Inlägg av heady89

Inlägg som heady89 har skrivit i forumet

Skrivet av Fr0gg0.:

Det sjukaste är att det är så många som förbokar en konsol som knappt kommer ha spel i början och kommer vara testkaniner till en bättre version senare när det väl finns spel.

Varför ? Det går ju att applicera på allt, den som köper spel åratal efter release får ju dem förmodligen billigare och med mindre buggar, men får ju vänta på nöjjet också.

Jag som köper dag ett kommer inte gråta för att någon annan ev får en slim, jag får ju njuta av den från dag 1 och lär haft den ett bra tag vid det laget.

Demon Souls, prestandan och uppgraderingen från Jetmotorn är tillräckligt för min del, sen är jag inte naiv inför eventuella problem med hårdvaran men är heller inget som säger att jag garanterat kommer få problem.

Brukar blir PC i Delar från komplett. Nöjd med leverantören och alla monsterburkar har funkat felfritt hittills. Vet inte riktigt hur de är när man får problem, men känslan är god hittills.

Vad gäller Laptop eller Stationär skulle jag aldrig välja en Laptop för gaming. Dels för värme, uppgraderingsmöjligheter och ljud, men satan till att också vara problem med Laptops på jobbet. De stationära är det sällan problem med i jämförelse, och sedan är de såklart fler POs och annat löst folk som inte kan hantera datorer som springer med laptops överallt, så säkert mycket skit bakom spakarna men ändå

Bokade typ 6 februari på Webhallen. Någon som hört något därifrån ännu ?

Man undrar ju om ID Tech 7 ingår. ID/BETHESDA/ZENI whatever har ju hållit den helt inom familjen, så som i Wolf,Dishonored och Doom. Det är ju en riktigt bra motor och som Marty själv sa på ID; "competitive advantage" när de fått frågan om att ev. licsensiera ut den.

Vore ju riktigt trevlig om MS kan nyttja den till titlar under deras bältet. Men som sagt noll koll på det finstilta vad gäller motorerna.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

@heady89: Håller med. Spelade genom det en gång. Vet inte hur det var på PC dock. Kanske var det bättre där. Vilken nivå spelade du genom det?

Jedi Master.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Ser bra ut, är dock lite orolig över att remaken saknar den där klassiska Hidetaka Miyazaki-feelingen. Lite som Dark Souls 2.

Ja, det blir spännande att känna hur det spelas, jag tror väl att man får räkna med en viss skillnad, dock ser de ut att vara otroligt trogna till orginalet.

Jag hoppas dock på många quality of life improvements, fanns en del som var rent kasst i DS. 100+ health items ex.

4-way dodge ser ut att vara återimplementerat, känns ju sådär..

Skrivet av Sille:

Remake mer en stor patch spelet är ju inte speciellt gammalt.

Byggt från grunden med helt ny motor, ungefär lika stor effort som att göra ett nytt spel tbh.

Att de är trogna orginalet är ju bara fanservice.

Jag hoppas den är tystare under last, ps4an och proN har varit förjävliga i många spel.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Laddningstiderna i Fallen Order höll nästan på att förstöra spelet.

Ja verkligen. Älskar spel som är svåra eller utmanande, men att behöva sitta närmare minuter i laddning blir ohållbart när man tex behöver utforska bossars rörelsemönster, dvs. spel man dör mkt i.

Riktigt bra! Hade ögonen på detta och var sjukt sugen, men hade inga planer på en Oculus. Nu blir det definitivt ett Index runt nyår.

Skrivet av Schizo:

Platium i BB var ett rwnt nöje att ta. Kan rekomendera The Surge 1 om du vill harva en till platium inom samma genre. Drog igenom det 5ggr, löjligt roligt.

Yepp, jodå har sneglat väldigt mycket på 2an, jag tycker 1an verkar ha ett mysigare tema men vad jag förstår tycker många 2an gjort stora framsteg.

Oavsett en härligt tid att leva i med flera av dessa souls-inspirerade och utmanande spel

Demons Souls såklart.
Platinum i BB, Sekiro och strax Mortal Shell, är redo :)!

Skrivet av Fr0gg0.:

SJukt, med tanke på att de knappt gjort något med denna remaster förutom lite mer skog, bättre draw distance och RTX.

Rtx är ju sjukt krävande, finns ett spel som nyttjar det till stor del och det är Quake 2 rtx. Riktigt mysigt!

Men något modernt spel strålspårat på samma nivå kommer inte ske på länge.

Lätt dag 1, trött på jetmotorn, kör klart backloggen på ps5 istället.

Kändes väntat, härligt med en fet titel direkt!

Skrivet av loerk:

Varför skulle playstation briljera här? Det är ju relativt tydligt att de har dragit tillbaka på extremt mycket som LOD och skuggor.
Menar du att skuggorna i klippet helt plötsligt finns där för att det är i rörelse och inte en stillbild?

Att videon avslutas med "play has no limits" blir aningen ironiskt när deras gräns är uppenbar.
För att inte tala om att spelet sjunker till under 20fps varje gång det visas i en PS5 render.

Sa inget om skuggorna, sen vet jag inte begränsingarna i och med RE engine eller utvecklarnas ambition och förmåga. RE7 var snyggt och stämningsfullt, så det blir säkert bra.

Du kan ju omöjligt veta varför det ser ut som det gör även om du gärna vill hävda det, tvivlar på att det är ps5-varan som skulle vara problemet i sådana fall.

Skrivet av NuZ:

Va? Är väl bara deras egna spel som ska funka första året på One. RE8 är Capcom som utgivare och svårt att se att PS5an skulle briljera här när spelet släpps på alla plattformar. Även om det tar emot i mitt konsolhjärta så är PC en betydligt kraftfullare maskin. Så om något lär 4K allt maxat se förj***gt fint ut på PC. Jag gillar RE engine. Sedan tror jag mycket väl Fable när det släpps kommer få riktigt bra betyg. Samma med Halo om de följer tidigare ”Narrativ”

Jag syftade ju på exklusiviteter, lägsta gemensamma nämnare sätter gränsen för design, sen kan du skala gfx hur mycket du vill men spelet är fortfarande detsamma.

Dvs. Ej syftat till just RE , MEN ps5 har potential att återigen få otroliga exklusiviteter som pushar hårdvaran utan att tvingas anpassa till någon S.

PC och pc, krävs mer hårdvara att driva samma spel pga mer overhead, mängden konfigurationer osv att ta hänsyn till. Sen tycker ja ibland konsollexklusiva spel som kommer årtala efter på PC inte nödvändigtvis är den ulimata versionen då de inte var designade för det från början.

Skrivet av loerk:

Så blir det när man måste ta enkla genvägar med en konsol för att få något spelbart.
De verkar fortfarande inte ha fixat sina massiva framedrops heller.

lol, flesta spel ser kantiga ut om du stannar en flytande bild rätt upp och ner för en skärmdump. RE7 såg ju riktigt trevligt ut så är inte särskilt oroad över detta. De flesta snygga spelen tycker jag konsollerna stått för ändå, och jag tror min PS5an får jobba mer än mitt 3080 som vanligt.

Den lägsta gemensamma nämnaren är det som spelen designas runt, och det är inte ofta man ser något pusha på PC mer än att reglage går att dra i, som inte nödvändigtvis får det att se snyggare ut än om det optimerats och skapats exklusivt till en konsoll innan.

Med tanke på att Xboxen dels har en S-variant som är klenare och att MS har krav på att spel måste funka på One första åren, så kommer säkerligen Playstation briljera här igen. De har också många bra AAA-studios tillskillnad från MS som haft svårt att skaka fram en enda vettig exklusiv titel eller konsollsäljare.

Skrivet av Kyrre:

Ingen fara om det är ett välgjort roligt spel som man faktiskt kan spendera hundratals timmar i. Men majoriteten av stora spelsläpp nu för tiden är inte ens värda halva den summan.

Kvantiteten behöver absolut inte vara faktorn, i alla fall inte för min del, visst finns det spel för det också med ett otroligt välsvarvat SP-spel/upplevelse på 10-15timmar har jag inte problem med heller. Sen även om det är kvantitet så tar jag hellre kvalitè om kvantitet innebär meningslös utfyllnad som är otroligt repetiv, vilket man ser i många Open-World spel

Optisk helt klart. Möjligheten till begagnat, collectors editions osv, bra att inte vara helt låst vid digi-priser.