Inlägg av Statsmakten

Inlägg som Statsmakten har skrivit i forumet

Stort grattis!!

Skrivet av Kago1316:

Snyggt gjort! Målat själv?

Tack! Ja fast kanske inte "målat" egentligen, mest en herrans massa Photoshop ovanpå foton och 3D-modeller:)

Provkörning på Djursholm!

Skrivet av cb99:

Många av sådana som inte ens har det (saknar musikonen bredvid namnet), reviews från 10 minuter speltid osv.

Känns som HLL, Squad eller något annat som är oroliga för tappad startsträcka eller tappad spelarbas.
Många blev nog också "besvikna" att de släppte 9/8 då många postat att kommer inte att släppas på år och dag.
-cb99

Tror mer att det handlar om "straffrecensioner" för att sidan på Steam listade massor av features som inte fanns, enligt utvecklarna själva så hade de glömt att uppdatera texten. Bland annat skröt spelet med kartor som inte fanns, faktionen 101st Airborne, flera olika spellägen, 50+ fordon, offline mode. Rejält klantigt av dem men de har åtminstone erkänt misstaget och öppnat upp för refunds fram till 17e augusti.

Med det sagt, otroligt bra spel! Känns dock mer som ett WW2 mod till Squad än ett fristående spel på grund av buggar och halvtrasiga funktioner, men för den låga prislappen är det helt klart värt det.

Skrivet av Namn Namnsson:

Det största felet många gör är att de tror att en viss spelstil är "fel", men så är inte grundtanken med spelet. Alla taktiker är lika giltiga i PUBG

Så länge spelet har third person så kommer camping i mittpunkten vara overpowered. Det måste finnas en viss balansering för att alla spelstilar ska kännas giltiga. Bästa sättet för det är att skapa incitament som inte påverkar gameplay men som får folk att spela olika, till exempel genom att belöna poäng på olika sätt. I nuläget finns det ingen anledning att gå in i eldstrid förrän endgame, vilket indirekt gör vissa spelstilar "fel".

Nattstrider har aldrig fungerat särskilt bra i något multiplayerspel, det slutar alltid i att alla drar upp gamman till max och istället spelar som om det vore dag men allt är grått och fult. Visst, det är ett val, men precis som att ingen kör 1p när det finns 3p så kommer ingen medvetet sätta sig i underläge.

Däremot hade det varit nice om tiden varierade från gryning till skymning utan att bli mörkt. Och vädereffekter som ösregn och dimma.

Skulle även vilja se ett poängsystem där tidiga kills ger mer poäng så att det finns ett incitament att inte landa på mitten av ön och campa mittpunkten.

Förlåt, men detta är knappt något förbättring från nuvarande sida varken i design eller struktur. Det ser amatörmässigt ut, allt är litet och inget är mobilanpassat. Hoppas verkligen inte att ni har betalat för detta. Och om inte, så rekommenderar jag att faktiskt betala nästa gång. Vi lever i en "mobile first" värld och om ni inte vill fortsätta knuffas till botten av Googles sökresultat (ja, de bortprioriterar statiska sidor) så kommer ni behöva göra sidan mobilanpassad asap. Gör om gör rätt.

Varför ska spelare betala för att moddare gör utvecklarnas jobb? Eftersom mods ger mervärde till spelet och får fler att köpa spelet så är det helt rimligt att utvecklaren istället betalar en slant baserat på antalet impressions (antal nerladdningar, antalet redirects till steam store etc).

Skrivet av Morhaxvith:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Statsmakten:

Nu vill jag inte vara den som är den, men är det verkligen vettigt att en spelutvecklare hyllar en 8-åring för att spela deras spel som har en åldersgräns på 13 år? Det känns lite som att det underminerar spelbranschens ställning att det är "föräldrarnas ansvar".

Skulle man använda samma åldersmärkning på film skulle Ronja Rövardotter vara från 18år... bara en tankeställare där hur jävla galet systemet är.

Är inte så säker på det, den enda som dör i Ronja Rövardotter är ju Skalleper, och av naturliga orsaker.

Vilken åldersgräns skulle "Bröderna Lejonhjärta" ha då?
Det första som händer i boken/filmen är att huvudrolls innehavarna dör och de är barn, ingen gammal skallig tok.

Bröderna Lejonhjärta har och är av otrolig betydelse för barn som ligger inför döden, och för deras familjer. Den har fått barn att förstå liv och död och gett dem mod att inte vara rädd för döden. Att du för in Astrid Lindgrens verk i det här sammanhanget är befängt.

Skrivet av Theo B:
Skrivet av Statsmakten:

Nu vill jag inte vara den som är den, men är det verkligen vettigt att en spelutvecklare hyllar en 8-åring för att spela deras spel som har en åldersgräns på 13 år? Det känns lite som att det underminerar spelbranschens ställning att det är "föräldrarnas ansvar".

Jag tror inte åldersgräns har med förbud att göra, snarare att säga "vid den här åldern är du troligtvis mogen nog att tolka spelets innehåll på ett så sätt att det inte påverkar dig negativt". Flickan i artikeln verkar inte ha påverkats särskilt negativt, så det är väl okej.

Jag har inget emot att hon spelar Overwatch och jag tror inte att hon påverkas negativt, men jag ogillar att Blizzard tillåts använda hybridmarknadsföring mot en målgrupp som de inte får marknadsföra produkten mot.

Nu vill jag inte vara den som är den, men är det verkligen vettigt att en spelutvecklare hyllar en 8-åring för att spela deras spel som har en åldersgräns på 13 år? Det känns lite som att det underminerar spelbranschens ställning att det är "föräldrarnas ansvar".

Skrivet av Hajfena:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av PcKaffe:

Att det här inte var standard redan från början är skrattretande. Det är ju självklart att folk vill veta hur de hanterar pengarna de fått.

Jag håller med att det borde vara självklart, fast det är väl knappast någon standard i branschen - CIG verkar vara helt ensamma om att vara så här transparenta.

Rätta mig gärna om jag har fel, men finns det NÅGON annan spelutvecklare som lägger ut månadsrapporter och redovisar utvecklingen varje vecka på ett liknande sätt?

En på jobbet sa att utvecklarna till DayZ informerar om allt de gör och ofta, vet ej själv hur det är men googlade och hittade bla denna: http://www.dayztv.com/dev/status-reports/

Och oj vad mycket skit utvecklarna av DayZ har fått för att inte hålla sina "deadlines". DayZ communityt är extremt toxic och det är ett klockrent skräckexempel på vad som händer om man är helt transparent.

Skrivet av PcKaffe:

Att det här inte var standard redan från början är skrattretande. Det är ju självklart att folk vill veta hur de hanterar pengarna de fått. Glad att jag inte backade det här, köper det garanterat om det blir okej eller mer när det klart dock.

Tycker det är helt rimligt att de inte varit 100% transparenta, just för att det finns så många självutnämnda experter som inte förstår ett dyft av spelutveckling. Det finns en stor risk när man delar data med rättshaverister som VILL tolka informationen fel.

För övrigt känns det som att de som klagar på spelet är de som inte har backat spelet och inte tar del av all information som CI delar med sig. Jag har aldrig sett en spelutvecklare som varit mer transparent och som involverat sina spelare lika mycket. Blir ärligt talat trött på alla pessimister.

Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Belgath:

Jag var sjukt tveksam till ico och shadow men när jag körde dom så fastnade jag direkt. Jag hoppas att detta får en lika bindande som dom gamla fick. Kameran var inte bäst på dom heller och inte grafiken heller för den delen men det magiska i spelen som fick en på fall. Hoppas nu bara!

Onekligen sådana spel man måste uppleva för att fatta. Nej, tekniskt sett och mekaniskt finns ju en del att önska – men känslan! Den går inte att hitta någon annanstans.

Fast njae? När Shadow of the Colossus kom så var det ett tekniskt mästerverk, helt otroligt vad de lyckades kräma ur gamla PS2. Vill minnas att spelet prisades för sin grafik. Att det sen inte åldrats med värdighet är en annan femma:)

Spelet SLÄPPS inte modulärt, det byggs modulärt för att alphatestare ska kunna ge feedback på respektive modul och för att de ska kunna jobba parallellt utan att pajja koden för nån annan.

Däremot släpps Singleplayer som ett fristående spel, och Multiplayer senare. Med andra ord en rätt traditionell release, men två spel:)

Är det bara jag eller har han extremt stora händer (eller extremt litet huvud) på 0:50?

Förstår verkligen inte varför de inte valde att släppa ett Warioware istället. Sjukt beroendeframkallande, tävlingsorienterat och grymt bra för att visa upp alla tekniska capabilities på telefonen.

Grymt med nytt utseende! Undrar dock vad ni menar med att ni går över till Sweclockers plattform, för den ser ju minst lika föråldrad ut?

Fixade artikelbilden: http://i.imgur.com/0igeiKB.jpg

Skrivet av EYEtriforce:

vore ju sjukt korkat, en competative shooter som inte är competative ?

Jag skulle gissa att de vill göra spelet så välbalanserat som möjligt innan de börjar med rankade spel, och bästa sättet för det är att samla in så mycket data som möjligt under lanseringsperioden. Om de hoppas på att Overwatch kommer bli nya stora e-sporten så vore det självmord om de släpper ett spel som efter en månad visar sig vara obalanserat, varpå de måste nerfa klasser och uppröra och riskera att tappa spelarbasen.