiga, oinspirerade och utan utmaning.

Ubisoft trist. Cyklingen såg ganska intressant ut, men snowboard-biten....allt ifrån inramning till fokus i gameplay känns bara så trött. Tacka som fan att det finns annat intressant på väg i genren: Shredders

Skrivet av Meurik:

Återigen så är väl problemet att man ska vet att den förra hade siffran lägre än den nuvarande? En oinsatt person kan ju tro att Playstation 5 är det senaste, medans det faktiska är Playstation 10!

En oinsatt person kan tro att det är år 2022 nu. Ska vi skita i att numrera åren? Jag har en idé: 2021 kan heta ”år X One s” och 2022 kan heta ”år X series y”. Tydligt och bra!

Skrivet av jbx:

Ja om du vet att ps4 var den innan? Isåfall borde du kanske veta att Xbox One var den tidigare också?
Allt kan ju inte heta nummerföljd skulle blir jättetråkigt. Eller hur vore det om allt hette sitt modellnamn och vilket år de släpptes, Playstation 2020, Xbox 2020, Volvo V70 2020, Denver Brödrost 2018, Nisses surdegsbröd 1993? 🤦🏽‍♂️

Tråkigt eller ej, logiskt och lättförståeligt. Vill
Man inte gå den vägen, fine, men vill man bli förstådd är namn + nummerföljd ett smart val. Har du svårt att förstå om 5 är en senare version än 4 kan jag bara beklaga.

Skrivet av jbx:

Om jag inte var insatt hur kan jag då veta att 3080, ps5 eller LG CX är de nyaste?
Tar lika lång tid att googla på de som med Xbox Series X/S

PlayStation är ju superlogiskt. Ett namn plus kontinuerlig sifferföljd. Du vet att 5an är den nyaste för 5 är en högre siffra än de tidigare utgåvorna. Xbox borde namnges på samma sätt. De andra Exemplen är såklart lika idiotiska, om än inte lika förvirrande.

Tycker det är så konstigt att spel som detta inte inspireras mer av FromSoftware vad gäller gameplay, lever design etc. Visst, vore konstigt om alla spel var souls-kopior men då jag nyligen spelade igenom bloodborne och Dark souls 3 igen gick det åter upp för mig - FromSoftwares spel senaste årtiondet är på en annan nivå och bättre än alla andra spel som görs.

Skater XL är det i särklass bästa skate-spelet som gjorts. EAs skate-serie tog allt i rätt riktning för 10 år sedan och nu tar Skater XL det vidare till nästa nivå. Man ska ta i hänsyn att det är en liten studio på 7 personer som jobbar med spelet, mycket content kommer tillkomma i kommande uppdateringar. Men det jag älskar mest av allt är spelets fokus: det roliga ska vara att nöta, nöta, nöta och bli bättre. Det är svårt. Som på riktigt. Inga trick-animationer finns utan alla trick sker helt intuitivt. Gör du 10 kickflips ser alla olika ut. Detta skapar en vilja att hela tiden förbättra sig, inte bara att sätta tricken, man vill göra dom skyggare också och med mer personlig karaktär. Jag är bara så jävla glad att det är just det här som är riktningen. Hitta en spot och sen bara förfina tricket och sen filma det. Fanatiska kontroller också. Tips: kolla Milky_irl på youtube. Han är den bästa spelaren, allt han gör blir så snyggt och cleant. Betyg: +++++

skater XL är allt vad jag hoppats att ett skate-spel ska vara sedan jag spelade THPS 1. Och även om jag senare fullkomligt älskade Skate-serien, och det var en bra bit på rätt väg, så är det först nu jag känner att fokuset är där det ska vara: 100% Gameplay. Älskar kontrollen, att varsin joystick styr varsit ben. Inga animationer finns, alla trick är bara en konsekvens av exakt hur du hanterar kontrollen, varje flip är unik. Det är svårt men rättvist, som på riktigt, med resultatet att när man väl sätter trick är det så mycket mer rewarding. underbart att de verkar tänkt bort allt kring-trams, glädjen och styrkan ska ligga i dig själv, brädan och vad man kan åstadkomma i miljön. Som på riktigt.

Är du osäker, kolla på det här klippet med Milky, kolla dels vilken överjävligt mysig karta, men kolla alla nyanser i tricken och rörelserna. Det är fan otroligt och jag är så jävla glad över detta.

länk: https://youtu.be/wy0bl381oi4?t=227

Skrivet av Houratronic:
Skrivet av gardis84:

Nu har jag förvisso inte spelat Steep. Men lite förundrad över hur lite fokus svenska snowboard och skidspelet "Snow" har fått. Det är fortfarande i beta och har sina skavanker, men är det överlägset bästa bräd-spelet som gjorts.

SNOW känns väääääldigt ofärdigt och stelt i jämförelse med STEEP. Går inte ens att jämföra enligt mig.

Tycker heller inte det går att gämföra av det jag sett, tycker Steep ser ut som ett skämt. Det är allt det jag inte vill ha och Snow är allt det jag vill ha. Syftar på riktningen av spelmakarna. Snow känns som om den är gjord av folk som hänger i parken och på berget, Steep vet jag inte vad det är. Folk som gör bilspel? Håller med om att Snow är lite stelt, ffa i landningarna, men i övrigt magiskt. Bandesignen är otrolig.

Kolla tex detta och gämför med vad Steep är: https://www.youtube.com/watch?v=3hYU-kV4GLY

Nu har jag förvisso inte spelat Steep. Men lite förundrad över hur lite fokus svenska snowboard och skidspelet "Snow" har fått. Det är fortfarande i beta och har sina skavanker, men är det överlägset bästa bräd-spelet som gjorts.

Alltså. Hur kan man tycka att det är vettigt att det ska ta 10 skott att fälla en motståndare utan något skydd? Det är ju det vidrigaste som finns i spel och gör mig totalt ointresserad av hela produkten. Framför allt i ett spel som detta. Självklart är det en intressantare väg att både du och motståndaren tar mer realistisk skada(Dark souls tex som är perfekt balanserat i det hänseendet) så att man hela tiden är på sin vakt.

Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av miffot:
Skrivet av Kleptoman:

Fifa är bättre än PES.

Har du spelat båda? Att säga så dära utan argument är ju rät så hjärndöTT enligt mig, har bara spelat per och aldrig rört Fifa, så kan tyvärr i te komma med något vettigt.

Behöver inte spela PES för att veta att lagnamnen, spelarnamnen och ligorna är påhittade.

Skarp analys!

Jag har genom åren spelat båda spelen mycket och blir personligen inte klok på de två utvecklarna. De närmar sig varandras styrkor men ändå, att de inte ser vissa uppenbara styrkor hos konkurenten. PES har ju fortfarande bättre tyngd och fysik i kropparna och bollen. Det känns mer distingt vilket ger mycket till spelkänslan. Och Fifa har stämningen och inramningen, vilket ändå inte ska underskattas. Älskar att det känns på riktigt när jag spelar en match med två PL-Lag. Det känns som om jag sitter och kollar på en match en lördag-eftermiddag på TVn. Det känns verkligen som att matchen har betydelse. PES känns liksom inte på riktigt på samma sätt. Tycker Fifa är mer polerat i rörelser och animationer, kanske är en vanesak men PES får jag inte samma flyt i spelet iaf. men att passa känns bättre i PES. Kan ni inte bara göra ett spel ihop?