Inlägg av Baboopa
Inlägg som Baboopa har skrivit i forumet
Ser riktigt snyggt ut ändå. Estetiken verkar mer eller mindre intakt.
Men vad är det för fel på Amazonen:
https://i.imgur.com/VnRJyIJ.png
Fulaste jag sett.
Kvinnorna verkar ha tagit ut bröstimplantaten och barbaren verkar har slutat med steroider, han ser väldigt degig och ihopsjunken ut.
Tycker ändå man kunde gjort lite vackrare karaktärer, idealhjältar som kontrast till den mörka världen.
Bryr mig personligen inte det minsta om Amazonen ser lite "alldagligare" ut än i originalet. Andariel däremot! Där har vi en kvinna. Ser fram emot att springa runt i ringar runt henne för att få betrakta denna skönhet i äkta 3D
Det var väl ett liknande fall när Manuel Noriega (ex-dikator i Panama) försökte stämma Activision för hans medverkande i COD. Skummande bara artikeln men har för mig stämningen ogillades pga av "right to free expression", speciellt när det kommer till konst och liknande, vilket man kan klassa spel som.
Känns rimligt då om en fällande dom hade blivit praxis så hade dödsbon och anhöriga till kända personer i historien kunnat börja stämma hejvilt. Det hade dödat branschen för historiebaserade filmer eftersom man då hade behövt betala ALLA anhöriga till tex Elvis, John Lennon, Nixon i en film som Forest Gump.
Dessutom är jag ganska övertygad att Zlatan gnällt ÄNNU MER om EA istället tagit bort honom helt från spelet.
Gillar inte alls att AC-serien går mer och mer åt hack n slash-hållet. Min bild av hela loren är att Assassins håller sig i bakgrunden av samhället där Tempelriddarna ofta symboliserar makten/etablissemanget men genom listiga komplotter och lönnmord är med och påverkar historiska avgörande ögonblick etc.
Min dröm hade varit ett AC-spel som utspelar sig i medeltida japan med Shoguns, Samurajer och förstås ninjas. Vad skulle inte passa ett AC-spel bättre än att iklä sig som Ninja
Klarr den är dold och manipulerande . Triss trycks inte upp i näsan på dig .och inger kastar in dig på ett casino i sverige. Loot lådor lockar med alla medel som går.
Fast nu var väl frågan om gamblingmomenten var dold eller ej, och inte om dom "lockar med alla medel som går"? Som sagt så vet jag inte hur FIFAs lootsystem fungerar men jag kan inte tänka mig att det är särskilt oklart att det är mindre chans att få Kevin De Bruyne än Kalle Karlsson i superettan? Vidare så tvekar jag på att det finns några oklarheter i vad transaktionen handlar om. Man betalar frivilligt pengar för en lootlåda som innehåller spelare. Hur kan detta vara "dolt"?
Och hur som helst så säger du väl emot dig själv. Att "trycka upp något i nästan på dig", eller "locka med alla medel" är väl motsatsen till vara dold??
Det man dock KAN argumentera om är ju den etiska frågan, dvs att i all form av gambling utnyttjar beroende-beteenden hos människor; endorfin och dopaminsvar i våra belöningssystem. Men hela vårt konsumtionssamhälle kretsar ju kring det och återigen; har vi inget eget ansvar?
Saken är den att loot lådor är gambling och en dold sådan. Det borde dels va varnings märken på dessa spel och 18 år
Tänk er att nisse 32 år köper fifa och är glad .men nisse är föredetta grov spelmissbrukare. Men nu mera frisk ocg undviker all form av gambling . Bam nisse blir påhoppad av lootlåder han ej visste om och blir så frestad att han återfaller i sitt missbruk.
Lootlåder utan feta varningar ska förbjudas .till och med triss har varningar och andra gamblingar sker ej dolt
Fast är den en dold då? Jag har inte spelat Fifa sen dom införde lootlådor så jag vet inte riktigt vad det handlar om förutom att man väl gamblar om att få vissa spelare till sitt lag i lootlådor? Men jag antar att mekaniken är simpel; ju bättre spelare desto mindre sannolikhet att få den osv?
Kan bara jämföra med Apex och där är ju sannolikheten att få en viss typ av loot klart och tydligt redovisade. Är det verkligen spelföretagens ansvar att dalta med varenda person och dennes personliga problem med impulskontroll och rationellt tänkande? Lustigt att det kommer från Nederländerna också där man ju i allmänhet är ganska liberala med både det ena och det andra.
@trickeh2k:
Är inte detta ett allmänt problem för BRs, dvs att vissa regioner är mycket, mycket mindre än tex EU och NA?
Nja, men säkert väldigt ojämnt fördelad. En polare från Rio i Brasilien spelar på Sao Paulo-servern och det går enbart att spela rankat under prime-time och även då får han (tror han är platinum) vänta ett bra tag innan full lobby.
Det finns ju även många osäkra faktorer som är svåra att förutse hur de kommer påverka kötiderna. Tex så kan man ju kanske anta att väldigt många av solospelare hellre teamar upp i duo-kön än i tremanna-kön. Om då också alla premade duos, som tidigare tvingades köra tremanna med en random, också bara börjar spela duoläget så kanske kötiderna blir fruktansvärda i tremanna-läget, då i princip BARA fulla tremanna-squads köar.
Väldigt stor skillnad
Mmm mycket stor skillnad, samt att man beakta det faktum att nästan 50% av hela den globala spelarbasen är från Kina.
"I en session bestående av 100 spelare är det cirka 3 fuskare per runda."
Nej, ni säger själva att listan är baserat på ALLA plattformer så spelar man på EN plattform så stämmer det inte alls.
Iofs förstår ju en normalbegåvad individ detta själv utan extra förklaring, från att bara läsa samma stycke som du själv syftar på.
Jag har 980 ti i5 6600k 3,50 ghz 8 gb ram och har allt på lägsta men droppar ändå ibland fps ner till 30 fps.
Ok konstigt. Jag kör med ett 1070, i5 8600k klockad till ca 5ghz och 16 gb ram. Min erfarenhet av spel nu för tiden är att grafikkort spelar mindre roll än tidigare och att hela riggen måste både vara bra och ha kompatibla delar.
Som exempel körde jag PUBG innan med exakt samma grafikkort fast på en gammal i5 3.4 ghz quad core och ett gamlat moderkort. Då hade jag runt 60 fps men kunde droppa till 40 ibland samt att spelet hackade till ibland. Men efter att jag köpte uppgraderingskitet till 8600k med passade gaming-moderkort så har jag nu 100 fps konstant.
Det är jättebuggigt, bossarna buggar 2/10 fall, spelet krashar och du måste börja om hela banan utan exp eller något, ingen loot osv.
UIx är okej men också jättedåligt.
Ingen information, man vet knappt vad som har betydelse.
Talents, vapen är helt obalanserade.
P2P systemet är katastrofalt.
Dåligt optimerat för den delen också.
Jag har spelat Vermintide 2 i ca 50 timmar nu och för mig har det inte crashat en enda gång. Lite småbuggar här och där dock. En gång tex så blev jag knockat men min polare revievade mig, men när jag kom upp på fötterna igen så var min skärm konstigt svartvitt ungefär som att jag forfarande var knockad. Efter ca 5 min så instadog jag utan anledning.
Men förutom det så är de flesta buggarna mest saker som inte påverkat gameplay så mkt, tex att inga randoms verkar kunna joina ens spel eller att fel hjälteikon poppar upp när en ny random joinar ens game etc. Småskit men inget att bli upprörd över.
Och vadå dåligt optimerat? Säg ett snyggare och köttigare (fler fiender samtidigt etc) som är mindre krävande? Jag har 100 fps på i princip maxgrafik, vilket är typ samma som jag har på PUBG som ser ut som skit i jämförelse. Där kan man snacka om dåligt optimerande.
Jag tycker en fyra är ett helt rättvist beyg. Dock så är detta ett spel som passar sig bäst med kompisar när man är på "casual" humör. Har ingen lockelse att spela detta tryhard med randoms bara.
But WHYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY, finns så mycket coolare tidsåldrar att göra
Känns ju dock som att hela Assassins creed-serien bygger på att ta oss till en tidsperiod fylld med historiska händelser, gudar och personer som hade stort inflytande på historien, och sedan förklara hur dessa antingen var av Isu-rasen, eller inblandade i Assassin vs Templar-kriget. Då känns antika grekland väldigt logiskt. Grekiska mytologin, hela Illiaden och Odyseen osv osv.
Jag personligen hade ju tyckt det varit ballt med feodala japan. Samurajer, ninjas, shoguns och krig mellan småstater etc, men problemet är ju att de kommer få problem att väva in hela Isu/first civiliazation-biten, medan alla de vi sett i tidigare AC-spel ju har en motsvarighet i den grekiska mytologin, Jupiter = Zeus, Minerva = Athena, Juno = Hera etc etc
Hah Bluehole gick ju ut för ett tag sen att man kunde reporta fuskare manuellt via deras hemsida.
Jag reportade en fuskare som sköt ihjälp massa folk genom väggar på flera 100m håll. Jag gjorde mig till och med mödan att spela in en film som bevis där fusket syndes klart och tydligt. Efter ett par dagar fick jag svar att fuskaren nu blivit "looked into" och att rätt åtgärder skulle tas emot honom och mitt fall räknades som "solved"
Problemet: Youtubefilmen med bevis hade inte fått några nya visning OCH spelaren som fuskade spelar än idag enligt hans Steam. Detta betyder att att Bluehole inte utreder och straffar fuskare manuellt, även om de uppmanar att man skall skicka in reports, detta för att ge oss spelare en falsk känsla av rättvisa och att Bluehole bryr sig.
Går lätt att spoofa sin MAC-adress så det hjälper tyvärr inte. IP-adresser är det ju ganska få som kör fasta så det funkar inte heller.
Det som kanske skulle gå är spelen krävde ett riktigt ID på något vis, typ bank-ID. Då skulle man kunna banna ditt ID och du skulle inte kunna skapa ett nytt konto och spel. Visst man kan låna sin morsas eller farsas ID men till slut får du slut på ID.
Säkert också någon Bluehole vill undvika då typ 50% av deras spelarbas kommer från Kina, där det är ganska vanligt att man inte har en egen gamingdator utan går till gaming-cafén istället.
Roten till allt fusk i just Pubg är väl att Bluehole valde att göra det 100% client-sided i många aspekter. Om ett skott träffar, ett vapens spread eller om ett objekt typ hus/vägg/sten ens existerar verkar bestämmas helt av klienten lokalt hos varje spelare. Detta gör att det är möjligt att ha lokal mjukvara som manipulerar detta.
Många andra spel som inte är helt server-sided brukar ju i alla fall ha en kombination, där de två inblandade klienterna OCH servern "röstar" om tex ett skott träffar eller inte. Tycker både min dator och servern att skottet träffade så räknas det som träff, även om jag missade på din skärm etc.
Om Bluehole verkligen hade velat bli av med fuskarna så hade de börjat med IP/hårdvaru-banns, men såvitt jag vet så får man bara sin Steam bannad och fritt fram att skapa ett till account, betala 200kr och börja fuska igen.
Man måste vara kungligt naiv om man tror att Bluehole faktiskt tror att detta är en lösning på problemet, att majoriteten av fuskarna helt plötsligt tänker "HUR KUNDE JAG FELA SÅ GROVT? JAG ÄR EN FÖRÄNDRAT MAN OCH KOMMER ALDRIG MER FUSKA I PUBG", bara för att de fått sitt konto bannat.
Många från Kina, där mest fuskare kommer ifrån, gör ju det enbart för att farma BP också. Så länge det är lönsamt så kommer det fortsätta.
Så det hela är en strategi att sälja mer spel, på deras kunders bekostnad.
Visst bor det många människor i Asien, men de betalar ju inte lika mycket per person och spel (förutom i Japan kan jag tänka mig) som i rikare I-länder. Det var just det här som Paradox fick skit för alldeles nyss när de höjde priserna för att matcha det vi betalar. Så även om det bor 4x+ mer människor där borta så bör det jämnas ut med tanke på betalningsförmågan, ja det trodde jag i varje fall.
Tycker dock fortfarande att det är helknasigt att LoL tjänar så mycket pengar på diverse skins och plojgrejer. Men 100 miljoner spelare, är 90 miljoner av dem ryssar och asiater då? Har ingen koll alls på moba scenen tyvärr.
Mmm antar att man inte skall underskatta kidsens dragningskraft till saker som "tuffa nya skins" Vet ju själv hur jag spenderade hundratals kronor på hockeybilder i min egna barndom.
Sen har ju även Sydkorea kommit upp sig rejält i olika mätningar av "quality of life per capita" (som man i stor uträckning kan koppla till ekonomi) och "purchasing power per capita", där de placerar bara snäppet under Sverige, Japan, Norge etc. Just Sydkorea är en väldigt stor marknad för LoL; ca 24% av alla spelare spelar på den Koreanska servern iaf, jämfört med EUwests 25%, EUnorth-easts 14% och Nordamerikas 10%.
Stor del av LoLs spelare bor alltså i den "rika" delen av världen.
Sanslöst hur LoL kan dra in pengar, köper verkligen folk så jävla mycket skins att det är det mest inkomstbringande pc-spelet?
Nästa lika sanslöst är att på plats 2-4, ligger det några slags asiatiska mmo's jag aldrig hört talats om. Är inte LoL också asiatiska förresten?
Lite mindre chockerande, men fortfarande helt galet, är att WoW drar in mer pengar än Overwatch, trots att spelet är 10+ år äldre...
Med 100 miljoner aktiva spelare i månanden behöver ju inte så stor andel av dom sätta in någon hundring då och då för att Riots (inte asiatiskt utan amerikanskt) skall dra in stora pengar. Egentligen inte så konstigt att asiatiska spel är så stora, även dom som har störsts kundkrets enbart i Asien. Det bor ju typ 4x så många människor i Asien som i EU + Nordamerika.
Ett bra exempel på ett triple A-spel som var riktigt uselt är enligt mig AC Unity. Det kändes som att 80% av budget hamnat på att bygga upp själva spelmotorn, grafik och världen, och där alldeles för lite resurser och tid lagts på själva spelet. Ett jättesnyggt spel i ett stor värld, men med obefintlig story och repetitivt gameplay. Nu har jag inte ens nämnt att spelet släpptes halvfärdigt med buggar som gjorde det ospelbart.
Jämfört med Ac Rogue som nästan borde ses som ett stand alone DLC till AC Black flag/AC3 så tyckte jag man fick jättemycket mer för pengarna eftersom de då kunde lägga budgeten på själva spelet snarare än på motor och grafik etc.
LoL är "enklare" än tex Dota 2 på exakt samma sätt som att gitarr och fotboll är "enklare" än fiol och konståkning. Det är därför gitarr, fotboll och LoL är så mycket populärare än fiol, konståkning och Dota 2. Det betyder dock inte att tävlingsmomentet är sämre i fotboll eller LoL, eller att gitarr är ett sämre instrument än fiol. En sport blir inte bättre bara för att skicklighetstaket är högre eller att inlärningskurvan ökar saktare.
Har aldrig förstått hur folk tänker när de säger "LoL är så enkelt!". Varför spelar du inte i LCS eller toppar streaminglistan på Twich då?