Inlägg av Jaxalot

Inlägg som Jaxalot har skrivit i forumet

Själva spelet, nej.
1372 DLCs? Ja.

Tycker dock det är skrämmande hur enkelt det är att göra det på steam. Och de är ju tysta sedan år tillbaka om det. Det har inte åtgärdats på något sätt.

Bara att se studions namn får mig att sakna Gothic.

Skrivet av basegnome:

Hej! Vet inte om jag har lagt det här på rätt tråd men har ett problem när jag spelar vissa spel på dator. Vet inte hur jag ska beskriva det så har lämnat en länk på en video. Har försökt att beskriva det så bra jag kunde nere i description på videon.
Jag hoppas någon har varit med om nå liknande för hittar inge på nätet och vet inte inte riktigt vad jag ska söka heller. Bara fråga och komma med alla förslag ni har tack!

https://www.youtube.com/watch?v=FFJaK5C9MUg

Kan du lägga upp screenshots på dina nvidia/amd inställningar, allihopa tack, samt alla dina grafiska inställningar i red dead.

Vilken skärm använder du? Vilken hz? Hur många ms? 1080p, 1440p? Vilken sorts kabel använder du? Vad för PSU i datorn använder du, watt styrka? Vilken typ av grafikkort händer detta på? Märke, vram, osv.

Kolla gärna tempen på din hårdvara och skriv det här.

Vilka andra spel händer detta i?

Hmm.

Vad senaste årens spelsläpp lärt mig är att utvecklare själva inte verkar ha en aning av vad för hårdvara som krävs för att driva deras spel.

Seriööööööst.

Vad händer med gaming industrin?

Buggar är något som alltid kommer att existera i en lätt till grov form.

Men att som management släppa en produkt som enligt deras egna utvecklare själva är ofärdigt, det är ren bedrägeri. Speciellt med hur dessa devs blivit behandlade, totalt utbrända. För att sedan stå ut med dödshot och liknande samt smått bedragna på "crunch-belöningen" eller vad det var.

Är det någon som förtjänar få pengar för att ha stått ut med det helvetet under så många år så är det fan utvecklarna.

Spelet har fått flera downgrades i form av patches.

It just works, i guess.

Varför har stealth genren tyyyyp dött ut?

Bästa splinter cell spelet i serien rakt av. Blev t.o.m förvånad att A.In är bättre än i många moderna spel när jag testade det något år sedan.

Far cry 6 är en faaaaar cry från vad far cry började som.

Fy farcry.

Uff.. måste vara de stackars antika peer to peer servers som spökar.

Someordinary gamer går rätt bra genom skillnader i "fixes and patches".

Det är nedgraderingar av spelet som gör att det flyter på bättre. Mindre trafik, mindre folk osv.

Att kalla det fixes är som att kalla en bil trimmad om man tar bort all plåt och kåpor. Bilen går snabbare, känns lättare, men det visuella och snygga är borta.

Senaste favoriten gällande msuik är Cyberpunk 2077.

Vill säga witcher 3. Men det fanns mycket att önska. Världen kändes faktiskt liten.

Så jag säger Oblivion.

Ser ut som att Rockstar insett att man kan installera moddar till sina spel.

Fattar inte vad Ubisoft gör med sina spel längre.

Skrivet av Hipshot:

Ok, så det varkar vara svårt att få information om detta, men jag hade för mig att BL2 var någon sorts battle royale-fuckup? Eller jag måste ha missförstått detta någonstans?

Wester kan nog inte heller säga så mycket annat om det, han måste säga något bra och att säga att man har en "välrenommerad utvecklare som gjort flera spel tidigare" låter ju bra, bättre än att säga att man sparkat ut originalskaparna och tagit in en helt ny studio som inte gjort ett spel tidigare.

Bara genom att säga att man "räddade spelet" från en utvecklare låter ju lite som att paradox räddade spelet från att bli skit, det är så Wester vill att det skall beskrivas, men det är inte alls säkert att om man gillade det första Bloodlines så kommer man gilla paradox "räddade version".

Kan tyvärr inte backa mina påståenden med sources så ta med nypa salt. Detta är min sammanfattning av händelsen.

Kortfattat men ändå långt;

Varför det gick snett för Bloodlines 2, det var för att man tänkt att det skulle vara ett AA spel, man antog att det inte skulle få så mycket intresse, Paradox ville doppa tårna i vattnet så att säga.

Mitsoda och Cluney var dem som kontaktade Paradox runt 2015 med en pitch. Paradox tyckte jajemänsan, och satte en okej budget.

Dock vid utannonsering så blev mottagandet en mindblowing factor, satte eld i hela franchisen WoD på PDXcon.

Vid visandet av gameplay, så kom en del kritik. Animationer och combat framförallt. Så istället för premade animationer i unreal engine 4 eller vad det kallas, så satte de igång med motion capture. (Dyrt af).

Mitsoda och Cluney var dock så pass bestämda vid att inte INTE släppa ett så efterlängtat spel med dålig combat som första BL hade. Samt att se till att det är ett relativt buggfritt spel, med andra ord, mindre buggat än BL1.

Vid denna tid hade HSL fått mer pengar till sin budget WITH spända wild western eyes.

Dock så började management issues påverka arbetsplatsen HSLabs i samband med att de blev större, anställde fler. Och pengarna tog snabbare slut än vad resultat uppnåddes.

Paradox blev paranoid, (lol). Så i samband med att Cluney blev sparkad, sedan Mitsoda, så köpte de upp studion och försökte få det att flyta med new management, Kara sa upp sig och försvann som en malkavian vars röst i huvudet sa (oh boy), fler och fler sa upp sig då nya management inte visade sig vara bättre, samt att lönerna blev totalt havererade jämfört med när de var "independent". Paradox "sparkade" även Florian och Schuttzer(?) på Paradox som också var heavy involved i projektet.

Praktiskt taget är alla original creators, workers, thinkers, allt allt allt av BL2 gone and done.

Så de sitter på ett hyfsat halvfärdigt spel i skicket av typ Cyberpunk.

Alltså, får känslan av att Paradox inte alls vet vad de höll på med. Trodde de skulle skapa en in-house studio, som fokuserar på VTM games.

I dagens era där de flesta förknippar vampyrer som något emotionellt rovdjur som glänser i solen, så hade fan folk tappat hakan om de sett VTM versioner av unlife.

Game of Thrones, undead version.

Kul att Arkane överlag testar sig fram med nya IPs. De var lite besvikna efter Dishonored 2 som inte verkade sålt så bra. Oavsett hur bra Dishonored 2 var, så var det rätt mycket av det gamla. Att det kändes mer som en standalone DLC snarare än något riktigt nytt i sig. Hoppas dock på en trea, då konceptet är en av de bästa i genren.

Får mig bara att sakna ett spel som deadly shadows. Tyvärr gick ju inte Thief 2014 hem hos många där jag är en av dem.

Dock håller jag hoppet uppe och hoppas på spännande immersive sim spel i framtiden.

Bah, så trött på crossgen games eller vad det kallas.

Känns som att det är huvudvärk för alla parter.

Själv hoppades jag på en reboot som liknade första saints row spelet. True gangsta shit.

Fastnade stenhårt för det spelet som kid.