Inlägg av Babakunde

Inlägg som Babakunde har skrivit i forumet

Jag kör trådlöst på allt men känner nu efter sisådär 4-5 år att det var en sämre investering.
Anledningen till varför jag gick över till trådlöst på alla enheter i hela första början var för att slippa de fula kablarna + kabel-drag.

När det kommer till möss och dagens trådlösa teknik så visst, det är jävligt bra. Så pass att ett proffs inte ens känner skillnaden. Skillnad mellan trådlöst och trådat finns men den är så minimal att det inte går att avgöra utan speciell labbutrustning.

Det jag har insett är att trådlöst oftast är dyrare och tyngre, samt att det kommer med ett batteri som förvisso håller länge men med tiden blir sämre.

Det positiva är att man slipper kabel-drag, men är det värt (ibland) dubbla priset? Nja, inte för mig i alla fall.

Kan tillägga att jag oftast spelar FPS där det för det mesta blir CS (Faceit lvl 10 ~2800 elo).

Men jag förstår majoriteten som föredrar trådlöst helt klart!

Opopulär åsikt: Trådlöst är skit.

Ja jag fattar. Den trådlösa tekniken hos vissa tillverkare är så pass bra att det nästintill är omöjligt att känna någon skillnad.

Men den extra kostnaden för att förlora sladden, därtill bli beroende av ett batteri som i sig väger något, talar absolut inte för att köra trådlöst. Rörelsefriheten i all ära men en bungee och en bra trådad mus ger ungefär samma effekt (bortsett från att man känner av sladden vid snabba rörelser I guess?).

Har allt trådlöst idag, från tangentbord till mus, och varje gång jag sätter mig för en CS match får jag ångest över att jag lagt kopiösa summor för att uppnå den "trådfria setupen".

Nae usch. Aldrig igen.

Förstår inte hur det alltid kan finnas nay-sayers till uppfinningar som underlättar våra liv.

Hade botemedlet mot cancer lanserats imorgon hade vi haft en handfull av människor som bojkottar det.

Säg mig hur kan det vara dåligt att ha en funktion, som också går att stänga av ifall man inte vill använda det, som hjälper dig att exempelvis optimera spelen utefter din burks config?
Vill ni hellre kolla igenom 10 videos om vilka settings som är bra/dåliga? Vad som är optimerat bra/dåligt?
F.ö slippa googla runt i minuters minuter för att hitta svaret på något som borde finnas i spelet (Host MORTAL ONLINE Host) är för mig dröm.

Men nope. Detta är skräp för det förstör "utforskning" av spelet. Alla som använder det kommer bli hjärndöda, YIKES!!!
För det är så att Nvidia bokstavligen står med en pistol mot ert huvud och tvingar er till att använda funktionen.
Herregud

Detta i teorin borde påverka alla spel med EAC, eller hur?

Det är inte okej.

Grejen är att företag kör FOMO för att locka till sig så många förköpare, förbokare, deluxe-edition konsumenter, ultra-rare-super-mega-what-ever-edition konsumenter genom att erbjuda "Du får spela 10 år före alla andra" eller "Detta X-skinet är ditt! Kommer aldrig vara ett lika fräääänt ingame!". Det är psykologiska knep för att krama ut vartenda krona ur sina konsumenter.

Jag har fallit för detta jag med förr men har insett mitt misstag den hårda vägen. Jag ser den delen av spelarbasen som väljer att punga ut pengar i förtid, eller som köper den dyraste utgåvan, som beta-testers. Det är via deras gameplay och omdömen som ger mig ett perspektiv på om spelet i sig är värt en investering.

Skrivet av anon_332538:

Sluta tjata om att vissa inte ska förköpa. De som förköper nu kommer alltid att förköpa.

Tjata om att reglera spelindustrin istället. Det ger oss makt och möjlighet.

Det tillräckligt många dumma nog att förköpa. Det spelar ingen roll vad du säger. Du kan inte förändra.
Det är tillräckligt många smarta nog att inte förköpa. Det spelar roll vad du säger. Du kan förändra genom att reglera.

Alternativ 2 behöver inte de dumma från alternativ 1.

Vilken skulle du lägga din tid på?

Oj, någon som verkligen tog illa vid

Om det är så mycket som 1 person som väljer att inte förköpa på grund av min kommentar är jag mer än nöjd. Vi människor är flockdjur, ju fler som gör samma sak desto fler kommer följa (i teorin).

Jag har gjort mitt genom att påminna folket att inte förköpa. Väljer de ändå att förköpa så är det upp till dem och de får stå sitt kast Men ska man sluta "tjata" lär man inte få någon förändring alls.

Kul att du anser att de som förköper är "dumma", jag skulle kalla dem: mindre erfarna

Kom ihåg hörni, inga förköp

Och för tusan, lite inte på "The open beta is a 6 decade old build" skitsnacket DICE (förmodligen) kommer dra när/om spelet är katastrof

Skrivet av Dudinkalv:

Here we go again, så de gav alla 200 mynt som kompensation för att brukas i en butik där standardskins kostar 1000 mynt och uppåt? Herregud, jag hoppas nästan att Rocksteady går under efter detta, om det är såhär deras framtid ser ut.

Live service, in game shop, extremt dyra utgåvor med headstart som inte funkar då deras servrar ligger nere. Vi har sett detta förr och vi vet också hur det brukar gå med företag som går in på detta spåret.

Svinigt och äckligt.

2000* mynt, inte 200.

Skrivet av Broshimitsu:

Vilka då? Har inte hört om en enda person som önskat att de kunde fortsatt spela spelet efter att det togs ned. De enda personerna som efterfrågat tillgång till spelet har varit personer som försökt köpa/sälja konton i hopp om att tjäna pengar på en produkt som inte går att köpa längre.

Kan säga dig att det fanns ett par stolpskott på /r/thedaybefore som faktiskt försvarade och tyckte spelet var fantastiskt för att vara ett early-access spel.

Och nej, dem trollade inte.

Skrivet av Maysay:

Varför något av dem? De kanske hade i vision med företaget och behövde ett spel. Pitcha det för folket och det gick som de gick? Menar ni att t.ex när ett nytt bolag tar in pengar och produkten blir inte blir som den blir så är det scam eller slarv? Gäller detta FZ också? Är det scam eller slarv när t.ex Fragzone Fredag ställs in?

Varför stängde dem ner studion 4 dagar efter för att åter igen skapa en ny studio under namnet Eight Points?

Vet inte men det skriker inte "vision" precis

Förstår inte folket som resonerar kring att det inte är en scam.

Spelet är, på allvar, byggt med enbart assets från UE Storen och kartan är tagen från Epic som dem använde för att demonstrera UE5. Så det tog dem 5 år för att klippa och klistra in lite assets (värde upp till 300 dollares enligt reddit tråden) och ni ser det som ÄKTA game development?

Även trailersarna för spelet var copy+paste från andra spel och deras trailers. Det finns på riktigt inget genuint med detta spelet, ingenting.

Ni kan inte på allvar mena att det inte var en scam utan finansiellt dåliga beslut?

Vissa av er förtjänar att falla för fler sådana här fällor så ni lär er.

Till Fntastic, get rekt kid

Kan dem sluta mjölka 1an och 2an eller?
Gå vidare, gör en 3a, en prequel eller släpp franchisen helt.

Coolt att i en post-apok värld där stealth är A-O för överlevnad finns det sjuka sportbilar med värsta avgassystemen!
Nu kan alla Zombies höra mig när jag brummar förbi i min modifierade V12 lambo. Fantastiskt!

Ne, detta är en solklar scam. De använder sig av en AI-röst i trailern som inte kan uttala "Recoil". Vad mer är AI-genererat tros?

Är inte Vin Bensin där när de visar trailern för ARK 2 blir jag oerhört besviken

Första quizet jag klarar med fullpott och det gick fort. Man kanske är en nörd trots allt ^^

Ambitiöst spel!

Gillar starkt att dem tänkte på klimatet och valde att återanvända Unreal Engine 0.0.1-dev.1. Önskar att fler utvecklare började tänka efter innan de proppar in massa häftiga funktioner, exempelvis Ray-tracing.

Dock väntar jag på FZ's recension, även om gameplay-videos är fläckfria, innan jag slår till.

Skrivet av Dres81:

Nä floppade gjorde det inte. Skulle säga det var mera ett lyft. Kommer säkert bli bättre när det släpper på steam också

Dem tappade runt 93% av sin spelarbas fram till säsong 1.

Det kallar jag för en flopp.

Kul att även digitala låtsas valutor blir ett offer för inflationen!

Skrivet av Shadee:

Ok. Kanske misstolkat det jag läst och folk säger det är likt 64 tick just nu trots subtick. Med sprayen tycker jag det känns som man hinner justera siktet inman första skottet går iväg, så justerar man sen för att rädda upp sprayen och sen är man död. Har börjat bursta och "tappa" mycket mer sen CS2 släpptes.

Faktiskt inte stött på något av problemen som du nämner, eller någon fuskare så vitt jag vet. Ser ju på leaderboarden att de finns där. Asiat med 98% winrate på 200 matcher yeeeeaah right. 🙄

Yes, som skrivet ovan så möjligt att jag misstolkat det jag läst.

Menar du att "VeN0M" på de Asiatiska serverna som 5-stackar med rad olika fuskare och har själv blivit påkommen att ha fuskat inte är legit med sina 99% winrate och 250+ vunna matcher?

Skrivet av Shadee:

Fast det som Valve kör med nu i MM är väl inte subticksystemet? Det är väl 64 tick rakt av? Verkar i alla fall som folk säger olika. Att Valve i det här läget yar bort 128 tick är helt rätt tycker jag. Det är en beta och de vill få inputs från alla som spelar.

Vidare vet vi inte vilken lista på ändringar de har samlat på sig. Lyssnar man på SPUNJ när han pratar om när de provade spelet på Valves kontor långt innan betan släpptes i mars så verkade det som allt gick väldigt enkelt att ändra för de som programmerar. Sedan kanske allt inte är menat att vara som det var i CS:GO heller? Däremot så med det sagt, tycker jag gott de kan hålla spelet i beta ett tag till och utvärdera samt finjustera mer för jag håller helt med om att sprayen känns off och det är skum movement.

CS:GO var rätt ruttet skick när det släpptes också ska man komma ihåg. Jag slutade spela i den vevan, hade hållit mig till 1.6 tills dess.

I slutändan så måste plåstret dras av någon gång och hur de än gör kommer vi spelare till största del bli missnöjda. Det intressanta blir ju om CS2 helt plötsligt ska spelas av proffsen i turneringar med flera hundra tusen dollar som prispengar, kan bli en rejäl cirkus första året.

Hm.. det jag har läst och sett av proffsen är att 64 subtick-systemet är det Valve kör på nu i Betan och förklarar varför det känns "konstigt"(?) att pricka rätt jämfört med vanan man har från CSGO. Sprayen med AK & M4-varianterna är definitivt annorlunda jämfört med föregående iteration

Precis som du säger så är det ju inte menat att vara en 1:1 kopia av CSGO. Jag tycker personligen att förändringar mellan varje iteration är något uppfriskande och bör lyftas fram. Dock behöver dem polera Betan mer än vad de redan har gjort med tanke på att folk i Premier exploitar glitchar titt som tätt efter vad som dyker upp på TikTok tutorials och diverse forum.

Körde en match igår där en i motståndarlaget missbrukade "removal of smokes" genom att smoka sig själv och bara spraya ner vartenda en av oss som sprang upp för A-slopen på Mirran. I samma veva missbrukade hans duo "bunny-hop" glitchen som gav honom movement speed nog att han lyckades pusha upp på hela korta innan vi ens hann fram till window (på CT sidan).

CSGO var definitivt inte bättre när det släpptes heller. Minns så väl hur deagle:n vart spikrak i flera månader innan dem åtgärdade problemet. Också en anledning till varför jag stannade kvar på 1.6 länge innan CSGO blev det nya "vanliga".