Inlägg av ProPain

Inlägg som ProPain har skrivit i forumet

Skrivet av Exxo:

Kan inte motivera priset för ett spel om det ligger på 500 kr ens så...

Sett flertalet utgåvor som ligger över tusenlappen... och funderar varje gång vem tusan som köper dessa?

Ta som exempel The Sims-serien med dess femtioelva expansioner och prylpaket. Vad ligger den samlingen på idag? 5000 kr lite drygt? Helt sanslöst.

I ett fall jag, Uppgraderade mitt Escape from Tarkov till Edge of Darkness edition för totalt runt $120-130. Fördelarna det gav i spelet med större inventory och bättre trader rep var värt det för mig men då har jag förmodligen 3000 timmar i spelet så krona per timme världen blir ändå väldigt lågt.

LeChuck Vs. Hitler var svår men LeChuck fick min röst sen röster jag fick avstå för jag inte har en aning om vilka de var.

Skrivet av Sunstalker:

Jag tycker egentligen inte 800:- för ett riktigt bra spel är ”för dyrt” i förhållande till vad annat kostar idag men däremot finns det ju ingen anledning att betala fullpris eftersom spelen kommer på rea relativt fort.

Kan man hålla sig ett ca 6-12 månader så brukar priserna inte vara så höga.

Nuförtiden värderar jag spelpriser efter hur många timmar underhållning(inte speltid) som ett spel ger. Problemet är att det är väldigt svårt att göra i förväg och min slutsats är att majoriten av AAA spel inte ger valuta för pengarna om man betalar fullpris och har man lite backlog så kan man som du säger lika gärna vänta 6-12 månader med ett köp.

Ett steg närmare det fulla potentialet VR/AR kan ha förhoppningsvis.

Jag tyckte faktiskt det såg kul ut när man kollade på klippet. En avancerad version av Rats kartorna till CS.

Satt och valde mellan BF1942, BF2, Pinball dreams och Pinball fantasy när jag kom på att samtliga spelen kom från samma utvecklare.

Kan bara hoppas på att detta blir nästa "Half life: Alyx" för VR.

Jag skulle säga att det är rimligt med ett kommunicerat end-of-life datum 1-2 år efter spelet slutat säljas via de officiella kanalerna.

Skrivet av Lilagröt:

Ska vara en remake på väg. Kan vara värt att vänta på, men det är ett bra spel bara lite gammalt.

Jag blev nostalgisk för något år sen men fick det inte att funka på Windows 10 och var tydligen inte ensam om det så det blev en refund. Kan vara värt att kolla så det är löst om man inte väntar på remaken.

Undrar hur många det är som inte vågar öppna paketet.

Jag hamnar nog i mittemellan facket. Det ser fantastiskt ut, troligtvis något av det mest realistiska jag sett i ett spel med otroliga detaljer men det är fortfarande en extremt regisserad reklamfilm som de säkert lagt man-månader av arbetstid på så jag väntar tills det kommer lite gameplay innan jag blir riktigt hypad.

Som PC spelare så kommer vi ju förmodligen behöva vänta till 2026-2027 så det är dumt att plåga sig själv för mycket med hype än.

"Men vi som varit med vet också att det är frågan om "när" och inte "om". Alltid en tröst."

Vi som varit med vet att det är en fråga om "om" också.
/Bitter över att Red Dead Redemption aldrig kom till PC....

Har man begränsat med tid så är kvalitet helt klart det man prioriterar men det beror helt på spelet. Control var lagom kort och hade nog blivit lite segt om det dragit ut så mycket längre medan RDR2 (Chapter 2-4) gärna fått vara lite längre.

Skrivet av magma:

Har inte spelat någon av de tidigare s.t.a.l.k.e.r men kommer definitivt att spela detta, jag hoppas det blir bra.

Älskade dem när de kom men de har inte åldrats väl så jag rekommender tyvärr inte ett köp.

Verkar detta vara i alla fall lite över medelmåttigt så blir det nog ett köp.

Bra jobbat alla deltagare och gratulerar till vinnarna!

Kan man kanske hoppas på en artikel där vinnaren eller Top3 intervjuas om tankar, process etc? Kan vara intressant december läsning.

Control

Legat i backloggen sen det var gratis på Epic. Lagom långt, intressant story, lagom svårt och bra nivå på kontrollerna för någon som inte spelar den typen av shooters/plattforms spel så ofta.

Jag har faktiskt funderat på varför inte mindre spelutvecklare som gör billigare A-spel inte säljer reklamplats i spelet. En icke-klickbar reklamskylt som svävar i luften jämte banan i t.ex. Fall guys hade ju inte stört och hjälpt dem få ihop ekonomin

Skrivet av Maguz:

Tillhör den opopulära skaran som aldrig riktigt förstod HL1 storhet, stora framsteg i AI till trots, men HL2 däremot är en odödlig klassiker som håller än idag utan behov av moddar och HD texturer.

Vi tillhör nog samma opopulära grupp för jag har aldrig förstått HL2s storhet.

För mig var det ett vackert teknikdemo gjort för att sälja spelmotorn. Fantastisk fysik för sin tid och de olika delarna visade upp mycket häftigt man kunde göra men med en oengagerad historia som mest känns/kändes meh.

Fast tror du verkligen på din produkt så är det ju rätt smart. Nöjda spelare rekommenderar spel till sina vänner så de köper det vid release. Typ man "förlorar" 5€ men säljer 1+ extra spel för 49,99 vid release, man kan bättra på statistiken för sålda spel releaseveckan etc.

Jag är emot att göra det men faller i fällan då och då. Funderade dock på när jag faktiskt tyckte det var värt det senast och för mig var det nog BF 3 eller Arma 3 och båda dem är ju 10 år gamla nu. Jag får sluta hypa mig själv för spel helt enkelt.