Inlägg av MajorZen

Inlägg som MajorZen har skrivit i forumet

Även fast jag också är lite fundersam över detta lär jag säga att det känns som folk klagar bara för att klaga. Det är ett spel byggt för coop så det finns säkert en anledning till detta val. Det blir samma sak en sån här nyhet kommer ut, folk går berserk och bojkottar fast det inte ens hade påverkat dem ett dugg, eller bara litegrann på ett hörn.

Som nån nämnt kan det röra sig om att servern behöver prata med ditt inventory, talent-tree osv. för att motverka fusk och exploits (eftersom utgångspunkten är att vara ett multiplayerspel). Vem vet, det kanske betyder att det kommer ett pvp-läge.

Men det är väl kanske det som är problemet... Vi vet inte anledningen. Och när vi inte vet varför antar vi att det är en djävulsk idé för att lura oss eller retas. Mer transparens från utvecklare hade troligen förhindrat missnöje hos många.

Skrivet av McRaoul:

Har haft mitt Ps5 i snart ett år och jag kan inte säga att jag är missnöjd eller att jag bryr mig om denna nyhet. Visst kan det löna sig att vänta, men om man väntar på nåt gott…

Du vet ju inte skillnaden förrän du testat den nya

För mig är det priset jag mest bryr mig om, skönt att kunna köpa en billigare och sen köpa läsare om jag känner att det behövs. Har velat mellan den utan och den med, så nu behöver jag inte välja!

Och vem vet, kanske de nyare versionerna håller längre om de har effektivare kylning.

Skrivet av Fearnox:

Amen så är det väl alltid?

Sen så har inte problemen varit så stora som de brukar vara, launch versionen har ju tillexempel inte haft problem med ljud och felfrekvensen verkar låg. Priset har nu ökat med 500Kr också samt att det kommer ha gått 3 år sen release när denna släpps.
Dock så har 98% av alla spel släppts på både PS4 och PS5, så pallar man lite sämre kvalité så har man inte missat så mycket.

Jo sant iofs. Jag var sen och skaffa ps4 pro medan polarna klagade på att sin vanilla-ps4 lät som fan och var klen

Mjo precis är ju inte jättevärt än så länge när man har en bra PC. Är dock så jävla taggad på GoW ragnarök och har svårt att tro att ps4:an klarar mer än 30fps så får ta och offra plånboken. :S

Good news everyone!!

Vid release var jag sur över att jag inte fick tag i någon PS5:a men det verkar som att det lönar sig att vänta. Bättre kylning, mindre, lättare och nu detta. Letsgooo!

Är blizzard självmordsbenägna eller vad är grejen? Skuldsätta spelare, really?

Inte för att folk någonsin kommer sluta ösa pengar över deras bullshit men ändå.

Skrivet av cyppa:

Nu ska jag vara gubbe och säga att jag avskyr f2p spel. Men ser dessvärre ut att bli en trend i spelutvecklingen. Allt handlar om pengar och åter pengar.

Jag håller helt med, det känns som att det är en win för utvecklare men att det påverkar spelen negativt (t.ex. att man enkelt bara kan skapa nytt acc om man blir bannad).

Däremot kanske game as a service-modellen och detta med mikrotransaktioner och f2p få ett spel att leva längre. Istället för nya spel läggs det till content och uppdateringar. För ett onlinespel tycker jag kanske t.om att detta är ultimat, så länge det inte blir pay to win. För jag känner ju inte för att köpa ett nytt COD varje år bara för att få nytt content i samma platform.

En smart polare till mig sa att "Varför hata f2p egentligen? Alla bortskämda kids betalar spelet åt dig ju"

Skrivet av Fearnox:

Det kräver tyvärr ett väldigt långt svar, men i korthet så leder det till mindre konkurrens och ifall jättarna är tillräckligt stora så kan inte mindre aktörer ta sig in på marknaden.
Säg att gamepass och PS prenumeration blir standard så kan Sony och Microsoft låsa ner hela marknaden och alla spel måste gå genom dem.

Prenumeration 300Kr i månaden som inkluderar allt eller 850Kr för ett spel, vad väljer du?
Utvecklare måste alltså bli en del av tjänsten och har väldigt lite att säga till om.

Sen så kommer ju knappast bli konkurrens internt, så interna studios kommer ju inte skapa liknande spel. Liknande spel kräver ju nya idéer för att konkurrera, så utveckling kan stävjas.

Men det är bara några exempel, det finns många aspekter här.

Men visst actibliss hade ju fruktansvärt dålig utveckling och tog inte vara på sina IPn, så det finns hopp.
Ifall Microsoft lyckas köpa Square Enix så är det dock katastrof.

Påtal om vad som skiljer Sony och Microsoft uppköp så skulle jag beskriva det som att Sony traditionellt samarbetar och hjälper att bygga upp spelstudios som dem till slut köper ifall det går bra, medans Microsoft är mer fokuserade på att köpa marknadsandelar och exklusivitet.
Sony och Squares samarbete till exempel går ju också väldigt långt bak i tiden och som jag förstått det så har dem även räddat Square från stora finasiella problem.

Något som är lite intressant som ingen verkar ta upp är hur Epic påverkas av detta, men det kanske tar tid innan något blir tydligt där.

Intressanta reflektioner! Sant att det kan bli som du säger kring konkurrens, men det behöver ju inte heller bli så. Disney äger ju i princip allt som har med film/serier att göra men ändå görs liknande saker i de olika bolagen.

Det där med att de gör spel exklusiva är ju dock värre... Hittils har jag inte berörts av det men hoppas verkligen att de inte kommer gå loss på den fronten. Alla ska med.

Skrivet av Fearnox:

Förmodligen väldigt dåligt och skadligt för branschen, dock vet vi inte förens om minst 3 år.

Men nu kanske man vågar hoppas på Gears of Starcraft i alla fall, det skulle ju vara riktigt nice med Starcraft i Gears stil, alltså 3rd person.

Får hoppas på att inte Microsoft blir lata nu ifall de inte känner så hög motivation att konkurrera.

Jag vet att det är dåligt, men av någon sjuk anledning så känner jag mig optimistisk.
Sony kanske blir sporrade av detta, vilket kan behövas efter senaste tidens slappande.

Vad är det som gör det dåligt tänker du?

<radbrytning>

Om nu Microsoft håller vad dem har sagt angående att styra upp blizzard känner jag bara att det är en bra sak. Så länge inte allt blir xbox/pc-exklusivt.

Nu är det min konspiratoriska hjärna som spökar kanske, men skulle detta kunna vara en "låt oss rädda det sjunkande skeppet" av Microsoft? Känns förvånande att Act/blizz vill bli uppköpta men med tanke på hur det har gått för företaget senaste tiden kanske de tänker att Microsofts styre kan rädda företagets rykte. ...Som sagt, grova spekulationer baserade på ytlig information.

Ser fram emot då detta blir bra nog att köpa troligen typ ungefär vid releasen av nästa BF :S

Coolt, men är det bara jag som tycker att såna här trailers och "cinematic trailers" är helt meningslösa som marknadsföring?

Visa mig hur spelet är, inte vad ni vill att jag ska fantisera om att spelet är.

Skrivet av ecHo!:

Alltså jag älskar djur. Skulle aldrig klara av att jaga eller avliva ett djur med egen kraft. Men man kan ju inte bli upprörd för allt?! Man kan väl tänka både en och två gånger innan man börjar skrika.
1. Jag kommer inte bli påverkad och helt plötsligt tycka att det är okej att bussa djur på varandra för eget nöje. Precis som att jag inte helt plötsligt kommer bygga egna vapen och hugga ihjäl folk med machete.
2. Det görs med humoristiska inslag vilket gör att man inte kan ta det seriöst.
3. Det har en åldersbegränsning för att barn ska inte spela ett sådant spel

Du glömde 4. Man dödar hundratals människor i spelet men detta är tydligen ok enligt dem.

Taggar till Chivalry 2 släppet! Jag och några polare lirade under helgens beta och jävlar vad vi fastnade. Efter att ha svurit oändliga gånger över hur det är omöjligt att döda på Mordhau var detta en positiv överraskning. Combaten är mycket mer balanserad och har ett skönare flow. Spelet i sig flyter mycket bättre också. Tagga!!!

Skrivet av totte1015:

Alltså... TIO MILJARDER DOLLAR?

84 645 500 000kr med andra ord....

Hur i HELVETE kan ett sunkigt program som Discord vara värt så mycket?
Jag fattar inte

Sunkigt program, vad har jag missat? Det används ju också av majoriteten av alla gamers i dagsläget så det är ju inte så konstigt att det kostar...

I mina ögon har det verkligen revolutionerat röstchatt främst iom att du kan skapa en server helt gratis, men också för att ljudkvaliten slår de andra program jag testat. Och för att inte tala om att man kan höja/sänka varje person individuellt! <3

Skrivet av magma:

Varför är så många företag så ursäkta ordspråket "pang på röbetan" med att utannonsera datum för tidigt?¨
Varför inte bara skriva "when its done" så ger det en bättre arbetsmiljö och alla tjänar på det.

Gissar att de har press från ledningen/investerare att spika ett datum, och går därmed ut till oss med det datum de lovat dem.

Hade helt missat att detta kommer vara ps5-tidsexklusivt, feck :S

Ser riktigt mysigt ut det här!

Skrivet av aakerlind:

FOV ser hemsk ut, tyvärr

Håller med om att den är lite för hög, går väl säkert att ställa in

Skrivet av Filikun:

Ni som kört demot, får man fråga vad ni tycker?

Jag gillar det! Kändes som att det det är ett sånt här spel jag har väntat på. Är ett fan av cover-shooters som Gears of War etc. och loot shooters så detta är en fin kombo av de båda. Fienderna känns dock hittils inte så märkvärdiga så hoppas på att det blir svårare längre fram. Första bossen var det i princip bara att ställa sig framför och spraya ner.

Blev positivt överraskad över storyn och röstskådisarna lär jag säga. Verkligen inte vad jag förväntade mig när jag startade upp spelet, med tanke på att grafiken ser lite ut som från 2015.

Det är inget 10/10 spel men jag kommer nog skaffa det vid release!

När det kommer till spel är jag så fantastiskt dålig på allt som har med strategi att göra. Har rejält svårt för att hålla reda på så mycket olika element samtidigt, trupper, politik, bygga effektivt etc etc... Testade Satisfactory lite kort och insåg att även där kör det ihop sig när man ska dra långa komplexare produktionslinjer. Hjärnan får en total blackout i de lägena. :S

IRL (och i spel) är jag riktigt dålig på att avsluta saker. Vet inte varför eller vad som gör det, är jag kanske rädd för vad som händer när jag bestämt att nåt är klart? Att jag inte kommer ha något att göra? Att det inte blir bra nog? Istället för att slutföra väljer jag ofta att finputsa och justera i all evighet tills att jag tröttnar och startar ett nytt projekt...

Skrivet av Dudinkalv:

Är det bara jag som är morgontrött eller varför skulle de vänta 4 dagar? Hänger inte riktigt med.
Annars kan det vara intressant, men svårt att säga hur bra detta blir då man främst sett tech demos på det.

Hahah samma här, tog några vändor innan jag hajade... Mina tankebanor: "Har de sagt att spelet skulle släppas då? Har jag missat något i texten? ...JAHAAAA 29 maj!!!!"

Ser lite barnsligt ut, och världen verkar ganska tom. Ändå är det nåt som gör mig smått sugen.

Skrivet av Nercis:

Ja och jag tycker det ser ganska bra ut om man jämför det med originalet. Dock smutsar youtubes codec ner allt så det är inte helt lätt att döma hur det egentligen ser ut. Och de har inte bara ändrat några siffror hit och dit.
Om du skulle spela originalet med 4k så skulle det se bedrövligt ut eller så skull det inte fungera överhuvudtaget.
Men om grafiken är det viktigaste för dej så är det din egen förlust. Du kan inte veta hur ett spel är bara genom att granska hur det ser ut visuellt.

Ja, jag har spelat alla halo spel fram till Halo anniversary, master chef collection eller vad det heter? Dock är jag inget större fan av futuristiska shooters. Och ja, det är visuell skillnad men det var inte poängen.
En remaster är att uppdaterar spelet så det fungera på nyare hårdvara och OS, Ge stöd till högre upplösning och skala upp texturer och göra andra förbättringar som ljud, prestanda och fixa buggar. Vilket de förhoppningsvis har gjort med Amalur, mer än så behöver man inte göra med en remaster. I Amalur remastern har de lagt till en helt ny expansion och gjort flera gamleplay ändringar, så tekniskt sett har de gjort mer med innehållet i Amalur remastern än vad de gjorde med Halo 2 anniversary. Än så länge ser och låter det som en ren och skär remaster.

Du kallar det för betald patchning som borde vara gratis. Det skulle inte gå för att det funkar inte så. EA äger fortfarande rättigheterna till att sälja originalet. 38 Studios gick i konkurs för att de inte kunde betala tillbaka sitt lån från staten Rhode Island och Amalurs ip togs då av staten, sen köpte THQ ip't från Rhode Island för att de planerar att göra en uppföljare. Folk har trånat efter en remaster rätt länge och det är tack vare EA att THQ får göra en remaster. Och det innebär inte att grafiken ska se ut som om det var från 2020, då hade det varit en remake och inte en remaster.

Sant, svårt att avgöra från en Youtube-video, men jag hade hoppats på större synligt märkbara ändringar.

Vi verkar helt enkelt ha olika förväntningar från en remaster. Jag kanske är mer ytlig som framförallt ser det som att man snyggar till grafik/ljud.

Jag får helt enkelt läsa recensionerna sen och se om det är värt ett köp.