Inlägg av Lundy

Inlägg som Lundy har skrivit i forumet

1
Skrivet av Kazutoyo:

Game Boy, plötsligt så kan man spela överallt, på resor osv, även om det mest blev i sängen.

This! Ja, game boyen kunde man verkligen lira överallt, la block i dubbel bemärkelse när man satt på muggen i tonåren och lira Tetris

Skrivet av Blackwolfe:

Har en muspekare som konstant syns på skärmen och trots att ha testat massvis med olika förslag på hur man ska fixa det så syns muspekaren likförbannat.. det är så jävla distraherande så att det känns ospelbart.

Skrivet av Tonysunshine:

själv har jag problem med att muspekaren syns hela tiden när jag spelar. så det går inte att spela med andra ord. skit störigt. blir dock bättre om jag kör med handkontroll men det vill jag inte eftersom det är lättare med t-bord o mus. Samt crashar det väldigt mycket

Jag har det här problemet också men hittade en lösning som funkar, spelet gillar inte att det finns andra fönster igång i bakgrunden när ni startar spelet. Så stäng ner alla program nere vid aktivitetsfältet, typ webbläsare, Discord osv. så dom inte är minimerade Jag har mitt spel på Epic så jag kör en verifiering av spelfilerna (inte innan varje launch, bara om problemet återuppstår) kör ni rockstar launcher gör ni samma sak. Sedan kör igång spelet med alla program vid aktivitetsfältet avstängda. Jag brukar trycka på stängkrysset i Epic launchern och minimerar rockstar fönstret som ploppar upp efter att jag tryck på launch vet inte om det har en betydelse men tar det säkra före det osäkra. Efter att spelet är igång så kan ni öppna upp fönster i bakgrunden igen. Hoppas det funkar för er också. Som jag nämnde kan problemet återuppstå men kör om proceduren så ska det funka igen.

Kostymnisse bilden såg väldigt "Dressmann"-aktig ut, haha

Skrivet av Lundy:

Fick igång spelet ifrån start, men kände att det frös upp ganska ofta så labbade lite med grafikinställningarna och bytte till dx12 ifrån vulkan och startade om. Det var då jag fick "red dead redemption 2 on pc exited unexpectedly" som nämnt ovan när jag försökte starta spelet igen, har försökt alla tips ovan också men det är är samma error fortfarande.

Hitta en lösning på mitt problem, verkar vara dx12 som är boven för min del. Fick gå in red dead foldern i mina dokument och slänga settings mappen. Då gick grafikinställningarna tillbaka till default och spelet startade igen, provade att byta till dx12 för att återskapa och det blev samma problem, får köra på vulkan tills vidare en patch dyker upp.

Fick igång spelet ifrån start, men kände att det frös upp ganska ofta så labbade lite med grafikinställningarna och bytte till dx12 ifrån vulkan och startade om. Det var då jag fick "red dead redemption 2 on pc exited unexpectedly" som nämnt ovan när jag försökte starta spelet igen, har försökt alla tips ovan också men det är är samma error fortfarande.

Såg detta klipp häromdagen, tyckte den var intressant.
https://youtu.be/ZloQM4Cw0gQ

Skrivet av Popski:

Den där bilden är dock misstänkt lik Omaha Beach. På Utah fanns väl inga klippor?

Om du menar det grå i höger på bilden så är det en bunker i betong, men du har rätt det var inte höga klippor på Utah mer sanddyner.

Är helt ny i DCS och har kastat mig in i RIO-rollen då jag inte har en flygspak. Har polare som är flygveteraner i DCS som får ta framsätet. Har varit många timmars studerande i flygmanualer och youtube-tutorials, men nu har jag börjat få ett hyfsat bra grepp om det flesta systemen och har ruggigt kul.

Ska lira "Hell let loose" betan som är igång under helgen.

Kan det bli en EU-lag på detta också tack

Om dom nu ska göra ”mindre omfattande Star Wars-spel som kan bli färdiga snabbare” så låter det tråkigt nog som mer battle royal och mobilspel i framtiden.

Det ska påminna en del i gameplay och teamwork så som i Squad och Post Scriptum, fast vad jag har förstått det som så kommer det vara lite annorlunda i hur capzones fungerar. Det kommer fungera lite som i Company of Heroes där vissa capzones ger laget ammunition och fuel points som kan användas av commandern för att kalla in t.ex. artilleri och stridsvagnar för att få taktiska fördelar under slaget. Detta nämndes under crowdfunding perioden så vet inte om detta är något dom kommer ändra på under utvecklingen. Men tycker själv det är en intressant idé att kombinera lite RTS element i ett taktiskt FPS-spel.

Men hur fungerar det ifall man blir påskjuten av någon som försöker mörda dig och man lyckas ha ihjäl den som sköt på dig först? Blir man då plötsligt "the bad guy" av det systemet då? Känns inte så genomtänkt.

@xdrive: Fick både min Steam controller och steam-link förra veckan, verkade inte vara några problem för mig.

Har slutat spelat för att jag klarade igenom spelet, 110h spenderande. Väntar på chapter 2 eller DLC om det kommer senare.

1