Inlägg av anon2387

Inlägg som anon2387 har skrivit i forumet

Har FZ blivit Kotaku?
Dags att finna en ny nyhetskälla. Pinsamt.

Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Puscifer:

Även om Valve backar om beslutet är jag skeptisk till att det är för att spelarbasen visade sitt missnöje, och inte att man helt enkelt förlorade pengar på det. Jag vet att Steam inte är någon form av välgörenhet, men jag tvivlar på att spelarbasen hade någon direkt påverkan. Valve/Bethesda har ännu inte återfått mitt förtroende, då det ska mer till än en simpel ursäkt för att göra rätt ifrån sig.

Dåligt planerat, dåligt utförande, och dåligt skött.

EDIT: Från det officiella uttalandet:

Citat:

To help you understand why we thought this was a good idea, our main goals were to allow mod makers the opportunity to work on their mods full time if they wanted to, and to encourage developers to provide better support to their mod communities.

Skitsnack. Om man förväntar sig att folk ska kunna jobba med mods på heltid tar man inte 75% av vinsten. Det är otroligt orealistiskt, och det borde vem som helst kunna lista ut med lilltån.

Valve tog inte 75% av vinsten. Det stod klart och tydligt för alla personer med förmågan att läsa att den procentuella vinstfördelningen skulle vara upp till utvecklarna. Med andra ord är det EXKLUSIVT Bethesda som satte fördelningen på 75% när det kommer till Skyrim.

Jag är numera övertygad om att alla på internet är helt komplett spritt-språngandes galna. Alla är idioter i någon aspekt av deras liv -- Det har bara blivit mer transparent.

pinsamt

Är vi inte eniga att Ron Gilbert är han grumpy old timern som tror sig veta allt, men som vi andra bara skrattar åt när han sitter i sin gungstol på sitt ålderdomshem?

Ja, det var coolt att du var med i början av spelindustrin.

Ja, det är coolt att du var en av de som uppfann klicka och peka spel.

Nej, spel kan vara mer än vad de var för 30 år sedan.

Nej, du är ingen autoritet på spel längre.

Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av Snubbz:

Förstår inte varför människor blir så aggressiva över dessa saker. Det är ju en självklarhet att spelvärldens kvinnosyn är en skev historia och den som förnekar detta måste ju se över sin förståelsehorisont.

Jag tror att de blir aggressiva för att det är så lite klarspråk, så många motsägelsefulla agendor och så mycket skitsnack.

Ta ditt inlägg i debatten exempelvis:

"Det är en självklarhet"

Du säger något sådant för att du förstår ett perspektiv och därför drar du slutsatsen att eftersom du dragit en möjlig slutsats att DEN slutsatsen är "självklar". En ganska arrogant position.

"spelvärldens kvinnosyn"

Vad är det för jävla generalisering? Vem är "spelvärlden"? Menar du ALLA speltillverkare? Menar du "de flesta"? Vad är din definition av "skev"? Handlar det om att se kvinnor generellt som mindre värda? Om så är fallet, vet du med största säkerhet att de flesta speltillverkare har den positionen? Eller är det något du "känner" och "tror", hur "självklart" är då det?

"Den som förnekar detta måste se över sin förståelsehorisont"

Återigen tar du en arrogant position och använder dig av ordet 'förståelsehorisont' för att verka bättre. Sedan generaliserar du, ironiskt nog, alla som inte håller med om din position som att de har en brist på förståelse.

Det går liksom inte att börja debattera med ett sånt icke-inlägg i debatten. Det du lyckats poängtera, "Snubbz" är ungefär ett kolossalt högtfärdigt rapljud.

Klart är att debatten kring kvinnors roller i spel är högintressant för en grupp individer, klart är att de vill problematisera det hela och klart är att det går att tjäna pengar på detta. Mindre klart är om det finns vetenskapliga grunder i det som påstås, eller ens något sanningsvärde utöver rent spekulerande.

Jag ser det som såhär: Spel är kultur, och kultur återspeglar och uttrycker såväl olika samhällsfenomen som individers enskilda unika perspektiv. Av någon anledning är det många som misstar det ena för det andra, och av någon anledning så misstar många något avbildat för skaparens intentioner. Lite som att fotografera någon som blir slagen på något vis skulle göra fotografen till den som misshandlar. Om det nu handlar om misshandel, tolkningen är alltid i betraktarens öga, och brukar vanligen säga mer om betraktaren och dess förmåga att se än om det betraktade.

Det är för många tvärsäkra personer i debatten kring genus, feminism och spel för att det ska vara en fruktsam debatt. Det är en evig polariserad storm av känslor som spårar ur lika ofta som någon glömmer bort vad syftet med debatten är, vilket sker så ofta att vi lika gärna kunde byta ut alla stavelser i debatten mot ett irriterat "blablablablabla" utan att gå miste om några anmärkningsvärda detaljer.

Otroligt bra sagt.

Skrivet av Smoo87:

Lol. Videon var väl för en gångs skull okey. Men varför kan hon inte göra en video där hon hyllar spel på löpande band så som hon gjort videos där hon bashar spel (män) på löpande band? Så få spel med starka, bra kvinnliga karaktärer finns det inte. Finns en uppsjö lilla gumman.

Om jag får komma med ett rationellt inspel här, lika mycket riktad till dig som alla andra, så det är inte meningen att ni ska godta vad jag säger på rak arm men som ni kan kontemplera: Kanske vad du tycker är nervärderande för kvinnor inte helt representerar vad som *faktiskt* är nervärderande för målgruppen i fråga. Ibland krävs det att man ser på de som har det sämst, som är mest utsatta, som blir påverkad mest. Hon har aldrig bashat män som du säger, det är bara hennes framtoning och personlighet som verkar sjukt överlägsen att du känner dig attackerad. Hon är en kall och otrevlig person, men budskapet hennes är sunt -- Vi borde kunna omvärdera vår syn på samhället genom kritik, annars är vi lika galna som ISIS.

Skrivet av KatOne:
Skrivet av iramirion:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av KoP:

Tack men nej tack.

Wow, vad dillar du om egentligen?

Detta är en betald artikel om ett spel som inte är så speciellt bra om man jämför med andra alternativ.

Jag har då inte betalat för den, så mig kostar den inget. Och hade jag betalt för den så skulle det ju varit för jag velat ha den, då jag inte har för vana att betala för sådant jag inte vill ha.

Och klart Mattias får betalt, detta är hans jobb? Menar du att han presterat dåligt jämfört med andra betalda skribenter som också haft i uppgift att skriva om Smite? Jag tror inte Mattias tror att hans artikel var avsedd att tävla med vare sig SmiteFire, Smite-wikin eller andra mer kompletta guider.

Konstruktiv kritik är en sak, men ett "tack men nej tack" jävligt onödigt och förmedlar exakt ingenting, annat än att man var på humör att dela ut en liten pik.

Det känns lägligt att i allmänhet skriva om Smite då VM drar igång idag, och att försöka sig på någon slags introduktionsartikel för nyfikna spelare som aldrig testat Smite (eller kanske ens MobA innan) är väl knappast missriktat?

Eller syftade du på att spelet inte är så bra som andra ("betalda") alternativ? Är du då alltså här enbart för att rata spelet? Smite är ju för övrigt free to play. Just i en nybörjarguide känns väl det rätt onödigt, jag menar, poängen med en sådan är att man riktar sig till folk som inte har insikt i det som pågår.

Det är som att börja prata politik med barn, det är bara ohyfsat av det skälet att dessa uppenbarligen inte är experter. Låt folk bilda sin egen uppfattning istället.

*facepalm*

Skrivet av KatOne:
Skrivet av KoP:

Tack men nej tack.

Wow, vad dillar du om egentligen?

Detta är en betald artikel om ett spel som inte är så speciellt bra om man jämför med andra alternativ.

FZ borde också stänga av kommentarer.

Skrivet av Fisse:
Skrivet av iramirion:

Problemet är att gamers utgör en så ofantligt MIKROSKOPISK del av alla spelare som finns. Att ni håller i plånboken har _ingen_ inverkan på om trenden med free to play spel kommer fortsätta.

Men som alla spelutvecklare vet så vad kunden säger att de vill ha och vad de _verkligen_ vill ha är helt vitt skilda ting.

Ni tror att Dungeon Keeper inte tjänar några pengar och håller på att bomba för all den dåliga omskrivningen spelet har fått? Den ligger på top 10 just nu, de tjänar miljonvis av dollar -- dagligen!

Problemet är att ni följs av era starka känslor förknippade till er heliga spelupplevelse -- men såfort man kollar på den mest rudimentära statistisken så inser man snabbt hur sinnesjukt många som spelar och hur sinnesjukt många kastar ofantligt mycket pengar på skräpspel.

En vanlig statistik inom f2p är, 50% av revenue kommer från saker som kostar 20$ eller mer. Vilken gamer köper saker för 50% i ett jävla skitspel på iPhone?

Ne ni måste inse att ni är flugskit i jämförelse med alla de som spelar mobilspel och f2p spel. Frågan är vad vi _verkligen_ kan göra för att ändra situationen... Att rösta med plånboken är helt enkelt en läxa att kriga i uppförsbacke.

Jag utvecklar själv f2p spel, jag har utvecklat hos både världsberömda företag och indie företag. Jag väljer att försöka skapa bra spel först och främst, spel som är kul oavsett om du betalar eller inte. Kommer jag tjäna miljoner av dollar? Njäe, jag hade kunnat maximera min revenue mer... Jag försöker förändra genom att utveckla spel själv -- vad gör ni? Jo ni sitter och bitchar på ett forum och lägger bara till massa negativitet och bitterhet.

Din kommentar är själva essensen i vad som är fel med många spelutvecklare idag. Man tar sina kunder för givet, precis som att ni inte är beroende av oss för att överleva. Get real ffs.
Du låter som en riktig jävla douche.

Tar förgivet? Get real? Först och främst, du tar förgivet att ni är mina kunder, vilket ni inte är. För det andra så har free-to-play utvecklat spelmediumet, det är endast företag som är giriga och kortsiktiga som har perversa affärsmodeller.

Jag skulle kunna argumentera att free-to-play skapar _bättre_ spel eftersom man inte bara behöver ha massa pre-orders, tomma löften och hype för att tjäna pengar. Hur många spel har du köpt som du genuint har känt varit värt de pengarna du betalade? World of tanks är ett jäääävligt bra spel och är populärt för att det är kul för tank och strategi-fanatiker. Är Dungeon Keeper till iOS ett bra spel? Kanske inte, har inte spelat det men baserat på kritiken och uppmärksamheten -- inte särskilt. Kommer spel överleva i den formen? Nej. Kommer vi se fler spel i samma kvalité som tf2, world of tanks etc? Ja, det tror jag!

Så ja, lev kvar bland dina jävla 90-tals game boxes och manualer, så fortsätter vi andra till en ny revolution inom spel design och kvalité. Get real? Haha... Ditt naiva perspektiv är så snävt att du snart kan se dig själv upp i arslet.

Problemet är att gamers utgör en så ofantligt MIKROSKOPISK del av alla spelare som finns. Att ni håller i plånboken har _ingen_ inverkan på om trenden med free to play spel kommer fortsätta.

Men som alla spelutvecklare vet så vad kunden säger att de vill ha och vad de _verkligen_ vill ha är helt vitt skilda ting.

Ni tror att Dungeon Keeper inte tjänar några pengar och håller på att bomba för all den dåliga omskrivningen spelet har fått? Den ligger på top 10 just nu, de tjänar miljonvis av dollar -- dagligen!

Problemet är att ni följs av era starka känslor förknippade till er heliga spelupplevelse -- men såfort man kollar på den mest rudimentära statistisken så inser man snabbt hur sinnesjukt många som spelar och hur sinnesjukt många kastar ofantligt mycket pengar på skräpspel.

En vanlig statistik inom f2p är, 50% av revenue kommer från saker som kostar 20$ eller mer. Vilken gamer köper saker för 50% i ett jävla skitspel på iPhone?

Ne ni måste inse att ni är flugskit i jämförelse med alla de som spelar mobilspel och f2p spel. Frågan är vad vi _verkligen_ kan göra för att ändra situationen... Att rösta med plånboken är helt enkelt en läxa att kriga i uppförsbacke.

Jag utvecklar själv f2p spel, jag har utvecklat hos både världsberömda företag och indie företag. Jag väljer att försöka skapa bra spel först och främst, spel som är kul oavsett om du betalar eller inte. Kommer jag tjäna miljoner av dollar? Njäe, jag hade kunnat maximera min revenue mer... Jag försöker förändra genom att utveckla spel själv -- vad gör ni? Jo ni sitter och bitchar på ett forum och lägger bara till massa negativitet och bitterhet.

ackoack varför gör de allting så halvdant för? Må ju säga att det är coolt att de försöker göra spelet som alla fans har väntat på i 30 år. MEN!

Xenomorphs kan ta vilken skepnad som helst, den kan bokstavligen bli cthulhu on wheels men så väljer de den tråkiga varianten som vi har sett tusen gånger? Och varför visa den överhuvudtaget? Ettan var ju så grym för att de inte visade den. Basic Alien 101.

Den här alien måste också ha en medfödd invalid-defekt. Den går ju bara runt och ser dum ut. Vad hände med den extremt dödliga, instinktsfulla, _blöta_ och hänsynslösa Alien vi älskar?

Varför Ripley-släkten? Det luktar unket på något sätt. Som om hon har all rättighet att bli uppsprätt av aliens. Alien var inte coolt på grund ut av Ripley, men på grund ut av att hon var omgiven av andra intressenta karaktärer som gjorde att hon blev cool.

+1 för försöket, jag hoppas på att det blir ett grymt spel men min alltför syniska utsikt på moderna spel och dagens utvecklares allmäna inkompetens inför subtila uttryck i spel bådar inte gott tyvärr

Skrivet av Bojkott:

Twitch. Spelvärldens svar på Facebook där antal tittare jämförs med likes. Så jävla ointressant att kolla på när andra spelar, precis som att läsa andras statusuppdateringar. Spela själva i stället, och skaffa egna liv i stället för att läsa om andras!

Av någon outgrundlig anledning så gissar jag på att du är 16 år gammal.

Skrivet av Ankh:
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av iramirion:

Usch konsumenter får jag huvudvärk av.

Kanske dags att komma ner från din höga häst?

Kanske dags att sluta spela som om du vinner det här argumentet?

Sluta spela internet tuff nu.
Prova med en vänligare attityd så kanske folk bryr sig om att lyssna på dig?

Alright förlåt -- blir bara provocerad av dåliga konceptbilder och följande hån när jag byggt hela min framgångsrika karriär på oavnnämda yrkesgrupp.

Skrivet av Ankh:
Skrivet av iramirion:

Usch konsumenter får jag huvudvärk av.

Kanske dags att komma ner från din höga häst?

Kanske dags att sluta spela som om du vinner det här argumentet?

Skrivet av Dunder:
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Ankh:

Är du rädd för att han inte kunde läsa den förra gången du skrev samma sak till mig iramirion?`?

Extra tröga personer brukar oftast behöva upprepning för att saker ska sjunka in, eftersom han uppenbarligen inte läste vad jag skrev första gången.

Det är nog snarare du som inte fattat vad konceptbilder är för något.

Okej, jag är inte en större man än att jag erkänner när jag har fel -- Vad är konceptbilder för något?

Skrivet av Xzander:
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Ankh:

Är du rädd för att han inte kunde läsa den förra gången du skrev samma sak till mig iramirion?`?

Extra tröga personer brukar oftast behöva upprepning för att saker ska sjunka in, eftersom han uppenbarligen inte läste vad jag skrev första gången.

Onödigt att kalla någon trög bara för att denne på ett skämtsamt sätt påpekar det självklara i ditt inlägg.

Sen förstår jag inte riktigt hur du resonerar kring hur konceptbilder, enligt dig, borde göras. Ska spelet vara färdigt för att koncepttecknarna ska basera sina bilder efter det då? Vad ska då grafikerna basera sina modeller och texturer på? Vad är då meningen med ordet "koncept"?

Koncepten i fråga är inte "produktions-koncept" som 3d artisterna använder för att producera sina modeller på. Dessa koncept är såkallade "mood concepts" som är till för att försöka fånga en känsla och färgpalett. Koncept är till för att utveckla idéer på papper före man investerar massa resurser i att skapa världen i fråga. Har du _någonsin_ sett ett spel som har kunnat fånga episka landskap? Allt dessa koncept säger mig är att de vill skapa hype och en känsla som helt enkelt aldrig kommer infinna sig i spelet. De är drivet av pengar och ni sväljer det med hull och hår -- därav kallar jag de tröga.

Det är tydligen inte "självklart" eftersom jag måste förklara samma sak om-och-om igen.

Skrivet av Ankh:

Är du rädd för att han inte kunde läsa den förra gången du skrev samma sak till mig iramirion?`?

Extra tröga personer brukar oftast behöva upprepning för att saker ska sjunka in, eftersom han uppenbarligen inte läste vad jag skrev första gången.

Skrivet av Spooner:
Skrivet av iramirion:

Som vanligt så representerar inte konceptbilderna riktiga spelet.

http://img.wonderhowto.com/img/47/09/63410547666815/0/alan-wa...

http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20090324200235/half-lif...

http://www.teamfortress.com/images/artwork/concept/engineer_c...

DETTA kallar jag BRA koncept design, då det faktiskt representerar en vision som faktiskt GÅR att göra istället för att en konceptnisse sitter i 2 år och ritar de mest fantastiska landskapen och inget går att realisera. Men vad vet jag, jag har ju inte inte jobbat med Koncept design i snart 7 år.

Skrivet av Ankh:
Skrivet av iramirion:

Som vanligt så representerar inte konceptbilderna riktiga spelet.

http://static3.wikia.nocookie.net/__cb20070106155836/uncyclop...

http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20090324200235/half-lif...

http://www.teamfortress.com/images/artwork/concept/engineer_c...

DETTA kallar jag vara BRA koncept design, då det faktiskt representerar en vision som faktiskt GÅR att göra istället för att en konceptnisse sitter i 2 år och ritar de mest fantastiska landskapen och inget går att realisera.