Inlägg av abso

Inlägg som abso har skrivit i forumet

Skrivet av Johan Lorentzon:

Håller med, de lämnade spår som går att fortsätta på, men serien fick ett tillfredställande slut.

Jag tycker den var lite svagare inledningsvis, men sen tog den sig och avslutade allt riktigt bra. Framförallt lyckades de på ett vettigt vis knyta ihop alla trådar till skillnad från andra fantasy serier *Host* GoT *Host*.

Men ska faktiskt ta och se igenom hela serien igen, alla säsonger back to back. Tror det är då man kan få en bild om hur bra serien verkligen är.

Det stämmer faktiskt när jag tänker efter, början som var sådär, men blev helt klart bättre och bättre och avsluta grymt bra

Jag tyckte det var något med säsong 4 som kändes sämre än de tidigare, kan inte riktigt sätta fingret på vad. Men med det sagt så höll den fortfarande hög kvalitet, riktigt bra serie av Netflix.

Skrivet av Rh3nium:

Jag undrar hur långt är det vettig att gå med vanilla, eller som du nu heter, classic.
Min favorit var visserligen WotLK, så det skulle inte störa mig så hemskt mycket om det blir av. Men Catalycsm och senare - mja.

Blir det i slutändan x olika server varianter då?
Retail
Vanilla
TBC Classic
Wotlk Classic
etc etc ???

Enligt Blizz så finns det ej några planer på att fortsätta efter Wotlk. De lämnar möjligheten öppen om det skulle finnas stor efterfrågan vilket dock inte är troligt då Cata spelstil påminner väldigt mycket om moderna wow, som de flesta i classic ville komma ifrån. Så länge tillräckligt med folk fortsätter lira så kommer vi garanterat ha olika server varianter med Vanilla, TBC, Wotlk och retail. En liten wow-buffé där alla kan välja sitt gift

" Han föll bland annat på det faktum att han nekade till att själv ha laddat upp några ROMs till webbplatsen, trots att han tidigare lämnat in ett edsvuret uttalande där han erkände att han gjort just det. "

Varför gjorde du det????

Fick mig ett gott skratt när du kalla mobs för meningsmotståndare, tycker detta borde bli det nya officiella namnet på dem!

Kommer bli kanon det här, bara det att worldbuffs hysterin försvinner är jätteskönt. Och med 16 HCs att välja mellan kommer det bli roligare att gå in och slöspela lite.

Har skippat de två senaste Far cry spelen, men är grymt taggad på denna!

Skrivet av Anton Q:

Köper det argumentet...

Tror det jag känner är att det är trist att vi inte verkar leta nästa stora feta MMO längre utan typ gett upp och spelar på nostalgivärde.

Det kan jag hålla med om, har ju kommit ut enorma mängder andra MMO:s och de fortsätter komma men ingen verkar lyckas ta över pinnen från WoW. Tror ej det är ett kvalitets problem, men kanske är så att de flesta MMO spel kräver för mycket tid vilket inte spelarna har idag och därmed lättare att bara fortsätta med WoW som man redan kan?

Skrivet av Anton Q:

Är det inte lite konstigt att dom verkar pusha Classic mer än dom pushar 'riktiga' WoW vad gäller marknadsföring?

Är det inte lite efterblivet att börja uppdatera Classic med senare expansioner? Vadå ska det följa x antal expansioner efter då bara i utvecklingen? What's the point of that?

Bam.

P.S. Fokusera på att göra 'riktiga' WoW intressant igen ist?

Bam.

Efter blizz gått ut med att TBC är på gång så fick de frågan, och svaret var att det inte är planerat mer än eventuellt Wotlk, men håller möjligheten öppen om det skulle finnas stor efterfrågan på att fortsätta in i Cata. Är tyvärr en del som inte ser det " efterblivna " eller dramatiska i att det nån gång skulle komma en tex Cata server för de som vill. Jag skulle ej lira det men skulle också vara helt opåverkad så länge de inte skickar server räkningen till mig.

Tror logiken med att " dom borde göra det istället för detta " inte fungerar så bra på företag med 10k anställda och plånkan full med miljarder, de har nog möjlighet att fokusera på båda.

Skrivet av socialarbetaren:

Den största frågan är väl egentligen bara - varför? Det kan ju inte vara stimulerande eller roligt alls.

Just den här typen av spelande har ökat ganska mycket det senaste, är tex en YT:are som håller på att spela igenom SC2 kampanjerna med utmaningen att inte förlora en enda enhet. Varför de gör det är väl olika, men folk letar sätt att spela sina gamla favvo spel annorlunda då det traditionella är för enkelt, speedrunning tex. Önskan att bli viral och få många följare för att sen kunna försörja sig på nätet är säkert en stor anledning också och då gäller det att hitta sin nisch och sticka ut.

Tänk vad intressant att ett av världens mest köpta och populära spel saknar expansion men istället får in tonvis med pengar genom att sälja digitala kläder och släppa samma spel till de olika nya konsoler som kommer ut då och då.

Skrivet av KeyserSoze:

Meh, en otroligt liten % clearade nax. Dom flesta som raidade mycket hade knappt entry gear till nax.
Och man tog ju lvl 70 på någon vecka vad jag minns, karazhan och gruul var ju också något som man clearade rätt snabbt.

Jag hade iaf bytt ut all min gear inom en månad, gear som tagit flera hundra timmar att få ihop. Vilket gjorde mig skitless på spelet och slutade.

Ett mmo ska vara persistent, level cap increase var ett misstag dom skulle bara utökat lvl 60 endgame som innåt helvete.
Det är ju liksom cykler av clean slates som fått folk att sluta spela wow :P.

Ett av mina största nöjen med wow var just att få uppgraderingar till sitt gear så hade inget emot att ens gamla blev sämre efter ett tag :).

Tycker nuvarande system med ny level cap för varje expansion är helt okej och har sina fördelar, men det låter faktiskt väldigt intressant med ett permanent tak för levels och endast nytt endgame material i större omfattning, hoppas man får prova på det nångång!

Skrivet av KeyserSoze:

Tycker det var ett konstig tillvägagångssätt med expansionen, dom som hade spelat som mest blev mest brända av den.

De som spelade mest och bäst fick tag i naxx gear som fortfarande var bättre än det blåa gear som andra fick 60-70 och hade en stor fördel fram till T4.

Skrivet av Leverantören:

Yey hurra KT world first ,vi är bäst!!... eller vänta nu, någon har visst world first för 18 år sedan.

Mitt gnäll är inte på classic i sig. Men spelarna som spelar det som tror dem är så himla bra.
Och deras skryt om att dem tagit saker server first och world first.

Det har ni ju inte!....

Folk tävlar i bokstavligt talat allt idag, och att det även inkluderar vem som får ner bossarna i classic wow först är inget konstigt alls. Spelarna som får ner bossarna först idag är fullt medvetna om att dessa har gått ner 15 år innan men kan ändå känna viss stolthet att vara snabbast i classic med det. Ungefär som en 100m löpare inte nödvändigt är stolt över att ha sprungit 100m, utan att man gjorde det snabbare än alla andra.

Skrivet av Shamanfox:

Jag håller helt med gällande att spela konsol på platt TV. Jag spelar på min OLED TV, gäller bara att man ställer in inställningarna så att det känns bra för en själv.

Gällande Golden Eye, där håller jag inte med. Jag tycker inte spelet har åldrats väl. Den har väldigt många frame-rate problem och sikta är bökigt. Att folk speedrunnar spelet gör ju inte att spelet har åldrats väl. Finns folk som speedrunnar spel som har åldrats dåligt, men de gör det pga nostalgin eller att de ser en charm i det.
Jag försökte spela Golden Eye för något år sen, men orkade inte spela länge. Vet inte hur jag tyckte om spelet så mycket när jag var liten, men nu så känner jag inte någon nöje från varken grafiken, frame rate problemen eller aim-systemet.

Med det sagt, det är subjektivt. Det finns folk som gillar spela spelet än idag, och det finns de som växte upp med spelet men klarar inte av att spela det längre.

siktet och FPS:en är definitivt bökigt, lirade golden för 3-4 år sedan och det tog nån timma tills jag lyckades vänja mig, men det är det långt ifrån alla som gör

Skrivet av QuiGonRat:

Jag spelar bara nya coola spel för allt annat är o-coolt!!1!11!!

Skämt åsido: det krävs en himla massa dedication för att kunna njuta av t.ex. Nintendo 64 år 2021, inte minst behövs en fet burkteve för att man ska slippa utsmetad grafik, och det är helt enkelt en för stor plats-bov i utbyte mot nostalgin att köra ett superhackigt GoldenEye.

Nä, då upptäcker jag hellre nya spel som jag inte kört tidigare, som lockar på fler sätt än bara med nostalgins förföriska kraft. It Takes Two kan jag t.ex. inte sluta tänka på, för att det gör co-op på ett barnsligt kreativt sätt! Och Astros Playroom lär bli en fröjd tack vare DualSensen.

Detta medan Lara Croft i Tomb Raider 1996 känns som att styra en punkterad sopbil, med giftiga polygoner som närmast fräter i ögonen...

Ps. Får hem PS5 vilken dag som helst nu så jag KAN vara lite färgad av min längtan efter den... 😄

Nja det går utmärkt att lira tex N64 på äldre versioner av platt TV också, har en 12 år gammal LCD 34 tums som ej tar någon plats.

Golden eye och Tomb raider kom ut med bara 1 års mellanrum och är väldigt bra exempel hur spel kan åldras åt varsitt håll, Håller inte med om att golden eye är särskilt hackigt förutom vissa stunder när många fiender är på samma plats, i övrigt flyter den på rätt så bra och spelas fortfarande av väldigt många, bla speedrunners. Tomb raidar har dock åldrats en annan väg, och din beskrivning av spelet passar väl in

Tycker det ser kanon ut, att grafiken inte ligger i topp är mindre relevant. Blir säkert en riktigt kul kampanj att lira igenom.

Skrivet av Shadee:

Bara vänta på Karl Jobst video där han överanalyserar rekordet ur alla vinklar och vrår. Rekommenderar hans kanal för den som är intresserad av Speedrunningrekord och historia kring speedrunning.

https://www.youtube.com/user/karljobst

Håller med, hans analyser och historia berättande av bla Doom speedrunning är grymt bra.

Skrivet av MLundin:

En tid på 4:53 är inte bara osannolik; Den är omöjlig. Om jag förstått rätt enligt denna artikel av Polygon så är 4:54:26 det absolut snabbaste även en dator kan göra det på (frame by frame).

Med förbehåll att jag kan ha missförstått något. Därför detta rekord är så sjukt som det är 😯

Det går aldrig att riktigt omöjligförklara ett rekord då det kan finnas buggar i spelet som ej ännu upptäckts. Även med en dator som spelar perfekt så kan den bara använda sig av nuvarande bästa väg.

Skrivet av Fletchett:

Absolut, och precis som vi är olika har vi också olika åsikter. Jag anser iaf att priset inte riktigt överens med jobbet som krävs för att skapa produkten. Det är en föråldrad affärsmodell som borde dött ut vid det här laget. Finns inget giltigt skäl att motivera det numera.

Netflix lägger dock miljarder dollar på att köpa in och skapa sitt innehåll. Varför behöver Blizzard pengarna? Serverkostnader är inte vad de var 17 år sedan när spelet kom ut. Och de tar ju betalt för expansionerna som vilket annat spel som helst... så månadskostnaden går till vad exakt? Det är helt enkelt bara för att de kan, och att spelarna motiverar det på det sättet du gör - det är därför jag tycker det är girigt av dem. Resten av spelindustrin har gått framåt.

Det behöver finnas nån form av vinst för att att projekt skall kunna genomföras. " Resten " av spelindustrin som tex Riot kan låta League vara gratis pga av inkomster från andra håll som classic saknar, E-sport, försäljning av skins etc.

Skrivet av JareD82:

Håller med.

Det är som att säga att man uppfann hjulet fast classic versionen av det.

Dessa rekord hade varit imponerande för 17 år sedan. Idag så kan ju inte en människa bry sig om att man är 2 som slår onyxia... med alla addonss och all data på hur man ska göra så är det snarare så att det borde gå att
soloa bossen....

Du skall nog inte ta det så seriöst, se det mer som en rolig grej och inte nödvändigt bara för att försöka imponera...vanligt idag att folk försöker göra nya grejer i spel som blivit för enkla traditionellt.