Inlägg av Devices

Inlägg som Devices har skrivit i forumet

Internet just nu.

Kul quiz, även om jag inte kände igen de flesta spelen.

Minns fortfarande den totala moralpaniken kring spel som Commando Libya och Death Wish. Själva spelen var rätt värdelösa, men man skyndade sig ju som fan att lira bara för att folk på TV var så upprörda.

Fast ärligt talat, vill någon ha en närstridssimulator i förstaperson med bajonetter? Jag tror inte att det hade blivit särskilt framgångsrikt.

Och bolt-action, visst- men ska de ha instagib då? För annars lär det bli glest mellan poängen när folk använder halva matchen för att ladda om.

Och varför inte kunna sprinta över hela banan? Vore det bättre om man var tvungen att traska i tio minuter mellan varje strid?

Vattenkylda kulsprutor och så vidare i all ära, men om det krävs alltför mycket koordination så funkar det inte i spel med randoms. Jämför t.ex. med artilleriet i BF1942, ganska få brydde sig om att scouta för att få det att funka. Alla lirar inte i svintighta klaner som kan nöta för att sätta samarbetet. Och jag skulle ärligt vilja se den som skulle finna något större nöje i att mata ammunition medans någon annan sköter skjutandet.

Jag tyckte faktiskt att spelet såg riktigt kul ut, lite BF1942-känsla över det hela. Men jag misstänker att alla kommer att vilja vara "röde baronen" och att det kommer att bli race till flygplanen om de används på för många banor.

Läs för övrigt Peter Englunds "Stridens skönhet och sorg" om den brittiske soldaten som tar sig an ett halvt kompani fiender i skyttegravarna beväpnad enbart med handgranater. Där snackar vi arkad!

Alien: Isolation, Plague Inc Evolved, The Walking Dead: Michonne, Soma och Goat Simulator hittills. Hittar hela tiden sånt jag sagt att jag ska "handla när det blir rea", så då får man ju passa på!

Just nu slänger jag långa blickar åt Bully: Scholarship Edition, men jag vet inte om jag egentligen har tid...

Självklart blev spelet "bättre" efter expansionerna. Att raida 40-manna som horde utan dual-spec var ett helvete.

Vanilla hade dock en speciell känsla, mycket dog i och med flying mounts och Outland.

Personligen så gillade jag nog ändå vanilla bäst, men jag hade önskat mig vissa saker som kom i och med expansionerna inbyggt i det spelet. Vanilla innehöll också några av de mest episka momenten, t.ex. "öppnandet" av AQ när hela servern gick samman för att samla ihop materialet för att låsa upp den nya raiden.

Jag blir lite fundersam över er Intel-kampanj på förstasidan idag. Den har en Webhallen-logga, men när jag klickar på bilden hamnar jag på Inets webbutik. Kanske något att titta närmare på?

Skrivet av waeress:

Var det bara jag som reagerade på "Följ med till tiden då spelet var den största e-sporten"?

Var inte det typ igår?

Och nej, jag har inget annat att skriva. Och ja, jag börjar tydligen bli riktigt gammal nu.

Instämmer helhjärtat i ovanstående inlägg- särskilt det där om att börja bli gammal!

Men om in SC2, som trots allt till och med de inte så insatta förmodligen kan rabbla upp som en e-sport (tillsammans med t.ex. Counter Strike) är "störst", vilken är då den största e-sporten idag?

Goat Simulator, uppenbarligen.

Släppte de expansionen utan att ha uppdaterat modellerna för alla raser? Blizzard har verkligen tappat greppet på sistone.

Skrivet av Soulless:

Spelet marknadsförs lite vilseledande som ett mmo och det stämmer att spelet erbjuder en gemensam onlinevärld (universum) men hitills är multiplayer och den sociala delen av spelet väldigt innehållsfattig. Återstår att se hur det utvecklas, men jag råder att gå in med inställningen att du får ett öppet singleplayerspel med lite multiplayer här o var!

Går det att chatta lite så är jag nöjd! Nu vill jag mer typ att det ska släppas imorgon och inte nästa månad...

Så nån sorts rymd-MMO alltså? Jag måste erkänna att jag blir lite sugen. Vad kostar kalaset, och vad tycker de som testat?

Körde det i betan och det är jag glad för, så slapp jag köpa det.

Det var ju uppenbart från början att det inte skulle fungera- de ruschade ut spelet precis före sommaren (varför denna stress?), de visste inte vad de ville göra med spelet (bara för hardcore-spelare? PvP? Folk som hellre inreder i The Sims?). Och så vidare.

Det finns gott om utrymme på MMO-marknaden, det visar den gigantiska hype som byggs upp inför varje större släpp. Många letar desperat efter ett alternativ till World of Warcraft. Men för att konkurrera behöver du ge folk mer än en kul levellingupplevelse, lite annorlunda stridssystem och en genomtänkt grafisk utformning.

För att ta ett exempel: Guild Wars 2 är inget perfekt spel på långa vägar, men med en stabil spelarbas och annorlunda ekonomisk modell har det lyckats hålla sig flytande bra mycket bättre än alla de andra WoW-utmanare som kommit de senaste åren. Varför? Förhållandevis få buggar redan vid release, låg kostnad, och tillgängligt för casual-spelarna. Alla utvecklare har något att lära där.

De lanserade WoW när det gick att tjäna pengar på MMO. Nu släpper de bara konsol-anpassade spel eller sånt folk pröjsar via mobilen. Money talks.

Nå, vi fick kanske en liten förklaring till några av de senaste årens avhopp från Blizzard.

Den som väntar på nåt gott, och så vidare...

Pfff, kom tillbaka när vi får se forsaken som ser vettiga ut.

Passade på att skaffa både The Walking Dead säsong 2 och The Wolf Among US eftersom jag inte hade dem tidigare. Blir att spara och njuta vid ett senare tillfälle!

Tycker det har varit ett par bra erbjudanden, t.ex. Max Payne-paketet som nämndes ovan. Väntar dock fortfarande på det där riktiga gulderbjudandet, men det kommer väl.

Lite galet att de har en månad till release och fortfarande är på stadiet att det finns buggar som gör att hela servrar krashar. Om och om igen.

Kan ju inte vara någon vidare marknadsföring att folk loggar in i spelet och sen inte kan spela mer än tio minuter i stöten utan att bli utkastade.

Annars har de ju fräschat upp UI:t i alla fall.

GOTY- Get Of The Year!

Mattias, Schmattias- VAD TYCKER KEN OLOFSSON?!?!