Inlägg av Araxes

Inlägg som Araxes har skrivit i forumet

Skrivet av Tomas Helenius:

Du behöver inte vara dryg när du svarar.

Som sagt: lootlådor bryter stämningen. Om jag tolkar dig rätt har du inga probs med dem. Då är frågan - var går gränsen för vad som kan finnas med i ett spel, eller i en viss setting snarare?

Finns ingen gräns för var spel kan utspela sig. Varför skulle det finnas det? Det är valfritt att välja sin underhållning. Det finns inget att tjäna på begränsningar i artistisk frihet, varesig i spel eller i andra medier.
Är det nån som känner sig kränkt av en/ett bok/film/låt/spel/konstverk så kan den personen låta bli att ta del av verket.

Skrivet av fleante:

@Araxes: Det är naturligtvis din fulla rätt att tycka det är trams, men jag håller inte med. Om man nu går ut med att säga att det här spelet ska visa "den riktiga sidan av krig" tycker jag det är oerhört skenheligt av Activision att förvandla ett av de dödligaste slagfälten någonsin till ett lootcratejippo. Det förstör ett annars fantastiskt multiplayerläge för mig.

Jag skriver exakt samma sak till dig som till personen i mitt förra inlägg:

I "din" värld är det alltså okej med hjärnlös underhållning i form av köttande med vapen i Normandie, men så fort det kommer lite lådor så är det APP APP APP! INTE OK!

Jag skrev "din", därför att hade inte någon annan lättkränkt SJW startat diskussionen för ett par veckor sen hade du inte ens tänkt tanken att det skulle varit konstigt med lootlådor där. Men nu har du som så många andra bara hakat på diskussionstrenden, för det är "rätt" åsikt.

Hade du inte varit en hycklare av rang hade du ratat hela spelet för det underhållningsjippo som profiterar på ett av modern tids svåraste krig som det är.

Skrivet av PeTTs0n:

@Araxes: Andas lite. Activision marknadsför spelet ganska hårt med sitt WW2-tema. Det betyder associationer och historiska referenser som är ganska tydliga. Hade de lagt fokus mer på ett "hurr durr, låtsas-pang pang, fantasy-historia, INTE WW2" spel hade klagomålen kanske inte varit så berättigade.

Men när de kallar spelet WW2, så får de också klä skott när de totalt urinerar på den faktiska historia som omgärdar kriget. Det finns liksom mellanting mellan Quake och Arma, mellan arkad och realism. Visst kan de tumma på en del saker utan att behöva lynchas (så äkta att man får stå och gräva skyttevärn i timmar för att sedan sitta några dygn i dem och vänta känns väl kanske lite overkill, exempelvis), men det betyder inte att det inte går att kritisera för att de går så långt från historien som de gör, och implementerar löjliga element som inte hör hemma i en WW2-miljö.

I "din" värld är det alltså okej med hjärnlös underhållning i form av köttande med vapen i Normandie, men så fort det kommer lite lådor så är det APP APP APP! INTE OK!

Jag skrev "din", därför att hade inte någon annan lättkränkt SJW startat diskussionen för ett par veckor sen hade du inte ens tänkt tanken att det skulle varit konstigt med lootlådor där. Men nu har du som så många andra bara hakat på diskussionstrenden, för det är "rätt" åsikt.

Skrivet av Tomas Helenius:

Det handlar inte om PK, utan om att saker sätts i ett sammanhang de absolut inte passar in i. Tänk om det var ett fotbollsspel och det började regna lootlådor över VM-finalarenan - sånt hade fått kritik, och den kritiken hade inte beskyllts för att vara PK.

Varför passar lootlådor inte in på en fotbollsarena i ett fotbollsspel? Om nåt så är det ju där det passar som bäst. Det var ett krystat försök av dig till att motivera det löjliga klagandet på lådorna i låtsasnormandie.

Skrivet av fleante:

@oDIRTDIVERo: Självklart, men de är ju så pass förknippade med landstigningen att det känns väldigt fel. Förstår inte varför de tvunget ville använda just den miljön när det finns så många andra som ingen hade stört sig på.

Det är bara trams att störa sig på nåt sånt. Skärp dig, för fan. Det är ett spel, det är inte direkt så att det är eller ser ut som riktiga Normandie.

Skrivet av eld:

Augmented reality (AR) is a:

✔️ live direct or indirect view of a physical, real-world environment

✔️ whose elements are "augmented" by computer-generated or extracted real-world sensory input such as sound, video, graphics, haptics or GPS data."

Att titta på specialeffekter på filmat material är inte AR, oavsett om specialeffekterna läggs på i realtid.
Den här draken är inte mer AR än en overlay med pilar eller vad som helst som ritas upp i en direktsändning från ett sportevenemang.

Utan användarinteraktion är det inte AR.

Och ps. @eld och @sitman; Man argumenterar inte genom att klistra in skit från wikipedia...

@eld: Vilket det inte är.

Det där är inte AR.

@ulrik.borg: Special snowflake, där!

Världsrekord som inte innefattar någon form av prestation, som detta, är så jävla ointressanta.
Lika häftigt som "världens längsta smörgås". Zzzz. Gäsp.

Skrivet av Vintersorg:

@Araxes:

Jag skulle väldigt gärna vilja höra hur dyr den fem år gamla datorn var när det begav sig, som du säger är kraftfullare än Xbox One X??

Jag har själv byggt datorer i många år.

One X:en är definitivt fan inte dyr till förhållande till vad man får! Dessutom i ett riktigt litet chassi med inbyggt nätaggregat (ett chassi som dessutom är i princip ljudlöst under load).

Den var dyr. Jättedyr (3st Kepler-Titan ). Men den är fortfarande fem år gammal i februari.

Skrivet av Ender:

Mina bästa minnen var tveklöst när jag snubblade över att WarCraft skulle bli ett MMO och man kunde hitta de första bilderna och jag visste direkt att jag skulle tillbringa mer tid med det spelet än något annat, även ifall jag aldrig trott att jag skulle spela det stundvis än idag. Jag minns med glädje jakten på koreanska personuppgifter som skulle kunna få in en på en Koreanska betan, långt innan den Europeiska öppnade, skapandet av min första warrior-dvärg vid namn "Kord" (Alliance, wtf?) och hur han sprang runt och härjade runt Ironforge och allt var ett oskrivet blad.

Inget Blizzard gör kan ge tillbaka den känslan igen, och jag betvivlar att något annat spelföretag någonsin kommer kunna göra det heller. Det är ok, vissa saker händer bara en gång i livet, och man bör vörda minnet det minnet väl

Den känslan är nånting som du aldrig kommer kunna få tillbaks. Det handlar inte så mycket om spelet i sig utan om att allt var så nytt för dig. Du blev av med wowskulden, och är för alltid förhindrad från att känna likadant igen.

Skrivet av Godofcheese:

Hoppas verkligen att folk kommer inse att Vanilla faktiskt inte var det dröm spelet som folk kommer ihåg att det var.

"Ah men dude, saker tog ju så himla mycket längre!, så himla fett mer roligare"
-Generic Quote.
Och sen att det ska ta en hel jävla fucking dag för att komma till ett ställe, coolt... men du ska försöka fråga dig en sak, respekterar verkligen spelet min egna fritid eller är dess syfte enbart att sluka ens tid och sega ner ens progress för att dom ska i slutändan få mer subscription pengar.

Nostalgi är en hemsk älskare, folk kommer bli besvikna när dom inser att det inte kommer komma ny content till vanilla.

Att det tog tid att ta sig runt i världen gjorde att den kändes större och äventyret bestod inte bara av att köra en instance, utan att ta sig dit också.
Man visste inte om det var några gnome rogues som lurpassade i dalgången mellan Badlands och Searing Gorge, när man skulle ta sig från Kargath till Blackrock Mountain, och mycket riktigt stod de där och väntade för att ganka dig. Och eftersom det inte gick att flyga var det bara att fly eller fäkta. Kanske fick man hämta hjälp för att ta sig till instancen vid liv. Man skapade både fiender och vänner. De som gankade dig hamnade på din kill-on-sight-lista, och det var alltid lika härligt när man fick chansen att ganka tillbaks.

Att spelet tog all ens tid är en annan femma.

Skrivet av robbis:

Jag spelade betan 1 år innan det släpptes. Köpte collectors edition dag 1, aldrig rört det efter betan knappt. Vanilla servrar för 150 spänn månaden? Såklart blizzard vill ha del av kakan och stänger piratservrarna och lanserar en egen version. Typiskt blizzard. Från bäst till sämst.

Det kommer ju garanterat vara samma subscription som vanliga spelet, bara att man väljer att spela på särskilda servrar, så att det är 150 spänn i månaden för classic är inte korrekt.

Skrivet av Jeehao:

Även om kammaren skulle innehålla något magiskt som ändrar historier så skulle vi inte få veta av det för att sånt döljs för att inte förstöra vad eliten har proppat in i våra historieböcker. Det vi får veta som inte står i historieböcker är sånt som utstötta arkeologer och skeptiker letar rätt på och berättar om. Vinnaren skriver historien och allt som inte stämmer in måste tystas ned.

Ja, allt som sägs på History channel är sant.

Skrivet av anon_119148:

Måste bara börja med att nämna att jag är "PC-gamer" men det är själve fan att den här kommentaren ska dyka upp varenda jävla gång det snackas konsol. Ja vi vet alla det men som Tomas sa går det inte att jämföra rakt av då det är lite olika saker.

Det går alldeles utmärkt att jämföra; Och att den senaste och häftigaste konsolen inte ens är snabbare än en fem år gammal PC är ett skämt.

Challenge accepted!

Fortfarande långsammare än min snart fem år gamla pc.

@ebackman2: Det är det ingen som sagt emot, men @ulpman påstår helt felaktigt att det skulle bli pannkaka av hela branschen om ett stort företag skulle kånka.
Enskilda företag är av föga betydelse i det stora hela.

@ulpmaster: Det är inte på långa vägar samma princip som it-bubblan!
Den berodde på en extrem övervärdering av it-företag, utan substansvärden, inte på en överetablering eller ett överskott av it-folk.
Bankerna gav lättvindigt stora lån till uppstart av företag, som övervärderades nåt enormt med stora börsvärden som följd, och många såna företag fick aldrig ens igång sin verksamhet.

Och nej, det räcker inte med ett fåtal misslyckanden för att "välta allt". Branschen omsätter över 100 miljarder dollar om året.