Inlägg av ionass

Inlägg som ionass har skrivit i forumet

Skrivet av Asgan:

Åh ja, så gammalt är inte wow. Det fanns gott om strategi guider på nätet efter att WoW släppts, allt från raider till små dungeons.

Som en av guild-ledarna för Inner Sanctum 2005-2007 kan jag säga att du har rätt till en gräns. Guiderna skrivna av mig och mina guild-polare är fortfarande länkade på https://wow.gamepedia.com/Molten_Core, efter MC skrev vi även för BWL, AQ och Naxx innan de flesta i core-raid teamet la hatten på hyllan. Inte en enda guide skrevs INNAN vi hade spöat samtliga bossar. Detaljer delades INTE, eller ytterst lite, mellan guilder i end-game contention. Vi gjorde misstaget att dela att vi spöat the zerg innan Nefarian, och på grund av det tappade vi world first till Drama. Så när det kommer till world first raiding i vanilla wow så ska du veta, det fanns INGEN information att få tag i, annat än den som du hittade på själv.

Meanwhile har PoE mobile faktisk gameplay sedan exilecon https://www.youtube.com/watch?v=-8aW82Y3Di8

Bring back 1.09, ith, 290s, 3/20/20 i massor och ocu ringar!

Hade möjligheten att växla några ord med schaefer och brevik på exilecon, de fullständigt älskade kaoset som var 1.09 också.

Skrivet av anon_79617:

Kul spel som jag skulle vilja se bli bättre, men jag vet tamejfan inte hur det ska gå till. För vad du än lägger till så krånglar det till något annat.
Kraken är ett bra exempel:

Ena sidan: "KRAKEN! Va coolt att slåss mot den!"

Andra sidan: *Kraken dyker upp när man spenderat 4h på skattjakt, är på väg att lämna in massor av skattkistor och inte känner alls för att slåss mot kraken. Den krossar båten och du förlorar alla kistor.*

Eller den tredje sidan, vi som seglat för mycket står på. "Ugh, inte en till jävla kraken, det är nummer 5 bara idag. Ä det någon som ens orkar slåss och lyssna på detta oändliga brölandet eller ska vi bara segla genom? Nej X, du behöver inte komma tillbaka, lek på din ö du."

Ett spel jag spelar på tok för mycket... Både älskar och hatar det. Det finns en hel rad med problem med detta spel om man spelar det för content och inte för själva seglatsen/sina vänners skull.

1a) Contenten är suuuuper repetativ. Tag senaste Athenas run for Thieves heaven t.ex. Thieves heaven -> en av 3 öar för en gåta -> thieves heaven -> 3 öar -> thieves heaven
Problemet med detta är att de tre öarna är statiska, det är Snake Island, Crooks Hollow & Devils Ridge, VARJE gång. Utöver detta så är gåtorna på en nivå som är skrattretande för oss som spelat för länge. Varje ö har 4 eller 5 spawnpoints för sista raden, så du behöver inte ens bry dig om #2, spring rakt till någon av spawnsen och gräv så är du klar.

1b) På tal om repetativ content, senaste 3 eventsen har varit varianter på den tidigare. De har lagt till 5st tomes of XYZ till en speciell kista. Samma kista i varje update, d.v.s. vi har inte fått någon "ny" content på 4 månader.

2) Alliance är det sämsta spelet någonsin lagt till. Ingen behöver längre grinda för att bli PL, ingen behöver längre sitta och spela spelet ordentligt för att skaffa guld eller reputation. Allianser och framför allt alliansservrar förstör detta. Jag gjorde ett expriment med en alt (går att family shara konton) och gick från 0/0/0/0/0 till 50/50/50/44/7 (MA/GH/OOS/Hunters call/Athena) på en och en halv vecka. Detta gör att väldigt många spelare är uppriktigt sagt dåliga, ingen har längre behövt försvara sin loot, ingen har sjunkit med över 5k på båten, de kan kort sagt inte försvara sig själva längre.

3) I prat om allianser, nästa patch lägger till nytt nivåtak på alla faktioner till 75 och gatear kosmetika bakom detta. Det är något som jag vet upprör många av oss som spelat spelet länge. Vi har grindat och 100%at eller näst in till 100%at spelet redan, utan rewards på t.ex. kör 250 missions per faktion. Detta nivåtak på 75 kommer inte att göra att folk spelar på annorlunda sätt, alla kommer fortfarande hänga på fort, fleets eller diverse athena missions. Merchant, Gold hoarder & Order of Souls kommer fortfarande att vara helt stendött då det inte går att tävla med alternativa sätt att få looten.

4) Exlusiviteten försvinner sakta men säkert. På sistone har rare börjat med events för att ge nya spelare access till tidigare exklusiva rewards. Det är något jag avskyr. Jag saknar ett 20-tal items då jag hade en break efter release. Inom ett halvår kommer jag ha access till dessa kosmetika utan att ha varit där och spelat då. Behåll bonecrusher ship cosmetic exklusivt om du var där (vilket jag inte var). När du ser det skeppet på havet så vet du, att den personen spelade för två år sedan, kanske inte ska tjaffsa med den.

5) På tal om att se spelare... Det gör man sällan. Som jag nämnde i 3 så är statisk content den enda contenten som ger något. Därför finner man aldrig skepp i cirkulation, utan bara på specifika platser i världen. På toppen av detta befolkas varje server enbart med 6 skepp av varierande storlek, efter det är den "full". Världen känns kort sagt stendöd.

Allt detta sagt spelar jag fortfarande Sea of Thieves av och till, varför? För att jag sitter med roliga människor och pratar strunt medan jag spelar. Spelarna gör spelet, inte spelet i sig.

Skrivet av Fulci:

Gillar bossen med kyrkklockan, Crowbell. Riktigt bra bossdesign.

Dag 2 exilecon:

* Crowbell: bra boss design! Kommer bli dryg efter ett par månader, fuck phaes!!
* Runt 20 nya vänner från hela världen
* PoE Mobile är mer eller mindre klart och kan släppas imorgon, kan behöva contentpatchar
* PoE mobile dev satt med block och penna när man kom med feedback
* Movememt skills är seamless
* Trash & bossar gör ont! Ingen braindead play!
* Msx schaefer & david brevik!! Är starstruck som fan! På frågan vilken som är bästa d2 patchen var svaret 1.09 tack vare ith & buggade items.

Poe2: 8/10, de visade ingen act bossfight i demot

Skrivet av Edd1e:

Du är en gud! Tack för rapporten. Animationerna måste se förbannat nice ut "irl" antar jag? Har du testat någon movement skill och isf, är det någon skillnad i "flow"? Tänker på t.ex Shield Charge som är just nu förbannat clunky.

Animationerna är riktigt härliga! Movementskills är lite som de senast introducerade, d.v.s. frostblink dash etc. Har inte testat shield charge. Demon går upp till typ lvl 20 eller något. Men jag ska testa under morgondagen igen och återkomma. Säg till om ni vill ha något testat.

Intryck från 1a dagens exilecon:

* Grymt mycket folk som alla älskar PoE (obviously)
* Nya animationer i PoE2 ser fantastiska ut och känns fantastiska att spela med
* Något svårare än nuvarande PoE med boss abilities och health/damage från dem
* Mobile är långt från klart, krashar en del men när det flyter så är det rätt så bra
* Det nya gemsystemet är en fröjd!

Jag ärpå plats i Auckland & exilecon, håller ett öga på tråden och försöker svara på frågor om jag kan.

Borderlands 3 - Teaser

Nu dammar vi av kontot och loggar in för att dela nyheter!

Gearbox släppte precis (cirka 90minuter sedan) denna teaser-trailer inför PAX East som går av stapeln under helgen.
https://youtu.be/BjXIh--0WQM

Klipska redditanvändare har redan lyckats hitta en gömd SHiFT-kod i videon: C35TB-WS6ST-TXBRK-TTTJT-JJH6H som går att lösas in för 5 nycklar och ett speciellt skin.

Skrivet av Toffelfabriken:

Finns några detaljer som jag tror ni har missat. Circle-Of-Two är inte den största alliansen, som står i rubriken; den största är nästan 10 gånger större än Circle-Of-Two om man ser till medlemsantalet. Sen stal The Judge en biljon ISK, inte en triljon. Lite småviktig detalj då det inte ens finns en triljon ISK i spelet

På ett spel som har varit ute i över 15 år så är det inte alls otroligt att det finns 1*10^18 ISK alls. Jag själv hade, när jag slutade spela, runt 4,500,000,000,000 i min personliga wallet & en titan på beställning. Detta var lite drygt 7 år sedan.

Tvärt om, skapa på de servrarna där det är som trängst. Om en eller två månader kommer de vara "standard" och resterande känns som ödemarker. De som gnäller på köer är de som kommer sluta spela inom 3 månader ändå. Alla borde veta det vid detta lag, när mass exodusen har skett är det bara de allra trängsta servrarna (2000 kö är bra!) som man kommer vilja spela på då det är tomt på resterande.

Vad lär vi oss av detta developers? GE FAN I ATT ÖPPNA 1000 servrar för att hålla alla glada vid release

Skrivet av Fugge:

Liten rättelse:
Wasd+3-4 musknappar, 3-6 knappar till vapen, 3-10 binds för teamspeak, mm2(man fick stanna upp och skriva om man ville säga Sina mates nåt). Allt medan man bunnyjumpade mot nästa quad i ett tempo som dagens kids skulle få epilepsi-anfall av.

Det var bättre förr

Och nu är det ju för "orealistiskt att bunnyjumpa" (läs: "kan inte kidsen träffa om det hoppas hela tiden") så det får man ju inte göra i spel längre.

Detta gör att man MÅSTE skaffa sig GoW3!

Läser man gameinfo på forumet kan man snabbt dechiffrera att spelet är just another. Säga vad man vill men det saknar allt för att göra det unikt & eller bra. Ser lovande ut, men pah...

Blizzard menar på att peruvianen och de två kanadensarna (Permaphrost, Cranix och Linuxawesome)

rent generellt sorteras postens paket på de två första siffrorna som bestämmer vilken terminal paketet ska till. När paketen är framme vid korrekt terminal sorteras de efter mer exakta postnummer. För större gods (över 120 lång x 60 bred) sorteras paket manuellt, och då kan jag garantera dig att det kommer hamna på din vanliga uthämtningscentral.

För paket under detta borde det dock inte vara några större svårigheter att fixa en exception i datorsystemet som hanterar paketen, men då måste du kontakta någon högre uppsatt på posten.

//Postis i göteborg.

Skrivet av Fallackigoll:

Wow, inga bra vids för promotion det där, hoppas verkligen det inte blir sådär törrt.

Klart som fan det kommer bli. Förväntar du dig något annat från MMOs? Speciellt ett som är så heavy instanced som ToR?

jag hade också en 360 '96