Inlägg av Hajfena

Inlägg som Hajfena har skrivit i forumet

Skrivet av stesva:

Intel Core i7-8750H

Den processorn är från april 2018 om man söker på det. Det behöver ju inte vara dåligt för det men ha i åtanke att den är begagnad och använd, antar jag. Sen mängden ram minne säger du inte heller, eller om det är dual ram, bara hur mycket den kan ha.

Vilka spel ska spelas?
Hur länge är det tänkt att fungera?
Ålder, hur den är använd, damm kan göra att prestandan går ner pga att temperaturen blir hög. Så testa gärna innan köp.
Man kan söka på modellnamn och se om den finns i något test. En med samma cpu fast med annat grafikkort finns i en video här:
https://youtu.be/0-reYKQupls

Skrivet av WolfGrin:

"När huvudspelet Star Citizen kan tänkas bli färdigt för release står fortfarande skrivet i stjärnorna." Nja SQ42 är faktiskt main spelet och multiplayer delen bara en bonus pga av dom nåde målen för dess finansiering. Men som vanligt har Tomas Helenius fel när han skriver om detta spel.

Hypen var ett mmo liknande projekt redan innan Kickstarter var färdig. Före Kickstarter så ville även Chris mer än ett ett singelplayer spel.

Precis som i verkligheten, tyvärr är det många som antingen saknar eller ignorerar sitt navigationssystem. Tack vare Navi så finns det ett enklare sätt att beskriva varför "lyssna" är så viktigt. Navi är nästan viktigare än Zelda.

Skrivet av Papphammar:

Folk är så sjukt upptagna av sig själva och många upptagna med att göra saker för främlingar på nätet (Instagram much?) inte pga glädje osv osv.

Enda tipset är att behandla alla som du själv vill bli behandlad, lämna allt annat bakom dig så snabbt som möjligt för de tar bara energi.
Vänskap ska vara en tvåvägsgata, du ska kunna ge ngn energi och förvänta dig att få energi när du behöver det.

Otroligt ofta är det, särskilt när man var yngre vuxen, många som suger energi men aldrig levererar tillbaka när du behöver det som mest.

Sen får det lösa sig, är social för dig att träffas och inte skriva eller tjata i headset kanske plattformarna inte är lösningen iaf.
Jag är rätt bekväm att inte har för många nära, gått på en del nitar och till sist lär många sig att vara bekväma och njuta av sin egna space, om man inte är i stort behov av sociala kontakter då.
Men då kan man iofs ta ett jobb som innebär många mänskliga kontakter och få tillräcklig dos av det där.

Slutligen, tror inte det har med människors diagnoser, eller annat som tex nedsättningar av olika saker. Lätt att man tror det, men den snyggaste och mest fitta människa du kan se framför dig eller ”klassens clown” är inte alls ovanlig att hen saknar nära vänner helt.
Mer eller mindre så kan alla vara drabbade.

För det här ska fungera som det är tänkt så bör man veta vem man är, hur man känner och vad man vill, vad tar energi, vad ger.
Man kan inte vara sig själv före man provat sig fram genom att vara någon annan, en ny person.

Naturligtvis kan den här meningen vara väldigt abstrakt för du kan aldrig sätta dig in i hur någon annan känner, man kan aldrig säkert veta vad man vill före man utsatt sig för något man aldrig gjort tidigare. En man kan aldrig förstå hur det känns att ha Endometrios, de bara skrattar bort problemet.
Upp till 20% av jordens befolkning har någon sorts form av Neurodiversitet, många vet inte ens om sin problematik och lever sitt liv som de känner, andra känner en skuld till att inte prestera så som man vill och blir bara mer osäker på vem man är ju mer man upptäcker sig själv.
Samtidigt som det mest fundamentala som människa är att passa in, att vara en del av samhället vill man sticka ut.
Du ska vara dig själv tills någon säger att du har fel

Skrivet av robbis:

Kompisar haha... Det gav jag upp för länge sedan. Har fru och 2 barn och 3 akvarium.

Är man ensam med en familj?
En kollega jag cyklade hem med i vintras, vi träffade en bekant på Ica, de hade inte setts på ett år. Den bekanta berättade snabbt att han har både fru och barn som om det var något helt normalt så snabbt, jag kände en unken smak i munnen men höll tyst om hur "enkelt" en del tar livet om relationer.

Om man ska prata om kronologisk ordning och teknologisk utveckling, och även biologisk utveckling.

Tagit inspiration från Alien: Isolation, okej?
Jag undrar mer om Fede Alvarez tar avstånd från filmerna som utspelas 2093 och 2104 av just Ridley Scott, där 2104 filmen även har bakgrundshistorier på youtube som man bör se. Man ska inte behöva acceptera sådant. Karaktärerna i de filmerna är banne mig lika korkad som folk säger AI'n är i Aliens: Colonial Marines, om man nu ska blanda in spel här.

Gör man här som Ghostbusters, att man förnekar vissa filmer i franchisen så kan denna vara okej?

Skrivet av rmpyro:

Djurliv släpper dom kanske i år om server meshing är redo. Om inte, då kommer allt annat också bli försenat.

Mobiglass styrda skepp har jag inte hört något om förutom för squadron 42.

Theatre of war, kanske nerlagt eller kräver server meshing eller annan optimering. Hörde från folk som testade det för några år sedan att dom hade väldigt låg fps som på stora events på starcitizen. Tror dom kommer utveckla Arena commander vidare istället med funktioner från theatre of war.

Om allt från star engine demot finns i spelet så är dom på god väg till 1.0 release. Dock behöver dom släppa flera sol system innan dess. Pyro system, sen Nyx system som dom tog bort från spelet för att ge rum för event, och något annat system som inte är nämnt.

Står lite info här om läckorna för 1.0. Ta allt som står i läckan med en nypa salt.
https://h115.substack.com/p/star-citizen-2-years-out

2023 Q4

3.22 - Quality of Life improvements

Tech Preview Pyro/Stanton JP (Planned in early/mid November, clearly delayed lol)

2024 Q1

3.23 - "-the goal of the Q1 patch [is] to contain as many S42 features as possible.”

Meshing tech preview (?)

2024 Q2

3.24 - Nothing yet known, likely finalizing what didn’t make it into 3.23.

Pyro preview (?)

2024 Q3

4.0 - Pyro, Meshing, Resource Network, Master Modes

2024 Q4

Planet Tech V5

2025 Q1

Squadron 42 PC/Console release.

2025 Q4

“Star Citizen 1.0”

Contains 5 Systems on Launch (Stanton, Pyro, 3 others)

“Narrative Experience” on Launch"

Dom har sagt att 2024 kommer va ett stort år för starcitizen. Få se om det händer mycket mer nu än dom senaste åren fast skillnaden är att dom har 300 extra utvecklare för starcitizen i år.

Tror det är för tidigt att prata om 1.0 om inte spelet utvecklas explosionsartat.

Det jag funderar över hur CIG kan fortsätta att få in pengar i den omsättning om de släpper 1.0, jag antar att det räknas som ett spelsläpp och de sade att de inte skulle "sälja" fordon som de gjort hittills då.
Om det visar sig att det inte är så pass tilltalande att väldigt många vill spela.
Då bör det finnas innehåll till mer än vad som roar de som spelar nu.

Jag menar, nu har jag sett den här 890 Jump i en stream så här i 1 timme, med andra runt omkring, lite som att se Bob Ross måla.

Att inte lägga in snabb action som annonserades som exempelvis Theatre of war om man bara har 1 timme att spela på en kväll känns som att man lurar sina kunder, sina spelare. Det spelar som ingen roll om det är kul för vissa när man lockat med flera olika spelstilar.

The Endeavor till exempel, jag kan förstå varför folk provar på Valheim eller Palworld, det går att göra framsteg på en kväll, man behöver inte vänta på att växterna ska växa i realtid

Vad jag menar med Mobiglass, kan man öppna en låst bil med en mobiltelefon idag? Men i framtiden måste man springa runt sitt eget skepp och leta efter en liten knapp samtidigt som man blir beskjuten av fiende, stressad, eller blir jagad av en Vanduul. Det är bakåtsträvande!

Vad finns i 1.0 som inte finns nu?
Vad kommer 1.0 göra spelet roligare än nu?
Kan man öppna och starta sina skepp i mobiglas i 1.0?
Finns det mer djurliv i 1.0?
Theatres of War till 1.0?
Vad finns mer än jakten på pengar för att bli rikare på annat än uec och skepp?

Ursprungligen ville ju Chris att världen skulle vara 9 npc mot 1 spelare bla. då ekonomin inte påverkas som exempelvis i Eve online. Hur ser det ut nu, ungefär 100% spelare och det är spelarna som skapar uppdragen.

Vad är 1.0 🤔

Skrivet av GustavA:

Så mer Mickey & Mallory än Bonnie & Clyde då?

Ja gärna, jag har inget emot det, jag har bara svårt att föreställa mig det. Därav utopi då relation med någon inte finns på kartan.

Skrivet av GustavA:

Har du identifierat dig med de tidigare karaktärerna?? Temat?

Nej, men världsuppfattningen förändras ju äldre man blir.
De har väl en relation antar jag. Det verkar vara en utopi i min värld. Jag börjar närma mig en Karen med 2 hammare, så en sån som huvudpersonen kan jag gå med på.

Ser grymt ut.
Tyvärr så kan jag inte identifierat mig med "Bonnie and Clyde" temat så hoppas det är lite fokus på det.

Guns of Icarus visade hur co-op kunde vara 2012.
Jag trodde att CIG skulle klara av att göra något liknande med Arena Commander, men icke.

Här kommer ett spel som verkar klara av det(ja jag har missat ett antal spel där emellan... men Sea of Thieves är inte i rymden, inte heller Starfield(med ett sånt här gameplay)), det ser intressant ut och det verkar gå att köra på bara två personer(länk) men det bästa är nog fyra för bästa effekt av allt som erbjuds.

Chaotic Starship Crew Sim! - Void Crew

Skrivet av RuneClaw:

Green Man Gaming är helt seriösa och officiella återförsäljare av nycklar. Har handlat av dom i kanske 10 år då de brukar ha bra deals på nya spel.

Skrivet av meanh:

Green Man Gaming är helt legit, de har "officiella" nycklar från utgivarna av spelen. Enda nackdelen är att du inte har dina 2-timmar returrätt som du har när du köper direkt från Steam. Köpte själv min premiumutgåva från dem för ca 80€, fick nyckeln i måndags och har nu förladdat spelet.

Det får bli Greenmangaming då, tackar.

https://www.greenmangaming.com/games/starfield-pc/
Är inte det här en okej sida att köpa ifrån?
130kr billigare för standard versionen.
Sen finns ju
https://gg.deals/game/starfield/

Skrivet av Ronzem:

Förstår inte hur NÅGON kunde tro att man kunde utforska HELA planeter genom att gå/åka runt hela. Sen var det även självklart att man inte fick styra sitt eget skepp och landa på en planet. Utan det hela är en cutscene. Visst var jag besviken på den delen men jag förväntade mig aldrig att det skulle gå.

Vi kommer väl alla ihåg att spelet skulle använda Creative Engine? Aldrig att den motorn skulle klara av detta. Det skulle ha behövts en helt ny motor från grunden anpassad för detta för att göra det möjligt.

Jag förstod även för över ett år sedan att landa på en planet innebar ett helt random område som inte har något med närliggande områden/landplatser att göra. Creative Engine klarar inte av annat.

Hursomhelst så har många gnällt på No Mans Sky och andra liknande spel att tusentals randomgenererade planeter blir tråkiga efter en stund och att det är mycket döda områden men lite att göra. Finns ju ingen studio som kan lägga ned 20 år på att handskapa hela planeter. Så ingen vill egentligen ha detta men när man inte får det då ska man gnälla.

Det är ett storydrivet spel med sandbox element. Man behöver inte hela planeter eller en hel galax för att vända på varenda sten. Det räcker med intressanta områden. Ingen vill spendera 70% av tiden genom att transportera sig fram och tillbaka heller.

Ändå sedan de visade att det gick att "utforska" planeter så har jag sett det som random genererade dungeons. Bara det att man klickar på en planet och "landar" med ett skepp istället för att gå igenom en grottingång med laddskärm.

Ingen trodde heller att man kunde flyga rymdskepp i CryEngine tills galna pledgers/backers finansierade Chris Robers dröm.

Ärligt talat har jag hellre en cutscene än en massiv buggfest och oändlig utvecklingstid då atmosfärisk flygning kostar mer än det ger om man vill vara ekonomisk och fokusera på det väsentliga 😊 sen kraschlanda sönder skeppet måste man ju också kunna då om det ska vara immersive.

Skrivet av Aletheides:

När det gäller Season 1 så var de tydliga redan före spelets release att den skulle komma i mitten/slutet på Juli månad. Så det var inget de tidigarelagt i efterskott efter att ha sett hur antalet aktiva spelare gått ned, vilket är en vanlig konspirationsteori.

Exakt, jag hade ju läst om det här innan spelet släpptes. Är det en patch med nytt innehåll eller mest ändringar i skadetabellen... Därav så kunde de ha lagt in denna ändring från början så alla helt nya spelare kan förstå att det är nöta nöta nöta som gäller. Betyget hade nog varit annorlunda då.

Jag tycker de kunde ha väntat minst 3 månader innan s1 speciellt om man tidigare Diablo pratat om leader boards(hur är den i d4?), alla är inte införstådda med hur seasons fungerar heller, speciellt då man har en hel del nya spelare. Det är ju inte ett mmo även om det kan se ut så i marknadsföringen!

Skrivet av Prixm:

Bara för du inte vill ha seasons betyder det inte att andra inte vill det, vilket siffrorna också tyder på? Diablo är seasons och har varit i 12+ år, och det kommer aldrig ta slut. PoE är seasons, och kommer aldrig ta slut. De två största ARPGsen på marknaden, varför? Pga seasons. Kallas för mer content.

Sedan, ni som tror att dom dragit ner serverkapaciteten haha, alltså lyssnar ni på er själva? Förstår ni inte att det är "THE LOUD MINORITY" som skriker om patchen och spelet på sociala medier. 99% av alla som spelar spel sitter inte på forum och klagar hela dagarna, dom skiter i, dom spelar spelen de gillar och kollar inte ens patchnotes.

För varje 1000 negativa kommentarer på sociala medier är det 100 000 som inte bryr sig och spelar spelet. Varför tror ni Blizzard och andra spel går runt? Har ni sett varenda spel i hela världen som är multiplayer samt competitive? Hur överlever dom? Det enda folk gör är att whina och klaga på att dom ska uninstalla spelet? Men ändå så har dom spelen miljoner med spelare? Undrar varför? Kan det vara för att de flesta spelar spelet och inte gråter på sociala medier? Hmm? :'D

Otroligt.

En stor majoritet har alpha testat spelet, en stor majoritet har beta testat(demo) det, till och med jag.
Den har patchen fanns förmodligen redan färdig från början och skulle varit balanserat i spelet från början MEN eftersom de nu fått in pengarna som gjorde att de som vill ha mindre grindiga spel kunnat spela och kunnat njuta av att det är enkelt att levla fortare.

Det de gjorde med den här patchen är att visa att det ska ta längre tid att komma till 100 då de inte har ett så där mäktigt end game de påstod från början, låter kul Idag spelar vi betydligt fler spel än för 20 år sedan, marknaden ser annorlunda ut så nu har casual spelarna bytt spel, och nu ändrar de till de som gillar att nöta.
Förhoppningsvis så kan detta bli mer hållbart spel i framtiden om de lyssnar till kritiken från de som verkligen pekar på de logiska bristerna i vad som håller i längden, men det krävs att man gör om grundläggande spelmekanismer, och det tar tid.

En säsong som på ett helt nytt spel som inte ens varit 2 månader visar att de inte har innehåll att hålla spelarna aktiva, när en säsong brukar vara i 3 månader vanligtvis.

Jag antar att det är det här Chris Roberts väntar på innan de fyller SC med npc's

Ärligt talat börjar jag bli less på allt snack som spelas upp medans man spelar eller jobbiga quicktime videos som tar bort känslan av att jag spelar och har hellre en tydlig dialog som här, eller likt wow där jag får läsa själv. Kör just nu Far Cry 6 och det är ett jädrans oväsen hela tiden under uppdragen, jag orkar inte bry mig om eller hör inte ens det "inlevelsefulla" svammlet i spelet.

Det här spelet känns mer som ett co-op spel, eller det ser helt okej ut som ett co-op spel när jag ser det i co-op.
Alla spel som har stöd för co-op/online tillsammans med andra har fler buggar än rena singelspel, så det är inget konstigt första halvåret.
Dying Light 1 i co-op som senaste referens, kändes ju bara tröttsamt i längden så det här kan nog bli en trevlig upplevelse om ett tag. I slutändan handlar det mest om att döda saker och samla saker och vampyrer känns uppfriskande, lite mer magi än oändliga zombier.

Digital Foundry klagar på det grafiska, men buggiga skuggor har ju funnits i spel sedan det funnits skuggor i spel
Däremot Volumetric Fog verkar helt trasig, den bör fixas omgående.
Redfall PC - DF Tech Review - Another Unacceptably Poor Port

Blod ser ut som torkat stearinljus Speciellt i en smått jobbig videosekvens men en vagn.
Zooma ut karaktären tack. Man borde ju kunna gå första persons vy om man ska vara så nära.
Hyffsat märkligt röstskådepeleri och berättande, bland annat när Lorath rider iväg och man ser vyer på byn, men lika hög röst hela tiden, han är redan borta...

Karaktären Neyrelle var ju lite för mycket efter att man mötte hennes mor... eller själva storyn efteråt.
Har vi nu upptäckt 1/6 av hela kartan, man kan teleportera när som helst, även waypoints och vi ska ha hästar i spelet, känns inte riktigt som Diablo, är det för att slippa slåss på vägen?
Spelet är ju en live-service så allt är en illusion, dödar man en mob måste någon städa den så att en ny kan respawna var femte minut så att de kan vara i vägen för en.
50000 guld plus material för att max uppgradera ett vapen i act 1, vet inte ens om det var ett bra vapen till att börja med, påminner om Torchlight II där man måste spara på varenda loot man har för att ha råd att maxa utrustningen

Necromancer:
Corpse på marken ser inte ut ett lik, utan som något rött lysande och gegga. Inte ens i närheten av Diablo 2 här.
Jag glömde bort att jag kunde ha skelett eftersom jag inte såg några "lik" på marken, helt plötsligt spawnade det skelett till min Necromancer från ingenstans, jaha tackar.
Om de har kvar så att man kan skapa corpse's från ingenting har man förenklat/försämrat spelet totalt eller av att bara gå i närheten av en.

Det här blir bra på rea till Jul

Kör man hardcore lär man dö på World boss.
Lirik dog några gånger men till slut fick de ner Ashava