Inlägg av RazorShard

Inlägg som RazorShard har skrivit i forumet

Jag måste vara ett undantag. Jag har spelat F76 sedan B.E.T.A och ännu inte stött på någon bug som gjort det ospelbart. Dessutom tycker jag det är minst lika roligt som F4 så långt jag hunnit spela det hittills (jag är level 31).

Den enda lite irriterande bug jag stött på än så länge är att jag var tvungen att spela om en quest, eftersom den inte verkade registreras som färdig första gången. Som tur var, var det en kort quest.

Annars har det mest varit lite grafikglitchar, som ghouls och supermutants som glider runt i T-pose (vilket de nog lyckades fixa med patchen innan launch, för jag har inte sett det sedan BETA:n).

Då var det betydligt värre med Battlefield 3 vid launch vill jag minnas. Det kunde spontan-krascha för mig närsomhelst tills första eller andra patchen dök upp. DET var en bug som gjorde spelet ospelbart, men något sådant har inte hänt mig i F76 än.

Skrivet av bent toe:

Spelbranschen...enda branschen där du köper en trasig produkt till fullpris och får snällt vänta 3-6 månader innan det fungerar.

Undrar hur vitvarorbranschen hade fungerat om dem hade liknande problem? Eller kanske sängbranschen?

Nja, det är ju inte sant. Det är ju ett välkänt faktum att tex första modellerna av nya bilar brukar ha "barnsjukdomar", vilket man kan säga är den mekaniska motsvarigheten till mjukvaru-buggar. Fel som tillverkaren inte har upptäckt förrän de kommit ut till massorna och stött på en massa olika förhållanden som kan vara svåra eller omöjliga att testa i laboratorieförhållanden.

Och jag är säker på att samma sak hänt för tvättmaskiner också, trots att de har väldigt simpel kod jämfört med ett modernt AAA-spel.

För mig var den stora behållningen av Uncharted-spelen storyn och karaktärerna, det var det som höjde spelen över t.ex Tomb Raider. Utan Amy så är risken stor att mycket av känslan i Uncharted försvinner.
Innan så var Uncharted 4 ett givet köp, nu blir jag lite mer tveksam.

Förresten, är det bara jag, eller skiter Ubi ut ett nytt AC-spel i veckan nu? Jag har helt tappat räkningen på hur många AC spel som kommit ut och vilka som är spinoffs och vilka som är "riktiga" AC-spel. Någon får nog göra en infographic-karta för att reda ut begreppen (men då måste den nog uppdateras varje vecka).

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av humancentipede:

ac 1 va ok men enformigt, tvåan jättebra och oförglömligt.. resten tråkiga cashgrabs.
+ jag kommer aldrig mer köpa ngt spel från ubisoft förräns dom tar bort uplaytvånget

Uplay funkar precis som STEAM fast med mindre funktioner. Det tar 5 sekunder att starta det och sedan 5 sekunder att sätta igång spelet. Inget att gnälla över.

Håller med om att uPlay är förhållandevis smärtfritt, jag har inte haft något problem med det.
Origin däremot har strulat en hel del. Skiten är bara en billig Steam-wannabe. Önskar att EA lade ned Origin och gick tillbaka till Steam.

Från Guerrilas egna kommentarer: "The temporal reprojection technique gave subjectively similar results and it makes certain parts of the rendering process faster. This reduces controller lag and increases responsiveness, which improves the KILLZONE SHADOW FALL multiplayer experience."

Den egentliga frågan här är - i min mening - vill du ha ett spel med 100% crisp 1080p upplösning eller något sämre grafik men bättre responstid och mindre kontroller-lag i multiplayer? Jag vet vilket jag väljer...

Skrivet av Bennii:

...Men hur berättigar han beloppet 5 miljoner dollar till sin egen plånbok? Skadestånd, i de flesta länder (Men naturligtvis inte i Amerika), ska spegla den personliga skadan som åsamkats.

Så är det i Sverige, ja. Men i Amerika går man efter principen att skadestånd bedöms efter den anmäldes tillgångar. Ett skadestånd skall vara kännbart för den som tilldömts det, annars finns en risk att företag hellre betalar ett mindre skadestånd än att försöka göra något åt det.
Så ärligt talat tycker jag att det Amerikanska systemet verkar vara bättre än vårt, även om nackdelen är att det i viss mån lockar lyckosökare till att försöka stämma stora företag kors och tvärs.

Även om det går att spela FPS med touch så är det lite klumpigt, eftersom man hela tiden skymmer delar av skärmen. Det finns bättre och sämre implementationer, men så länge man försöker mappa gamepads på skärmen så kommer det inte riktigt att fungera.

Att koppla upp iPaden till TV och spela via Gamepad är ju en lösning, men då försvinner ju poängen med att ha en mobil enhet.

För min del så har det blivit så att jag spelar vissa typer av spel på iPad/mobilen (casual) andra typer på mina konsoler (fighting, driving, adventure) och slutligen andra på min PC (FPS - jag blir alltid frustrerad när jag försöker spela FPS utan mus - RPGs, MMOs).

Skrivet av Ophe:
Skrivet av Twalec:

Lite lustigt att folk inte gillar unlocks. Dvs att de som spelar mycket blir belönade.
Om man då sätter det i ett annat perspektiv att det inte skulle löna sig att spela mycket. Hur skulle då tex.. wow funka. Diablo? Gta 5 där man tjänar pengar för att kunna köpa saker? Nej det är inte riktigt samma sak men det handlar fortfarande om uppgraderingar som samlas över tid. Jag tycker iaf inte man ska kunna komma in dag 1 och ha samma fördelar som någon annan. Så är det ju i de flesta spelen.

Men varför räcker det inte med skill som differentierande faktor? Varför måste nykomligar vara i underläge rent innehållsmässigt också? Det är ju ändå ett PvP-spel.

Fast som nykomling ligger du ju i underläge oavsett. Det tar ett tag att komma underfund med spelet. Visst, har du spelat mycket BF3 så är det inte så hög tröskel till BF4, men oavsett vad du gör (både i spel och IRL) så blir du bättre ju mer du tränar. Personligen så tror jag skicklighet, taktik och teamplay har mycket större inverkan på hur bra/dåligt det går för dig än de relativt små skillnaderna i vapnen.
Sedan kan man ju också motivera det med att vissa vapen är svårare att hantera rätt och det kanske kräver en viss mogenhet att spelaren för att hantera. Hade man haft full access till alla vapnen från början så hade man antagligen aldrig ansträngt sig med att försöka lära sig de "krångligare" vapnen.

Och sedan är det ju bevisat att småbelöningar (som tex upplåsta vapen och utrustning) lockar spelarna att komma tillbaka och spela mer. Det är ingen slump att alla populära spel har den mekaniken i någon form.

Skrivet av Hymer:

Har dom skippat dom där förbannade battlepacksen? Fy fan va tråkigt det är att inte kunna låsa upp alla tillbehör genom att använda vapnet utan man måste förlita sig på randomdrops och så får man skit till vapen man aldrig kommer använda.

Nej det tror jag inte dem gjort. Men det jag såg utav battlepacks i betan så innehöll de bara alternativa unlocks, exempelvis lasersikte i grön färg (medan man låste upp rött lasersikte som vanligt) och extra kamouflagemönster till vapen. Däremot så är jag inte så säker på att jag tycker att XP boost i battlepacks är så lyckat.

Skrivet av johanlule:

Nån som vet om man tänker balansera BF4 bättre jämfört med trean, tänker då på fotsoldaters möjligheter att slå ut flyg och stridsvagnar.
Det var en stor anledning till varför jag slutate lira BF.
Nån som är sugen att diskutera detta och inte håller med mig?

Beror väl på vad du menar, tycker du att det är för lätt eller för svårt för fotsoldater att slå ut flygplan och tanks i BF3? Enligt mina upplevelser så varierar det en hel del beroende på motståndarnas skicklighet och teamplay (och dina egna såklart).

Det som jag reagerat på mest i BF4 betan är att miniguns i transporthelikoptrarna känns för svaga mot infanteri. I verkligheten hade de blivit köttfärs av en träff, i betan måste man kontinuerligt träffa soldater i flera sekunder innan de dör. Känns lite konstigt att ett assault rifle eller karbin tar kål på en fiende snabbare än en minigun.

Skrivet av eatem:

Som sagt: Allt för många lever på gamla meriter i spelbranchen. Gör ett nytt (bra) spel eller åk hem Carmack.

Att skylla på Carmack för att Id senaste spel är dåliga är som att klaga på kameramannen för att handlingen i en film suger.

Skrivet av Zappa:

Timlönen har väl ingen betydelse. Har har fått betalt för att spela istället för tvärtom.

Visst har timlönen betydelse. Om man kunnat försörja sig på det så hade jag slutat mitt vanliga jobb.

-80:talshjälte
-Railshooter
-Quick time events

Låter som ett recept på ett uselt spel. Men jag hoppas att jag har fel.

Skrivet av Khorney:

Vad är det för skumma människor som skickar nakenbilder på sig själv till random nissar på Xbox Live?

Blottare

De borde släppa spelet i episoder i stället, så hade det inte tagit så lång tid mellan varje del... Öh eller vänta nu...

Tanke 1: Är det första april idag?

Tanke 2: Skall man få textadventures upplästa via Skype och sedan ge kommanon med rösten; "Go north", "Open door", "Kill troll with sword"

Tanke 3: Microsoft griper efter halmstrån för att kunna konkurrera med Sonys Gaikai-tjänst...

Hur som helst, det är intressant och jag ser försiktigt fram emot vad det kan bli av det hela.

Ship just got real.
Underbar. Trailer.

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Biggles:

X-Wing Alliance liknande spel? Pretty please? :C

Vi nöjer oss med ett TIE FIGHTER.

Jepp, det vore riktigt nice. Hade varit fruktansvärt nice om Volition gjort spelet eftersom de stod bakom FreeSpace och FreeSpace 2, de bästa (i min mening) spelen i genren sedan LucasArts X-Wing och TIE-Fighter. Fast eftersom Volition inte tillhör EA så är det inte så stor chans... Och Disney lade ju ner LucasArts.

Man kan ju också undra om avtalet med EA bara omfattar de kommande episode 7 - 9 eller även de tidigare filmerna + TOR.

Sweet! Kommer det att köra i Unreal 4, Frostbite eller CryTech 3 motorn?

Nu väntar jag bara att det skall utannonseras Plants vs Zombies the movie med Sylvester Stallone och Bruce Willis i huvudrollerna.