Inlägg av Rh3nium

Inlägg som Rh3nium har skrivit i forumet

Oavsett Live Service eller ej, det känns som att de spelen som lyckas mest för nuvarande (alltid få undantag) är de som man "inte räknade med", eller de som inte är "över-hypade". Spel som Palworld blev större än förväntat, eller Helldivers 2, eller Dave the Diver. Live service och single player.
Ju större spelet och studion ju högre förväntningarna och ju större fall om de inte blir som förväntad? Som sagt, med undantag (Hogwarts, Jedi Survivor). Kanske är det snarare en korrelation utvecklingstid vs storlek (nuförtiden, inte förr).

Det är inte så mycket som tur (just nu). Star Wars Outlaws kanske och Elden Ring DLC. Annars är jag nöjd med min backlogg ...

så länge man inte måste hammra med knytknäven på träd för att samla sina första resurser....

Gillar spelet;
Synd för de att det är "enbart" 500 k. Men det beror kanske på att det nuförtiden finns ett uppsjö av (oftast billiga) bullet hell spel. DRGS är väl först och främst för de som gillar DRG?

ja, skit kul med kompisar. med pug-s tyvärr inte så mycket. men jag har kanske bara haft otur hittils.

Fint skriven, tack.
Nu vet jag inte om jag vill, eller just inte vill spela spelet, det finns nog en del oberbetat i mig...

Det är ju kul, får hoppas att det inte är som i kina med stöd till elbilar där företaget låter via annan köpa bulk-mängder där rubbet bara står ngnstans och dammar, men, man kan skryta med höga försäjlningsiffror.

Den här har missat. Kanske coolt? Får väl se snart.
Hur är det med serverna? Är det som de flesta survivals, Valheim, AoC, etc? Vet vi om man kan ha egna?

Antagligen det "enklaste" knepet att komma åt piratkopiering? Kan man ju (tyvärr) förstå.

Skrivet av magma:

När spelet blir ett jobb tycker jag det har misslyckats.

Håller med. Men det som är kul och avslappnande för den ena är stressigt eller tråkigt för en annan. Hur ska developers då tänka? Man kan (och borde) ju inte göra rätt för alla.

Under en period älskade jag WoW. Brydde mig inte om grind etc. Men nu.... inte längre.
Samma med, säg, W3 eller Skyrim.

Känslan är ju ibland "här är det najs, jag vill hänga länge och mera här", men det som erbjuds är efter ett tag, ja, ett jobb i slutändan och då tröttnar jag och vill inte vara klar längre (dvs oftast huvudstoryn är klart, jag har gjort några extra achievements, men definitivt inte alla).

Kanske har allt sin tid. Har man gjort det några gånger har man vuxit ur detta behov? Jag vet inte.

Kommer nog testa förr eller senare, men avvaktar kanske tills priset går ner (eller tills det blir GamePass?).
Det som stör mig mest från alla videos är att man hoppar och springar och traversera i luften hela tiden - men det är kanske just det som är kul när man kör spelet på riktigt?

Skrivet av marsson90:

Kollar man på spelets steamsida har det släppts tre relativt stora (innehålls/ändrings-mässigt) sedan spelet släpptes. Allt från buggfigxar till finslipade animationer, grafik och ljussättning med mera.

ok, tack!

Har det bliviti några patchar under tiden som tar hand om en del/flesta(?) buggarna? Eller blev det snabbt abandonware?

När ingenting händer under resans gång och när man har gjort det "hur många gånger som helst", då visst, då blir fast-travel. även om jag älskar omgivningen, osv, då vill jag ändå till slut kommer fram till målet.

Det är bra om det finns valmöjlighet iaf. Ibland vill man njuta, ibland har man bråttom eller konkurrens med flertal andra spel och real life. Dvs har inte alltid att göra att det är tråkigt, men visst kan det vara en del av detta.

Jag testade och - jävla, jag är uruselt i detta.

Jag tycker det ser lovande ut. Grafiken stör mig inte alls; om gameplay är kul återstår väl att se.

Ah, det blir lite nostalgiskt lirandet snart

Skrivet av Anton Q:

Vad menar du med omsättningen, om det kommer tjäna mycket pengar?

Är det verkligen en central fråga för dig inför släpp?

Känns väldigt märkligt tycker jag.

"Jaha, storyn kanske ska bli bra - men den stora frågan är ju hur mycket pengar det kommer dra in."

eh? tror du tolkade helt fel. det var en anspelining på hur man kommer att uppleva spelet, mekaniken, etc. De flesta pre-view kommenterarna hittills har ju inte varit särskilt positiva.

Storyn må vara bra, omsättningen däremot... vi får väl se.

Rise of The Tomb Raider variant skulle funka för mig. Eller kanske tom Tomb Raider II... Men inte Shadow of the Tomb Raider. Den där pseudo open-world funkade inte för mig.
Alt. en Uncharted-variant, såklart.

Men - det viktigaste kanske - en ung Indy. Inte gammal gubbe Indy. Om inte det ska vara enbart puzzle...