Inlägg av slartibartfast

Inlägg som slartibartfast har skrivit i forumet

Orkar inte läsa hela pappret, men är det inte så att systemet använder ett neuralt nätverk för att vikta mellan olika förinspelade animationer, beroende på vilken terräng som traverseras? FZ's sammanfattning får det att låta som att systemet självmant skapar animationerna?

Ser tufft ut iaf, så länge man kan tweaka bort det uppenbara inputlagget.

Snyggt sätt att vända skatteplanering till goodwill?

Tidigare utvecklare på Bioware förklarar tekniken bakom Andromedas ansiktsanimationer

Makes sense. De ser ju så taskiga ut att det är helt orimligt att de skulle vara handgjorda.

Varför måste allt gå genom Bergsala? Varför finns det inte fler aktörer som importerar Nintentoprylar?

Det är något riktigt vackert över spel som skulle kunna gjorts till nittiotalets hårdvara, men ändå har stort underhållningsvärde idag. Ett tydligt tecken på att även konsten går framåt, och inte bara teknologin. Spel som Terraria, FTL, Kingdom är på så sätt mer imponerande än det senaste fläskiga AAA-spelet.

Har sett många ställen i spelbranschen där denna modell absolut inte skulle fungera.
Detta handlar nog mer om att anställa rätt folk än att ha rätt metodik....

Ser fram emot att få spela detta när det är klart år 2022

Skrivet av hellspooned:

Matnyttig läsning för majoriteten här.
https://en.wikipedia.org/wiki/Emblems_of_the_International_Re...

Palla läsa på. Internet är till för flaming, inte fakta! RAARGH!

En användarbas med konton och kontaktuppgifter till alla användare kan vara värt mycket för framtida försäljning... Inte så konstigt, paradox har ju gått från att vara nära konkurs för tio år sedan till en hajpad börsnotering. Detta är helt i linje med företagets nya karaktär.

Jag köper inte ett spel förrän kompisar och kolleger har tjatat på mig i ett halvår att "jag bara måste spela". Det här är ju liksom inte filmer som slutar gå på bio, eller konserter som bara händer en gång...

Skrivet av Xoka:

Dessa datorerna måste ju vara något för folk med alldeles för mycket pengar.

Om du räknar in golvytan för ett skrivbord så blir stationära datorer betydligt dyrare...

Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Spooner:
Skrivet av Pettor:

Haha som åskådare från sidan som inte investerat pengar måste man ändå säga att varje ny video känns som ett helt nytt spel. Det är helt galet projekt det här. Förstår inte hur alla delar ska sys ihop och hur de ens vet vart de ska börja buggfixa nånstans. Hur som helst har spelet galen potential men verkligen något att först invänta recensionerna ifrån!

Amen, tycker det sker mycket första-nivås-kritik här där folk blickar argsint på förseningarna... men jag har en oerhörd respekt för alla involverade att styra ett sånt maffigt projekt, inte minst sagt för att alla spelprojekt idag är under enorm press och granskning.

Jag menar, om vi till och med ställer undan all den tekniska innovation/krav som krävs för spelets flyt (!) så är det mängder av projektledare som måste lösa de personaltekniska frågorna och koordinera alla resurser. *shivers*

Förstår inte vad som gör det här krångligare än vilken arbetsplats som helst? Tror du inte det är mkt logistik och liknande som måste skötas minst lika mkt som det du nämner på tex en stor fabrik? Med material, deadlines varor etc. Skillnaden är väl att många företag måste göra allt detta på en daglig basis när speltillverkare får oftast mindre att göra när spelet väl är släppt. Jag försöker inte trycka ner dom, det är ett jävla projekt men att folk inte skulle få kritisera dom, spec när dom betalt pengar förstår jag helt och hållet.

Antingen är det betydligt knepigare än annat arbete, eller så är spelutvecklare generellt sett ganska oerfarna. För koll på vad vi gör och hur man bäst gör spel, det har vi fan inte. En tio år gammal anekdot (men detta ger den bara mer tyngd): det är mindre jobb att plocka fram en ny bilmodell än att utveckla ett stort spel.

Ungefär i det här stadiet som en "open alpha" släpps också.

-"det där fixes säkert till release!"
Nej. Snarare en open release candidate.

Skrivet av MattiAce:

Undrar vad de menar med anpassat till twitch.
Det som framgår i artikeln är minst sagt vagt

Får massa serverinfrastruktur och grejer klart på köpet när man använder amazons spelmotor Lumberyard. Sånt som inte riktigt syns i spelet men kan ta halva utvecklingsbudgeten om man är ett litet team som försöker göra onlinespel.

No Mario's Sky stoppat (förstås), återuppstår som DMCA's Sky

Han lär ju haft denna reskin redo från början och sedan använt varumärkestrollingen för att få rampljus. Smart strategi, men om fler gör såhär så lär de till slut bli stämda från dag ett, istället för att komma undan med en takedown request...

Skrivet av disinfect:

Nja, Unity är mer en liten, skruttig gruvtruck som är sämre på allt, förutom att den är billigare, lättare att köra och har många som kan hjälpa till om, eller snarare när, något går sönder.

Haha, låter som ditt hat mot Unity är som mitt hat mot Photoshop Skillnaden är att det finns vettiga alternativa spelmotorer, för bildbehandling så är alternativen ännu värre...

Skrivet av disinfect:

Spel utvecklade i Unity är inte nödvändigtvis dåliga. Dock så är motorn i sig inte på samma nivå som andra kommersiella motorer. Det som gör Unity bra är kringliggande faktorer som stor community, lätt att komma igång och väldigt billig för vad man får. När det kommer till performance och features så har den långt ifrån vad Unreal, Cryengine och Source har att erbjuda.

Unity har precis rätt nivå för en viss typ av spel, och låter utvecklarna fokusera på det kreativa. Det är detta som gör den så bra. Även världens bästa gruvtruck är dålig när det du behöver är en skottkärra.

Skrivet av disinfect:

För lågbudgetspel är det nog den bästa motorn, visst.

Där ser du Vi lever nu i en tidsålder där "lågbudget" i spelsammanhang inte är synonymt med "dåligt". Att säga så skulle vara som att hävda att enbart arena-musik är bra musik.
Själv njuter jag ofta mer av lågbudgetspel än av AAA-spel. D.v.s. enligt min subjektiva syn så är de "bättre". Unity är en av av de motorer som används av de bästa spelen.

Skrivet av disinfect:
Skrivet av lillaiwazz:

Låter intressant, Unity är trots allt en av det största (och bästa) spelmotorerna där ute så..

Störst, men långt ifrån bäst.

En av de två bästa, jämte unreal.
Men det beror ju givetvis på vilka kriterier man har.

Skrivet av WulffX03:
Skrivet av slartibartfast:

Är det inte dags att sluta skriva om det här skitspelet och ge uppmärksamheten till någon som förtjänar den?
Detta är verkligen en bekräftelse på att det är viktigare att bygga hype än att göra en bra produkt...

Så dom skall inte skriva om ett spel som är högaktuellt just nu? Oavsett om det är ett bra eller dåligt spel?

Varför bara skriva om spel som tycks vara bra? Och vilka spel "förtjänar" mer utrymme?

Jo jag vet ju hur det fungerar, media skriver ju om det som läsarna vill läsa om.
Men det blir bara så sorgligt när en produkt får publicitet enbart för att den tidigare fått publicitet, varumärket basuneras ut i alla kanaler så att ingen missar det, det slår försälningsrekord på grund av uppmärksamheten vilket genererar ännu mer publicitet, och så vidare.
Detta när det finns en uppsjö av bättre indiespel som hade förtjänat att visas upp.