Inlägg av quadratis

Inlägg som quadratis har skrivit i forumet

har köpt samma gula påse saltade potatischips så länge jag kan minnas, och har inte den blekaste om det är olw eller estrella jag köper.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kommer btw ihåg när det gastades om 8K inför de nya konsolerna. Det var då det!

det står bokstavligen 8k på kartongen. ganska knasigt.

Skrivet av robbis:

Kanske är bakfull... Men varför är prinsen lila? Gör om gör rätt och återkom när ni har nåt intressant att visa. 🤮

är det ubisoft som är utvecklare eller bara utgivare?

jag är försiktigt positiv, men tänker inte hype'a upp mig allt för mycket inför potentiellt ännu ett asscreed / far cry fast i star wars-kostym. ubisoft är duktiga på att bygga världar, men jag såg trailern för knappt ett par minuter sedan och har redan glömt vad karaktärerna babblade om, vilket ofta är fallet med ubisoft-dialog. för mig iaf.

Skrivet av Scream112:

intressant take, vad var det som lockade dig med spelet till att börja med?

utforskandet av en stor fantasy-värld, likt elden ring. spelade aldrig första spelet, och efter ett par timmar in i tvåan började både story och karaktärer kännas rejält tvådimensionella, men såg ändå fram mot utforskandet och att fightas.

jag HAR ju kul med spelet, tycket bara det är tråkigt att fiendevariationen är så låg. önskar nästan att jag inte hade fått reda på det så här pass tidigt. inte för att jämföra med elden ring i övrigt, men det spelet hade 150+ unika fiender. känns som jag kan räkna de jag stött på i dd2 hitills på två händer.

jag har i stort sett slutat spela för att jag fick reda på att runt 15 timmar in så har jag redan sett alla fiender som finns i hela spelet. storyn är 100% ointressant, fighterna är roliga, men känner inte för att fortsätta slåss mot exakt samma mobs i tiotals timmar till.

så, större fiendevariation är vad jag vill se.

doom

Skrivet av Maysay:

CDPR och blizzard hade rätt tankesätt och företagskultur en gång i tiden, och hyllades med all rätt för det då. nu är det swen's tur. ingen vet hur larian kommer hantera detta i framtiden, men just nu har dom rätt inställning, och hyllas med rätta för det, precis som CDPR och blizzard en gång gjorde.

Skrivet av Maysay:

Enkelt att säga en sådan sak när man har ett hitspel. Får hur hans ord ser ut i framtiden.

tänkte lite så också, men anledningen till att han har ett hitspel är ju för att dom tagit rätt beslut hela vägen, så han har väl rätt att "preacha" lite tycker jag.

*helsike

förlåt

Skrivet av Håkan:

Xbox One S är ju en slimmad version av One.
Och Xbox One X är pro-varianten av One.

Då valde jag ändå inte att nämna att Playstation 5 har med eller utan disk.

hmm, rätt. jag har inte varit xboxare sedan 360. hade fått för mig att "one" var en generation, och "one s/x" var nästa generation (och att båda släpptes samtidigt, som "series" gjorde). den faktista listan för xbox blir således

Xbox
Xbox 360
Xbox One
Xbox Series S/X

ser väl inte riktigt lika illa ut, i suppose.

Skrivet av Håkan:

Du glömde dock..

nej? jag listade xbox och playstations respektive huvudkonsoler. vad för extragrejer som släpps mellan konsolgenerationerna är orelevant.

Skrivet av magma:

Recension ute nu på moviezine: https://www.moviezine.se/nyheter/recension-dragon-s-dogma-2

Verkar vara lite halvmediokert?

moviezine.se? vad är det för nåt ens?

9/10 av gamespot
8/10 av IGN

OpenCritic - 89 average - 95% recommended - 60 reviews

Skrivet av dix_xib:

Kan fortfarande inte släppa hur dåliga namn Xbox Series S och Xbox Series X är. Alla lärde sig av Wii U.

Microsoft: Hold my beer.

  • Xbox

  • Xbox 360

  • Xbox One

  • Xbox One S

  • Xbox One X

  • Xbox Series S

  • Xbox Series X

  • PS1

  • PS2

  • PS3

  • PS4

  • PS5

imponerande dåligt verkligen.

rockstar
fromsoftware
id software

Skrivet av Loxus:

Förstår inte varför man vill ha såna här spel, då är det väl bara att spela dom gamla?

förutom alla QOL grejer som brukar finnas i moderna retro-spel, så är de ju ofta utformade att se ut så som vi minns att de gamla spelen såg ut när det begav sig, snarare än hur de faktiskt såg ut.

nånting känns konstigt med att se nyare spel med PSX-grafik fast där texturerna inte förvrids och förvrängs i realtid ju närmare eller längre ifrån kameran är, eller att allting i bakgrunden fade'as in snarare än poppar in.

ser nice ut hur som helst. redig colin mcrae rally-nostalgi.

dark souls 3, bloodborne och doom eternal är de tre spel jag kommer på som helt enkelt känns så bra att spela.

edit: jag spelade igenom doom 1 och 2 på PS5 för ett par veckor sedan med dual sense kontrollen, och kan vid det här laget säga att jag nu föredrar det framför att spela de spelen på klassiskt vis med tangentbordet. kändes så "rätt" bara.

soundtrack av sigur rós!